Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. okt. 21, 2018 5:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: vas. márc. 24, 2013 7:20 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 70
Autó: 2005 1,2 12V BME
nekem 3 éve van hasonló led a ködlámpa mellé építve "E" jeles és a leírtak alapján van relézve! én magamnak kötöttem be és a világításkapcsolótól húztam a gyujtás szálat

http://kepfeltoltes.hu/view/130324/fab_ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2013 8:22 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2012 5:12 pm
Hozzászólások: 164
Rendben, várom a képeket, és egy rövid leírást hogy a szerelőd hogy találta a legegyszerűbbnek a vezetékelést megoldani. Ha esetleg a munkát folyamatában fényképezed az se baj :D

Bálint Zoltán írta:
Szia!

A Drl: http://autohifi-tuning.shp.hu/hpc/ws_ga ... 1306933825

Innen rendeltem 5990 -ért. http://autohifi-tuning.shp.hu/hpc/ws_me ... enetf%E9ny

A ködlámpa mellé szeretném feltenni. Elméletileg befér mert a Led az 15.8 cm , a helye meg 16 cm. Ha nem fér el akkor a lökhárító aljára szeretném. De van hozzá kis kézikönyv, ott meg vannak adva a méretezések. Csak úgy fogadják el, ha azt betartod. Majd meglátom mi sül ki belőle. Képeket természetesen teszek fel ha kész lesz. :wink:
:D :lol: :lol: :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2013 5:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Szia!

A Drl: http://autohifi-tuning.shp.hu/hpc/ws_ga ... 1306933825

Innen rendeltem 5990 -ért. http://autohifi-tuning.shp.hu/hpc/ws_me ... enetf%E9ny

A ködlámpa mellé szeretném feltenni. Elméletileg befér mert a Led az 15.8 cm , a helye meg 16 cm. Ha nem fér el akkor a lökhárító aljára szeretném. De van hozzá kis kézikönyv, ott meg vannak adva a méretezések. Csak úgy fogadják el, ha azt betartod. Majd meglátom mi sül ki belőle. Képeket természetesen teszek fel ha kész lesz. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2013 5:11 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2012 5:12 pm
Hozzászólások: 164
Szia

Az első oldalon írnak egy jó kapcsolási esetet amihez csak egy sima 4lábú relé kell. Ha autóvillamossági szerelő csinálja, neki helyből tudnia kell szerintem hogy honnan "lopja" le a szükséges feszt./testet. Legyen az a dudától/a bizti táblától vagy bárhonnan. Anno megboldogult Calibrámba, csináltam "pedálmegvilágító" rgb ledsort, akkor pl simán a lámpatestnél a foncsornál blankoltam meg a vezetéket, és onnan cigánykodtam a feszkót.
Milyen Drl-t vettél? Hogy/hova fogod felfogatni? Esetleg ha kész feldobhatnál pár képet.
Üdv

Bálint Zoltán írta:
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok!

Vásároltam Drl-t. Benne van az E jelölés is stb. Vettem hozzá relét is. Visszaolvastam a bekötéssel kapcsolatban. Arra gondoltam, hogy a dudától lehetne-e vinni gyújtásáramot a drl-nek? Vagy csak bentről lehet a bizti táblából ami a kormány mellet van? Van esetleg valakinek tapasztalata vagy ötlete? Autóvillamossági szerelő fogja bekötni, de azért szeretném megkérdezni, hátha tud valaki jó beszerelési útmutatót adni.

Válaszaitokat köszönöm.


Esetleg valakinek ötlete?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2013 4:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok!

Vásároltam Drl-t. Benne van az E jelölés is stb. Vettem hozzá relét is. Visszaolvastam a bekötéssel kapcsolatban. Arra gondoltam, hogy a dudától lehetne-e vinni gyújtásáramot a drl-nek? Vagy csak bentről lehet a bizti táblából ami a kormány mellet van? Van esetleg valakinek tapasztalata vagy ötlete? Autóvillamossági szerelő fogja bekötni, de azért szeretném megkérdezni, hátha tud valaki jó beszerelési útmutatót adni.

Válaszaitokat köszönöm.


Esetleg valakinek ötlete?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 14, 2013 10:01 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Vásároltam Drl-t. Benne van az E jelölés is stb. Vettem hozzá relét is. Visszaolvastam a bekötéssel kapcsolatban. Arra gondoltam, hogy a dudától lehetne-e vinni gyújtásáramot a drl-nek? Vagy csak bentről lehet a bizti táblából ami a kormány mellet van? Van esetleg valakinek tapasztalata vagy ötlete? Autóvillamossági szerelő fogja bekötni, de azért szeretném megkérdezni, hátha tud valaki jó beszerelési útmutatót adni.

Válaszaitokat köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 06, 2012 9:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 23, 2010 8:28 pm
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Tiszavasvári - 2003 1.2 12V HTP - AZQ
kerek ködlámpásokra:
http://adttuning.hu/termekek/vilagitas/ ... pali-feny/


sso003 írta:
Gondolkodtam azon, hogy én is felszerelném/(-tetném) az autómat DRL nappali fénnyel. Mert az biztos, hogy előbb-utóbb kötelezővé fogják tenni, és nem csak az új autókon.
De mivel én nem szeretem a fúrós faragós ragasztós stb.. kényszermegoldásokat, ezért arra gondoltam, hogy a gyári ködlámpa (kerek) helyére tenném be. (Nem mellé mint az új fabiákban passatokban octaviaban stb...) Mint ahogy az már az utolsó szériás 5-ös golfokon is van a 4-4 ledes megoldással. Az lenne a kérdésem, hogy létezik -e ilyen beszerelhető fényforrás, ami a ködlámpa funkciót , és a drl szerepét is betölti? Gondolom a golfon is így működhet, mert nincs külön ködlámpa! Valószínűleg a méret is stimmelne, a felfogatás más kérdés..
Valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=z3kwVHiOmTQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 06, 2012 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 278
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Gondolkodtam azon, hogy én is felszerelném/(-tetném) az autómat DRL nappali fénnyel. Mert az biztos, hogy előbb-utóbb kötelezővé fogják tenni, és nem csak az új autókon.
De mivel én nem szeretem a fúrós faragós ragasztós stb.. kényszermegoldásokat, ezért arra gondoltam, hogy a gyári ködlámpa (kerek) helyére tenném be. (Nem mellé mint az új fabiákban passatokban octaviaban stb...) Mint ahogy az már az utolsó szériás 5-ös golfokon is van a 4-4 ledes megoldással. Az lenne a kérdésem, hogy létezik -e ilyen beszerelhető fényforrás, ami a ködlámpa funkciót , és a drl szerepét is betölti? Gondolom a golfon is így működhet, mert nincs külön ködlámpa! Valószínűleg a méret is stimmelne, a felfogatás más kérdés..
Valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=z3kwVHiOmTQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2012 7:46 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
Válaszolt a (korábban a DRL utólagos beszerelés tiltásról elhíresült) Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a korábbi megkeresésemre.

Hivatalos állásfoglalásuk a DRL utólagos felszerelhetőségének és használatának jogszerűségéről.

(Szerintem korrekt és hozzáértő a közlekedésrendészet válasza!)

http://kepfeltoltes.hu/view/120529/DRLv ... es.hu_.jpg

:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 27, 2012 8:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
Sziasztok,

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 93822.html

Ilyenre mit mondotok, az első lökhárítón közvetlen a díszcsík felé jobb és baloldalra ragasztva. a helyzetjelzőre kötve, mennyire felel meg az előírásoknak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 10:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ok kijavítom magam. A profi utólagosan szerelendő DLRek (nem OEM) ... A többi szöveg ua.

TiB írta:
Ha csak ennyi volna ... az Audi gyári DRL-jét közel szerelik az irányjelzőhöz, ezért ha indexelsz valamelyik oldalra, akkor azon az oldalon csökkenti a DRL fényerejét, hogy jobban látható legyen az irányjelző!

djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 8:05 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Persze hogy gondoltam. Utána is olvastam, hogy ezek tompított (v. refl) esetén DRL-ből visszavesznek és pozíciófény lesz belőlük.
Csak van egy kis gond: akinek van felesége megérti. :(

"Minek az, túl drága, a sima DRL is megfelel erre a célra".

Úgyhogy marad ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:55 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Ha csak ennyi volna ... az Audi gyári DRL-jét közel szerelik az irányjelzőhöz, ezért ha indexelsz valamelyik oldalra, akkor azon az oldalon csökkenti a DRL fényerejét, hogy jobban látható legyen az irányjelző!

djboris írta:
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Igazából a profi DLR-ek úgy müködnek, hogy amennyiben a tompítottat bekapcsolod,
akkor a DLR a fényerejét csökkenti, és csak nagyon halványan világít.
Ha meg csak helyzetjelzö van, vagy nincs semmi akkor erösebben világít a jó láthatóság érdekében.

Ilyesmiben nem gondolkodtál?

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2012 7:08 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Az E4-nek elég kell lennie.

Frafa írta:
die nadel írta:
Frafa írta:
... mivel a helyzetjelző izzóján keresztül megkapja a testet(ezzel áramot adva a DRL-nek) és az világít.
Ha felkapcsolom bármely világítást, azzal a helyzetjelző is +12V-ra kerül, és mivel a relé behúzótekercsének mindkét fele azonos potenciálra kerül, nem lesz behúzófesz rajta elenged, és ekkor kialszik a DRL is.

Ennek így mi értelme?
A nappali fénnyel együtt világítania kell a helyzetjelzőnek is. Önmagában a nappali fény nem világíthat. Az általad vázolt esetben viszont felkapcsolt helyzetjelzővel nem fog világítani.
Így nemhogy a vizsgán bukta, de ha a rendőr meglátja akkor el is vehetik a forgalmidat, de minimum büntetés ami nem kis tétel manapság.
A relének a negatívot (31-es) a tompított pozitívjáról (56b) kéne venni, így felkapcsolt helyzetjelzővel és reflektorral világít, de tompítottal együtt nem. De megoldható, hogy reflektorral se világítson, de akkor kell az áramkörbe két dióda is.



:) :) :)

Előttem már leírták, a korábbi jogszabály szerint így volt, a jelenlegi szerint azonban gyújtásra kapcsolt (elindított) autónál automatikusan világíthat ÖNÁLLÓAN (tehát helyzetjelző nélkül is)!!!

:) :) :)

A lámpa rendelkezik E4 és RL... jelöléssel.
Ez szerintetek elég, vagy valami tipusbizonylat (papíralapú minősítés) is kell hozzá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség