Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. máj. 26, 2018 4:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 812 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 3:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Nem használom,ez a szerelő mar cserélt nekem vezérlést 100e-nel meg most 230-nal eddig semmi gond nem volt. Na most az a kérdésem hogy 500km-el ezelőtt egy másik szerelo cserélt valtot es kuplungot az autóm ekkor nem okozhattak okvalamit ami miatt ugrott a lanc?

A váltó miatt a motorhoz nem kell nyúlni. A váltót húzza le a motorról, előtte csak a bal oldali féltengelyt és a felfüggesztést kell megbontania, önindító, váltó bowden..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 2:51 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Nem használom,ez a szerelő mar cserélt nekem vezérlést 100e-nel meg most 230-nal eddig semmi gond nem volt. Na most az a kérdésem hogy 500km-el ezelőtt egy másik szerelo cserélt valtot es kuplungot az autóm ekkor nem okozhattak okvalamit ami miatt ugrott a lanc?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 2:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
Sajnos nem ment a srác semmire. Szegeden vagy kornyeken tudnatokvalakit aki foglalkozik ilyennel? (az összes szerviz csak húsvét után tud fogadni.

Szia
Csak olvasni akarta vagy nézet mást is?

Mivel még mindig az elmászott vezérlésen rugózok, nézd már meg létszíves motor jobb oldalán a vezérműtengely végeit.
Két csepp alakú kupakot kell levenni, (10es fejű hatlap csavar) alatta a tengelyvégeknek egyvonalban kell lennie.
13-as a kupak:
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2003/ ... 103/103037


Sajnos igazad lett, szemmel látható hogy nem egyformán all a két tengely

Szia
Akkor ha lehet ne használd így, mert ha tovább fordul a lánckerék elverheti a szelepeket és az drágább lesz..
Nincs a vezérműtengely végén a lánckeréknél retesz, ezért fontos a nyomatékra húzás és a menetrögzítő. Szerintem az utóbbi marad el.
A lánckerék csavarjait cserélném , a beállítás nem vészes.
Kérdés érdemes visszavinni a régi szerelőhöz, vagy egy másikat keresni..

http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2005/ ... 109/109012


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 1:51 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
Sajnos nem ment a srác semmire. Szegeden vagy kornyeken tudnatokvalakit aki foglalkozik ilyennel? (az összes szerviz csak húsvét után tud fogadni.

Szia
Csak olvasni akarta vagy nézet mást is?

Mivel még mindig az elmászott vezérlésen rugózok, nézd már meg létszíves motor jobb oldalán a vezérműtengely végeit.
Két csepp alakú kupakot kell levenni, (10es fejű hatlap csavar) alatta a tengelyvégeknek egyvonalban kell lennie.
13-as a kupak:
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2003/ ... 103/103037


Sajnos igazad lett, szemmel látható hogy nem egyformán all a két tengely


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 9:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Sajnos nem ment a srác semmire. Szegeden vagy kornyeken tudnatokvalakit aki foglalkozik ilyennel? (az összes szerviz csak húsvét után tud fogadni.

Szia
Csak olvasni akarta vagy nézet mást is?

Mivel még mindig az elmászott vezérlésen rugózok, nézd már meg létszíves motor jobb oldalán a vezérműtengely végeit.
Két csepp alakú kupakot kell levenni, (10es fejű hatlap csavar) alatta a tengelyvégeknek egyvonalban kell lennie.
13-as a kupak:
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2003/ ... 103/103037


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Sajnos nem ment a srác semmire. Szegeden vagy kornyeken tudnatokvalakit aki foglalkozik ilyennel? (az összes szerviz csak húsvét után tud fogadni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 07, 2017 6:45 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
sziasztok.
2005-ös 1,2 12V fabia 265e km. p0106 és p0341 hibakódot mutat. átállt valami vész üzemmódba mert 3000-nél tilt és addig is kb 35le vel megy. Kicseréltük a Map szenzort és a vezérműtengely jeladót vadonat újra. A hiba törölve lett Check engine elaludt de a kocsi továbbra se megy és 3000-nél tilt. ahogy ujra rádugjuk a hibakód olvasót ismét ott a hiba. Ötletek hogy mi a gond?

Szia
Volt már vezérlés cserélve!?
Ha nem, a lánc nyúlása elérte a határát..
Tudsz a motorvezérlőben csoportokat olvasni? (Vcds vagy vagcom)


vezérlésben 20e km van! Lánckerék feszítők minden cserélve lett megbízható szerelő csinálta.
Nem tudok csak hibakódot törölni mert ilyen diagnosztikai kütyüm van ami a kódokat irja. Holnap megyek egy rendes diagnosztikára.

Szia
Kép
A motorvezérlő 12-es csoportjában nézzétek meg a 3. 4. oszlopot.
A fő- és a vezérműtengely egymáshoz képesti helyzetét..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 06, 2017 6:15 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Csabaa írta:
Gabor165 írta:
sziasztok.
2005-ös 1,2 12V fabia 265e km. p0106 és p0341 hibakódot mutat. átállt valami vész üzemmódba mert 3000-nél tilt és addig is kb 35le vel megy. Kicseréltük a Map szenzort és a vezérműtengely jeladót vadonat újra. A hiba törölve lett Check engine elaludt de a kocsi továbbra se megy és 3000-nél tilt. ahogy ujra rádugjuk a hibakód olvasót ismét ott a hiba. Ötletek hogy mi a gond?

Szia
Volt már vezérlés cserélve!?
Ha nem, a lánc nyúlása elérte a határát..
Tudsz a motorvezérlőben csoportokat olvasni? (Vcds vagy vagcom)


vezérlésben 20e km van! Lánckerék feszítők minden cserélve lett megbízható szerelő csinálta.
Nem tudok csak hibakódot törölni mert ilyen diagnosztikai kütyüm van ami a kódokat irja. Holnap megyek egy rendes diagnosztikára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 06, 2017 6:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
sziasztok.
2005-ös 1,2 12V fabia 265e km. p0106 és p0341 hibakódot mutat. átállt valami vész üzemmódba mert 3000-nél tilt és addig is kb 35le vel megy. Kicseréltük a Map szenzort és a vezérműtengely jeladót vadonat újra. A hiba törölve lett Check engine elaludt de a kocsi továbbra se megy és 3000-nél tilt. ahogy ujra rádugjuk a hibakód olvasót ismét ott a hiba. Ötletek hogy mi a gond?

Szia
Volt már vezérlés cserélve!?
Ha nem, a lánc nyúlása elérte a határát..
Tudsz a motorvezérlőben csoportokat olvasni? (Vcds vagy vagcom)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 06, 2017 5:13 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
sziasztok.
2005-ös 1,2 12V fabia 265e km. p0106 és p0341 hibakódot mutat. átállt valami vész üzemmódba mert 3000-nél tilt és addig is kb 35le vel megy. Kicseréltük a Map szenzort és a vezérműtengely jeladót vadonat újra. A hiba törölve lett Check engine elaludt de a kocsi továbbra se megy és 3000-nél tilt. ahogy ujra rádugjuk a hibakód olvasót ismét ott a hiba. Ötletek hogy mi a gond?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 19, 2017 8:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 392
Autó: 2005. 1.2 12V BME
gergo05 írta:
Sziasztok!

2005 1.2 12v htp BME fabiába milyen gyertyát vegyek? Köszönöm


Szia,

Nekem is BME gépem van.
A gyári az bosch, de itt is ki tudod választani.

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder ... _BENZINER/

Én most kaptam hozzá gyári bosch-t de előtte beru-t raktam bele nem volt vele gond. 120 ezer van a gépbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 19, 2017 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 06, 2017 7:16 pm
Hozzászólások: 4
Autó: skoda fabia
Sziasztok!

2005 1.2 12v htp BME fabiába milyen gyertyát vegyek? Köszönöm! Pontos márkát és típust tudnátok ajánlani?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gergo05 vas. márc. 19, 2017 10:28 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2017 4:40 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 08, 2015 8:03 am
Hozzászólások: 17
Autó: Skoda Fabia 1.2 HTP AWY
hubo44 írta:
Skunkworks írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
Azért a 123e km igen kevés egy katalizátor halálhoz. Olajat nem eszegeti a motor!?
Másik vásárlása előtt, azért megnézném valóban össze van olvadva ,zörög a belseje..

A motorvezérlőnél a hatékonyságot ,(ami alapján generálja a hibakódot) többször
néztem már. Ez a viszonyszám eléggé változik, nem fokozatosan csökken, ahogy öregszik a katalizátor.
A 0-1 közötti az értéke, volt ,hogy 0,6-ról felment 0,75-re.
Úgy gondolom lerakódásoktól is lehet, 0,5 alatti érték, ami már hibakódot generál.

Jobb benzin+ üzemanyag adalékkal kezdeném, és nem lenne rossz egy hosszabb út
autópályán ,ahol tud 3000 felett pörögni a motor.


Szia!

Nem vettem észre, hogy enné az olajat. KB. 3 havonta megyünk autópályán, összesen 400 km/alkalom, hogy ennyi elég-e vagy sem azt nem tudom, de a hiba nem tűnik el.

A jobb üzemanyag mit takar? MOL kút van mellettünk, ott szoktam tankolni, de tudok Shell-t is éppen, ha az jobb. Az üzemanyag adalékot soha nem használtam, ha írnátok pár terméket, megköszönném. A vizsga előtt viszem szerelőhöz, akkor majd megnézetem a katalizátort (zörög-e, össze van-e olvadva).

Visszatérve a lambda szondára, itt olvastam valahol, hogyan kell diagnosztikai programmal tesztelni (volt adott fordulatszám, ami fölött tartani kellett, aztán vmi csoportban futtatni a tesztet, de ott jót írt), szóval fogadjuk el, hogy az ok.

Ha katalizátor, oké, veszek. De nem akarok potyára kiadni pénzt egyik alkatrészért sem.
Az lenne a jó, ha lehetne tesztelni vagy nem tudom. Most hétvégén megkérem unokaöcsémet, hogy kerítse elő a kábelt a diagnosztizáló progihoz, megnézem most mit mutat. De a tök kivan, hogy volt egy hibakód, aztán aszongya első lambda szonda, de úgy látszik lövése nem volt, de az, hogy vegyek ezt, aztán ja, bocs mégsem az, olyat nem játszok a szerelővel.


Te ose vad zavarva atol a viň serelôtôl hod ninč othon a diagnostikaba!
,,Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1),,
Ide van irva a konkret hiba. Meg nezežd meg ujbol hod este irja astan bistoš a dolog.


Van igazságod a dologban de hidd el, jobban hiszek neked vagy itt bárkinek, mint neki.
Mindegy is, amint meglesz a kábel, megnézem, ide bemásolom, aztán okosabbak leszünk és valószínű kiderül, hogy neked van igazad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2017 1:07 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1061
Skunkworks írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
Azért a 123e km igen kevés egy katalizátor halálhoz. Olajat nem eszegeti a motor!?
Másik vásárlása előtt, azért megnézném valóban össze van olvadva ,zörög a belseje..

A motorvezérlőnél a hatékonyságot ,(ami alapján generálja a hibakódot) többször
néztem már. Ez a viszonyszám eléggé változik, nem fokozatosan csökken, ahogy öregszik a katalizátor.
A 0-1 közötti az értéke, volt ,hogy 0,6-ról felment 0,75-re.
Úgy gondolom lerakódásoktól is lehet, 0,5 alatti érték, ami már hibakódot generál.

Jobb benzin+ üzemanyag adalékkal kezdeném, és nem lenne rossz egy hosszabb út
autópályán ,ahol tud 3000 felett pörögni a motor.


Szia!

Nem vettem észre, hogy enné az olajat. KB. 3 havonta megyünk autópályán, összesen 400 km/alkalom, hogy ennyi elég-e vagy sem azt nem tudom, de a hiba nem tűnik el.

A jobb üzemanyag mit takar? MOL kút van mellettünk, ott szoktam tankolni, de tudok Shell-t is éppen, ha az jobb. Az üzemanyag adalékot soha nem használtam, ha írnátok pár terméket, megköszönném. A vizsga előtt viszem szerelőhöz, akkor majd megnézetem a katalizátort (zörög-e, össze van-e olvadva).

Visszatérve a lambda szondára, itt olvastam valahol, hogyan kell diagnosztikai programmal tesztelni (volt adott fordulatszám, ami fölött tartani kellett, aztán vmi csoportban futtatni a tesztet, de ott jót írt), szóval fogadjuk el, hogy az ok.

Ha katalizátor, oké, veszek. De nem akarok potyára kiadni pénzt egyik alkatrészért sem.
Az lenne a jó, ha lehetne tesztelni vagy nem tudom. Most hétvégén megkérem unokaöcsémet, hogy kerítse elő a kábelt a diagnosztizáló progihoz, megnézem most mit mutat. De a tök kivan, hogy volt egy hibakód, aztán aszongya első lambda szonda, de úgy látszik lövése nem volt, de az, hogy vegyek ezt, aztán ja, bocs mégsem az, olyat nem játszok a szerelővel.


Te ose vad zavarva atol a viň serelôtôl hod ninč othon a diagnostikaba!
,,Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1),,
Ide van irva a konkret hiba. Meg nezežd meg ujbol hod este irja astan bistoš a dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2017 11:20 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 08, 2015 8:03 am
Hozzászólások: 17
Autó: Skoda Fabia 1.2 HTP AWY
Csabaa írta:
Sziasztok
Azért a 123e km igen kevés egy katalizátor halálhoz. Olajat nem eszegeti a motor!?
Másik vásárlása előtt, azért megnézném valóban össze van olvadva ,zörög a belseje..

A motorvezérlőnél a hatékonyságot ,(ami alapján generálja a hibakódot) többször
néztem már. Ez a viszonyszám eléggé változik, nem fokozatosan csökken, ahogy öregszik a katalizátor.
A 0-1 közötti az értéke, volt ,hogy 0,6-ról felment 0,75-re.
Úgy gondolom lerakódásoktól is lehet, 0,5 alatti érték, ami már hibakódot generál.

Jobb benzin+ üzemanyag adalékkal kezdeném, és nem lenne rossz egy hosszabb út
autópályán ,ahol tud 3000 felett pörögni a motor.


Szia!

Nem vettem észre, hogy enné az olajat. KB. 3 havonta megyünk autópályán, összesen 400 km/alkalom, hogy ennyi elég-e vagy sem azt nem tudom, de a hiba nem tűnik el.

A jobb üzemanyag mit takar? MOL kút van mellettünk, ott szoktam tankolni, de tudok Shell-t is éppen, ha az jobb. Az üzemanyag adalékot soha nem használtam, ha írnátok pár terméket, megköszönném. A vizsga előtt viszem szerelőhöz, akkor majd megnézetem a katalizátort (zörög-e, össze van-e olvadva).

Visszatérve a lambda szondára, itt olvastam valahol, hogyan kell diagnosztikai programmal tesztelni (volt adott fordulatszám, ami fölött tartani kellett, aztán vmi csoportban futtatni a tesztet, de ott jót írt), szóval fogadjuk el, hogy az ok.

Ha katalizátor, oké, veszek. De nem akarok potyára kiadni pénzt egyik alkatrészért sem.
Az lenne a jó, ha lehetne tesztelni vagy nem tudom. Most hétvégén megkérem unokaöcsémet, hogy kerítse elő a kábelt a diagnosztizáló progihoz, megnézem most mit mutat. De a tök kivan, hogy volt egy hibakód, aztán aszongya első lambda szonda, de úgy látszik lövése nem volt, de az, hogy vegyek ezt, aztán ja, bocs mégsem az, olyat nem játszok a szerelővel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 812 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség