Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 10:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 06, 2012 9:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 23, 2010 8:28 pm
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Tiszavasvári - 2003 1.2 12V HTP - AZQ
kerek ködlámpásokra:
http://adttuning.hu/termekek/vilagitas/ ... pali-feny/


sso003 írta:
Gondolkodtam azon, hogy én is felszerelném/(-tetném) az autómat DRL nappali fénnyel. Mert az biztos, hogy előbb-utóbb kötelezővé fogják tenni, és nem csak az új autókon.
De mivel én nem szeretem a fúrós faragós ragasztós stb.. kényszermegoldásokat, ezért arra gondoltam, hogy a gyári ködlámpa (kerek) helyére tenném be. (Nem mellé mint az új fabiákban passatokban octaviaban stb...) Mint ahogy az már az utolsó szériás 5-ös golfokon is van a 4-4 ledes megoldással. Az lenne a kérdésem, hogy létezik -e ilyen beszerelhető fényforrás, ami a ködlámpa funkciót , és a drl szerepét is betölti? Gondolom a golfon is így működhet, mert nincs külön ködlámpa! Valószínűleg a méret is stimmelne, a felfogatás más kérdés..
Valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=z3kwVHiOmTQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 06, 2012 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 269
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Gondolkodtam azon, hogy én is felszerelném/(-tetném) az autómat DRL nappali fénnyel. Mert az biztos, hogy előbb-utóbb kötelezővé fogják tenni, és nem csak az új autókon.
De mivel én nem szeretem a fúrós faragós ragasztós stb.. kényszermegoldásokat, ezért arra gondoltam, hogy a gyári ködlámpa (kerek) helyére tenném be. (Nem mellé mint az új fabiákban passatokban octaviaban stb...) Mint ahogy az már az utolsó szériás 5-ös golfokon is van a 4-4 ledes megoldással. Az lenne a kérdésem, hogy létezik -e ilyen beszerelhető fényforrás, ami a ködlámpa funkciót , és a drl szerepét is betölti? Gondolom a golfon is így működhet, mert nincs külön ködlámpa! Valószínűleg a méret is stimmelne, a felfogatás más kérdés..
Valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=z3kwVHiOmTQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2012 7:46 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
Válaszolt a (korábban a DRL utólagos beszerelés tiltásról elhíresült) Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a korábbi megkeresésemre.

Hivatalos állásfoglalásuk a DRL utólagos felszerelhetőségének és használatának jogszerűségéről.

(Szerintem korrekt és hozzáértő a közlekedésrendészet válasza!)

http://kepfeltoltes.hu/view/120529/DRLv ... es.hu_.jpg

:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 27, 2012 8:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
Sziasztok,

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 93822.html

Ilyenre mit mondotok, az első lökhárítón közvetlen a díszcsík felé jobb és baloldalra ragasztva. a helyzetjelzőre kötve, mennyire felel meg az előírásoknak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 10:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ok kijavítom magam. A profi utólagosan szerelendő DLRek (nem OEM) ... A többi szöveg ua.

TiB írta:
Ha csak ennyi volna ... az Audi gyári DRL-jét közel szerelik az irányjelzőhöz, ezért ha indexelsz valamelyik oldalra, akkor azon az oldalon csökkenti a DRL fényerejét, hogy jobban látható legyen az irányjelző!

djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 8:05 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Persze hogy gondoltam. Utána is olvastam, hogy ezek tompított (v. refl) esetén DRL-ből visszavesznek és pozíciófény lesz belőlük.
Csak van egy kis gond: akinek van felesége megérti. :(

"Minek az, túl drága, a sima DRL is megfelel erre a célra".

Úgyhogy marad ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:55 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Ha csak ennyi volna ... az Audi gyári DRL-jét közel szerelik az irányjelzőhöz, ezért ha indexelsz valamelyik oldalra, akkor azon az oldalon csökkenti a DRL fényerejét, hogy jobban látható legyen az irányjelző!

djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:08 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Az E4-nek elég kell lennie.

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 6:49 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 03, 2012 5:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
goes írta:
Nem kell a helyzetjelzőnek világítania. Nézz utána a rendeletben.

Igazad van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 03, 2012 5:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nem kell a helyzetjelzőnek világítania. Nézz utána a rendeletben.

die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 03, 2012 4:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 03, 2012 7:03 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
http://www.led-drl.co.uk/daylight/led_d ... _guide.pdf

Persze a Philips-nek van saját vezérödoboza.
Neked csak DLR lámpatested van?
Ezért kell a relé? Vagy van hozzá vezérlö doboz is?

Minösítésed van hozzá?
Mert ha nincs, a vizsgán a kocsi bukta... (ismerös nélkül...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 03, 2012 6:05 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
A PHILIPS dlr-eknek nagyon jó rajza van,
én az alapján dolgoznék.
Ha pc közelben leszek küldök linket.
Ezzel a smartphone-al nem egyszerű...
Vagy csak én vagyok béna...

Frafa írta:
djboris írta:
Sziasztok,

Kapcsolt 12v-ot szeretne. Az akku nem annyira az.
KL15 van a fabiaban is. A kérdés hogy a főbiztin van-e.
Ha nem el kell menni a biztosíték tábláig, vagy lengőbizti kell.
Mindenképp kell biztosítás. A kocsiban a tűz nem túl jó dolog.
KL15 elvileg több helyen is van. Megnézem a rajzot, és keresek egy alkalmas pontot.
A legjobb egy vámpír csati használata. Elvileg a dlrhez szoktak adni.


Köszi a válaszokat.
Természetesen biztin keresztül kapná a 12v-t a lámpa is, de a relé vezérlése is.

Pontosan erre gondoltam, hogy "K15" egy elérhető ponton vámpírcsatival. Ez nem lenne számottevő terhelés a megcsapolt pontnak, mivel csak a relét vezérelném vele. A lámpa fő árama pedig valahonnan az aksiról, persze biztosítva. Nagy értékű bizti sem kell, mivel alig fél ampert eszik egy ilyen ledes DRL.

A relé másik fele (diódázva, hogy vissza ne jusson 12V a K15 pont felé) valamelyik helyzetjelző + vezetékére menne.

Így gyújtás ráadásakor meghúz a relé, mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Így leírva bonyolult, de van egy jó kis netről leszedett rajzom, azon tök egyszerű megérteni.

Csak hát kellene egy elérhető, beazonosítható K15.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség