Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

kézifék utánállítása
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=521
Oldal: 1 / 5

Szerző:  RWD [ kedd nov. 13, 2018 2:07 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Idézet:
Nem fogja semmi,ha már a 8-as anyát levetted, csak bordás a tengely amin a kis kar van. Csavarhúzóval két oldalról meg kell billegtetni a kart és lejön.

Köszi, ránézek.

Szerző:  mumo [ hétf. nov. 12, 2018 6:14 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

RWD írta:
Idézet:
Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Hali!
Lecsekkoltam, de nekem sehogy sem sikerült levennem egyelőre. Kivettem a pici torx fejű csavart is, ami magát a bowdent és az ütköző lapot tartja (ezek le is jöttek), plusz a 8-as anyát is a kar végéről (a kar viszont nem jött le). Simán le kéne jönnie, vagy van benne valami trükk?
A 8-as anya alatti menetes szár mintha egyben lenne magával a karral..érdekes.
Köszi előre is!
Nem fogja semmi,ha már a 8-as anyát levetted, csak bordás a tengely amin a kis kar van. Csavarhúzóval két oldalról meg kell billegtetni a kart és lejön.

Szerző:  RWD [ hétf. nov. 12, 2018 6:57 am ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Idézet:
Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Hali!
Lecsekkoltam, de nekem sehogy sem sikerült levennem egyelőre. Kivettem a pici torx fejű csavart is, ami magát a bowdent és az ütköző lapot tartja (ezek le is jöttek), plusz a 8-as anyát is a kar végéről (a kar viszont nem jött le). Simán le kéne jönnie, vagy van benne valami trükk?
A 8-as anya alatti menetes szár mintha egyben lenne magával a karral..érdekes.
Köszi előre is!

Szerző:  RWD [ pén. nov. 09, 2018 1:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

mumo írta:
RWD írta:
Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.

Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Köszönöm!

Szerző:  mumo [ pén. nov. 09, 2018 1:15 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

RWD írta:
Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.

Nem ugrik szét semmi. A kar tisztítás után simán vissza tehető. A tengely bordázott, kar levétele után alap helyzetbe áll.

Szerző:  RWD [ pén. nov. 09, 2018 9:55 am ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

mumo írta:
RWD írta:
mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:

Igen,sikerült megoldani a problémát. Tulajdonképpen a korrozió volt a hiba kiváltója. A Fabiákon valóban nincs külső rugó.
Az a lényeg,hogy a féknyeregről a kis kart lecsavarozva a porvédő alatt rengeteg rozsdát találtam. Ez azért volt probléma,mert a kézifék működtetése közben a kar tengelye kissé befelé is elmozdul és ha rozsda vagy szennyeződés van a fékkar alatt lévő porvédő gumi alatt akkor behúzott állapotban képes annyira megszorulni hogy nem tud a kézifék kiengedése után visszatérni alap helyzetbe.
Azért is fontos visszatérnie alap helyzetbe,mert ha nem tud teljesen vissza engedni akkor az betét kopás után nem tud a munkahenger sem utána menni. Ugyanezt eredményezi a túl feszesre állított bowden is.

Köszi a tapasztalat megosztást, így már tudom merre induljak! :int:
A kar lecsavarozása közben nem kell attól félni, hogy valamilyen rugós mechanika szétugrik alatt/benne? Mert ugye érezhetően visszaugrik alaphelyzetbe ez a kar (már amelyik még nem szorul meg), és azt gondolnám hogy ezért egy rugó felel.

Szerző:  mumo [ csüt. nov. 08, 2018 4:54 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

RWD írta:
mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:

Igen,sikerült megoldani a problémát. Tulajdonképpen a korrozió volt a hiba kiváltója. A Fabiákon valóban nincs külső rugó.
Az a lényeg,hogy a féknyeregről a kis kart lecsavarozva a porvédő alatt rengeteg rozsdát találtam. Ez azért volt probléma,mert a kézifék működtetése közben a kar tengelye kissé befelé is elmozdul és ha rozsda vagy szennyeződés van a fékkar alatt lévő porvédő gumi alatt akkor behúzott állapotban képes annyira megszorulni hogy nem tud a kézifék kiengedése után visszatérni alap helyzetbe.
Azért is fontos visszatérnie alap helyzetbe,mert ha nem tud teljesen vissza engedni akkor az betét kopás után nem tud a munkahenger sem utána menni. Ugyanezt eredményezi a túl feszesre állított bowden is.

Szerző:  RWD [ csüt. nov. 08, 2018 12:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

mumo írta:
A tárcsaféknél a kézifékkötél végén sincs rugó! Csak csupasz bowdenvég gumiharmónikával védve.
Én úgy érzékeltem, hogy lehet egy rugó a munkahenger házában, mert ha kézzel lehúzom a kart akkor visszamegy alaphelyzetbe, de nem annyira erős, hogy bowdennel együtt is visszatudjon állni. Igaz wd40-el megfújkálva a kar alatt és jól megjáratva a kart, már egész jó lett.
Tényleg el tudom képzelni hogy Fabiához gyárilag nincs külső visszahúzó rugó. Ha tudok szerezni azért rátenném,mert üzembiztosabbá tenné a kézifék működését. A tárcsafékes kéziféknél a karnak kiengedett állapotba teljesen vissza kell állni alap helyzetbe,hogy a betét kopás során jelentkező hézagot után tudja állítani.

Szia mumo! Jutottál ezzel azóta valamire? Én is érintett vagyok a témában (amit le is írtam pár hónapja:)
Köszi. :int:

Szerző:  Tibi33 [ vas. ápr. 29, 2018 1:01 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Szia
Köszi a segítséget. Még sikerült beállítanom, de legközelebb már bowden cserére lesz szükség.

Csabaa írta:
Tibi33 írta:
Sziasztok. Adott egy 2006-os fabia kombi. Úgy vettem észre, hogy a kézifékem már nem éppen a megfelelően fog. Valaki tud benne segíteni, hogy hol lehetne utána állítani? Hányat kell, hogy kattanjon?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia
A középső box végénél a fiókot felfelé kell húzni, alatt van a bowden csavarja:
Kép

Ha megnyúlt már nagyon, csak ideiglenesen fog segíteni. Ha ferdén áll a fül, akkor nem egyformán nyúltak meg, ilyenkor szinte lehetetlen rendesen beállítani.
3-4 kattra azért illik a kereket annyira megfognia, hogy kézzel ne lehessen elforgatni.

Szerző:  Csabaa [ csüt. ápr. 26, 2018 4:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Tibi33 írta:
Sziasztok. Adott egy 2006-os fabia kombi. Úgy vettem észre, hogy a kézifékem már nem éppen a megfelelően fog. Valaki tud benne segíteni, hogy hol lehetne utána állítani? Hányat kell, hogy kattanjon?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia
A középső box végénél a fiókot felfelé kell húzni, alatt van a bowden csavarja:
Kép

Ha megnyúlt már nagyon, csak ideiglenesen fog segíteni. Ha ferdén áll a fül, akkor nem egyformán nyúltak meg, ilyenkor szinte lehetetlen rendesen beállítani.
3-4 kattra azért illik a kereket annyira megfognia, hogy kézzel ne lehessen elforgatni.

Szerző:  Tibi33 [ szer. ápr. 25, 2018 7:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Sziasztok. Adott egy 2006-os fabia kombi. Úgy vettem észre, hogy a kézifékem már nem éppen a megfelelően fog. Valaki tud benne segíteni, hogy hol lehetne utána állítani? Hányat kell, hogy kattanjon?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szerző:  zola77 [ pén. jan. 12, 2018 3:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Akkor a 8-10 mm még jó. :)
Még egy kérdés. Mennyire nehéz kicserélni a bowdent? Otthon megoldható? Illetve ha igen, a megnyúlás miatt nem tudok méretet venni, igy unix, bárdi stb tud jó méretet adni?
Csabaa írta:
zola77 írta:
A fékbetétnek mennyi lehet a min vastagsága?

Szia
2 mm.

Szerző:  Csabaa [ pén. jan. 12, 2018 2:19 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

zola77 írta:
A fékbetétnek mennyi lehet a min vastagsága?

Szia
2 mm.

Szerző:  zola77 [ pén. jan. 12, 2018 2:14 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

Szétszedtem, de szerintem nem szorul. A konzolnál mintha végálláshoz ért volna a csavar. Olyan lehetséges, hogy a bowden nagyon megnyúlt? A fékbetétnek mennyi lehet a min vastagsága? Vagyis mikor érdemes már cserélni? Mert másra nem tudok gondolni.
Csabaa írta:
zola77 írta:
Köszönöm. Elől hátul tárcsa fék van.

Ott még könnyebb megnézni, de ott is a bowden szorul.

https://mega.nz/#!ywJnBABa!b7cGt1UPUvb_ ... wflavDqtyw

Szerző:  Csabaa [ csüt. jan. 11, 2018 6:18 am ]
Hozzászólás témája:  Re: kézifék utánállítása

zola77 írta:
Köszönöm. Elől hátul tárcsa fék van.

Ott még könnyebb megnézni, de ott is a bowden szorul.

https://mega.nz/#!ywJnBABa!b7cGt1UPUvb_ ... wflavDqtyw

Oldal: 1 / 5 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/