Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 22, 2019 6:11 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 147 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Mitől csapódna ki pára? Attól, hogy melegszik valami, pont ellentétes a folyamat. Ha hűlne, akkor csapódna ki - mint pl a fagyasztó belső falán. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud megkötni, tehát szó sincs kicsapódásról.
A melegbe bevitt hideg tárgyon csapódik ki. De azon viszont akár pozitív hőmérsékletnél is. Nyári melegben alacsony a páratartalom, ezért ott ritka a páralecsapódás, ezért általános beidegződés a hideg és a pára tudati összekapcsolása, de ok-okozatilag pont fordítva működik.

Most pl kinn -9,6C van, a harmatpont -11C. Ha kinn van egy töltő a garázsban, az -9,6C-tól csak melegebb lehet, pláne, ha működik. Tehát esélye sincs -11C alá hűlni, ahol már kicsapódna a pára.

Nem privátban írtam, mert a kicsapódás jelenség megértése szélvédő ügyben is hasznos lehet - habár semmi köze valóban az ABS-hez :)


Tibibá666 írta:
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 8:49 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ez valóban igaz, amit leírtál. /semmi haszna nincs a használat folyamán ennek a funkciónak/

De abba is gondolj bele, hogy a készülék hideg fémházán a bekapcsolás után a működés közben keletkező hőtől pára fog keletkezni, ami készülék alkatrészeire cseppenhet...
Szerintem logikus a szerviz érvelése.

Ettől függetlenül van egy másik töltőm, amit hőmérséklet korlátozás nélkül tudok használni. A csillaggarázsban álló kocsikat azzal töltöm.

Szerintem kicsit elkanyarodtunk az ABS témától! :D

Ha szeretnéd folytatni az akkutöltős eszmecserét, akkor privátban folytassuk. :)


poles írta:
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2010 7:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Lehet gyárilag ilyen, de ritka haszontalan funkció. A szervíz párás okfejtése meg ütközik az általános iskolai ismeretekkel is, inkább magyarázkodásnak tűnik. A pára a magasabb hőmérsékletű páradús levegőből csapódik ki hideg felületeken. (Hideg ablak stb) Tehát egy üzemelő töltőben egyáltalán nem, hiszen a töltő melegít, nem pedig hűt.
A hidegből melegre mozgatásnál pedig mindig minden párásodik, ez az abszolút hőmérséklettől majdnem független (+10C-ban is)

Tibibá666 írta:
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nem hinném, hogy a készülék fáradna, mert az első próbálkozás után kicseréltettem és a másik készülék is ugyanígy működik. /Mindkettő új/ Az értékesítő állítása szerint ezek ilyen védelemmel vannak ellátva...
A használati útmutatóban szerepelt is, hogy 5-40 C° tartományban használható.
A szerviz szerint a fagypont alatt működő készülékben pára képződhetne és az károsítaná, így a védelem ezt megelőzi.
Számomra is furcsának tűnt elsőre, de ezek ilyenek...
Ha az értékesítő és a szerviz is ezt állítja, akkor szerintem nem kellene hitetlenkedni. :D

poles írta:
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2010 11:47 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Hááááát szerintem ez nem direkt van így....nem láttam még olyan megoldást, amiben a hideg is szabotálja a töltést. Túlmelegedés ellen előfordul védelem, de hideg ellen hihetetlennek tűnik...ez inkább a fáradó elkók műve...


Tibibá666 írta:
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Mastermax gyártmányú 10A-os töltő ilyen és nem zárlatos. :) /saját tapasztalat/
Nem csak túlmelegedés ellen van védelem, hanem fagyás ellen is... :wink:

Ráadásul nem is kínai, hanem osztrák. :D
Pedig a sógoroknál azért vannak hidegek...

poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 5:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
poles írta:
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


A zárlatos :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Milyen töltő az? Kíváncsi lennék rá....

Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 2:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7713
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

persze mert kínában nincs olyan hideg.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Van olyan akkutöltő is, ami 0 C° alatt be sem kapcsol. :D

olle_gyuri írta:
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 16, 2010 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
poles írta:
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Van olyan fajta akku töltő is, amin van külön "téli" üzemmód, hidegben való (szabadtéri) töltésre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 15, 2010 9:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Majd megmelegszik.... Semmi bajt nem okoz a hideg, csak ne ázzon, meg úgyis langyosodik közben a töltő is.

Tibibá666 írta:
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 15, 2010 8:38 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Az autónak nem fogsz ártani, de a töltő nem biztos, hogy szeretni fogja a hideget.

vikman írta:
Na hazaértem. igaz, hogy meleg volt a motor, de 2x90 km után sokkal jobban indított az autó, nem villant fel semmi. Biztonság kedvéért azért felteszem tölteni éjszakára, mondjuk holnap délig. Akkor nem kötöm le az akksit, inkább kiviszem hosszabbítóval a töltőt.
Ugye ártani nem fogok vele?

Gigawattot én is bosch terméknek találtam meg a neten. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2010 9:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Na hazaértem. igaz, hogy meleg volt a motor, de 2x90 km után sokkal jobban indított az autó, nem villant fel semmi. Biztonság kedvéért azért felteszem tölteni éjszakára, mondjuk holnap délig. Akkor nem kötöm le az akksit, inkább kiviszem hosszabbítóval a töltőt.
Ugye ártani nem fogok vele?

Gigawattot én is bosch terméknek találtam meg a neten. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2010 6:48 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Tévhit, hogy problémát okoz töltéskor, ha az akku nincs kiszerelve. Ezzel az erővel a generátor sem tölthetné az akkut. :) Csupán abból a szempontból kedvezőbb, ha ki van szerelve az akku, hogy nincsen egy fogyasztó sem a töltés ideje alatt. Ami annyit tesz, hogy kiszerelt akku gyorsabban töltődik fel, míg ha csatlakoztatva van az autó akkusaruja, akkor hosszabb a töltési idő.

A Gigawatt akku a Bosch terméke. A korábbi autómban 4 évig húzta, majd eladáskor kiszereltem és egy ismerősöm autójában további 4 évet bírt.


Ted Mosby írta:
Úgy ne töltsd... kösd le előtte.
Elég gagyi márkának hangzik!

Ez már nyilván nem gyári, tehát volt cserélve.

vikman írta:
Kimentem megnézni, K- hideg van.
Az akksi tetején csak 1 matrica van, GigaWatt márkanévvel. Gondozás-mentesnek néz ki, nem láttam cellákhoz kupakot, varázsszem nincs, nem tudom azt se hány Ah-s.
Oldalát sem tudtam megnézni, mert körbe van burkolva egy műanyag tartóval, a tetején is egy nagy ajtó volt.
Ja ha számít, akkor 1.4 16V, BBZ.

Gondolom a mai hosszabb utazás segíteni fog rajta, de szerintem este felteszem tölteni. Lesz bármi baja az autónak, ha nem veszem ki az akksit, nem viszem be melegebb helyre, csak rácsatlakoztatom a töltőt? Kocsi elektronikáját, computert nem birizgálja így meg? Csillaggarázsban parkol.
Üdv: Vikman


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 147 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség