Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 21, 2018 11:04 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 838 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:00 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 5:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
[quote="die nadel"]
Ez így nem igaz! Van egy fűtéskapcsoló, mely egy fűtéscsapot működtet és ha az a hideg állásban van, akkor a radiátorban megszünteti a víz keringését, tehát nem jut bele a motorból a meleg víz.[/quote]

Szevasz!
Hát ez engem nagyon érdekel, hogy ha elektronikus fűtésszabályzóm van, merre van ez a csap mondjuk kapcsolási rajzon? :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 4:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
vikman írta:
Szia!
Amennyire én tudom, a víz folyamatosan kering az utastér fűtéséért felelős radiátorban is ...

vikman írta:
Tehát ha a víz meleg, akkor a radiátor is meleg. A fűtés abban nyilvánul meg, hogy egy zsalu lezárja vagy sem az átáramló levegő útját, szóval ha fűteni akarsz, akkor átengedi a radiátoron a levegőt.

Ez így nem igaz! Van egy fűtéskapcsoló, mely egy fűtéscsapot működtet és ha az a hideg állásban van, akkor a radiátorban megszünteti a víz keringését, tehát nem jut bele a motorból a meleg víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szia Csabaa!
Köszi a reakciót!

Természetesen nem szedtem még ki, inkább elméleteket gyártok helyette :) Ezt a problémát már feszegettük a "Fűtésszabályzó" fórumon.
Szóval, tegyük fel, hogy bezárva marad a termosztát. Ekkor a kiskörön kellene forogni a víznek. Ekkor felfuthat a víz hőmérséklet elégtelen hűtés miatt.
De mi akadályozza meg, hogy meleg levegőt fújjon a fűtés (és ezzel egy kis hőt vigyünk el a rendszerből)? Mert ugye a valóságban ez történik.

Lehet-e a következő:
Termosztát felakad zárva ->
radiátoron nem forog a víz ->
radiátor gombája hidegnek érzi a vizet ->
hűtés elektronika letiltja az utastér fűtést (ez lehet a két vezeték), hogy az ne vigye el a hőt a rendszerből.

Ha ez lehetésges, akkor már megyek is a csavarhúzóért.

Bár, ha ilyen esetben a radiátor meleg, akkor a termosztát mégiscsak nyitva van. Akkor viszont a radiátor "gombája" beszél hülyeséget, vagy esetleg a nagykomolyságú "hűtésvezérlő", ami talán nem sokkal több, mint két relé.

Minden jót!

[quote="Csabaa"]szia gzoo
A termosztátot kiszedted már?[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Szia!
Amennyire én tudom, a víz folyamatosan kering az utastér fűtéséért felelős radiátorban is, melyet a középkonzol mögött, mélyen lent találsz meg jól eldugva. Motortérből behatárolhatod a helyét, 2 vízcső megy be az utastérbe (ha van klímád, akkor annak a csövei alatt futnak kb15-20 cm-rel, lásd: Katt), képért köszönet Csabaa-nak.
Tehát ha a víz meleg, akkor a radiátor is meleg. A fűtés abban nyilvánul meg, hogy egy zsalu lezárja vagy sem az átáramló levegő útját, szóval ha fűteni akarsz, akkor átengedi a radiátoron a levegőt.
A két rendszernek csak annyi köze van egymáshoz, hogy ha hideg a motor, akkor meleg víz sincs, ergo fűtés sincs a kocsiban.
A problémád inkább a típushibának számító hideg-meleg állító motor (V68) potméterének kontakt hibájára utal, azaz hiába állítod be a hőmérsékletet, a motor nem mindig tudja pozícionálni megfelelően a zsalukat.
A hőmérséklet visszajelző felfutása ezzel nincs összefüggésben, az a hűtővíz hőmérsékletét méri. A problémák lehetnek: termoszát nem nyit ki teljesen, vagy késve nyit, hőmérséklet-jeladó hiba, dugult hűtő. Első körben ezeket kellene átnézni.
Remélem segítettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:32 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia gzoo
A termosztátot kiszedted már?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Hát, köszi, leginkább a válasz érdekelne. No de, akkor kezdjük:
Ha az autóval átlagos 60-as tempóban megyek, minden rendben. De időnként (nem tudom, mmitől függ) ha 90-100-as tempóban haladok, gondol egyet az autó, a víz hőmérséklet gyorsan felfut akár vészjelzésig, a radiátor ventillátora áll, és hiába "tekerem fel" a fűtést, rendületlenül hideg levegőt fúj be az utastérbe.
Aztán gondol egyet, 15 sec. alatt helyreáll a rend.

Eddig azt gondoltam, hogy ez permanens probléma, de erre rácáfolt, hogy a hétvégén leautózgattam 120-as tempóban (és néha volt benne több is) 400km-t. Erre másnap szintén hideg autóval indultam, és már az első 5 km-en, 80-90-nél jött a káosz.

Sok tippet kaptam már mindenféle dolgokról, de semelyik sem volt meggyőző. Fixa ideám, hogy a két rendszer egymásra hatással van, hogy pl. ezen a két vezetéken.
És mert nem szeretném találgatással kicserélni az autót darabonként, szeretném kideríteni, melyik rendszer beszél hülyeséget, és miért. Ehhez nem ártana szeparálni a két rendszert. Erre vonatkozott a kérdés.


[quote="poles"]Közelítsünk máshonnan, mi a gond?

[quote="gzoo"]Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi[/quote][/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Közelítsünk máshonnan, mi a gond?

gzoo írta:
Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 10:07 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 12, 2011 2:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ne légy türelmetlen, és várd meg, ameddig "elmegy az autó aludni". Ez általában 20-30 perc. Ezután nézz rá a műszerre, hogy mennyit mutat, 20-30 mA lehet maximum, efelett nem normális.

Guelue írta:
Tisztelt Autóstársak!
4 éves akkumat cseréltem, Fabia 1,2 Classicban. Csak úgy rámértem a nyugalmi áramfelvételre, ami érdekes jelenséget mutat. 80 mA az értéke, ami a 43-as biztosíték kihúzásával megszűnik. Az érdekes az, hogy a biztosíték visszahelyezésével egészen addig 7 mA-t vesz fel az autó, amíg ki nem nyitom az ajtót, akár a vezetőoldalit, akár a másikat (belső lámpa kikapcsolva), ekkor ismét felugrik 80 mA-re és úgy is marad, becsukott ajtónál is. Ez ugye 24x0,08A=cca2Ah/nap. Ez nagyon sok, a 44Ah-s akku kapacitásának 5%-a. Ha tud valaki segíteni, kérem jelentkezzen!
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 12, 2011 2:05 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 12, 2011 1:56 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Kecskemét
Tisztelt Autóstársak!
4 éves akkumat cseréltem, Fabia 1,2 Classicban. Csak úgy rámértem a nyugalmi áramfelvételre, ami érdekes jelenséget mutat. 80 mA az értéke, ami a 43-as biztosíték kihúzásával megszűnik. Az érdekes az, hogy a biztosíték visszahelyezésével egészen addig 7 mA-t vesz fel az autó, amíg ki nem nyitom az ajtót, akár a vezetőoldalit, akár a másikat (belső lámpa kikapcsolva), ekkor ismét felugrik 80 mA-re és úgy is marad, becsukott ajtónál is. Ez ugye 24x0,08A=cca2Ah/nap. Ez nagyon sok, a 44Ah-s akku kapacitásának 5%-a. Ha tud valaki segíteni, kérem jelentkezzen!
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 09, 2011 2:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Van MFA funkció a műszerfaladban? Ha igen, akkor tekerj ki légyszíves egy gyújtógyertyát és írd be ide nekünk a típusát. Ha nincs MFA-d, akkor a hildepet hívd.

kistankos írta:
Őrület! Senki nem találja a hibát a műszerfalon ! Továbbra is bevillan menetközben a visszajelző lámpák! Szerelők nem tudják mi a baj!Kijelző sor cseréről susmorognak,de nem tudják biztosan! Mennyibe kerülhet egy kijelző sor fabia sedan matrix 2003. Tud valaki segíteni,vagy van valakinek ötlete mit csináljak??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 09, 2011 1:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1150
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
A találgatás sosem vezet jóra.

Mielőtt a gatyád ráköltenéd, keresd fel őt: www.hildep.hu

kistankos írta:
Őrület! Senki nem találja a hibát a műszerfalon ! Továbbra is bevillan menetközben a visszajelző lámpák! Szerelők nem tudják mi a baj!Kijelző sor cseréről susmorognak,de nem tudják biztosan! Mennyibe kerülhet egy kijelző sor fabia sedan matrix 2003. Tud valaki segíteni,vagy van valakinek ötlete mit csináljak??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 09, 2011 1:34 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2011 4:48 am
Hozzászólások: 10
Őrület! Senki nem találja a hibát a műszerfalon ! Továbbra is bevillan menetközben a visszajelző lámpák! Szerelők nem tudják mi a baj!Kijelző sor cseréről susmorognak,de nem tudják biztosan! Mennyibe kerülhet egy kijelző sor fabia sedan matrix 2003. Tud valaki segíteni,vagy van valakinek ötlete mit csináljak??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Világítás
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 11:52 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
2007-es Fabia II-n a kormány alatt, van a biztosítéktartó és az DLC között a kapcsolója.

dugo30 írta:
Hallottam,hogy valahol át lehet kapcsolni a tompított világítást úgy hogy amikor ráadom a gyújtást egyből felkapcsol a lámpa.Meg tudja valaki mondani,hogy tudnám ezt bekapcsolni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 838 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség