Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:20 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 135 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ha valamikor feladja a harcot akkor mindenképp belenézek és készítek róla képeket. :) /remélem minél később következik be/

poles írta:
De egy konkrét hőmérséklethez kötni a párásodás tényét teljesen értelmetlen - hiszen nem attól függ. Tehát a hőmérséklethez kötött működés tényét párásodással magyarázni nem lehet. Párásodás ellen sokkal komplikáltabb készülékeket kell óvni, nem egy akkutöltőt. (Pl videokamerákban van páraérzékelő, mivel hordozható eszköz.) Annyira megnézném ennek a masinának a belvilágát, pláne kapcs. rajzát (műszerészként izgat....) ha esetleg egyszer szétszednéd majd fotózd már le! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 5:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
De egy konkrét hőmérséklethez kötni a párásodás tényét teljesen értelmetlen - hiszen nem attól függ. Tehát a hőmérséklethez kötött működés tényét párásodással magyarázni nem lehet. Párásodás ellen sokkal komplikáltabb készülékeket kell óvni, nem egy akkutöltőt. (Pl videokamerákban van páraérzékelő, mivel hordozható eszköz.) Annyira megnézném ennek a masinának a belvilágát, pláne kapcs. rajzát (műszerészként izgat....) ha esetleg egyszer szétszednéd majd fotózd már le! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 12:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
poles írta:
Mitől csapódna ki pára? Attól, hogy melegszik valami, pont ellentétes a folyamat. Ha hűlne, akkor csapódna ki - mint pl a fagyasztó belső falán. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud megkötni, tehát szó sincs kicsapódásról.


A pára attól csapódik ki, hogy a készülék belülről melegszik, viszont a vaslemez burkolat a működés elején továbbra is hideg marad. A készülékben felmelegedett levegő több párát köt meg, ami kicsapódik a készülék hideg burkolatán.

Az említett hűlésre pedig ott van a magyarázat, amikor készülék átvált csepptöltésre. /sokkal kisebb lesz az áramfelvétele és a hőtermelése is a készüléknek/ Csepptöltés alatt a készülék a korábbi hőmérsékletéhez képest hűlni fog a benne levő levegővel együtt. Ahogy írtad is a lehűlő levegőből kicsapódik a pára.

poles írta:
A melegbe bevitt hideg tárgyon csapódik ki. De azon viszont akár pozitív hőmérsékletnél is. Nyári melegben alacsony a páratartalom, ezért ott ritka a páralecsapódás, ezért általános beidegződés a hideg és a pára tudati összekapcsolása, de ok-okozatilag pont fordítva működik.


Jelen esetben a belül melegedő készülék és a hideg burkolat között játszódik le "a melegbe bevitt hideg tárgy" jelenség.

poles írta:
Most pl kinn -9,6C van, a harmatpont -11C. Ha kinn van egy töltő a garázsban, az -9,6C-tól csak melegebb lehet, pláne, ha működik. Tehát esélye sincs -11C alá hűlni, ahol már kicsapódna a pára.


Mivel a készülék belső tere eléggé izolált, így a külső hőmérsékleti jelenségeknek /hőmérséklet, páratartalom/ megfelelő számítások nem állják meg a helyüket. Ahhoz, hogy ezt bizonyítani tudjuk működés közben kellene mérni a készülék belső hőmérsékletét, a burkolat hőmérsékletét, készülékben levő levegő páratartalmát stb...

Szerintem eléggé kiveséztük a témát. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Mitől csapódna ki pára? Attól, hogy melegszik valami, pont ellentétes a folyamat. Ha hűlne, akkor csapódna ki - mint pl a fagyasztó belső falán. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud megkötni, tehát szó sincs kicsapódásról.
A melegbe bevitt hideg tárgyon csapódik ki. De azon viszont akár pozitív hőmérsékletnél is. Nyári melegben alacsony a páratartalom, ezért ott ritka a páralecsapódás, ezért általános beidegződés a hideg és a pára tudati összekapcsolása, de ok-okozatilag pont fordítva működik.

Most pl kinn -9,6C van, a harmatpont -11C. Ha kinn van egy töltő a garázsban, az -9,6C-tól csak melegebb lehet, pláne, ha működik. Tehát esélye sincs -11C alá hűlni, ahol már kicsapódna a pára.

Nem privátban írtam, mert a kicsapódás jelenség megértése szélvédő ügyben is hasznos lehet - habár semmi köze valóban az ABS-hez :)


Tibibá666 írta:
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 8:49 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


poles írta:
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 7:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D

poles írta:
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 11:47 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 5:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


A zárlatos :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

persze mert kínában nincs olyan hideg.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

olle_gyuri írta:
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 15, 2010 9:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 135 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség