Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. okt. 18, 2018 7:10 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: ABS
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2010 9:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 27, 2010 9:34 pm
Hozzászólások: 81
Sziasztok!

5 napja vettünk egy 2000-es évjáratú Skoda Fabia-t (Comfort 1.4 MPI 68LE). Amikor ráadom a gyújtást az ABS visszajelző lámpa abszolút nem világít. Olyan mintha nem lenne benne ABS, bár a kereskedő azt mondta, hogy van benne mert az a felszereltségehez tartozik. Ezt igazolja az is, hogy a párom egyik nap fékezett a havon és azt mondta hogy "darált a pedál" és egy piros lámpa ki is villant a fékezés idejére. A kérdés tehát az, hogy most akkor van benne ABS vagy nincs? Ha van benne, akkor miért nem világít abszolút az ABS lámpa?
És ha van benne és nem világít akkor az milyen hibát jelöl? (a könyve is azt írja, hogy akkor hibás ha nem alszik el pár másodperc után, vagy ha egyáltalán nem világít)

Előre is köszönöm a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ha valamikor feladja a harcot akkor mindenképp belenézek és készítek róla képeket. :) /remélem minél később következik be/

poles írta:
De egy konkrét hőmérséklethez kötni a párásodás tényét teljesen értelmetlen - hiszen nem attól függ. Tehát a hőmérséklethez kötött működés tényét párásodással magyarázni nem lehet. Párásodás ellen sokkal komplikáltabb készülékeket kell óvni, nem egy akkutöltőt. (Pl videokamerákban van páraérzékelő, mivel hordozható eszköz.) Annyira megnézném ennek a masinának a belvilágát, pláne kapcs. rajzát (műszerészként izgat....) ha esetleg egyszer szétszednéd majd fotózd már le! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 5:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
De egy konkrét hőmérséklethez kötni a párásodás tényét teljesen értelmetlen - hiszen nem attól függ. Tehát a hőmérséklethez kötött működés tényét párásodással magyarázni nem lehet. Párásodás ellen sokkal komplikáltabb készülékeket kell óvni, nem egy akkutöltőt. (Pl videokamerákban van páraérzékelő, mivel hordozható eszköz.) Annyira megnézném ennek a masinának a belvilágát, pláne kapcs. rajzát (műszerészként izgat....) ha esetleg egyszer szétszednéd majd fotózd már le! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 19, 2010 12:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
poles írta:
Mitől csapódna ki pára? Attól, hogy melegszik valami, pont ellentétes a folyamat. Ha hűlne, akkor csapódna ki - mint pl a fagyasztó belső falán. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud megkötni, tehát szó sincs kicsapódásról.


A pára attól csapódik ki, hogy a készülék belülről melegszik, viszont a vaslemez burkolat a működés elején továbbra is hideg marad. A készülékben felmelegedett levegő több párát köt meg, ami kicsapódik a készülék hideg burkolatán.

Az említett hűlésre pedig ott van a magyarázat, amikor készülék átvált csepptöltésre. /sokkal kisebb lesz az áramfelvétele és a hőtermelése is a készüléknek/ Csepptöltés alatt a készülék a korábbi hőmérsékletéhez képest hűlni fog a benne levő levegővel együtt. Ahogy írtad is a lehűlő levegőből kicsapódik a pára.

poles írta:
A melegbe bevitt hideg tárgyon csapódik ki. De azon viszont akár pozitív hőmérsékletnél is. Nyári melegben alacsony a páratartalom, ezért ott ritka a páralecsapódás, ezért általános beidegződés a hideg és a pára tudati összekapcsolása, de ok-okozatilag pont fordítva működik.


Jelen esetben a belül melegedő készülék és a hideg burkolat között játszódik le "a melegbe bevitt hideg tárgy" jelenség.

poles írta:
Most pl kinn -9,6C van, a harmatpont -11C. Ha kinn van egy töltő a garázsban, az -9,6C-tól csak melegebb lehet, pláne, ha működik. Tehát esélye sincs -11C alá hűlni, ahol már kicsapódna a pára.


Mivel a készülék belső tere eléggé izolált, így a külső hőmérsékleti jelenségeknek /hőmérséklet, páratartalom/ megfelelő számítások nem állják meg a helyüket. Ahhoz, hogy ezt bizonyítani tudjuk működés közben kellene mérni a készülék belső hőmérsékletét, a burkolat hőmérsékletét, készülékben levő levegő páratartalmát stb...

Szerintem eléggé kiveséztük a témát. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Mitől csapódna ki pára? Attól, hogy melegszik valami, pont ellentétes a folyamat. Ha hűlne, akkor csapódna ki - mint pl a fagyasztó belső falán. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud megkötni, tehát szó sincs kicsapódásról.
A melegbe bevitt hideg tárgyon csapódik ki. De azon viszont akár pozitív hőmérsékletnél is. Nyári melegben alacsony a páratartalom, ezért ott ritka a páralecsapódás, ezért általános beidegződés a hideg és a pára tudati összekapcsolása, de ok-okozatilag pont fordítva működik.

Most pl kinn -9,6C van, a harmatpont -11C. Ha kinn van egy töltő a garázsban, az -9,6C-tól csak melegebb lehet, pláne, ha működik. Tehát esélye sincs -11C alá hűlni, ahol már kicsapódna a pára.

Nem privátban írtam, mert a kicsapódás jelenség megértése szélvédő ügyben is hasznos lehet - habár semmi köze valóban az ABS-hez :)


Tibibá666 írta:
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 8:49 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


poles írta:
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 7:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D

poles írta:
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 11:47 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 5:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


A zárlatos :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7407
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

persze mert kínában nincs olyan hideg.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

olle_gyuri írta:
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség