Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 6:37 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 805 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 01, 2017 1:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 11, 2014 2:33 pm
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Kisvárda
Autó: 1,4 16V Ambiente
Szia feri1995!

Esetleg megnézhetnéd a motortérben jobb oldalt levő kábelköteg( ami vagy fel van kötve vagy nem) nem rohad-e?! Viszább olvasgatva a fórumon az szokott ilyesmi hibákat produkálni.

Üdv.: Ambiente


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 01, 2017 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 80
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
Szevasztok
Van nekem egy Skoda Fabia kapcsolási rajzok nevü rar file aminek egy része sérült és nem lehet kicsomagolni.Persze ami kellett volna a rosszak között van.Néztem a Skodabajnok oldalán levö linket de nem él már.Ha valaki letöltötte és meg van neki,segithetne.Amiröl irok az 2 külön gyüjtemény,a Skodabajnokos láványosabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 31, 2017 6:13 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2017 6:27 pm
Hozzászólások: 3
Autó: 1,4 MPI
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Olyan problémám lenne, hogy (Skoda Fabia 1,4 MPI 2002) gyújtás és minden előjel nélkül egyszer csak magától elindul az ablaktörlő + világítani kezd az összes irányjelző! Válaszotokat előre is köszönöm!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 18, 2017 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Badzinga írta:
Sziasztok,

a jelenlegi helyzet az alapjárati és az indítási problémával kapcsolatban:

- az a szerelő, aki cserélte kb. három hónapja a vezérműláncot (+lánckerék és láncfesz.) és a gyújtótrafókat elküldött egy tapasztaltabb szerelőhöz,
- ez a tapasztaltabb szerelő rádugta a notebookját az autóra, nézegette, telefonálgatott ide-oda, közben engem is kérdezgetett, hogy mióta van az alapjárati és indítási probléma,
- elmondtam, hogy ezek a problémák pontosan azután jelentkeztek, hogy ki lett cserélve a vezérlés és a trafók,
- azt mondta, hogy az alapjárati fordulatszámot csak márkaszervizben szoftveresen tudják megemelni,
- nagyjából 35 perc után, illetve az alapjáratnál az elektromos berendezések aktiválásakor jelentkező motorrángást látva és lánccsörgést hallva (közben le is állt egyszer a motor) arra a következtetésre jutott, hogy van rá esély, hogy a vezérlés rosszul lett összerakva,
- így azt a javaslatot tette, hogy vigyem vissza az autót az első szerelőhöz, hogy ellenőrizze a vezérlést,
- ezt meg is tettem, így most várom, hogy mi lesz az ellenőrzés eredménye....

- amit még megfigyeltem, hogy VW Polon is magasabb fordulaton kezd a motor, kb 1000-1100 ford/perc, aztán 1 perc után, ha adunk egy kis gázt a ford.szám ott is leesik 700 körülire, a kormány első mozgatására a motor egy kicsit rángatózik, de utána ezt a rendszer rögtön érzékeli, és többszöri kormánymozgatás esetén már nincs rángatás meg ford.szám leesés, ez az, ami a fabiamnál nem történik meg valami miatt....
- ha a fabianál alapjáratban egy kis gázzal a fordulatszámot 1000 ford/perc-en tartom, és közben tekergetem a kormányt meg világítás ventilátor bekapcs., akkor leseik egy kicsit a ford.szám, de a motor nem rángatózik, illetve nem is áll le...

Hello

En nem tudtam hod vezerleš čere utan vad. Vezerleš kontrol max 10perc eš fogjatok tudni eze a gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 18, 2017 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

a jelenlegi helyzet az alapjárati és az indítási problémával kapcsolatban:

- az a szerelő, aki cserélte kb. három hónapja a vezérműláncot (+lánckerék és láncfesz.) és a gyújtótrafókat elküldött egy tapasztaltabb szerelőhöz,
- ez a tapasztaltabb szerelő rádugta a notebookját az autóra, nézegette, telefonálgatott ide-oda, közben engem is kérdezgetett, hogy mióta van az alapjárati és indítási probléma,
- elmondtam, hogy ezek a problémák pontosan azután jelentkeztek, hogy ki lett cserélve a vezérlés és a trafók,
- azt mondta, hogy az alapjárati fordulatszámot csak márkaszervizben szoftveresen tudják megemelni,
- nagyjából 35 perc után, illetve az alapjáratnál az elektromos berendezések aktiválásakor jelentkező motorrángást látva és lánccsörgést hallva (közben le is állt egyszer a motor) arra a következtetésre jutott, hogy van rá esély, hogy a vezérlés rosszul lett összerakva,
- így azt a javaslatot tette, hogy vigyem vissza az autót az első szerelőhöz, hogy ellenőrizze a vezérlést,
- ezt meg is tettem, így most várom, hogy mi lesz az ellenőrzés eredménye....

- amit még megfigyeltem, hogy VW Polon is magasabb fordulaton kezd a motor, kb 1000-1100 ford/perc, aztán 1 perc után, ha adunk egy kis gázt a ford.szám ott is leesik 700 körülire, a kormány első mozgatására a motor egy kicsit rángatózik, de utána ezt a rendszer rögtön érzékeli, és többszöri kormánymozgatás esetén már nincs rángatás meg ford.szám leesés, ez az, ami a fabiamnál nem történik meg valami miatt....
- ha a fabianál alapjáratban egy kis gázzal a fordulatszámot 1000 ford/perc-en tartom, és közben tekergetem a kormányt meg világítás ventilátor bekapcs., akkor leseik egy kicsit a ford.szám, de a motor nem rángatózik, illetve nem is áll le...

Hello


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
,,- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,,
Gondolkozatok ujbol.
de hat a generator terheleše čokenti a motor fordulatot !!! ezert ha denge a alapjaratod akor ingatozik a generator terhelešitôl. erôl eňit. joban nem tudom le irni.


Hello,

OK, valóban igazad van. Épp az előbb néztük meg faterommal, az alapjárati fordulatszám kb 740 ford/perc és nem túl szép a motor járása meg hangja sem. Megnéztük VW Polon meg VW transporteren. Mindkettőnél 950 ford/perc. Ezek szerint feljebb kellene venni. Csak azt nem értem értem, hogy a márkaszervizben ezt miért nem vették észre...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 6:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
,,- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,,
Gondolkozatok ujbol.
de hat a generator terheleše čokenti a motor fordulatot !!! ezert ha denge a alapjaratod akor ingatozik a generator terhelešitôl. erôl eňit. joban nem tudom le irni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
Segeň les a keverek azert nem štabil a alap jarat.


Sziasztok,

hubo44, köszönöm a hozzászólást. A helyzet a következő:

- visszakaptam az autót, sajnos nincs meg a hiba oka,
- bármely elektromos berendezés (világítás, kormányszervo, ventilátor, de még a fék is!) működésbe lépésekor a motor beremeg és leesik a fordulatszám alapjáratban, és egyre többször leáll a motor,
- egyedül a légkondi esetén van az, hogy megemelkedik a fordulatszám a bekapcsolásakor, viszont a remegés a fordulatszám növelésekor megjelenik, és van amikor ilyenkor is leáll a motor,

- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,

- egyre valószínűbb, hogy az elektromos vezérléssel van gond, és mivel nem jelez hibát a diagnosztika, csak kizárásos módszerrel lehet ezt a hibát megtalálni....

Ha ez a dolog egyszer megoldódik, akkor talán aludni is fogok még.....

Hello...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 12, 2017 4:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Üdv,

visszaadták a kocsimat a szervizből, semmit nem tudtak csinálni vele. :falbav: Három napig járatták, nézegették, mindig elsőre beindult a motor. Csak annyi történt, hogy egy alkalommal alapjáratban magától leállt, de ez nem volt elég nekik ahhoz, hogy megkeressék a hibát. Azt mondták, sok mindent átnéztek, de mindent rendben találtak. A fojtószelepre rákérdeztem, arra azt mondták, hogy jelezné a diagnosztika a hibát, de meg is nézték, és tiszta...

Sziasztok

Szia
Keress valakit, aki meg tudja mérni a benzinnyomást.. És előtte álljon a kocsi, ne közvetlen leállítás után.


Sziasztok,

Csabaa, ismét köszönöm a tippet. A szerelőm megmérte a benzinnyomást, 3 bar volt. Emellett kicserélte az üzemanyagszűrőt, kitisztította a fojtószelepet (amire a szervizben azt mondták, hogy tiszta, de mint kiderült tele volt korommal).

Hétfőn visszakapom az autót, akkor tudom tesztelni, hogy az indítással egy hosszabb út után lesz-e gond.

Viszont előjött egy új hibajelenség (erre én jöttem rá, a szervizben nem vették észre): alapjáratban, 5-6-szor a kormányt áttekerve a végállásokba az autó magától le szokott állni. Tekerés közben a motor elkezd rángatózni és a fordulatszám is leesik. Sajnos erre nem tudott mit mondani a szerelő, pedig odahívta az összes havert a faluból, csak tippelni tudta, hogy az elektronikai vezérlőrendszerben van valami hiba.
Emellett a hidraulikaszivattyút is kicserélte egy újra, de azzal is megmaradt a hibajelenség. Így azt visszacserélte a régire.

Ezzel az a gond, hogy hosszabb út (kb. 100 km megtétele) után, alapjáratban, ha csak a fék van benyomva ismét jön az enyhe rángatózás és a kereszteződéseknél magától leáll a motor. Már nem is lámpát figyelem, hanem a gyújtást a műszerfalon....

Sziasztok

Segeň les a keverek azert nem štabil a alap jarat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 12, 2017 3:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Üdv,

visszaadták a kocsimat a szervizből, semmit nem tudtak csinálni vele. :falbav: Három napig járatták, nézegették, mindig elsőre beindult a motor. Csak annyi történt, hogy egy alkalommal alapjáratban magától leállt, de ez nem volt elég nekik ahhoz, hogy megkeressék a hibát. Azt mondták, sok mindent átnéztek, de mindent rendben találtak. A fojtószelepre rákérdeztem, arra azt mondták, hogy jelezné a diagnosztika a hibát, de meg is nézték, és tiszta...

Sziasztok

Szia
Keress valakit, aki meg tudja mérni a benzinnyomást.. És előtte álljon a kocsi, ne közvetlen leállítás után.


Sziasztok,

Csabaa, ismét köszönöm a tippet. A szerelőm megmérte a benzinnyomást, 3 bar volt. Emellett kicserélte az üzemanyagszűrőt, kitisztította a fojtószelepet (amire a szervizben azt mondták, hogy tiszta, de mint kiderült tele volt korommal).

Hétfőn visszakapom az autót, akkor tudom tesztelni, hogy az indítással egy hosszabb út után lesz-e gond.

Viszont előjött egy új hibajelenség (erre én jöttem rá, a szervizben nem vették észre): alapjáratban, 5-6-szor a kormányt áttekerve a végállásokba az autó magától le szokott állni. Tekerés közben a motor elkezd rángatózni és a fordulatszám is leesik. Sajnos erre nem tudott mit mondani a szerelő, pedig odahívta az összes havert a faluból, csak tippelni tudta, hogy az elektronikai vezérlőrendszerben van valami hiba.
Emellett a hidraulikaszivattyút is kicserélte egy újra, de azzal is megmaradt a hibajelenség. Így azt visszacserélte a régire.

Ezzel az a gond, hogy hosszabb út (kb. 100 km megtétele) után, alapjáratban, ha csak a fék van benyomva ismét jön az enyhe rángatózás és a kereszteződéseknél magától leáll a motor. Már nem is lámpát figyelem, hanem a gyújtást a műszerfalon....

Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 28, 2017 1:57 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Üdv,

visszaadták a kocsimat a szervizből, semmit nem tudtak csinálni vele. :falbav: Három napig járatták, nézegették, mindig elsőre beindult a motor. Csak annyi történt, hogy egy alkalommal alapjáratban magától leállt, de ez nem volt elég nekik ahhoz, hogy megkeressék a hibát. Azt mondták, sok mindent átnéztek, de mindent rendben találtak. A fojtószelepre rákérdeztem, arra azt mondták, hogy jelezné a diagnosztika a hibát, de meg is nézték, és tiszta...

Sziasztok

Szia
Keress valakit, aki meg tudja mérni a benzinnyomást.. És előtte álljon a kocsi, ne közvetlen leállítás után.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 28, 2017 1:52 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

segítségre/bármilyen ötletre lenne szükségem, a következő problémával kapcsolatban:

- autóm 2003-as, 1.2 htp, két hónapja lettek kicserélve a gyújtótrafók és a vezérlés,
- azelőtt az indítás első pöccre ment hidegben, melegben, de a csere óta néha előjön az, hogy nem indul az autó és 8-9-szer is kell önindítózni. Ha egyszer beindul és pár másodperc után leállítom, utána pöccre indul, és jó ideig nem jön elő a probléma, hibajelzés sincs a műszerfalon,
- elvittem autószerelőhöz, rádugta notebookra, nem volt hibakód, 4 nap alatt kb. 30-szor önindítózta, és ebből egyszer volt olyan, hogy másodjára indult el...nem tudott vele mit csinálni...
- legutóbb már 14-szer kellett önindítózni, utána megint megszűnt...
- amit megfigyeltem, hogy nem a külső hőmérséklettől függ (aksi vadiúj), mert hidegben, melegben is előjön...
- szintén megfigyeltem, hogy az alapjárat néha egy nagyon kicsit beremeg, de nincs hibakód, illetve teljesen véletlenszerűen és nagyon ritkán, de alapjáratban az autó magától leáll, a trafócsere óta ez 3-szor fordult elő, de azelőtt sosem....
- most 2-3 óránként kimegyek a munkahelyemről a parkolóba, hogy beindítsam és járassam, mert az a tapasztalatom, hogy 4-5 óra állás után jöhet elő a probléma...

köszönöm előre is a hozzászólásokat....

Szia
Benzinnyomást kellene mérni, de hidegen az indítással párhuzamosan.


Szia,
Köszönöm a tippet. A szervizvezető szerint biztos "nem a benzinnyomással van gond".... Az indítási probléma egyre gyakrabban jelentkezik. Otthagytam tegnap szervizben, most várom, hogy mikor hívnak...


Üdv,

visszaadták a kocsimat a szervizből, semmit nem tudtak csinálni vele. :falbav: Három napig járatták, nézegették, mindig elsőre beindult a motor. Csak annyi történt, hogy egy alkalommal alapjáratban magától leállt, de ez nem volt elég nekik ahhoz, hogy megkeressék a hibát. Azt mondták, sok mindent átnéztek, de mindent rendben találtak. A fojtószelepre rákérdeztem, arra azt mondták, hogy jelezné a diagnosztika a hibát, de meg is nézték, és tiszta...

Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 26, 2017 2:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 26, 2017 2:35 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia
Sziasztok.
Segítséget kérnék....ha lehet.
Fabia 2000-évjárat 1.4 Mpi tulaj vagyok.
Hirtelen elszált az alapjárat,először csak 1 henger...de mostmár meg sem nyikkan. Gyújtótrafó kicserélve,injektor átnézve,.....se kép se hang. Az autó teljesen szépen ment,majd elkezdett rángatni,durrogott,és vége.
Mi lehet a gond? Szerelőm már 3 napja tanácstalan...komputerre ráraktuk,de olyan hibákat is kiír ami fals...
Röviden ennyi. Válaszotokat előre is köszönöm

odin8602@gmail.com
Horváth Ádám


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 26, 2017 9:06 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

segítségre/bármilyen ötletre lenne szükségem, a következő problémával kapcsolatban:

- autóm 2003-as, 1.2 htp, két hónapja lettek kicserélve a gyújtótrafók és a vezérlés,
- azelőtt az indítás első pöccre ment hidegben, melegben, de a csere óta néha előjön az, hogy nem indul az autó és 8-9-szer is kell önindítózni. Ha egyszer beindul és pár másodperc után leállítom, utána pöccre indul, és jó ideig nem jön elő a probléma, hibajelzés sincs a műszerfalon,
- elvittem autószerelőhöz, rádugta notebookra, nem volt hibakód, 4 nap alatt kb. 30-szor önindítózta, és ebből egyszer volt olyan, hogy másodjára indult el...nem tudott vele mit csinálni...
- legutóbb már 14-szer kellett önindítózni, utána megint megszűnt...
- amit megfigyeltem, hogy nem a külső hőmérséklettől függ (aksi vadiúj), mert hidegben, melegben is előjön...
- szintén megfigyeltem, hogy az alapjárat néha egy nagyon kicsit beremeg, de nincs hibakód, illetve teljesen véletlenszerűen és nagyon ritkán, de alapjáratban az autó magától leáll, a trafócsere óta ez 3-szor fordult elő, de azelőtt sosem....
- most 2-3 óránként kimegyek a munkahelyemről a parkolóba, hogy beindítsam és járassam, mert az a tapasztalatom, hogy 4-5 óra állás után jöhet elő a probléma...

köszönöm előre is a hozzászólásokat....

Szia
Benzinnyomást kellene mérni, de hidegen az indítással párhuzamosan.


Szia,
Köszönöm a tippet. A szervizvezető szerint biztos "nem a benzinnyomással van gond".... Az indítási probléma egyre gyakrabban jelentkezik. Otthagytam tegnap szervizben, most várom, hogy mikor hívnak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 20, 2017 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Szevasztok.

1.A taliga cserben hagyott.
Az immo letilt. Nem enged indítani. Mindent kipróbáltam. Nyitás-zárás kivül-belül mindenhogy. A tartalék kulcs sem hozott javulást. Saru levéve, aztán megint sikertelen próbák. :falbav:
Mi lehet a probléma? Jav költség?
Előre is kösz. :help:

Kiiktatás lehetséges?

2.Jobb hátsó ajtó nem kap áramot nem lehet kinyitni. Mit lehet tenni? Illetve meg lehet oldani manuális nyitású rendszerre azt az egy ajtót?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 805 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség