Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 21, 2018 6:34 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2001 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 130, 131, 132, 133, 134
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 2:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Itt a javításokhoz nagyon jó leírásokat találsz: http://translate.google.hu/translate?js ... l=ru&tl=en

Azért angolra fordíttatom, mert a gugli még nem jól fordítja magyarra az oroszt. De ha tudsz oroszul, akkor az eredetit is olvashatod.

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 2:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
maddriver írta:
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Hello!
Képekben egy kis segítség a lengőkar szilentek cseréjéhez, láttam ennél már egy kicsit jobbat is, de most csak ezt találtam:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=119886

Én a helyedbe nem gyári hátsó lengőkar szilentet vennék, hanem más fajtát (tömöret), mert a gyári 30-40ekm és újra lógni fog.
Nekem Audi A2-é van benne, melynek a gyáriszáma 8Z0 407 183. Van aki Seat-ét rakata bele annak a gyári száma 6LL 407 183.
http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_artd ... =6LL407183
Futómű keményebb lesz tőle egy kicsit, de nem vészes, sőt talán jobb is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 11:50 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 10:36 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Üdv!

A szilent cseréje sem túl bonyolult.
A lengőkart ki se kell szedni, ha a hagyományos szilentet rakod bele. Kiveszed a lengőkar belső rögzítő csavarját és kihúzod a lengőkart a régi szilentből. Fűrészlappal meg kell vágni a régi szilentet és csavarhúzóval óvatosan ki is tudod feszíteni. Az új berakásához egy 20-25 cm hosszú 8 mm-es átmérőjű menetes szárra van szükség 2 db nagy alátétre ami nagyobb, mint a szilent átmérője és 2db a menetes szárra való anyára. Betolod az alukonzolba a menetes szár egyik végét, ráteszed az egyik alátétet és az egyik anyát. Ráhúzod a szilentet is a menetes szárra, ráteszed oda is az alátétet és az anyát és szépen lassan elkezded összehúzni az anyákat, közben pontosan beigazítva a szilentet. Így megspórolod a konzol kiszerelését!!!
Ha bent van a szilent, akkor betolod a lengőkart beteszed a lengőkar rögzítő csavarját és már kész is. Annyi hiba előfordulhat, hogy az 1,2-es motornál a jobb oldali lengőkar rögzítőcsavarját nem tudod kivenni az olajteknőtől. Ilyenkor fellazítod az ékszíj melletti motortartóbak felső rögzítő csavarját és megemeled a motort egy emelővel, célszerű valami fadarabot az olajteknő alá tenni, hogy ne horpadjon össze. Maximum 1 órás művelet ezzel a módszerrel a 2 oldalon. Ha kiveszed az alukonzolt, akkor akár 3 óra is lehet...


Ted Mosby írta:
Üdv!

A fékolaj csere 2 évente esedékes.
Kb. 4 dl kell bele, DOT4-es, bármilyen jó.

Nekem amikor cserélték, utána sokkal jobb lett a fékem.

A felütésgátló gumik cseréjéhez itt találsz esegítséget:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _csere.php

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 9:07 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1150
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Üdv!

A fékolaj csere 2 évente esedékes.
Kb. 4 dl kell bele, DOT4-es, bármilyen jó.

Nekem amikor cserélték, utána sokkal jobb lett a fékem.

A felütésgátló gumik cseréjéhez itt találsz esegítséget:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _csere.php

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2001 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 130, 131, 132, 133, 134

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség