Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=311
Oldal: 3 / 136

Szerző:  ayala [ csüt. aug. 09, 2018 7:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Sziasztok!
Mennyire normális jelenség az, ha gyenge fékezéskor - például lejtőn, amikor épphogy a pedálon van a lábam, érezhetően fel-le mozog a pedál, miközben (az eleve gyenge) fékerő nem változik?
Nemrégiben cseréltek fékfolyadékot, elől-hátul a tárcsákra és a betétekre is azt mondták, szinte újszerű állapotban vannak. Intenzívebb fékezéskor semmi ilyen nem tapasztalható, ahogy más rendellenesség sem.

Még talán annyi, hogy ezt nagyjából azóta vettem észre, hogy az első fékbetéteim random módon visítanak, főleg, ha mondjuk parkolóban,
"óvatosan" állok meg. Ezt sem nagyon értem, hogy miért kezdte el, mert nem tűnik kopottnak, meg ahogy írtam is, a szervizben is jónak találták őket, minden szempontból.

Szerző:  Csabaa [ kedd júl. 31, 2018 1:03 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Ferink írta:
Szia!

Szerintem nem lett. De azt meg tudom nézni, így hogy felhívtad rá a figyelmet látható a különbség a rugók között.

A pasztát a kopás ellen, vagy a rezgés miatt használod?

Nálad van a betéteknek játéka?

Nincs játéka a betéteknek. A rézpaszta hőálló és kenőanyagnak van ott.
Ha zörög akkor ott nem feszül neki rendesen a tárcsának a betét.
Az úszócsapokat is meg kellene nézni, jó vastagon bezsírozni.
Ha szerelő ezt látta es gondolom szétszedte ,akkir ezeken már túl van..

Szerző:  Ferink [ kedd júl. 31, 2018 11:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Szia!

Szerintem nem lett. De azt meg tudom nézni, így hogy felhívtad rá a figyelmet látható a különbség a rugók között.

A pasztát a kopás ellen, vagy a rezgés miatt használod?

Nálad van a betéteknek játéka?

Csabaa írta:
Ferink írta:
Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia
Buta kérdés a két betét nem lett felcserélve? A munkahenger felölinél nagyobb a rugó..
A rézpasztát láttad a képen.
A betéték vas részeinek széle is sorjás szokott lenni..

Szerző:  Csabaa [ kedd júl. 31, 2018 10:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Ferink írta:
Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia
Buta kérdés a két betét nem lett felcserélve? A munkahenger felölinél nagyobb a rugó..
A rézpasztát láttad a képen.
A betéték vas részeinek széle is sorjás szokott lenni..

Szerző:  Ferink [ kedd júl. 31, 2018 7:39 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.

Szerző:  Szesze [ vas. júl. 22, 2018 12:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Csabaa írta:
Szia Szesze!
Oké várom a képet.
Amikor én cseréltem még csak a gyári szilent létezett, ott függőlegesen kell
lenni a két gumi hídnak ami a közepét tartja.
Én nem is szorakoztam vele az audihoz való teli szilentet raktam be.
Igaz kemény az eleje, de tempós kanyarban sem sodródik le a kormanyzott
ívről.
Átküldtem a képeket hozzá Csabánk :D :D !

Szerző:  Csabaa [ vas. júl. 22, 2018 11:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Szia Szesze!
Oké várom a képet.
Amikor én cseréltem még csak a gyári szilent létezett, ott függőlegesen kell
lenni a két gumi hídnak ami a közepét tartja.
Én nem is szorakoztam vele az audihoz való teli szilentet raktam be.
Igaz kemény az eleje, de tempós kanyarban sem sodródik le a kormanyzott
ívről.

Szerző:  Szesze [ vas. júl. 22, 2018 10:58 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Üdv Csabánk :D !!Nem kötözködésnek szánom csak egy fontos kiegészítés kimaradt innen!:http://www.skodafabiaclub.com/technikaisegitseg/szilentcsere/szilentcsere.php .Mivel a 2 Fábiámból-2 be rosszul préselték bele a lengőkar hátsó szilentet és valószínűleg ráadásul autószerelő csinálta ezért úgy döntöttem jelzem neked,hogy hozzá tudd tenni a leírásodhoz hátha akkor nem lesz ennyi kókányolt Fábia.A gond az,hogy a lengőkar szilentet úgy kell bepréselni,hogy a jelölt rész vízszintesen a motor felé nézzen és nem akárhogyan!Ez a jelölés a szilenten:https://www.google.hu/search?tbm=isch&sa=1&ei=i1FUW4vhHoXNwQLYqLOIBg&q=fabia+lengőkar+hátsó+szilent+képek&oq=fabia+lengőkar+hátsó+szilent+képek&gs_l=img.12...654007.660247.0.662158.15.12.0.0.0.0.592.3362.3-2j1j4.7.0....0...1c.1.64.img..11.0.0....0.bLKC29c3gnU#imgrc=tTA7NzkWQ8X11M: Csinálok egy teljes képet majd az alukonzollal együtt,hogy hogyan kell kinéznie és átküldöm neked Facen,hogy hozzá tudd tenni a leírásodhoz.Remélem ez sokaknak segítségére fog majd válni.
:help:

Szerző:  Csabaa [ kedd júl. 03, 2018 8:15 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Sziasztok
Elérkezett ismét az első fékek cseréje.
Igazán jól bírták a mostaniak, 80849 km 5 év városi használatban.
(ferodo tárcsa DDF927, ferodo betét: FDB1094)
A tárcsák 22mm-ből 20mm-re koptak. Ha a bal oldalon nem koptak volna el 1,5mm-re
a betétek elment volna még..
Maradt újra a ferodo tárcsa, csak betétből vettem Zimmermann-t .

Szerző:  Mariusz77 [ szomb. jún. 09, 2018 4:57 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

bundy87 írta:
Sziasztok
előjött egy érdekes hiba amire jelenleg nem tudok rájönni mi csinálhatja- okozhatja.
álló helyzetben vagy lassú haladásnál pl parkolóba állás, kiállás szoruló hangot hallani mintha egy rozsdás zsanért próbálnának elmozdítani nem fémes hang inkább olyan mintha gumi a gumin próbálna csúszni dörzsölős hang. viszont csak akkor jön elő ha balra tekerem a kormányt! ha jobbra akkor nem sőt középállásnál ha kicsit fordítok akkor sem hallani ha már valahol majdnem koppnál van onnan egy fél- háromnegyed fordulatnyit vissza és kb ezen a határon hangoskodik. ha balra koppig tekerem és onnan vissza akkor semmi hangja csakis akkor ha balra tekerem. magasabb sebességnél nem hallok semmit csak ilyen kiállásoknál de már idegesít :D :D
ami fix az hogy baloldalról jön hallom 100%, szervó jó, megy, olaj rendben van. felemeltem mind a 2 oldalt kézzel átmozgattam de semmit nem hallottam leengedtem tekerem a kormányt és nyüszög.
talpast és stabrúd szilentet az év elején cseréltem mind a 2 oldalt. viszont stabrúd pálcát (kutyacsont) csak jobboldalt cseréltem baloldalt nem. lehet ez a gond hogy megette az idő ezt az oldalt is és amiatt nyüszög? vagy ha van valami tippetek azt is szívesen veszem.

Szia pont igy jartam en is a guta utott meg hogy nem tudttam mi nyekereg es legtöbbször hatramenet bal kanyar ,megjegyzem jobb oldali kutyacsont csere utan kezdődött ,el vittem futoszog allitasta ,a fiuk elobb tanacsoltak a torony csapagy cseret mert bal oldalt zorgott ,ki csereltuk de a gond maradtt aztan futoszog allitas utan a hang megszűnt ,futomuves szeri t a kerekeim ugy alltak mint a trabant hatso resze V ben 3.5 mm gumim banta ,ma pedig fek pofa csere volt fek tarcsaval együtt mert szo szerin horgott a fek ,kopottnak nem volt kopott csak szerelo baratom szerint nem megfelelo fek betet volt a tarcsahoz ,brembo sport fek betet ami sokkal keményebb ,igy hat kapott ujat mindkettobol most csend van .

Szerző:  Csabaa [ kedd jún. 05, 2018 7:17 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?

Szia
A felsoroltak mind-mind jók. Elől most ferodo van tárcsa+betét ~70ekm óta.
A bal oldalon a szélső betét jobban kopott ezért lassan cserélem az egészet. A többi betéten van még 4-5mm. Simán elmenne 80ekm-t..

Most zimmermant fogok venni, az olcsó a boltban ahol vásárolok.(8500/db tárcsa, betét szett 7300)
Hátul trw pofákat vettem és meyle dobot. Teljesen jók.
A munkahengert csak akkor cseréld ha folyik. A kézifék bowdent érdemes megnézni mennyire nyúlt meg és mennyire fog. Abból is trw-t vettem, az egyik munkahengerem folyt abból is trw lett.

Első tárcsa és betét drága trw-ből a hátsó dobhoz való cuccok nem.

Szerző:  Brolin [ kedd jún. 05, 2018 6:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?


Szia,
csak saját vélemény, két autónknál is jó ideje TRW tárcsa / betét kombót használunk, teljesen bevált, csak ajánlani tudom.
Bálint

Szerző:  Szesze [ kedd jún. 05, 2018 5:24 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?
Fékpofából Ferodot vagy Zimmermant tennék én bele.A Textarral én már megjártam,de másnak az is jó volt.

Szerző:  Gabesz [ kedd jún. 05, 2018 11:09 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?

Szerző:  bundy87 [ hétf. máj. 21, 2018 12:01 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fék, futómű, lengéscsillapító probléma.

Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Első stabilizátort szeretném rendbetenni, kutyacsont csere alap. Kapott a nagy összekötő stab rudazat új gumi szilenteket. De a rudon eredetileg voltak müanyag gyűrük, amik lassan teljesen elporladnak, ki be csuszkálnak ezáltal a rúd is elmászik oldalra, beleér a futóba, kopog ropog, mi a megoldás erre a problémára ami bevált másnak esetleg?

hali
több fajta belső átmérővel rendelkezik a stabrúd szilent gumi, tolomérővel mérd le a stabrudat és a szerint nézz hozzá.

Oldal: 3 / 136 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/