Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 9:55 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 44 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: vas. júl. 31, 2016 8:44 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 871
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Wikhardt írta:
Tudna nekem valaki abban segíteni,hogy 1.3-as 2003-as Skoda Fabia-n fékeket kellene cserélni.Elől féktárcsa,hátul fékdob van.A kézi fékem sem fog már és a szerelő szerint is nagyon valószínű,hogy megértek a cserére .
Szerintetek,miután úgyis szétkapják az autót érdemes lenne esetleg hátra is féktárcsát rakatni?

köszi
Hali.1.3-as fábiáról én még nem hallottam csak 1.2-es vagy 1.4-es-ről,de ki tudja. Mennyi km van a kocsiban.mert a gyári hátsó fékpofa jó sokat kibír?Az hogy a kézifék nem fog és hónaljig fel lehet húzni az azért szokott lenni,mert beáll a fékpofán a szegecselés a sok fékportól és nem tudja magát rendesen mozgatni.Ezért ajánlatos a Fabia hátsó fékdobját 2-3 évente leszedni és a belsejét megtisztítani,megjáratni és megkenni esetleg,de csak óvatosan és utána fogni fog a hátsó fék is.Ha a kézifékkötél megnyúlott és még ezek után is nagyon fent fog akkor még lehet azon is általában után állítani.Ha nem nagyon gáz a féked én biztos nem kezdenék bele a cserébe csak az előbb leírtakba( az ingyen van ha te csinálod),mert ha szar műszakinál bőven ráérsz foglalkozni a cserével.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2016 1:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Wikhardt írta:
Tudna nekem valaki abban segíteni,hogy 1.3-as 2003-as Skoda Fabia-n fékeket kellene cserélni.Elől féktárcsa,hátul fékdob van.A kézi fékem sem fog már és a szerelő szerint is nagyon valószínű,hogy megértek a cserére .
Szerintetek,miután úgyis szétkapják az autót érdemes lenne esetleg hátra is féktárcsát rakatni?

köszi

szia
1,3 !? ebben biztos vagy?

Szerintem annyival nem lesz jobb, hogy megérje. Akkor lehet viszonylag jól kijönni ha bontóból
legozod össze hozzá a cuccokat.

Ha nem Te cseréled az dolgokat, akkor sem lesz olcsó az első és hátsó fék.
Elöl: 2 tárcsa+betét ~30e
Hátul: a dobot nem lehet felszabályozni azt cserélni kell.(200mm a dob belső átmérője, a kopáshatár 202mm. Mivel kopott és ha fel is szabályozatatod, biztosan 202mm fölé fogsz kerülni) , dob 2x 10e , 5-6e a pofa garnitúra, a
kézi bowdenek párban ~5e.
Tartunk ~60e nél, és ezek nem autószerelő árak, mert a szerelők az alkatrészre is raknak hasznot. Munkadíjra elkérnek egy 20e-t..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kézifék utánállítása
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2016 9:39 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 30, 2016 9:24 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1.3
Tudna nekem valaki abban segíteni,hogy 1.3-as 2003-as Skoda Fabia-n fékeket kellene cserélni.Elől féktárcsa,hátul fékdob van.A kézi fékem sem fog már és a szerelő szerint is nagyon valószínű,hogy megértek a cserére .
Szerintetek,miután úgyis szétkapják az autót érdemes lenne esetleg hátra is féktárcsát rakatni?

köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nem köll ütni, csak a fékpofákat alaphelyzetbe állítani és kézzel lejön. Ha vered, akkor a csapágy is megfeküdhet. Kis csavarhúzóval az egyik kerék csavar lukán át meg kell emelni az önbeállító éket. Ekkor a pofák alaphelyzetbe ugranak és bármekkora válla van, lejön.

zolika31 írta:
Gábor165. Ha eléggé kopott a fékbetéted, és ha még jó nagy válla is van a fékdobnak akkor elég cumis tud leni a levétele, kalapáccsal noszogatni kell. van egy csillagfejü csavar a dobon, a kerékcsavar lyukak között, azt kiveszed, és utánna, kézzel pörgesd a dobot, és kalapáccsal ütögetni kell a dob szélét. ne sajnáld, nem fog eltörni. határozottan, mert másképpen nem fog lejönni, a kötél csere nem nagy meló. az utastérben kösd le mind két kötelet, ha lent van a fékdob, akkor a veled szemben levö jobb oldali betétet akaszd csak ki, a kocsi jobb oldalán meg a bal oldalit. meg felül, csak a kis rugóját, majd ha kijött a betét, vedd le, akaszd ki, a rossz kötelet, az ujat meg simán beakasztod és ennyi, utánna utastérbe betolod a másik végét, visszaakasztod, és beállítod, ja még annyi, a lengökar alján, kicsit macerás a bilincs, de menni fog sztem. ha mindent visszaraktál, állitsd be, hogy hány kattanásnál fogjon, és már kész is. ja, ha kopott eléggé a fékdob, akkor inkább csere, mert ugysem lesz jó a féked, mert nem nyit akkorát már a munkahenger. akkor inkább csere. 6400ért már van fékdob....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 8:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
csabaa, köszike. arra figyelj, h amennyinél te jársz, már ajánlott a csere....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 6:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
zolika31 írta:
csabaa. te már cseréltettél vmű láncot? nekem itt az ideje sztem. már csak azért kérdezem, hogy mi lehet a menete...

Nem kellett meg szerencsere, 112ekm-nel jarok remelem meg 2x 3x ennyit elmegy..
ha kozben nem ugrik at a lanc..

A hazi cserevel az a baj, hogy csinalni vagy venni kell celszerszamokat. Rogziteni kell a fotengelyt es a vez tengelyeket. A munkadij felet elkolteni szerszamra mar meggondolando..
http://www.lincos.co.hu/seat/vezerlesro ... tails-1146

A haynes könyvben részletesen leírja:
http://www.mediafire.com/?kb3x8c06fsa5lat az 58-63. oldal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 5:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
csabaa. te már cseréltettél vmű láncot? nekem itt az ideje sztem. már csak azért kérdezem, hogy mi lehet a menete...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 5:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
Gábor165. Ha eléggé kopott a fékbetéted, és ha még jó nagy válla is van a fékdobnak akkor elég cumis tud leni a levétele, kalapáccsal noszogatni kell. van egy csillagfejü csavar a dobon, a kerékcsavar lyukak között, azt kiveszed, és utánna, kézzel pörgesd a dobot, és kalapáccsal ütögetni kell a dob szélét. ne sajnáld, nem fog eltörni. határozottan, mert másképpen nem fog lejönni, a kötél csere nem nagy meló. az utastérben kösd le mind két kötelet, ha lent van a fékdob, akkor a veled szemben levö jobb oldali betétet akaszd csak ki, a kocsi jobb oldalán meg a bal oldalit. meg felül, csak a kis rugóját, majd ha kijött a betét, vedd le, akaszd ki, a rossz kötelet, az ujat meg simán beakasztod és ennyi, utánna utastérbe betolod a másik végét, visszaakasztod, és beállítod, ja még annyi, a lengökar alján, kicsit macerás a bilincs, de menni fog sztem. ha mindent visszaraktál, állitsd be, hogy hány kattanásnál fogjon, és már kész is. ja, ha kopott eléggé a fékdob, akkor inkább csere, mert ugysem lesz jó a féked, mert nem nyit akkorát már a munkahenger. akkor inkább csere. 6400ért már van fékdob....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 5:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
csaba, dehogyis voltál bántó. igazad van, nagy az isten állatkertje, és kicsi a kerítés amelyik távol tart minket tőlük. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: re
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 1:42 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
esetleg azt leírhatnátok hogy a fékdobot hogyan kell leszedni és a kézifékkötél cseréje mennyire nagy meló!

http://skodafabiaclub.com/forum/viewtop ... wden#39811


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 1:17 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
esetleg azt leírhatnátok hogy a fékdobot hogyan kell leszedni és a kézifékkötél cseréje mennyire nagy meló!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2012 10:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
zolika31 írta:
csabaa. azért ész érvekkel belegondolsz, nem azt irtam, hogy max seb, és rántsd be agyig a kéziféket!!!!!!! irták, h 14-15 kattanásig feljön a kézifékkar..... akkor ha félig felhúzod, akármilyen sebességnél, max rá fog segíteni, hogyha lábféket is használod. több éve van neked is fábiád, azért ne ess kérlek ilyen túlzásokba, hogy életveszélyes lehet, ha 50nél félig!!!!!!!!!!! húzod a kfék kart.... ja, legközelebb azt is kiírom akkor, hogy rallypályán, vagy erdei uton próbáld ki... csak arra gondoltam, hogy ész érvekkel, másnak miért nem fordult meg a fejében, föleg egy full-ra kinyult kötéllel.... mennyi ideje van fábiád????

Szia
Azért voltam tulzó, mert úgy gondolom ,hogy ezzel a próbával nem lehet igazán eldönteni mennyire nyult meg a bowden. Ha egy fékpadon felhúzod a kart azt még megértem. És nem tudhatom ,hogy ki olvassa a hozzászolást. Ha valakiben csak az 50 és a felhúzni ragad meg akkor lehetnek érdekes dolgok.
Elnézést ha bántó voltam. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 17, 2012 7:11 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
csabaa. azért ész érvekkel belegondolsz, nem azt irtam, hogy max seb, és rántsd be agyig a kéziféket!!!!!!! irták, h 14-15 kattanásig feljön a kézifékkar..... akkor ha félig felhúzod, akármilyen sebességnél, max rá fog segíteni, hogyha lábféket is használod. több éve van neked is fábiád, azért ne ess kérlek ilyen túlzásokba, hogy életveszélyes lehet, ha 50nél félig!!!!!!!!!!! húzod a kfék kart.... ja, legközelebb azt is kiírom akkor, hogy rallypályán, vagy erdei uton próbáld ki... csak arra gondoltam, hogy ész érvekkel, másnak miért nem fordult meg a fejében, föleg egy full-ra kinyult kötéllel.... mennyi ideje van fábiád????


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 17, 2012 6:55 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
zolika31 írta:
hello goes, ismerös a probléma, nekem ugyanezek a gondok voltak, mindent kicseréltem, csak a fékdobot nem, 2x szabályoztuk már, és a munkahenger már nem tud akkorát nyitni, viszont a kötelet cseréld ki, mert megvan nyúlva, ezt ugy tudod a legkönnyebben megnézni hogy ez a probléma forrása, mármint a kopott fékdobé, huzd fel középig próbaképpen a kézifékkart kb 50km/h nál és ugy fékezz, akkor lesz jobb féked, mert az alját nyitja a bowden... és ugy jobban hozzáér a betét a dobhoz. én kicseréltem a kötelek után a dobot is, és nagyon facagányos fék lett.... a kézifékkötelet, a 2db-t 5800ért vettem, nem egy nagy összeg, fékdob, meg vmi 644ft volt /db..... remélem tudtam segiteni.... ja másik kérdés, fékolaj? mikor volt cserélve? ja, ha szédszeded, az önbeállót kicsit takarítsad is meg, féktisztító, utána meg wd40!!!

szia
Ne haragudj meg, de ez az 50nél húzd be a kézit életveszélyes tud lenni ha a pofák közben befognak...

A új dob átmérője 200mm. Maximálisan 202mm lehet !!! Tehát kopással és felszabályozással együtt 1mm-t csökkenhet a dob fala.
Ha túlkopik akkor megnő az íve és az új betét (kisebb ív) csak középen fog felfeküdni. Gyengébb fékhatás..

A trabinál még működött a dolog, mert az utángyártott betéteknék akkora volt a szórás ,hogy a boltban tudtam válogatni a túlméretes dobhoz vastagabb ferodolt.
A fábi már nem ez a technika.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 17, 2012 6:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Köszi, köszi, de nekem minden rendben a fékemmel.

zolika31 írta:
ja, goes, ha gondolod, a javitásban is tudok segíteni.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 44 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség