Üdv!
A szilent cseréje sem túl bonyolult.
A lengőkart ki se kell szedni, ha a hagyományos szilentet rakod bele. Kiveszed a lengőkar belső rögzítő csavarját és kihúzod a lengőkart a régi szilentből. Fűrészlappal meg kell vágni a régi szilentet és csavarhúzóval óvatosan ki is tudod feszíteni. Az új berakásához egy 20-25 cm hosszú 8 mm-es átmérőjű menetes szárra van szükség 2 db nagy alátétre ami nagyobb, mint a szilent átmérője és 2db a menetes szárra való anyára. Betolod az alukonzolba a menetes szár egyik végét, ráteszed az egyik alátétet és az egyik anyát. Ráhúzod a szilentet is a menetes szárra, ráteszed oda is az alátétet és az anyát és szépen lassan elkezded összehúzni az anyákat, közben pontosan beigazítva a szilentet. Így megspórolod a konzol kiszerelését!!!
Ha bent van a szilent, akkor betolod a lengőkart beteszed a lengőkar rögzítő csavarját és már kész is. Annyi hiba előfordulhat, hogy az 1,2-es motornál a jobb oldali lengőkar rögzítőcsavarját nem tudod kivenni az olajteknőtől. Ilyenkor fellazítod az ékszíj melletti motortartóbak felső rögzítő csavarját és megemeled a motort egy emelővel, célszerű valami fadarabot az olajteknő alá tenni, hogy ne horpadjon össze. Maximum 1 órás művelet ezzel a módszerrel a 2 oldalon. Ha kiveszed az alukonzolt, akkor akár 3 óra is lehet...
Ted Mosby írta:
Üdv!
A fékolaj csere 2 évente esedékes.
Kb. 4 dl kell bele, DOT4-es, bármilyen jó.
Nekem amikor cserélték, utána sokkal jobb lett a fékem.
A felütésgátló gumik cseréjéhez itt találsz esegítséget:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _csere.phpmaddriver írta:
Sziasztok!
Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.
A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver