Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 10:58 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2012 11:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 22, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 347
Tartózkodási hely: Csongrád megye 2001/1.4MPI.50KW/AME/
Az én DRL szettem alapból olyan volt hogy a pozitív-negatívon volt egy kis u alakú saru!Meg a rajzon is az volt hogy így lehet az aksira kötni!De hát több különböző létezik!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2012 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
djboris írta:
Sziasztok,

Kapcsolt 12v-ot szeretne. Az akku nem annyira az.
KL15 van a fabiaban is. A kérdés hogy a főbiztin van-e.
Ha nem el kell menni a biztosíték tábláig, vagy lengőbizti kell.
Mindenképp kell biztosítás. A kocsiban a tűz nem túl jó dolog.
KL15 elvileg több helyen is van. Megnézem a rajzot, és keresek egy alkalmas pontot.
A legjobb egy vámpír csati használata. Elvileg a dlrhez szoktak adni.


Köszi a válaszokat.
Természetesen biztin keresztül kapná a 12v-t a lámpa is, de a relé vezérlése is.

Pontosan erre gondoltam, hogy "K15" egy elérhető ponton vámpírcsatival. Ez nem lenne számottevő terhelés a megcsapolt pontnak, mivel csak a relét vezérelném vele. A lámpa fő árama pedig valahonnan az aksiról, persze biztosítva. Nagy értékű bizti sem kell, mivel alig fél ampert eszik egy ilyen ledes DRL.

A relé másik fele (diódázva, hogy vissza ne jusson 12V a K15 pont felé) valamelyik helyzetjelző + vezetékére menne.

Így gyújtás ráadásakor meghúz a relé, mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Így leírva bonyolult, de van egy jó kis netről leszedett rajzom, azon tök egyszerű megérteni.

Csak hát kellene egy elérhető, beazonosítható K15.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2012 5:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Sziasztok,

Kapcsolt 12v-ot szeretne. Az akku nem annyira az.
KL15 van a fabiaban is. A kérdés hogy a főbiztin van-e.
Ha nem el kell menni a biztosíték tábláig, vagy lengőbizti kell.
Mindenképp kell biztosítás. A kocsiban a tűz nem túl jó dolog.
KL15 elvileg több helyen is van. Megnézem a rajzot, és keresek egy alkalmas pontot.
A legjobb egy vámpír csati használata. Elvileg a dlrhez szoktak adni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: DRL vezérlőfesz
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2012 9:23 am 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 22, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 347
Tartózkodási hely: Csongrád megye 2001/1.4MPI.50KW/AME/
Frafa írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség jól jönne. Megjött a DRL-em, mechanikusan már sikerült beépíteni. (Ködfényszórók mellé a fekete műanyag rácsba.
Most kellene a motortérben egy pont, amiről vezérelhetem a DRL reléjét. Egy olyan pont (vezeték) kellene, ami gyújtáskor +12V -ot ad, gyújtás levételekor pedig megszakítja azt. (A régi 120-as skodámnál azt hiszem a 15-ös pont volt ilyen.)
Szóval valahol a motortérben jó lenne találni ilyen pontot. A relé behúzótekercsének másik vége pedig a helyzetjelző izzóra menne, így felkapcsolt világításkor (már helyzetjelzőnél) a DRL letiltódna.

A vas: 1.2HTP 12V - AZQ - 2003-as.

Megköszönnék minden infót erről.

Sima be tápot én az aksi pozitív-negatívjairól adtam a relének mivel van saját biztosítéka!Az a szál amelyik meg kapcsolja ha 12v kap,na azt én a tompított fényszóró izzó foglalatába raktam bele,majd rá az izzót!Azért így mert amikor felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor is világít,de ha a tompított kap áramot akkor lekapcsolja a menetfényt!Semmi gondom nem volt eddig vele,működik rendesen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: DRL vezérlőfesz
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2012 8:26 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Mindenképp a biztosítéktábláról vinnék hozzá áramot, mert más megcsapolása a motortérben furcsa hibákat, esetleg tüzet okozhat.

Frafa írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség jól jönne. Megjött a DRL-em, mechanikusan már sikerült beépíteni. (Ködfényszórók mellé a fekete műanyag rácsba.
Most kellene a motortérben egy pont, amiről vezérelhetem a DRL reléjét. Egy olyan pont (vezeték) kellene, ami gyújtáskor +12V -ot ad, gyújtás levételekor pedig megszakítja azt. (A régi 120-as skodámnál azt hiszem a 15-ös pont volt ilyen.)
Szóval valahol a motortérben jó lenne találni ilyen pontot. A relé behúzótekercsének másik vége pedig a helyzetjelző izzóra menne, így felkapcsolt világításkor (már helyzetjelzőnél) a DRL letiltódna.

A vas: 1.2HTP 12V - AZQ - 2003-as.

Megköszönnék minden infót erről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: DRL vezérlőfesz
HozzászólásElküldve: kedd máj. 01, 2012 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
Sziasztok!
Egy kis segítség jól jönne. Megjött a DRL-em, mechanikusan már sikerült beépíteni. (Ködfényszórók mellé a fekete műanyag rácsba.
Most kellene a motortérben egy pont, amiről vezérelhetem a DRL reléjét. Egy olyan pont (vezeték) kellene, ami gyújtáskor +12V -ot ad, gyújtás levételekor pedig megszakítja azt. (A régi 120-as skodámnál azt hiszem a 15-ös pont volt ilyen.)
Szóval valahol a motortérben jó lenne találni ilyen pontot. A relé behúzótekercsének másik vége pedig a helyzetjelző izzóra menne, így felkapcsolt világításkor (már helyzetjelzőnél) a DRL letiltódna.

A vas: 1.2HTP 12V - AZQ - 2003-as.

Megköszönnék minden infót erről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 28, 2012 6:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
->Jaj gyerekek, olyan gonoszak vagytok!<-
djboris írta:
Látod? A srác ügyesen meoldotta.
Az ö beírása mindig a háttérel együtt változik. :wink:
Rádásul azt is mgcsinálta valahogy ha kijelöljük az se látszódjon... :lol:
Vérprofi...

TiB írta:
Hjaajjj, a fórum bejegyzéseinek háttérszíne váltakozik. Így csak minden másodikra lesz jó .... ettől nem csak a szőrszálak hasadnak !

djboris írta:
Ahhh tudtam, próbáltam is a kijelölést.....
Te elrontod minden viccem... :oops:

De ha már a szörszálat hasogatunk, nem jó színt válsztottál... :wink:
El tudom olvasni kijelölés nélkül is... kicsit elüt... :D

TiB írta:
Nem, mert ha valami szürkével van írva az látható ha kijelölöd ;)

djboris írta:
Ez szürkével van írva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 28, 2012 12:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Látod? A srác ügyesen meoldotta.
Az ö beírása mindig a háttérel együtt változik. :wink:
Rádásul azt is mgcsinálta valahogy ha kijelöljük az se látszódjon... :lol:
Vérprofi...

TiB írta:
Hjaajjj, a fórum bejegyzéseinek háttérszíne váltakozik. Így csak minden másodikra lesz jó .... ettől nem csak a szőrszálak hasadnak !

djboris írta:
Ahhh tudtam, próbáltam is a kijelölést.....
Te elrontod minden viccem... :oops:

De ha már a szörszálat hasogatunk, nem jó színt válsztottál... :wink:
El tudom olvasni kijelölés nélkül is... kicsit elüt... :D

TiB írta:
Nem, mert ha valami szürkével van írva az látható ha kijelölöd ;)

djboris írta:
Ez szürkével van írva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 28, 2012 9:37 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Hjaajjj, a fórum bejegyzéseinek háttérszíne váltakozik. Így csak minden másodikra lesz jó .... ettől nem csak a szőrszálak hasadnak !

djboris írta:
Ahhh tudtam, próbáltam is a kijelölést.....
Te elrontod minden viccem... :oops:

De ha már a szörszálat hasogatunk, nem jó színt válsztottál... :wink:
El tudom olvasni kijelölés nélkül is... kicsit elüt... :D

TiB írta:
Nem, mert ha valami szürkével van írva az látható ha kijelölöd ;)

djboris írta:
Ez szürkével van írva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 9:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ahhh tudtam, próbáltam is a kijelölést.....
Te elrontod minden viccem... :oops:

De ha már a szörszálat hasogatunk, nem jó színt válsztottál... :wink:
El tudom olvasni kijelölés nélkül is... kicsit elüt... :D

TiB írta:
Nem, mert ha valami szürkével van írva az látható ha kijelölöd ;)

djboris írta:
Ez szürkével van írva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Nem, mert ha valami szürkével van írva az látható ha kijelölöd ;)

djboris írta:
Ez szürkével van írva?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TiB szer. márc. 28, 2012 9:35 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ez szürkével van írva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 26, 2012 2:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 2:20 pm
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Gyöngyös 2002 1.4 MPI AQW
Szisztok!Vásároltam egy skoda fabia-ba való dectane dayline első fényszórót amiben beleépített ledsor található mint a gyári audiknál!!Ez a helyzetjelző bekapcsolásakor működik csak nem úgy mint az audinál vagy a mercinél hogy ha beindítom az autót automatikusan felkapcsolódik és ha felkapcsolom lámpákat automatikusan elhalványodik vagy felére vagy teljesen hanem manuális!!Kérdésem a következő lenne:Meg lehetne-e úgy oldani ahogy ezeknél az autóknál hogyha beindítom az autót felkapcsolódjon magától és hogyha ráadom a világítást akkor pedig vagy a felére csökkenjen vagy pedig kapcsolódjon ki teljesen??Vagy ha ez nem megoldható nekem még úgy is megfelelne,hogy ha felkapcsolom a városi fényt akkor halványodjon vagy kapcsolódjon ki!!És ahogy említettem a helyzetjelző bekapcsolásával tudom aktiválni és városira kapcsolva sem változik a fénye:(:( Az igazat megvalva erre a módszere azért lenne szükségem hogy a vizsgán nehogy belekössenek a lámpába és a módszerbe is!!Válaszotokat előre is köszönöm!![url]http://www.cardesigntuning.hu/product/pid/3526


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 26, 2012 2:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 2:20 pm
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Gyöngyös 2002 1.4 MPI AQW
Szisztok!Vásároltam egy skoda fabia-ba való dectane dayline első fényszórót amiben beleépített ledsor található mint a gyári audiknál!!Ez a helyzetjelző bekapcsolásakor működik csak nem úgy mint az audinál vagy a mercinél hogy ha beindítom az autót automatikusan felkapcsolódik és ha felkapcsolom lámpákat automatikusan elhalványodik vagy felére vagy teljesen hanem manuális!!Kérdésem a következő lenne:Meg lehetne-e úgy oldani ahogy ezeknél az autóknál hogyha beindítom az autót felkapcsolódjon magától és hogyha ráadom a világítást akkor pedig vagy a felére csökkenjen vagy pedig kapcsolódjon ki teljesen??Vagy ha ez nem megoldható nekem még úgy is megfelelne,hogy ha felkapcsolom a városi fényt akkor halványodjon vagy kapcsolódjon ki!!És ahogy említettem a helyzetjelző bekapcsolásával tudom aktiválni és városira kapcsolva sem változik a fénye:(:( Az igazat megvalva erre a módszere azért lenne szükségem hogy a vizsgán nehogy belekössenek a lámpába és a módszerbe is!!Válaszotokat előre is köszönöm!![url]http://www.cardesigntuning.hu/product/pid/3526


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. márc. 02, 2012 1:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 04, 2011 9:20 am
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Veszprém megye 2007.04 1.2 12V BME
Köszi a linkeket.
Megnézek mindet.

Majd lemérem hol férne el.

köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: szabiraab valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség