Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 6:25 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 28, 2010 11:31 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Köszönöm a segítséget, ennyi kép és rajz után remélem menni fog. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 9:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petya23 írta:
Nagyon köszönöm a segítséget, nekem is 1.2 -es motorom van annyi lenne a kérdésem hogy mivel lehet pontosan megemelni a motort, és hol, olajteknőtől esetleg, és hogy mennyit kell rajta emelni.

Én egysima trapézemelővel emeltem persze egy falécet is tettem az emelő és az olajteknő közé. Kb. 3cm kell emelni akkor már kijön a csavar. De a felette lévő kiegyenlítőtartáytól nem is lehet jobban.Visszaengedni lassan kell mert be kell igazítani a motortartó csavarját az összekötő öntvénybe. Ha már a csavar eleje bent van a furatban akkor mehet lefelé már bátran.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 7:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Nagyon köszönöm a segítséget, nekem is 1.2 -es motorom van annyi lenne a kérdésem hogy mivel lehet pontosan megemelni a motort, és hol, olajteknőtől esetleg, és hogy mennyit kell rajta emelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 6:19 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Aha, tökéletes és szép munka!
Csabaa írta:
hugyecz írta:
Valóban kicsit macerás meló de "lengőkart csak racsnis hevederrel tudod visszanyomni a helyére" Nekem simán kézzel bement igaz egy nagyon kis szilikon olajat kentem a szilentre és én kivettem az alukonzolt is ezt satuba befogtam és simán belenyomtam kézzel. Bár próbaképpen megpróbáltam kihúzni hát kifele nem jött! A szilikonolajat (ipari) felhigítottam kevés izopropil alkohollal ez azt eredményezi,hogy mikor elillan az alkohol csak nyomokban marad szilikon a gumin ami beszívódik, ergo szinte a gyári "kenőcsöt" kapjuk, így a szilent és a lengőkar közt biztos tartás jön létre (nem forog meg benne) Bocs ha hosszú voltam.


KépKép
Ha megnézed a lengőkar első szilentje pontosan egyvonalban van a lengőkat hátsó részével ami az új kicserélt szilentbe megy. Mivel kicsit ferdén kell beigazitani hátul nekem csak így ment.
A talpas gömbfej ami szerintem a legnehezebb része,
(itt már elengette és már csak a csavarja tartja az öntvénybe):
Kép
Itt az első csavar ami belelóg az olajdeknibe:(csak az 1,2 motornál)
Kép
A motortartó csavarja amit ki kell csavarni ahoz, hogy a olajdekninél meg lehessen emelni:
Kép
A szilent besajtolása már szinte teljesen a helyén:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 5:47 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hugyecz írta:
Valóban kicsit macerás meló de "lengőkart csak racsnis hevederrel tudod visszanyomni a helyére" Nekem simán kézzel bement igaz egy nagyon kis szilikon olajat kentem a szilentre és én kivettem az alukonzolt is ezt satuba befogtam és simán belenyomtam kézzel. Bár próbaképpen megpróbáltam kihúzni hát kifele nem jött! A szilikonolajat (ipari) felhigítottam kevés izopropil alkohollal ez azt eredményezi,hogy mikor elillan az alkohol csak nyomokban marad szilikon a gumin ami beszívódik, ergo szinte a gyári "kenőcsöt" kapjuk, így a szilent és a lengőkar közt biztos tartás jön létre (nem forog meg benne) Bocs ha hosszú voltam.


KépKép
Ha megnézed a lengőkar első szilentje pontosan egyvonalban van a lengőkat hátsó részével ami az új kicserélt szilentbe megy. Mivel kicsit ferdén kell beigazitani hátul nekem csak így ment.
A talpas gömbfej ami szerintem a legnehezebb része,
(itt már elengette és már csak a csavarja tartja az öntvénybe):
Kép
Itt az első csavar ami belelóg az olajdeknibe:(csak az 1,2 motornál)
Kép
A motortartó csavarja amit ki kell csavarni ahoz, hogy a olajdekninél meg lehessen emelni:
Kép
A szilent besajtolása már szinte teljesen a helyén:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 5:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Valóban kicsit macerás meló de "lengőkart csak racsnis hevederrel tudod visszanyomni a helyére" Nekem simán kézzel bement igaz egy nagyon kis szilikon olajat kentem a szilentre és én kivettem az alukonzolt is ezt satuba befogtam és simán belenyomtam kézzel. Bár próbaképpen megpróbáltam kihúzni hát kifele nem jött! A szilikonolajat (ipari) felhigítottam kevés izopropil alkohollal ez azt eredményezi,hogy mikor elillan az alkohol csak nyomokban marad szilikon a gumin ami beszívódik, ergo szinte a gyári "kenőcsöt" kapjuk, így a szilent és a lengőkar közt biztos tartás jön létre (nem forog meg benne) Bocs ha hosszú voltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 1:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ted Mosby írta:
Én kb. 2 hete cseréltettem ki a szilenteket a tömör "6LL" Cupra szilentekre. A motort valóban emelni kell, és nem jöttek ki valami egyszerűen a régi szilentek, az újak pedig nehezen mentek bele. Szerintem a csere otthoni körülmények között nehezen elvégezhető feladat, az én szerelőm emelte az autót fejmagasságig és úgy viszonylag könnyen hozzáférhető volt.

Tibibá666 írta:
Ha 1,2-es motorral szerelt kocsid van, akkor nem tudod a lengőkar rögzítő csavarját kiszedni az olajteknőtől. A szilenthez hozzáférsz, csak addig nem tudsz vele mit kezdeni, amíg a lengőkar a helyén van.
Vagyis mindenképp meg kell emelni a motort.
Petya23 írta:
Mi az igaz abból hogy jobb oldali szilent cseréjekor nem lehet hozzáférni a szilenthez az olajteknő miatt és hogy fel kell lazítani a motortartó bakot és emelni kell egy kicsit a motoron hogy hozzá lehessen férni?


Hi
Én is a hétvégen cseréltem, végig fényképeztem lassan elkészül a leírás is hozzá. :) De addig is:
A motortartó bak csavarját kell lenenni (16-os kulcs)
és kb. 3centire megemelni az olajdekninél.
Vigyázz tovább ne emeld mert beleakad a kiegyenlítőtartályba. De a csavar kivételhez elég.
18-as kulcsal tudod kivenni az első lengőkar csavarját.
A nagy gáz a talpasgömbfej kinyomása.(18-as kulcs) Én csináltam hozzá egy szerszámot de így sem ment egyszerűen.
A régi szilentet befűrészelve már a kocsi hátulja felöl ki tudod ütni a régit.
Én is teli szilntet vettem lemfördert:
http://www.sps-automobil.hu/webshop/ind ... ucts_id=95
A gond csak annyi,hogy az alu öntvénybe 60mm-es a luk. Ez a teli szilent fémházas és 62mm. 2mm-t kellene zsugorodnia... Menetesszár alátét együttessel tudod besajtoni az újat én szilikonszírral is bekentem... több csavart szakítottam meg mire beraktam őket.. Ha már bent van az új szilent a lengőkart csak racsnis hevederrel tudod visszanyomni a helyére. Én eléggé megszálott vagyok de hatalmasat lehet vele... szóval nem egyszerű :)
Visszaolvasva egy hónappal ezelött még könnyebbnek tünt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 12:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Én kb. 2 hete cseréltettem ki a szilenteket a tömör "6LL" Cupra szilentekre. A motort valóban emelni kell, és nem jöttek ki valami egyszerűen a régi szilentek, az újak pedig nehezen mentek bele. Szerintem a csere otthoni körülmények között nehezen elvégezhető feladat, az én szerelőm emelte az autót fejmagasságig és úgy viszonylag könnyen hozzáférhető volt.

Tibibá666 írta:
Ha 1,2-es motorral szerelt kocsid van, akkor nem tudod a lengőkar rögzítő csavarját kiszedni az olajteknőtől. A szilenthez hozzáférsz, csak addig nem tudsz vele mit kezdeni, amíg a lengőkar a helyén van.
Vagyis mindenképp meg kell emelni a motort.
Petya23 írta:
Mi az igaz abból hogy jobb oldali szilent cseréjekor nem lehet hozzáférni a szilenthez az olajteknő miatt és hogy fel kell lazítani a motortartó bakot és emelni kell egy kicsit a motoron hogy hozzá lehessen férni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 11:52 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Ha 1,2-es motorral szerelt kocsid van, akkor nem tudod a lengőkar rögzítő csavarját kiszedni az olajteknőtől. A szilenthez hozzáférsz, csak addig nem tudsz vele mit kezdeni, amíg a lengőkar a helyén van.
Vagyis mindenképp meg kell emelni a motort.
Petya23 írta:
Mi az igaz abból hogy jobb oldali szilent cseréjekor nem lehet hozzáférni a szilenthez az olajteknő miatt és hogy fel kell lazítani a motortartó bakot és emelni kell egy kicsit a motoron hogy hozzá lehessen férni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 27, 2010 10:49 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Mi az igaz abból hogy jobb oldali szilent cseréjekor nem lehet hozzáférni a szilenthez az olajteknő miatt és hogy fel kell lazítani a motortartó bakot és emelni kell egy kicsit a motoron hogy hozzá lehessen férni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 8:40 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Így már sokkal könnyebb lesz köszönöm a segítséget, valamint a részletes ábrát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 8:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petya23 írta:
Köszönöm a segítséget esetleg valahol meglelhető a szilent cseréjének menete, miként végezhető el a legkisebb bontással.


Kép

A szerelőnek a robbantott ábra sokat fog mondani.
A 11-es számú a cserélendő szilent. Kereket levenni a 22-es szamú csavart kivenni(18-as kulcs) majd a 15-ös számú talpas gömbfej 14-es számú anyáját kell levenni (18-as kulcs). És a gömbfejet kinyomni a lkerékagyból.
Ezután már kicsit lefelé és hátrafelé kibillenthető a lengőkar.
A régi szilent műanyagházú ezt egy fűrészlappal be kell vágni majd kiütni.
Az új szilentet be kell sajtolni vagy célszerszámmal vagy nagyméretű alátét és menetesszár anya kombinációjával. Ha fémházas szilentet veszel nem lesz egyszerű besajtolni..
Én lemförder szilentet vetttem (audi)ami 5-6 tizeddel nagyobb mint az öntvény ahová be kell mennie..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 6:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Köszönöm a segítséget esetleg valahol meglelhető a szilent cseréjének menete, miként végezhető el a legkisebb bontással.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 12:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Komoly figura lehet a szerelőd, gondolom most lát először VW group autót. Wartburgon gyakorol?

Petya23 írta:
Sziasztok

Nagyon úgy tűnik hogy az első lengőkar hátsó szilentjei mentek ki a szerelő szerint. Most azt nem tudjuk hogy szilent külön cserélhető-e vagyis ki kell préselni a helyéről vagy az egész lengőkar kell bár szerintem ez felesleges amikor lehet külön kapni szilentet hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 12:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A szilent tipikus hibának tekinthető, rengetegszer volt téma. A 6LL 407 183 (seat) vagy 8Z0 407 183 (audi) típusok tömörek, sokkal tartósabbak. Természetesen csak a szilentet kell cserélni, a lengőkart nem.

Petya23 írta:
Sziasztok

Nagyon úgy tűnik hogy az első lengőkar hátsó szilentjei mentek ki a szerelő szerint. Most azt nem tudjuk hogy szilent külön cserélhető-e vagyis ki kell préselni a helyéről vagy az egész lengőkar kell bár szerintem ez felesleges amikor lehet külön kapni szilentet hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség