Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jún. 24, 2019 7:33 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3438 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 230  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2019 8:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1428
ojanal čnaltažd aki mar par ijet činalt nem a tijeden fog kišerletezni!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2019 5:15 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
Badzinga írta:
hubo44 írta:

en inkab a kompresiot mernem le. ha nem gazoš akor a injektor nem med el vad nad ritkašag.


Sziasztok,

lemértem a kompressziót, ahogy hubo44 tanácsolta, háromszor önindítóztam:

1es henger: 12.6 bar
2es henger: 12.5 bar
3as henger: 10.8-11 bar (háromszor is mértem)

Akkor egyértelmű, hogy az alacsony kompresszió miatt van néha égéskimaradás (?). Mennyire veszélyes ez a helyzet? Mi lehet az oka?

Sziasztok.

Szia
11 bar a minimum határ, de a többi henger sem acélos. Az új motornál 15 bar feletti
az érték.
Egy gyűrűzés aktuális a motoron.


Sziasztok,

Csabaa, köszönöm a visszajelzést. Megcsináltam ismét a mérést, ezúttal 5-6-szor is indítóztam:

1es henger: 15.1 bar
2es henger: 15.0 bar
3as henger: 11.8 bar (kétszer is mértem).

A gyűrűzést érdemes-e "mindenes" szerelővel csináltatni, vagy vigyem inkább spéci helyre?

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2019 3:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7655
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

a diagnosztika a következőt mutatja:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Körbenéztem a neten, rengeteg mindent írnak ezzel kapcsolatban. Trafók és gyertyák cserélgetését már elvégeztem, a hiba a 3as hengerben maradt. Én a befecskendező szelepekre gyanakszom. Két éve már diagnosztizáltak egy kis késést, illetve volt tisztítás is.

A következő lépésként azt terveztem, hogy a 3as henger befecskendezőjét megcserélném a 2es hengerével, hátha átmegy a hiba a 3asból a 2esbe. A cserét házilag végezném el. Megnéztem a leírásokat a befecskendező rendszerről, elviekben értem, viszont, ha van valami buktatója a dolognak, akkor azt szeretném tudni. Van valakinek tapasztalata?

Köszönöm.


en inkab a kompresiot mernem le. ha nem gazoš akor a injektor nem med el vad nad ritkašag.


Sziasztok,

lemértem a kompressziót, ahogy hubo44 tanácsolta, háromszor önindítóztam:

1es henger: 12.6 bar
2es henger: 12.5 bar
3as henger: 10.8-11 bar (háromszor is mértem)

Akkor egyértelmű, hogy az alacsony kompresszió miatt van néha égéskimaradás (?). Mennyire veszélyes ez a helyzet? Mi lehet az oka?

Sziasztok.

Szia
11 bar a minimum határ, de a többi henger sem acélos. Az új motornál 15 bar feletti
az érték.
Egy gyűrűzés aktuális a motoron.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2019 10:41 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

a diagnosztika a következőt mutatja:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Körbenéztem a neten, rengeteg mindent írnak ezzel kapcsolatban. Trafók és gyertyák cserélgetését már elvégeztem, a hiba a 3as hengerben maradt. Én a befecskendező szelepekre gyanakszom. Két éve már diagnosztizáltak egy kis késést, illetve volt tisztítás is.

A következő lépésként azt terveztem, hogy a 3as henger befecskendezőjét megcserélném a 2es hengerével, hátha átmegy a hiba a 3asból a 2esbe. A cserét házilag végezném el. Megnéztem a leírásokat a befecskendező rendszerről, elviekben értem, viszont, ha van valami buktatója a dolognak, akkor azt szeretném tudni. Van valakinek tapasztalata?

Köszönöm.


en inkab a kompresiot mernem le. ha nem gazoš akor a injektor nem med el vad nad ritkašag.


Sziasztok,

lemértem a kompressziót, ahogy hubo44 tanácsolta, háromszor önindítóztam:

1es henger: 12.6 bar
2es henger: 12.5 bar
3as henger: 10.8-11 bar (háromszor is mértem)

Akkor egyértelmű, hogy az alacsony kompresszió miatt van néha égéskimaradás (?). Mennyire veszélyes ez a helyzet? Mi lehet az oka?

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd jún. 11, 2019 8:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1428
Badzinga írta:
Sziasztok,

a diagnosztika a következőt mutatja:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Körbenéztem a neten, rengeteg mindent írnak ezzel kapcsolatban. Trafók és gyertyák cserélgetését már elvégeztem, a hiba a 3as hengerben maradt. Én a befecskendező szelepekre gyanakszom. Két éve már diagnosztizáltak egy kis késést, illetve volt tisztítás is.

A következő lépésként azt terveztem, hogy a 3as henger befecskendezőjét megcserélném a 2es hengerével, hátha átmegy a hiba a 3asból a 2esbe. A cserét házilag végezném el. Megnéztem a leírásokat a befecskendező rendszerről, elviekben értem, viszont, ha van valami buktatója a dolognak, akkor azt szeretném tudni. Van valakinek tapasztalata?

Köszönöm.


en inkab a kompresiot mernem le. ha nem gazoš akor a injektor nem med el vad nad ritkašag.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd jún. 11, 2019 7:35 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

a diagnosztika a következőt mutatja:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Körbenéztem a neten, rengeteg mindent írnak ezzel kapcsolatban. Trafók és gyertyák cserélgetését már elvégeztem, a hiba a 3as hengerben maradt. Én a befecskendező szelepekre gyanakszom. Két éve már diagnosztizáltak egy kis késést, illetve volt tisztítás is.

A következő lépésként azt terveztem, hogy a 3as henger befecskendezőjét megcserélném a 2es hengerével, hátha átmegy a hiba a 3asból a 2esbe. A cserét házilag végezném el. Megnéztem a leírásokat a befecskendező rendszerről, elviekben értem, viszont, ha van valami buktatója a dolognak, akkor azt szeretném tudni. Van valakinek tapasztalata?

Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 23, 2019 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Badzinga írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

problémám a következő:

2003, 1.2 HTP motor, tavaly novemberben menet közben kigyulladt a motorhibajelző ikon a műszerfalon. Az autónak látszólag semmi baja nem volt, nem hallottam semmit, nem észleltem semmit. Biztonság kedvéért elvittem szerelőhöz, diagnosztika a 3. hengernél mutatott valamit (nem tudom mit, mert a szerelő olvasta ki), azt mondta ez gyújtótrafóhiba. Kicserélte a trafót.

Másfél hónapja megint kigyulladt a jelzőikon, de aztán elmúlt, két hete ismét, akkor megint elvittem szerelőhöz, ugyanúgy a 3. hengernél mutatott hibát, ismét cserélt trafót, plusz cseréltünk gyújtógyertyákat is.

Ma megint kigyulladt az ikon hazafelé úton. Tehát nem trafó és nem gyertya. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet még ezeken kívül?

Köszönöm.
Sziasztok


van eleg kompresio aba 3 hengerbe?


Hello,

azt nem nézte, szerintem erre nem gondolt. Kösz a tippet. Valszeg az lesz, hogy elviszem szervizbe, és ott szólok, hogy nézzék meg.


Sziasztok,

rendben van a kompresszió, megnézték szervizben. Viszont, másnap reggel előjött egy olyan dolog, hogy hidegen 3., 4. és 5 fokozatban mindig rángat és egyenetleneül jár a motor, főleg akkor, amikor váltok és egy kicsit visszaesik a fordulat. Parton felfelé érezhetően megtorpan egy kicsit erős gázzal is. Ha megyek vele kb. 10 km-t, akkor elmúlik az egész. Nem lehet, hogy valami érzekelője rossz?

Tegnap cseréltem benzinszűrőt, ami kijött benzin a szűrőházból tele volt fekete kis szemcsékkel, a szűrőházat szétvágtam fűrésszel, a szűrő is fekete volt belül. Ma megyek vele 200 km-t, talán kitisztul.

Esetleg az elkoszolódott fojtószelep nem okozhat rángatást? Bármilyen ötletet szívesen fogadnék.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 22, 2019 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 55
Autó: Best, 2003 BBZ
feketete írta:
A kerterszellőztető szelep membránját nézzétek meg ha szakadt ott szívhat fals levegőt.


Mielőtt elviszem szerelőhöz, próbálom előcsalogatni a hibakódokat, hogy lássa is, mi a szitu. A legkézenfekvőbb ugye az lenne, ha akkor tudnám reprodukálni, amikor megyek hozzá.
Viszont...

Most, hogy legutóbb csinálta, nem csak kitöröltem a hibakódokat, hanem 'mit veszthetek' alapon csináltam fojtószelep alapbeállítást is. A legutóbbi két tisztításnál egyszer sem lett szoftveresen megcsinálva, ugyanis nem volt rá szükség, magától beállt. Eléggé valószínűtlennek tartom, hogy emiatt, de mióta ezt megcsináltam, egyszerűen nem tudom elérni, hogy kiírja a hibákat. Azt sem tudom, mikor csináltam utoljára ilyet, hogy parkett gázzal gyorsítok vele, mert tudtam, hogy úgyis buzizni fog, ezért jó ideje "óvatosan" használom.

Igaz, hogy rá is vagyok állva a dologra, ezért jobban észreveszem, de állítom, hogy ez az 1,4 16v motor(ok) típushibája. Épp ma olvastam megint egy csoportban ugyanolyan motorral szerelt, megvásárolni kívánt autóról, hogy lambdaszonda csere óta random EPC+Check engine van... gondolom ott is a tárolt hibakódok alapján cserélték az alkatrészt, csak nagyon nem az volt a baja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 20, 2019 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 99
Autó: Fábia I 1,2
A kerterszellőztető szelep membránját nézzétek meg ha szakadt ott szívhat fals levegőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 20, 2019 2:12 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 55
Autó: Best, 2003 BBZ
Hasonló cipőben járok, mint RWD; próbálom megfejteni, hogy miért dobál hibakódokat az autó, konrét tünet nélkül.
Keresem az összefüggéseket, mielőtt rengeteg pénzt beleölnék abba, hogy feleslegesen cserélgetek alkatrészeket.

Valahol olvastam, hogy az olajleválasztó és a fojtószelep kapcsolatban állnak egymással. Létezik, hogy a szivárgó olajleválasztóm kavar be az elektronikának, és emiatt szív vélt, vagy valós falsot a motor?
Jellemzően szeles időben, ha alacsony fordulatnál nagy gázt adok, akkor szokott nyavajogni. Újraindításra csak check engine, a negyedik indításnál az is eltűnik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 08, 2019 11:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Lehúztam az aktívszén szelepről a csövet, egyből megbolondult az alapjárat. Magyarul azzal nincs gond.
Az összes létező vákuumcsövet összefújtam féktisztítóval, járó motor mellett, de semmi hatása. A fékrásegítő dobnál a cső széle kicsit ki van repedezve, célzottan odafújtam, de semmi. Felületi repedés csak. MAP szenzort is körbefújtam, semmi. EGR-nél is, semmi...
Asszem kénytelen leszek utána nézni, hogy jön ki a műszeregység a helyéről... :cry: :roll:
Egyelőre nem tudok jobbat, kell az autó, nincs mese.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 08, 2019 5:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Hali!
Legalább a logika meglenne... :roll:
A legutóbbi státusz ugye az volt, hogy az epc minden újraidnításkor offon van, majd pár méter megtétele után elalszik. MIL állandóan világított.
1. Volt egy alkalom tegnap, amikor indítás után EGYIK SEM világított. Kb 10 másodpercig, még álló helyben azon nyomban benyomta a MIL-t. Ok, újabb variácó:)
2. Délután elmentem a Tescoba. Szokásos indításkor csak MIL, majd guruláskor EPC is becsatlakozik. Így mentem kb 8km-ert a Tescoig, autónak semmi parajelensége közben. Kijövök a boltból, indítok. MIL világít, EPC nem, as usual. Viszont! Az EPC innentől kezdve egyszer sem gyulladt ki, egy pillanatra sem. Komolyan nem értem. Nem töröltem kódot, semmit, hagytam így éjszakára.
3. Ma reggel minden a szokásos, EPC csendben alapból, gurulásra előjön. MIL állandó.

Tudom hogy elég alternatív így diagnosztizálni, de szeretném megfogni a lényegét. Ma ledugózom a tegnap tárgyalt tankszellőztető szelep-fojtószelep csövet, plusz megint végigfújkodom féktisztítóval a kényes pontokat. Eszméletlen.. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 1:41 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..

Értem, köszi köszi. Kipróbálom majd.
Egyébként belenéztem a szelepbe. Ha szemmel látható a nyitott/zárt állapot, akkor én zártnak nyilvánítom. Bele is fújtam, nem ment át a levegő. Szóval elvileg a szelep jó kell hogy legyen, vagy legalábbis nem maradt nyitva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:46 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7655
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Azt ,hogy mennyi idő után tárol hibát, csak a vezérlő programjának írója tudhatja..
Azért írtam a példának a fékszervot, mert ez is a szívósorra csatlakozik, de a külvilág felé zárt.
Ilyen lehet még a benzintank szellőztető szelep is, ha az állandóan nyitva van..

Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3438 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 230  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség