Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 20, 2019 6:20 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2074 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 139  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. márc. 24, 2019 8:11 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 91
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Alternatìv megoldàs:https://alkatreszkiraly.com/2000000005164-KORMANY-LESZORITO-BILINCS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 24, 2019 8:02 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 91
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Ès ami van a szilent mellett müanyag gyűrü azt honnan lehet pòtolni? Nekem azok nincsenek meg sajnos

Szia
A stabilizátor rúdon az nem műanyag az fémből van. Az akadályozza meg
,hogy oldalirányba csússzon a rúd. Az első néhány évben a fabiaknál még sima stabrúd volt, utána jelent meg ez a másik változat.
Ha csőbilincset raksz a két szilent külső oldalára már pótoltad is.
https://szerelvenybolt.hu/awabbilincs-16-279-1980



Nekem müanyag volt rajta pedig! Èn törtem el amikor vissza akartam kocogtatni a lelazitott szilent alà! A màsik oldali meg sehol se volt màr. Nèztem rendelhető hozzà olyan stab rùd amin eleve egy perem van felcsìpve a szilent helye mellè, de az 100- felett volt àrban a deviltuning oldalàn... èn nem tenném fel a sima cső bilincset inkàbb egy a rùdra csavarozhatò bilincsre gondoltam ami közèpen el van vàgva ès a 2 vègèt pedig összehuzatnàm a helyèn. Ez kìmèletesebb azèrt mint a cső bilincs a szilent miatt mondom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 23, 2019 9:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Ès ami van a szilent mellett müanyag gyűrü azt honnan lehet pòtolni? Nekem azok nincsenek meg sajnos

Szia
A stabilizátor rúdon az nem műanyag az fémből van. Az akadályozza meg
,hogy oldalirányba csússzon a rúd. Az első néhány évben a fabiaknál még sima stabrúd volt, utána jelent meg ez a másik változat.
Ha csőbilincset raksz a két szilent külső oldalára már pótoltad is.
https://szerelvenybolt.hu/awabbilincs-16-279-1980

Mondjuk ez furcsa, az első időszakban normális hogy elcsúszott oldalirányban, majd utána kapott "bilicset"? Mert ugye nekem pont ez a jelenség tapasztalható :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 23, 2019 8:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Ès ami van a szilent mellett müanyag gyűrü azt honnan lehet pòtolni? Nekem azok nincsenek meg sajnos

Szia
A stabilizátor rúdon az nem műanyag az fémből van. Az akadályozza meg
,hogy oldalirányba csússzon a rúd. Az első néhány évben a fabiaknál még sima stabrúd volt, utána jelent meg ez a másik változat.
Ha csőbilincset raksz a két szilent külső oldalára már pótoltad is.
https://szerelvenybolt.hu/awabbilincs-16-279-1980


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 23, 2019 6:54 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 91
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
RWD írta:
Sziasztok Urak!
Minap turkáltam az első futómű környékén, és észrevettem hogy a stabilizátor rúd (nagy) simán elmozog 4-5 centit balra-jobbra a nagyszilenthez képest. Kézzel mozgatva, teljesen felemelt autóval.
Egyelőre nem futattam le az agyamban a képletet, ez szerintetek mennyire normális?
Fel/le nem lóg a stabi.
És kopog is az eleje az autónak, de semmi se lóg sehol, átnéztem. Ez az egy tippem maradt.
Köszi :int:

ui.:
Teljesen ugyanez a jelenség:
https://www.youtube.com/watch?v=eN5UwXgWWAA

Szia
A felfogatásába nem ér bele a rúd!?
Ha mondjuk a bal kerék kap egy gödröt, és kicsit hátra indul, a stabilizátor rúd jobb oldalon előre próbál mozdulni.Ha kopott a szilent
a rúd neki tud koccani a felfogatásának.

Ha a stabilizátor pálca kopog, azt nem is tudod kézzel ellenőrizni, mert állandóan feszül. Terhelés alatt viszont már kopoghat..
Nálam most a stabilizátor pálca gömbfeje kopogott, azért cseréltem a pálcát.
Nézd meg, ha a két porvédője szakadt, akkor szinte biztosan a gömbfej is rossz lesz már..
Filléres dolog, kicserélni 10 perc. (2500.-)

Sziasztok! Ès ami van a szilent mellett müanyag gyűrü azt honnan lehet pòtolni? Nekem azok nincsenek meg sajnos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 22, 2019 5:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
Szia
A felfogatásnak tuti nem ütközik neki, van "alatta" annyi szilent bőven. Szemre teljesen okésak a szilentek, csak mocsok mód jár jobbra-balra benne a stabi, ha kézzel húzkodom. Könnyedén, alig kell erőt kifejtenem.
Pálcákat tavaly cseréltem, bár attól még lehet hogy sz@rok újfent. Porvédők épek. A pálcákat sehogy sem tudom magamnak leellenőrizni? Köszi köszi

Ha a kocsit felbakolod és a kereket leveszed, a lengőkar alatt egy emelővel vissza tudod annyira emelni, hogy ne feszüljön a
pálca. Ilyenkor már meg tudod mozgatni..

Köszi, erre mondjuk rá is jöhettem volna... :falbav: :int:
Kíváncsi leszek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 22, 2019 2:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Szia
A felfogatásnak tuti nem ütközik neki, van "alatta" annyi szilent bőven. Szemre teljesen okésak a szilentek, csak mocsok mód jár jobbra-balra benne a stabi, ha kézzel húzkodom. Könnyedén, alig kell erőt kifejtenem.
Pálcákat tavaly cseréltem, bár attól még lehet hogy sz@rok újfent. Porvédők épek. A pálcákat sehogy sem tudom magamnak leellenőrizni? Köszi köszi

Ha a kocsit felbakolod és a kereket leveszed, a lengőkar alatt egy emelővel vissza tudod annyira emelni, hogy ne feszüljön a
pálca. Ilyenkor már meg tudod mozgatni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 22, 2019 12:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
Sziasztok Urak!
Minap turkáltam az első futómű környékén, és észrevettem hogy a stabilizátor rúd (nagy) simán elmozog 4-5 centit balra-jobbra a nagyszilenthez képest. Kézzel mozgatva, teljesen felemelt autóval.
Egyelőre nem futattam le az agyamban a képletet, ez szerintetek mennyire normális?
Fel/le nem lóg a stabi.
És kopog is az eleje az autónak, de semmi se lóg sehol, átnéztem. Ez az egy tippem maradt.
Köszi :int:

ui.:
Teljesen ugyanez a jelenség:
https://www.youtube.com/watch?v=eN5UwXgWWAA

Szia
A felfogatásába nem ér bele a rúd!?
Ha mondjuk a bal kerék kap egy gödröt, és kicsit hátra indul, a stabilizátor rúd jobb oldalon előre próbál mozdulni.Ha kopott a szilent
a rúd neki tud koccani a felfogatásának.

Ha a stabilizátor pálca kopog, azt nem is tudod kézzel ellenőrizni, mert állandóan feszül. Terhelés alatt viszont már kopoghat..
Nálam most a stabilizátor pálca gömbfeje kopogott, azért cseréltem a pálcát.
Nézd meg, ha a két porvédője szakadt, akkor szinte biztosan a gömbfej is rossz lesz már..
Filléres dolog, kicserélni 10 perc. (2500.-)


Szia
A felfogatásnak tuti nem ütközik neki, van "alatta" annyi szilent bőven. Szemre teljesen okésak a szilentek, csak mocsok mód jár jobbra-balra benne a stabi, ha kézzel húzkodom. Könnyedén, alig kell erőt kifejtenem.
Pálcákat tavaly cseréltem, bár attól még lehet hogy sz@rok újfent. Porvédők épek. A pálcákat sehogy sem tudom magamnak leellenőrizni? Köszi köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 22, 2019 7:58 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Sziasztok Urak!
Minap turkáltam az első futómű környékén, és észrevettem hogy a stabilizátor rúd (nagy) simán elmozog 4-5 centit balra-jobbra a nagyszilenthez képest. Kézzel mozgatva, teljesen felemelt autóval.
Egyelőre nem futattam le az agyamban a képletet, ez szerintetek mennyire normális?
Fel/le nem lóg a stabi.
És kopog is az eleje az autónak, de semmi se lóg sehol, átnéztem. Ez az egy tippem maradt.
Köszi :int:

ui.:
Teljesen ugyanez a jelenség:
https://www.youtube.com/watch?v=eN5UwXgWWAA

Szia
A felfogatásába nem ér bele a rúd!?
Ha mondjuk a bal kerék kap egy gödröt, és kicsit hátra indul, a stabilizátor rúd jobb oldalon előre próbál mozdulni.Ha kopott a szilent
a rúd neki tud koccani a felfogatásának.

Ha a stabilizátor pálca kopog, azt nem is tudod kézzel ellenőrizni, mert állandóan feszül. Terhelés alatt viszont már kopoghat..
Nálam most a stabilizátor pálca gömbfeje kopogott, azért cseréltem a pálcát.
Nézd meg, ha a két porvédője szakadt, akkor szinte biztosan a gömbfej is rossz lesz már..
Filléres dolog, kicserélni 10 perc. (2500.-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 22, 2019 6:52 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Sziasztok Urak!
Minap turkáltam az első futómű környékén, és észrevettem hogy a stabilizátor rúd (nagy) simán elmozog 4-5 centit balra-jobbra a nagyszilenthez képest. Kézzel mozgatva, teljesen felemelt autóval.
Egyelőre nem futattam le az agyamban a képletet, ez szerintetek mennyire normális?
Fel/le nem lóg a stabi.
És kopog is az eleje az autónak, de semmi se lóg sehol, átnéztem. Ez az egy tippem maradt.
Köszi :int:

ui.:
Teljesen ugyanez a jelenség:
https://www.youtube.com/watch?v=eN5UwXgWWAA


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd márc. 05, 2019 6:00 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 91
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
hubo44 írta:
,,Èn a folyadèk elhasznàltsàgàra tippelek,, ijen ninč a fojadek nem lehet hatašal a fék telješitmeňere!
čak nedvešeget sívja fel eš vesti a hôô elenalašt eš meg šôtetedik a O duruk kopašatol.
de a fojadek čere nem art.
,,de egy egy fèkezès utàn javul,, ez a aňag kombinacio okoza (minišeg betet/tarča)

Sziasztok
Egyetértek Huboval, a fékfolyadék vízmegkötő képessége miatt kell cserélni, a forráspont csökken.
Ha nem tud rendesen tisztulni a tárcsa és a betét között, plusz a reggeli párától kicsit be is tud fogni.
Hosszabb állás után a felületi rozsda is hasonlót okoz.



Hosszabb àllàs nem jàtszik most mert napi hasznàlatban van az autò, de akkor a folyadèk csere elött lekapom a tàrcsa ès dobfèkeket is, àtnèzem őket! Köszönöm a tippeket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 04, 2019 9:58 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
,,Èn a folyadèk elhasznàltsàgàra tippelek,, ijen ninč a fojadek nem lehet hatašal a fék telješitmeňere!
čak nedvešeget sívja fel eš vesti a hôô elenalašt eš meg šôtetedik a O duruk kopašatol.
de a fojadek čere nem art.
,,de egy egy fèkezès utàn javul,, ez a aňag kombinacio okoza (minišeg betet/tarča)

Sziasztok
Egyetértek Huboval, a fékfolyadék vízmegkötő képessége miatt kell cserélni, a forráspont csökken.
Ha nem tud rendesen tisztulni a tárcsa és a betét között, plusz a reggeli párától kicsit be is tud fogni.
Hosszabb állás után a felületi rozsda is hasonlót okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 03, 2019 10:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1479
[/quote]Szia Csabaa! Nincs ABS ès hàtul dobfèk van, igen termèszetesen kuplungot is akarom telibe az egèsz mennyisèget frissre cserèlni. Sajnos a szakinak hiàba emlitettem nem cserèlte ki a fèkfolyadèkot az biztos mert ràsegìtès jò, de hidegen taposòs, de egy egy fèkezès utàn javul a hatàsa. Èn a folyadèk elhasznàltsàgàra tippelek[/quote]

,,Èn a folyadèk elhasznàltsàgàra tippelek,, ijen ninč a fojadek nem lehet hatašal a fék telješitmeňere!
čak nedvešeget sívja fel eš vesti a hôô elenalašt eš meg šôtetedik a O duruk kopašatol.
de a fojadek čere nem art.

,,de egy egy fèkezès utàn javul,, ez a aňag kombinacio okoza (minišeg betet/tarča)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 03, 2019 9:28 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 91
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Szeretnèm sajàtmagam lecserèlni a fèkfolyadèkot mert a szakitol hiàba kèrtem ez nem törtènt meg. Mennyi fèkfolyadèkra van szüksègem a teljes rendszerhez?

Szia
Nekem nincs abs, fél liter elég volt. Ha van abs valamivel több kell..

0,5 l hátul tárcsa +ABS
0,47 l hátul dob +ABS
0,43 l hátul dob ABS nélkül

A kumplung munkahenger is a fékkörből kap olajat, azon is van léktelenítő
azt is érdemes cserélni.



Szia Csabaa! Nincs ABS ès hàtul dobfèk van, igen termèszetesen kuplungot is akarom telibe az egèsz mennyisèget frissre cserèlni. Sajnos a szakinak hiàba emlitettem nem cserèlte ki a fèkfolyadèkot az biztos mert ràsegìtès jò, de hidegen taposòs, de egy egy fèkezès utàn javul a hatàsa. Èn a folyadèk elhasznàltsàgàra tippelek


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 03, 2019 12:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Szeretnèm sajàtmagam lecserèlni a fèkfolyadèkot mert a szakitol hiàba kèrtem ez nem törtènt meg. Mennyi fèkfolyadèkra van szüksègem a teljes rendszerhez?

Szia
Nekem nincs abs, fél liter elég volt. Ha van abs valamivel több kell..

0,5 l hátul tárcsa +ABS
0,47 l hátul dob +ABS
0,43 l hátul dob ABS nélkül

A kumplung munkahenger is a fékkörből kap olajat, azon is van léktelenítő
azt is érdemes cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2074 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 139  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség