Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 22, 2019 5:37 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 11, 2019 10:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:

Értem, köszkösz. Hosszra lehetett ezekből több fajta? Ha igen, hol tudom lecsekkolni a saját gyári méretet?

Kétféle hossz van, a dobfékes és a tárcsafékes változathoz:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 09-609050/

Köszönöm, nagyon rendes vagy :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 11, 2019 10:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7713
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:

Értem, köszkösz. Hosszra lehetett ezekből több fajta? Ha igen, hol tudom lecsekkolni a saját gyári méretet?

Kétféle hossz van, a dobfékes és a tárcsafékes változathoz:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 09-609050/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 11, 2019 10:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
Sziasztok!
Még mindig ott tartok, ahol. A kézim nem enged ki 100%-osan a jobb oldalon, a nyergen felütköző kis pöcök nem áll vissza "0" állásba. Viszont! Ha leakasztom róla a bowdent, akkor felveszi a nullpozit. A fülecskét le is vettem, kipucoltam alatta, stb, szóval az elvileg akadály nélkül mozog, csak a bowden lehet ludas.
Lehet hogy tényleg féloldalasan nyúlnak meg? Ha lazítok a kézin, felveszi a nullpozit a jobb oldal, de a balos akkor nem fog rendesen. Ebből gondolnám, hogy tényleg bowden bajom lesz. Bár az állítónál most nem tűnt ferdének, érdekes.
Hátsó tárcsák, betétek vadi újak, kipucolva minden. Csúszkák újra zsírozva.
Köszi!

Szia
A dobféknél is tud féloldalasra nyúlni, el tudom képzelni a tárcsánál is..

Értem, köszkösz. Hosszra lehetett ezekből több fajta? Ha igen, hol tudom lecsekkolni a saját gyári méretet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 11, 2019 10:33 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7713
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Sziasztok!
Még mindig ott tartok, ahol. A kézim nem enged ki 100%-osan a jobb oldalon, a nyergen felütköző kis pöcök nem áll vissza "0" állásba. Viszont! Ha leakasztom róla a bowdent, akkor felveszi a nullpozit. A fülecskét le is vettem, kipucoltam alatta, stb, szóval az elvileg akadály nélkül mozog, csak a bowden lehet ludas.
Lehet hogy tényleg féloldalasan nyúlnak meg? Ha lazítok a kézin, felveszi a nullpozit a jobb oldal, de a balos akkor nem fog rendesen. Ebből gondolnám, hogy tényleg bowden bajom lesz. Bár az állítónál most nem tűnt ferdének, érdekes.
Hátsó tárcsák, betétek vadi újak, kipucolva minden. Csúszkák újra zsírozva.
Köszi!

Szia
A dobféknél is tud féloldalasra nyúlni, el tudom képzelni a tárcsánál is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 11, 2019 9:50 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Sziasztok!
Még mindig ott tartok, ahol. A kézim nem enged ki 100%-osan a jobb oldalon, a nyergen felütköző kis pöcök nem áll vissza "0" állásba. Viszont! Ha leakasztom róla a bowdent, akkor felveszi a nullpozit. A fülecskét le is vettem, kipucoltam alatta, stb, szóval az elvileg akadály nélkül mozog, csak a bowden lehet ludas.
Lehet hogy tényleg féloldalasan nyúlnak meg? Ha lazítok a kézin, felveszi a nullpozit a jobb oldal, de a balos akkor nem fog rendesen. Ebből gondolnám, hogy tényleg bowden bajom lesz. Bár az állítónál most nem tűnt ferdének, érdekes.
Hátsó tárcsák, betétek vadi újak, kipucolva minden. Csúszkák újra zsírozva.
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: kedd nov. 13, 2018 2:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Idézet:
Nem fogja semmi,ha már a 8-as anyát levetted, csak bordás a tengely amin a kis kar van. Csavarhúzóval két oldalról meg kell billegtetni a kart és lejön.

Köszi, ránézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 6:14 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
RWD írta:
Idézet:
Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Hali!
Lecsekkoltam, de nekem sehogy sem sikerült levennem egyelőre. Kivettem a pici torx fejű csavart is, ami magát a bowdent és az ütköző lapot tartja (ezek le is jöttek), plusz a 8-as anyát is a kar végéről (a kar viszont nem jött le). Simán le kéne jönnie, vagy van benne valami trükk?
A 8-as anya alatti menetes szár mintha egyben lenne magával a karral..érdekes.
Köszi előre is!
Nem fogja semmi,ha már a 8-as anyát levetted, csak bordás a tengely amin a kis kar van. Csavarhúzóval két oldalról meg kell billegtetni a kart és lejön.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 6:57 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Idézet:
Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Hali!
Lecsekkoltam, de nekem sehogy sem sikerült levennem egyelőre. Kivettem a pici torx fejű csavart is, ami magát a bowdent és az ütköző lapot tartja (ezek le is jöttek), plusz a 8-as anyát is a kar végéről (a kar viszont nem jött le). Simán le kéne jönnie, vagy van benne valami trükk?
A 8-as anya alatti menetes szár mintha egyben lenne magával a karral..érdekes.
Köszi előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: pén. nov. 09, 2018 1:56 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
mumo írta:
RWD írta:
Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.

Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: pén. nov. 09, 2018 1:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
RWD írta:
Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.

Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: pén. nov. 09, 2018 9:55 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
mumo írta:
RWD írta:
mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:

Igen,sikerült megoldani a problémát. Tulajdonképpen a korrozió volt a hiba kiváltója. A Fabiákon valóban nincs külső rugó.
Az a lényeg,hogy a féknyeregről a kis kart lecsavarozva a porvédő alatt rengeteg rozsdát találtam. Ez azért volt probléma,mert a kézifék működtetése közben a kar tengelye kissé befelé is elmozdul és ha rozsda vagy szennyeződés van a fékkar alatt lévő porvédő gumi alatt akkor behúzott állapotban képes annyira megszorulni hogy nem tud a kézifék kiengedése után visszatérni alap helyzetbe.
Azért is fontos visszatérnie alap helyzetbe,mert ha nem tud teljesen vissza engedni akkor az betét kopás után nem tud a munkahenger sem utána menni. Ugyanezt eredményezi a túl feszesre állított bowden is.

Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 08, 2018 4:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
RWD írta:
mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:

Igen,sikerült megoldani a problémát. Tulajdonképpen a korrozió volt a hiba kiváltója. A Fabiákon valóban nincs külső rugó.
Az a lényeg,hogy a féknyeregről a kis kart lecsavarozva a porvédő alatt rengeteg rozsdát találtam. Ez azért volt probléma,mert a kézifék működtetése közben a kar tengelye kissé befelé is elmozdul és ha rozsda vagy szennyeződés van a fékkar alatt lévő porvédő gumi alatt akkor behúzott állapotban képes annyira megszorulni hogy nem tud a kézifék kiengedése után visszatérni alap helyzetbe.
Azért is fontos visszatérnie alap helyzetbe,mert ha nem tud teljesen vissza engedni akkor az betét kopás után nem tud a munkahenger sem utána menni. Ugyanezt eredményezi a túl feszesre állított bowden is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 08, 2018 12:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 29, 2018 1:01 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 15, 2018 7:06 pm
Hozzászólások: 14
Autó: Skoda Fábia
Szia
Köszi a segítséget. Még sikerült beállítanom, de legközelebb már bowden cserére lesz szükség.

Csabaa írta:
Tibi33 írta:
Sziasztok. Adott egy 2006-os fabia kombi. Úgy vettem észre, hogy a kézifékem már nem éppen a megfelelően fog. Valaki tud benne segíteni, hogy hol lehetne utána állítani? Hányat kell, hogy kattanjon?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia
A középső box végénél a fiókot felfelé kell húzni, alatt van a bowden csavarja:
Kép

Ha megnyúlt már nagyon, csak ideiglenesen fog segíteni. Ha ferdén áll a fül, akkor nem egyformán nyúltak meg, ilyenkor szinte lehetetlen rendesen beállítani.
3-4 kattra azért illik a kereket annyira megfognia, hogy kézzel ne lehessen elforgatni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 4:44 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7713
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibi33 írta:
Sziasztok. Adott egy 2006-os fabia kombi. Úgy vettem észre, hogy a kézifékem már nem éppen a megfelelően fog. Valaki tud benne segíteni, hogy hol lehetne utána állítani? Hányat kell, hogy kattanjon?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia
A középső box végénél a fiókot felfelé kell húzni, alatt van a bowden csavarja:
Kép

Ha megnyúlt már nagyon, csak ideiglenesen fog segíteni. Ha ferdén áll a fül, akkor nem egyformán nyúltak meg, ilyenkor szinte lehetetlen rendesen beállítani.
3-4 kattra azért illik a kereket annyira megfognia, hogy kézzel ne lehessen elforgatni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség