Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd júl. 07, 2020 8:02 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 982 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 66  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 01, 2020 7:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 01, 2020 7:10 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia 1,2
Sziasztok!
2017-es Fabia, le kellett szednem a vezető oldali ajtókárpitot, és sajnos elsőre elfelejtettem összedugni egy csatlakozót, és azóta bár javítottam, nem szabadulok a légzsák hibajelzéstől. ODB olvasóval elvileg nincs hibakód, meg lehet úszni szakszervíz nélkül?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: kedd feb. 25, 2020 7:47 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
feketete írta:
joededy írta:
Szevasztok
A fiam BME motoros autójánál leéget,szétdarálódott az öninditó.Ezt valószinűa mágnes beragadása okozta.(elektromos,mechanikus ?)A gyujtáskapcsoló nem mutat hibát,de szeretném cserélni.Hogyan kell?


Az indító motor nem direktbe hajtja a motort , hanem egy fogaskerék áttételen át . Ha a forgórész vagy a szénkefék égtek meg akkor elektromos , ha afogaskerekek akkor mechanikus a hiba. Ha a gyujtáskapcsoló lenne a hibás indítás után nem állna vissza alapállásba .Akkor ha a motor gyorsabban forog mint az indító motor és visszahajt. Akkor a bendix ( szabadonfuto) oldja a kapcsolatot . de ekkor a bendix megy tönkre , nem hajtja a motort.

Ugy tudod megnézni , hogy a gyujtáskapcsolo a hinás , leszeded indítomágnes vékony vezetékét , ha indítozol és elengeded a kulcsot akkor a vékony vezetéken nem kéne áramnak lenni.

http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... ng/a#sec_5

a gyujutáskapcsolo betétet lehet külön cserélni.

https://www.autodoc.hu/topran/2724554

https://mega.nz/F!ysYAhQhC!I8hx-TJfROEu ... A!mkRlxazY

itt talász leírást a szerelésről.



Szia
Kösz a hozzászólást.A végeredmény a következő:az áttétel fogaskerekei ledarálódtak,az egyik szénkefe olvadt rezet és erős égést mutat,a fogaskerekek házának egy része megolvadt,a blendix fagaskerék alatti része kékeslila,a rugó összevissza tekeredett törött,zégergyűrűk darabokban.Az ekektromágnesben a dugattyú akadálytalanul mozog,a villa részben hiányos.Ebből egyértelmüen nem tudom a bűnöst meghatározni,ezért akarom a kapcsolót cserélni.Az elektromos próbát többször elvégeztem,nem csak műszerrel de terhelés alatt is,a kapcsoló mechanikusan nem szorul.
A csere leirást mutató link nem jó,csak a megára visz de tartalmat nem mutat nálam.
joededy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 24, 2020 9:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 411
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
joededy írta:
Szevasztok
A fiam BME motoros autójánál leéget,szétdarálódott az öninditó.Ezt valószinűa mágnes beragadása okozta.(elektromos,mechanikus ?)A gyujtáskapcsoló nem mutat hibát,de szeretném cserélni.Hogyan kell?


Az indító motor nem direktbe hajtja a motort , hanem egy fogaskerék áttételen át . Ha a forgórész vagy a szénkefék égtek meg akkor elektromos , ha afogaskerekek akkor mechanikus a hiba. Ha a gyujtáskapcsoló lenne a hibás indítás után nem állna vissza alapállásba .Akkor ha a motor gyorsabban forog mint az indító motor és visszahajt. Akkor a bendix ( szabadonfuto) oldja a kapcsolatot . de ekkor a bendix megy tönkre , nem hajtja a motort.
Ugy tudod megnézni , hogy a gyujtáskapcsolo a hinás , leszeded indítomágnes vékony vezetékét , ha indítozol és elengeded a kulcsot akkor a vékony vezetéken nem kéne áramnak lenni.

http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... ng/a#sec_5

a gyujutáskapcsolo betétet lehet külön cserélni.

https://www.autodoc.hu/topran/2724554

https://mega.nz/F!ysYAhQhC!I8hx-TJfROEu ... A!mkRlxazY

itt talász leírást a szerelésről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 24, 2020 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
Szevasztok
A fiam BME motoros autójánál leéget,szétdarálódott az öninditó.Ezt valószinűa mágnes beragadása okozta.(elektromos,mechanikus ?)A gyujtáskapcsoló nem mutat hibát,de szeretném cserélni.Hogyan kell?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. feb. 16, 2020 9:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
Üdv
Adott egy 2005-ös 1.2 12v
a gázpedált kellene újra vezetékelnem. Kérdés a pedáltól hova mennek a vezetékek? a tüzfalon az ecu-ba vagy másfelé? ehhez kellene kis segítség.
Köszi

Szia
Közvetlen az ecu-ba. Miért akarod a kábeleit cserélni?


néha elveszi a gázt a kocsi magától hibát nem ír már cseréltünk folytoszelepet, gázpedált gépre lett dugva és nincs hiba azt a tippet kaptam hogy a gázpedál vezetéke lehet a ludas.

Szia
Most volt éppen téma a fordulatszám megtartás egy másik fórumtársnál. Ebből kiindulva nézd meg a kuplung pedál kapcsolóját. Amikor a kuplungot és a gázt együtt nyomod, kis idő múlva el fogja venni a gázt. Ha a kuplung kapcsolótól néha jön egy valótlan kontakt, akkor is hadonlóan fog viselkedni az ecu..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 15, 2020 12:41 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 85
Autó: 2005 1,2 12V BME
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
Üdv
Adott egy 2005-ös 1.2 12v
a gázpedált kellene újra vezetékelnem. Kérdés a pedáltól hova mennek a vezetékek? a tüzfalon az ecu-ba vagy másfelé? ehhez kellene kis segítség.
Köszi

Szia
Közvetlen az ecu-ba. Miért akarod a kábeleit cserélni?


néha elveszi a gázt a kocsi magától hibát nem ír már cseréltünk folytoszelepet, gázpedált gépre lett dugva és nincs hiba azt a tippet kaptam hogy a gázpedál vezetéke lehet a ludas.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: kedd feb. 11, 2020 9:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 135
Idézet:
tegyél rá hőre zsugorodó hüvelyt jól szigetel a víz ellen is

Köszi :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 10, 2020 6:31 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 411
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
RWD írta:
feketete írta:
RWD írta:
Sziasztok.
Vettem egy ilyen csatlakozót, mint látható kábelekkel együtt van szerelve.https://www.audivw24.hu/product-hun-23012-KABELCSATLAKOZO-VW-AUDI-SKODA-1J0973723.html
A régi csokiba menő vezetékeihez képest kb 3x akkora az új csoki vezetékeinek átmérője. Szemmel láthatóan a réz szálakból van több, nem a szigetelés vastagabb annyival. Süsü vagyok villanyból, de ez nem okozhat ellenállás növekedést / hibás működést a cserét követően? Köszi előre is :int:
Csere azért indokolt, mert a régi vezetékekből 1 elszakadt.


ezt jobb anyagból csinálták :) nyugodtan kicserélheted
és egy példa 1 liter vizet melyik üvegből töltöd ki gyorsabban a befőtesből vagy a borosból
az áram is hasonlóan müködik.

:) értem, köszi a gyors választ! Forrasztásnál érdemes valamire fokozottan figyelni?


tegyél rá hőre zsugorodó hüvelyt jól szigetel a víz ellen is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 10, 2020 6:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 135
feketete írta:
RWD írta:
Sziasztok.
Vettem egy ilyen csatlakozót, mint látható kábelekkel együtt van szerelve.https://www.audivw24.hu/product-hun-23012-KABELCSATLAKOZO-VW-AUDI-SKODA-1J0973723.html
A régi csokiba menő vezetékeihez képest kb 3x akkora az új csoki vezetékeinek átmérője. Szemmel láthatóan a réz szálakból van több, nem a szigetelés vastagabb annyival. Süsü vagyok villanyból, de ez nem okozhat ellenállás növekedést / hibás működést a cserét követően? Köszi előre is :int:
Csere azért indokolt, mert a régi vezetékekből 1 elszakadt.


ezt jobb anyagból csinálták :) nyugodtan kicserélheted
és egy példa 1 liter vizet melyik üvegből töltöd ki gyorsabban a befőtesből vagy a borosból
az áram is hasonlóan müködik.

:) értem, köszi a gyors választ! Forrasztásnál érdemes valamire fokozottan figyelni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 10, 2020 4:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 411
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
RWD írta:
Sziasztok.
Vettem egy ilyen csatlakozót, mint látható kábelekkel együtt van szerelve.https://www.audivw24.hu/product-hun-23012-KABELCSATLAKOZO-VW-AUDI-SKODA-1J0973723.html
A régi csokiba menő vezetékeihez képest kb 3x akkora az új csoki vezetékeinek átmérője. Szemmel láthatóan a réz szálakból van több, nem a szigetelés vastagabb annyival. Süsü vagyok villanyból, de ez nem okozhat ellenállás növekedést / hibás működést a cserét követően? Köszi előre is :int:
Csere azért indokolt, mert a régi vezetékekből 1 elszakadt.


ezt jobb anyagból csinálták :) nyugodtan kicserélheted
és egy példa 1 liter vizet melyik üvegből töltöd ki gyorsabban a befőtesből vagy a borosból
az áram is hasonlóan müködik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 10, 2020 4:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 135
Sziasztok.
Vettem egy ilyen csatlakozót, mint látható kábelekkel együtt van szerelve.https://www.audivw24.hu/product-hun-23012-KABELCSATLAKOZO-VW-AUDI-SKODA-1J0973723.html
A régi csokiba menő vezetékeihez képest kb 3x akkora az új csoki vezetékeinek átmérője. Szemmel láthatóan a réz szálakból van több, nem a szigetelés vastagabb annyival. Süsü vagyok villanyból, de ez nem okozhat ellenállás növekedést / hibás működést a cserét követően? Köszi előre is :int:
Csere azért indokolt, mert a régi vezetékekből 1 elszakadt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. feb. 09, 2020 5:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Üdv
Adott egy 2005-ös 1.2 12v
a gázpedált kellene újra vezetékelnem. Kérdés a pedáltól hova mennek a vezetékek? a tüzfalon az ecu-ba vagy másfelé? ehhez kellene kis segítség.
Köszi

Szia
Közvetlen az ecu-ba. Miért akarod a kábeleit cserélni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. feb. 09, 2020 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 85
Autó: 2005 1,2 12V BME
Üdv
Adott egy 2005-ös 1.2 12v
a gázpedált kellene újra vezetékelnem. Kérdés a pedáltól hova mennek a vezetékek? a tüzfalon az ecu-ba vagy másfelé? ehhez kellene kis segítség.
Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 03, 2020 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 03, 2020 1:29 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.4 mpi
feketete írta:
relét nézted ? a relétáblánál proba képpen áthidalhatod az érintkezőket (gyujtás legyen rajta) ha ugy müködik akkor a relé a hibás a 30 és 87 lábakat kell áthihalni

109 számu lehet hogy már a kocsi életben nem kell cserélni de az ujra írd rá a 109 számot.
https://skodapatika.hu/Skoda-Fabia-I-es ... pumpa-rele


Szia igen néztem a relét és nincs semmi baja. Mondom az egyik este bedöglesztettem és másnap reggel már nem gyúlt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 03, 2020 4:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 411
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dominik írta:
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy az 1.4 MPI fábiámon nem működik az üzemanyag szívattyú, kicseréltem és így sem működik kiderólt ,hogy jó volt a régi is mivel elektronikai baj van. Kímértem a kábelozást a bíztositék szekrényíg és nincs meg szakadva sehol. Jó pár óra fejtörés és fórum olvasás után rájöttem, hogy a bíztositék szekrény nem kap áramot. Idáig sikerült eljútnom egyedül. Lehet a vezérlő egységgel probléma? Probáltam Diagnosztikát végezni rajta, de nem kommunikál sem a gyári(VAG) diagnosztikával sem és a Deplhi-s diagnosztikával. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a baj?

Előre is köszönöm az ötleteket.
UI: Egyik este bedöglesztettem és másnap reggel már nem gyúlt.


relét nézted ? a relétáblánál proba képpen áthidalhatod az érintkezőket (gyujtás legyen rajta) ha ugy müködik akkor a relé a hibás a 30 és 87 lábakat kell áthihalni

109 számu lehet hogy már a kocsi életben nem kell cserélni de az ujra írd rá a 109 számot.
https://skodapatika.hu/Skoda-Fabia-I-es ... pumpa-rele


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 982 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 66  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség