Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. feb. 20, 2019 1:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 902 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 61  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Amúgy ha analizátort akaszgatnánk a kimenetekre és a bementekre abból már lehetne okoskodni.
Nézegetni kéne az analóg meg a digitális bemeneteket meg kimeneteket. És fel kéne venni, hogy minek hastására mi történik. Jobb ötletem nincs. Ez a visszafejtés elsö lépcsöfoka...

Föleg he lenne egy kontroller kapcsrajzom, vonal nevekkel akkor még jobb lenne... Ilyenre szerintetek van esély hogy találunk?

Csabaa írta:
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára djboris szer. aug. 31, 2011 1:19 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
djboris írta:
Ráadásul ez sok esetben úgy müködik hogy a márka (pl BMW,DAG,VAG...) tervezöcsoportja kiadja a pogrammagot, ezt utána a kontroller gyárója integrálja a saját archtektúrájába. Itt még meg lehetne a program forráskódja de fordítás után... ehhez be kéne jutni a fejlesztésre és onnan megszerezni...


A helyzet még rosszabb, legalábbis a VAG-nál. Ők, mint OEM, kiadnak egy specifikációt, nem programot, mégcsak nemis modellt, csupán specifikációt. Ennek van OE száma. Erre rávetik magukat olyanok, mint Siemens, Bosch, Magneti Marelli és legyártanak kis alumíniumdobozkákat. Ezeket beküldik az OEM-nek, aki teszteli és minősíti őket. Amelyiket megfelelőnek találják, annak megengedik, hogy a specifikáció OE számát ráírják az aludobozra és forgalmazzák azt. Ennél fogva az OEM sem tudja, hogy mi van pontosan az egyes vezérlőkben, számukra is csak annyi, amennyi kívülről látszik: egy aludoboz. Csupán az érdekli őket, hogy a specifikációt teljesíti-e.

Ez után a beszerzők valamilyen rejtélyes és szigorúan titkos eljárás során eldöntik, hogy melyik gyártótól rendeli meg azokat a vezérlőket, meyleket a gyárban beszerelnek majd az új autóikba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:12 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ja-ja erre valók az Atmelek fusebyte-jai is. Olvasásvédelemre. A V850 (NEC) IO konrollerben is alapban benne van.
Az a mókás hogy ezt nem az ilyen kis makik ellen fejlesztették ki mint mi. Akik csak turkálni akarnak a bitekben...
Az elözö munkahelyemen egy német autógyár SQA-sa mondta nekem, hogy a fejleszés külön ezeket a megoldásokat keresi, mert Kína mindent nagyon durván utánoz... Ök pedig vagyonokat fizetnek ezekért a fejelesztésekért... amit meg akarnak védeni...


TiB írta:
Sziasztok,

nem vagyok benne biztos, hogy motorvezérlőknél egyáltalán lehet programkódot kiolvasni. Az ugyanis általában a vezérlőgyártók szellemi tulajdona ezért aztán védik is. Legfeljebb firmware frissítést lehet csinálni, azaz új programkódot beküldeni. Ha két vezérlő OE azonosítója megegyezik, pl. "036 906 034 DF", akkor a komponens megnevezésében szereplő revíziószám alapján lehet összehasonlítani őket. Pl. "MARELLI 4MV G 5954" esetében az 5954 a revíziószám. Ez minden alkalommal növekszik, mikor valamit módosítanak a firmware-ben.

Ha sikerül is kiolvasni a programkódot, annak a visszafejtéséhez nagyon alaposan kell ismeri a hardware-t, különösképp a processzort és még így is roppant fájdalmas lesz, mert ezeket a programokat nem emberek írják, hanem gyakran modell alapján generálják.

Csabaa írta:
szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 12:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Csabaa írta:
djboris írta:
Még sose csináltam, de nem tünik lehetetlennek.
Az a baj hogy a VAG dolgokban nincs (még) tapasztalatom. Meg motorvezérlökben se...
Föként BMW egységekkel dolgoztam abból is inkább infotainment-ek és gateway-ek. Mindenestere megpróbálok guglizni. Csak utána kell néznem Hogy a DLCn kereszül hogyan tudok inyeneket olvasgatni VAG-nál.
Akkor ugye nem az 1.2-t kell az 1.4-el? Hanem csak az azonos vezérlöket. Marelli - Marelli, Siemens - Siemens.
Kérek egy kis idöt.
Az összahasonlítás már nem olyan nagy dolog. A kérdés hogy mit kezdünk a különbséggel ha nem tudjuk, hogy melyik információ mihez tartozik...
Ha kiolvastam kocsimból írok, hogy meg van a method...

szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Hát ezt az életbe nem szedjük ki belöle. Amit gépikódból visszafejteni, az én agyam nem hiszem hogy tudná...
Ehhez inkább a program forráskódja kéne...

Ráadásul ez sok esetben úgy müködik hogy a márka (pl BMW,DAG,VAG...) tervezöcsoportja kiadja a pogrammagot, ezt utána a kontroller gyárója integrálja a saját archtektúrájába. Itt még meg lehetne a program forráskódja de fordítás után... ehhez be kéne jutni a fejlesztésre és onnan megszerezni...

A sima halandók annyit tehetnek hogy kiolvasnak valamit egy adott autóból és átrakják másikba. Vagy találnak bináris vagy hex filokat és azokat felprogramozzák (nem kis rizikó...).

Lehet az erWin-en még találnák újabb szoftwereket is amivel lehet kísérletezni, csak azért meg fizeni kell...

Meg hát a motorvezérlök se a szakterületem.
Persze hardveresen nem lehet bonyolult, egy két analóg jel mehet ADC-kre, ill egy két digitális illesztett jel, a kimenetek meg driver-en kereszül lehetnek analógok meg digitálisak. Valószínü van egy vagy két eeprom ami a codingot meg a beállításokat tartalmazza, meg valami flash ami a kontrollerIC porgrmaját, esetleg maga a kontrollerIC belsö flashel rendelkezik...
A szoftver viszont több mint bonyolult... a vezérlö lelke...

Téged ugye nem a kódolás és a tárolt adatok érdekelnek, hanem a motort vezérlö algoritmus...
Ez viszont valami flashben van, aminek a kiolvasott hexét valahogy vissza kéne fejteni.

Támadjuk meg a Siemens-t, meg a Megnetti Marellit... :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 12:43 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Sziasztok,

nem vagyok benne biztos, hogy motorvezérlőknél egyáltalán lehet programkódot kiolvasni. Az ugyanis általában a vezérlőgyártók szellemi tulajdona ezért aztán védik is. Legfeljebb firmware frissítést lehet csinálni, azaz új programkódot beküldeni. Ha két vezérlő OE azonosítója megegyezik, pl. "036 906 034 DF", akkor a komponens megnevezésében szereplő revíziószám alapján lehet összehasonlítani őket. Pl. "MARELLI 4MV G 5954" esetében az 5954 a revíziószám. Ez minden alkalommal növekszik, mikor valamit módosítanak a firmware-ben.

Ha sikerül is kiolvasni a programkódot, annak a visszafejtéséhez nagyon alaposan kell ismeri a hardware-t, különösképp a processzort és még így is roppant fájdalmas lesz, mert ezeket a programokat nem emberek írják, hanem gyakran modell alapján generálják.

Csabaa írta:
szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 11:32 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djboris írta:
Még sose csináltam, de nem tünik lehetetlennek.
Az a baj hogy a VAG dolgokban nincs (még) tapasztalatom. Meg motorvezérlökben se...
Föként BMW egységekkel dolgoztam abból is inkább infotainment-ek és gateway-ek. Mindenestere megpróbálok guglizni. Csak utána kell néznem Hogy a DLCn kereszül hogyan tudok inyeneket olvasgatni VAG-nál.
Akkor ugye nem az 1.2-t kell az 1.4-el? Hanem csak az azonos vezérlöket. Marelli - Marelli, Siemens - Siemens.
Kérek egy kis idöt.
Az összahasonlítás már nem olyan nagy dolog. A kérdés hogy mit kezdünk a különbséggel ha nem tudjuk, hogy melyik információ mihez tartozik...
Ha kiolvastam kocsimból írok, hogy meg van a method...

szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 7:00 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Még sose csináltam, de nem tünik lehetetlennek.
Az a baj hogy a VAG dolgokban nincs (még) tapasztalatom. Meg motorvezérlökben se...

Föként BMW egységekkel dolgoztam abból is inkább infotainment-ek és gateway-ek. Mindenestere megpróbálok guglizni. Csak utána kell néznem Hogy a DLCn kereszül hogyan tudok inyeneket olvasgatni VAG-nál.

Akkor ugye nem az 1.2-t kell az 1.4-el? Hanem csak az azonos vezérlöket. Marelli - Marelli, Siemens - Siemens.

Kérek egy kis idöt.

Az összahasonlítás már nem olyan nagy dolog. A kérdés hogy mit kezdünk a különbséggel ha nem tudjuk, hogy melyik információ mihez tartozik...

Ha kiolvastam kocsimból írok, hogy meg van a method...


Csabaa írta:
szia Djboris

Két vezérlőt bitről bitre össze tudnál hasonlítani?
azonos motor csak évjárat váltás.
a föttögő indulás miatt érdekelne az 1,4-es és az 1,2 motorroknál. 2007-től föttögünk...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2011 8:50 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia Djboris

Két vezérlőt bitről bitre össze tudnál hasonlítani?
azonos motor csak évjárat váltás.
a föttögő indulás miatt érdekelne az 1,4-es és az 1,2 motorroknál. 2007-től föttögünk...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2011 1:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Thnx,

Kezdek egyre tisztábban láni. Eddig a diagnosztika csak szükéges + volt a projektjeimben (rádásul mind BMW), de most, hogy elkezdtem egy kicsit foglalkozni vele, egyre érdekesebb és érhetöbb. Asszem belemélyedek rendesebben.

Mégegyszer kösz.
Legalább már az OSIt is látom diagnosztikára.

TiB írta:
Az OBDII az a SAE szabvány, ami tetőtől talpig mindent standardizál: PHY, LNK, NET, APP. Az egyes gyártók saját diagnosztikai funkciók megvalósítására általában megtartják a PHY+LNK réteg specifikációját és saját NET+APP réteget valósítanak meg. Azaz, a drótok és jelek megegyeznek az OBD és a gyári diagnosztikában, de gyakran más az adatátvitel és más kódokat küldenek.

A Fabia I és II között más az LNK, nem tudom fejből melyik-melyik, de 9141-2 és 14230. De minvel mindkettőt lefedi az SAE LNK rétegre vonatkozó előírása, így nem tesz különbséget sem OBD sem gyári diagnosztika számára.

A VAG-nál (és így a legtöbb európai gyártónál) az OBD-nek csak a motorvezérlőre vonatkozó részét valósítják meg, mert EOBD szerint ennyi kötelező. Így egy OBD teszter a legtöbb autón csak a P0xxx SAE hibakódokat tudja olvasni és csak a motorvezérlő PID-jeit. A gyártói diagnosztika ennél sokkal többet és részletesebben tud.

djboris írta:
Szia TiB,

Ezzel kapcsolatban még mindig van kérdésem, te az ODBII-t egy LNK protkollra használod? (Vagy csak a standard kódokra? SAE standard J/1979)
Vagy itt a ISO 9141-2 ill a ISO 14230 közötti különbségre gondolsz?
Esetleg a tolatóradarnak valami saját protokollja van aminek a dekódolása nagyon nem szabványos, és csak a VAG szoftverekben van?

G.

TiB írta:
A Fabia II -höz is ugyanaz a KKL kábel kell, mint az I-hez is. Különbség csupán az LNK protokollban van, de az nem zavar. A parkolóradart viszont OBD-II-n nem lehet diagnosztizálni, VWTool vagy VAG-COM kell hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2011 11:22 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Az OBDII az a SAE szabvány, ami tetőtől talpig mindent standardizál: PHY, LNK, NET, APP. Az egyes gyártók saját diagnosztikai funkciók megvalósítására általában megtartják a PHY+LNK réteg specifikációját és saját NET+APP réteget valósítanak meg. Azaz, a drótok és jelek megegyeznek az OBD és a gyári diagnosztikában, de gyakran más az adatátvitel és más kódokat küldenek.

A Fabia I és II között más az LNK, nem tudom fejből melyik-melyik, de 9141-2 és 14230. De minvel mindkettőt lefedi az SAE LNK rétegre vonatkozó előírása, így nem tesz különbséget sem OBD sem gyári diagnosztika számára.

A VAG-nál (és így a legtöbb európai gyártónál) az OBD-nek csak a motorvezérlőre vonatkozó részét valósítják meg, mert EOBD szerint ennyi kötelező. Így egy OBD teszter a legtöbb autón csak a P0xxx SAE hibakódokat tudja olvasni és csak a motorvezérlő PID-jeit. A gyártói diagnosztika ennél sokkal többet és részletesebben tud.

djboris írta:
Szia TiB,

Ezzel kapcsolatban még mindig van kérdésem, te az ODBII-t egy LNK protkollra használod? (Vagy csak a standard kódokra? SAE standard J/1979)
Vagy itt a ISO 9141-2 ill a ISO 14230 közötti különbségre gondolsz?
Esetleg a tolatóradarnak valami saját protokollja van aminek a dekódolása nagyon nem szabványos, és csak a VAG szoftverekben van?

G.

TiB írta:
A Fabia II -höz is ugyanaz a KKL kábel kell, mint az I-hez is. Különbség csupán az LNK protokollban van, de az nem zavar. A parkolóradart viszont OBD-II-n nem lehet diagnosztizálni, VWTool vagy VAG-COM kell hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2011 10:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Szia TiB,

Ezzel kapcsolatban még mindig van kérdésem, te az ODBII-t egy LNK protkollra használod? (Vagy csak a standard kódokra? SAE standard J/1979)
Vagy itt a ISO 9141-2 ill a ISO 14230 közötti különbségre gondolsz?
Esetleg a tolatóradarnak valami saját protokollja van aminek a dekódolása nagyon nem szabványos, és csak a VAG szoftverekben van?

G.

TiB írta:
A Fabia II -höz is ugyanaz a KKL kábel kell, mint az I-hez is. Különbség csupán az LNK protokollban van, de az nem zavar. A parkolóradart viszont OBD-II-n nem lehet diagnosztizálni, VWTool vagy VAG-COM kell hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2011 2:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ha már itt tartunk, valakinek van a Fabia II hez rajza?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2011 2:15 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 25, 2011 4:35 pm
Hozzászólások: 24
Másik fórumban kaptam választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2011 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 25, 2011 4:35 pm
Hozzászólások: 24
Sziasztok! Mindenkinek köszönöm a sok hozzászólást és segítséget. Ez a Fabia 2008-as és a II-es újabb verzió.
Most a radar rendesen működik és mindent csinál megint úgy mint régen. A rádiót elnémítja mikor hátramenetbe teszem.
Lehet hogy egy pillanatra megzavarodott?
Vagy valami kontakt hiba lehet? Vagy esetleg tolatólámpa kapcsoló.
Egyenlőre várok aztán ha megint előjön a probléma, akkor élek a lehetőséggel, hogy rácsatlakoztassuk a kütyüt egy megbeszélt egyeztetett időpontban.
Mindenkinek kellemes hétvégét!





Na kicsit még kutattam a Fabia 1 es rajzaiban.

Találtam egy furcsaságot.
M.Sz azt írja nem némul el a rádió. Le kéne?
A Fabia 1-ben (a rajz szerint) semmi ilyen kapcsolat nincs a két egység között. Szóval mute se lehet. A kettö max K buszon tudna kommunikálni a (tápon kívül az az egyetlen közös pontjuk) de azt ha jól tudom csak diagra használja a Fabia (ill. külsö), nem pedig belsö kommunikációra.

Telefon Mute biztos van a Rádióhoz.
Persze ha Fabia II röl van szó akkor akkor az egész kis monológ tárgytalan...[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 902 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 61  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség