Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. júl. 16, 2018 12:03 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1990 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: első fékbetét csere ! segítség
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 22, 2010 11:10 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 11, 2010 3:25 pm
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: diósd
helló!! nos az lenne a kérdésem hogy kiszeretném cserélni az első fékbetétet a 1.2 2003.9. havi AZQ skoda fábiámban

ha valaki tudna nekem segítséget nyújtani hogy nagyyából mire figyeljek oda és hogy mik a lépések! már fater verdájában cseréltem betétet nem volt nehéz itt is egyszerű vagy vannak buktatók! kerék le fékből csavar ki felhajt fékpofa ki persze mindig csak az eggyik új vissza fékmunka henger vissza nyom vissza hajt csavar visza fékre rápumpál keményedik jó! próba kör?
bocsi ha túl naívnak tűnök de inkább kérdezek mint hülyeséget tennék! és igaz hogy nem lehet bele kapni fékbetétet sem alvázszám sem motorkód után csak úgy ha kiveszem és elviszem magammal hogy ilyet szeretnék! nekem ezt mondták az autós boltban! válaszokat előre is köszönöm![url]![/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi, azt hiszem megkeresem őket.

goes írta:
175 e km felett már simán kopghatnak a gátlók, a toronycsapágyak, a talpas gömbfelyek, az axiálcsuklók, a kormánygömbfejek. Modellezni kell a helyzetet amikor kopog és hallgatózni. Ez 2-3 emberes munka, de igazából ez a legcélravezetőbb. A gumisokat meg hagyd a fenébe, én is elvégeztem még kis csíra koromban egy 20 órás gumiszerelő tanfolyamot, ahol 3 órában "megtanítottak" a futóműbeállításra is. Szerinted meg tudnám csinálni most? :) Normális autószerelőre bízd a dolgot. Vannak itt a fórumon ajánlott szervizek. pl. www.kobetuning.hu, valaki ajánlotta az Unicar-t is.

bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 10:03 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
175 e km felett már simán kopghatnak a gátlók, a toronycsapágyak, a talpas gömbfejek, az axiálcsuklók, a kormánygömbfejek. Modellezni kell a helyzetet amikor kopog és hallgatózni. Ez 2-3 emberes munka, de igazából ez a legcélravezetőbb. A gumisokat meg hagyd a fenébe, én is elvégeztem még kis csíra koromban egy 20 órás gumiszerelő tanfolyamot, ahol 3 órában "megtanítottak" a futóműbeállításra is. Szerinted meg tudnám csinálni most? :) Normális autószerelőre bízd a dolgot. Vannak itt a fórumon ajánlott szervizek. pl. www.kobetuning.hu, valaki ajánlotta az Unicar-t is.

bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára goes szer. márc. 17, 2010 4:31 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 9:27 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Ahogy írtam a szilentek, a kereszstabilizátor szilentjei, és a jobb oldali "kutyacsont ki lett cserélve. Ennek ellenére KOPOG!

tib-bee írta:
bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Valószínűleg az első lengőkar szilentei. Az szokott kopogni. A stabilizátor rúd meg nyikorogni szokott miután szétment a szilent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 08, 2007 7:14 pm
Hozzászólások: 132
bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Valószínűleg az első lengőkar szilentei. Az szokott kopogni. A stabilizátor rúd meg nyikorogni szokott miután szétment a szilent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 10:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Elkészült a gép, egyelőre működik a fék. Sajnos nehezen jön vissza a bizalom, minden pillanatban azt várom, mikor esik be megint a pedál.
Azért megkérdeztem, mibe került volna, ha nem garanciális, azt mondta a srác, hogy kb. hetvenezerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Simán lehetséges nálunk van egy autógyár, ahol motorokat szerelnek össze, az ott dolgozok mondják, hogy a gyár is cseréli folyamatosan a beszállítóit a legolcsóbbra! Ebből következik, hogy ez a minőség rovására is megy hiába esetleg gyári emblémás az a cucc amit beépítettek az autóba. Valószínűleg ez minden autógyárnál hasonlóan van, minél olcsóbban előállítani.
Egyes esetekben nem lehet teljes körűen minőségileg letesztelni, hogy a termék két évet, vagy húszat fog kibírni, mert nagyon sokféle hatás érheti ami az élettartalmát befolyásolja. Egyébként meg ezért van a garancia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Sziasztok. Részeredményekről tudok beszámolni: reggel leadtam a szervízbe, ismertetve a tüneteket. Most szóltak, hogy végig néztek mindent, sehol nincs folyás, miután a fékhatás ugyanúgy visszajött, mint előtte volt, így leszűkítették a hibaforrást a főfékhengerre. Délutánra kicserélik, garanciában.
Ez normális egyébbként egy ennyire új autónál? Most futotta meg a húszezret. Augusztusban volt már toronycsapágy csere, mert nyekergett nagyon alászedett kormánynál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 10:56 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7312
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!


Goes szerintem a fék servoval lehet valami gond..
Ha levegős akkor mindig gumi a pedál. Szervíz azért kell ha nem maga nézi végig a féket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Hm, nem érzem rajta, hogy ruganyosabb lenne. A jelenség óta ugyanolyan határozottan fog a fék, mint eddig. Minden esetre reggel szervizbe viszem. Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!

duck írta:
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Akkor nem kell állítani a futóművet a szilent cseréje után, ha még a gyári beállításai voltak. /ugyanúgy fog állni a futómű, mint amikor kijött gyárból/ Ha még nem volt sem futómű beállítás , sem másféle beavatkozás a futóművön.
A sajátomon megnézettem a szilentcsere után a futóművet, de semmit sem kellett állítani.

poles írta:
Jobban akkor eszi, ha valaki nagy széllel nekiszalad, kicseréli a szilentet, a futóműbeállítást meg meghagyja az utókornak. Nyilván egy új, feszes szilenttel máshogy áll a futómű, ezért csere után be kell állítani, de ez minden szilentre igaz.

Tibibá666 írta:
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:00 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm a hasznos infókat mindeninek.
Igen erre a futóműállításra én is gondoltam és valóban amióta kicseréltem mind a két oldali szilentet ( a jobb oldalinál a motortartó bakot fel kellett szabadítani és a motort megemelni mert nem jött ki a lengőkar csavarja enélkül ) megszűntek az addigi fura menettulajdonságok amiket a kissé rosszul elkopott gumikra akartam fogni. Mert a drága Skoda szakbarbárszervíz nem szólt volna amikor rendszeresen cserélték a náluk tárolt téli-nyári kerekeinket hogy valami baj lehet a futóművel mert kicsit rosszul kezdenek kopni az abroncsok. Mi pedig nem is nézegettük és a rengeteg kb 15 eddigi szinte roncsautónk után ez az új skoda nekünk felért egy luxusautóval. Amivel nem volt semmi baj az elmúlt 6 évben. Az előző műszakira csak le kellett mosni hogy szép legyen mert nem volt vele semmi gáz. Azt a futóműállítást kivéve amire miután egy defekt után ( mert a gumisnak feltűnt a gumikopás ) elvittem a kocsit és ott azt mondta a mester hogy ezeknek a kocsiknak a futóműve terhelésre teljesen más adatokat mutat ezért maximumra rá kell állítani és utána jó lesz. Mert szerinte ezeket terhelés nélkül állítják be gyárilag és amikor 3-4 személy beleül akkor már teljesen elmászik és rosszul koptatja a gumikat. Mondjuk erre nem tudtam neki mit mondani, azután amikor beállította utána már nem eszegette a gumit tovább. Mi annak idején még a forgózsámolyos- vetítős műszeres beállítást tanultuk a suliban, de gondolom ez már azóta sokat fejlődött és ezt itthoni körülmények között nem tudom megoldani úgyhogy ezt biztos szerelőhöz kell majd vinnem. De már csak a műszaki vizsga után mert szombaton lejárt és nem tanácsos vele így autókázni mert inkább amit a rendőr kérne ráköltöm a kocsira :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1990 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség