Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. máj. 28, 2018 8:31 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 812 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. márc. 17, 2017 8:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 30, 2016 9:06 am
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Dél-Alföld
Autó: Škoda Fabia 1.2 Eco, ferdehátú, AWY 2003
Csabaa írta:
Úgy gondolom lerakódásoktól is lehet, 0,5 alatti érték, ami már hibakódot generál.

Jobb benzin+ üzemanyag adalékkal kezdeném, és nem lenne rossz egy hosszabb út
autópályán ,ahol tud 3000 felett pörögni a motor
.


Könnyen lehet, hogy igazad van. Nálam ugyanezt a hibakódot dobta, a megoldás pedig éppen a 3000+ fordulatszámos haladás volt. Úgymond egy kicsit "meg kellett kergetni" a Fabiát és valóban elmúlt a hibajelzés.

A végrehajtáshoz tényleg autópálya javallott, mert normál úton nem éri el a megengedett sebességnél ezt a fordulatszámot (max. akkor, ha negyedikben hagyva húzatná ki odáig...).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. márc. 17, 2017 5:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Azért a 123e km igen kevés egy katalizátor halálhoz. Olajat nem eszegeti a motor!?
Másik vásárlása előtt, azért megnézném valóban össze van olvadva ,zörög a belseje..

A motorvezérlőnél a hatékonyságot ,(ami alapján generálja a hibakódot) többször
néztem már. Ez a viszonyszám eléggé változik, nem fokozatosan csökken, ahogy öregszik a katalizátor.
A 0-1 közötti az értéke, volt ,hogy 0,6-ról felment 0,75-re.
Úgy gondolom lerakódásoktól is lehet, 0,5 alatti érték, ami már hibakódot generál.

Jobb benzin+ üzemanyag adalékkal kezdeném, és nem lenne rossz egy hosszabb út
autópályán ,ahol tud 3000 felett pörögni a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 12:23 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1062
Skunkworks írta:
hubo44 írta:
Skunkworks írta:
Egy kérdés, szóval motorhiba jelzés a műszarfalon. Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
35-00 - -) 123.000 km az autóban
és azt mondta az első lambda-szonda. Ezzel még nem lenne baj de eléggé elbizonytalanodtam, mert potyára nem szívesen vennék egyet.
Szóval, tekintettel arra, hogy a kábelkötegben vannak vezetékek, amik sanszosan cserére érettek, ez okozhatja-e a szonda hibás működését? Lehet-e ellenőrizni a szondát valamilyen módon (méréssel, esetleg biztosíték)?
Ha mondjuk lambda szonda hibás, milyet érdemes venni? Olvastam itt, hogy gyárit de én csak csehországi webshopban találtam (03D 906 265 VAG), de nem tudnám megrendelni, mert nem tudok regisztrálni (irányítószám más formátumú vagy mi).
Magyar boltokban van több márka is (NGK, Bosch stb.) de ezek jók lennének?
Az AWY motorkódú autóhoz a fenti cikkszámú szondát írják, ez mondjuk olyan https://www.autodoc.hu/ngk/1043274#
De pl. ez se olyan jó, mint a gyári? Vagy igen? Ha nem, akkor meg minek gyártják?

Köszi a segítséget!

Na az čak vilaň serelô eš čak ki tudta olvašni a hibat de tovad fogalma šinč hod mit jelent ez a hiba kod. Ez AWY akor ez 2003-maš +- 1év a kalyzatorba le éget mar a nemeš fém eš nem telješiti a dolgat. šemi sonda hiba, ne invest fôlôšlegešen. (ros let a CO-d eš est jelzi a keteš sonda)


Szia!

Meg vagyok én áldva az ilyen szakemberrel... Jól értem, hogy akkor katalizátort kellene cserélni? És abból milyet, mire érdemes figyelni a vásárlásnál? A legszebb az egészben, hogy majd vinnem kell vizsgázni a szekeret, a hibakódot addig ki tudom ütni de ez nem megoldás.

Lendel vacak eredeti 400€. Vižga elôt užd ki a hibat eš benzibe lôťintes aňagot ho jo leden a CO eš vižga utan van idôd el dônteni hodan tovab.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 10:03 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 08, 2015 8:03 am
Hozzászólások: 17
Autó: Skoda Fabia 1.2 HTP AWY
hubo44 írta:
Skunkworks írta:
Egy kérdés, szóval motorhiba jelzés a műszarfalon. Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
35-00 - -) 123.000 km az autóban
és azt mondta az első lambda-szonda. Ezzel még nem lenne baj de eléggé elbizonytalanodtam, mert potyára nem szívesen vennék egyet.
Szóval, tekintettel arra, hogy a kábelkötegben vannak vezetékek, amik sanszosan cserére érettek, ez okozhatja-e a szonda hibás működését? Lehet-e ellenőrizni a szondát valamilyen módon (méréssel, esetleg biztosíték)?
Ha mondjuk lambda szonda hibás, milyet érdemes venni? Olvastam itt, hogy gyárit de én csak csehországi webshopban találtam (03D 906 265 VAG), de nem tudnám megrendelni, mert nem tudok regisztrálni (irányítószám más formátumú vagy mi).
Magyar boltokban van több márka is (NGK, Bosch stb.) de ezek jók lennének?
Az AWY motorkódú autóhoz a fenti cikkszámú szondát írják, ez mondjuk olyan https://www.autodoc.hu/ngk/1043274#
De pl. ez se olyan jó, mint a gyári? Vagy igen? Ha nem, akkor meg minek gyártják?

Köszi a segítséget!

Na az čak vilaň serelô eš čak ki tudta olvašni a hibat de tovad fogalma šinč hod mit jelent ez a hiba kod. Ez AWY akor ez 2003-maš +- 1év a kalyzatorba le éget mar a nemeš fém eš nem telješiti a dolgat. šemi sonda hiba, ne invest fôlôšlegešen. (ros let a CO-d eš est jelzi a keteš sonda)


Szia!

Meg vagyok én áldva az ilyen szakemberrel... Jól értem, hogy akkor katalizátort kellene cserélni? És abból milyet, mire érdemes figyelni a vásárlásnál? A legszebb az egészben, hogy majd vinnem kell vizsgázni a szekeret, a hibakódot addig ki tudom ütni de ez nem megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 9:43 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1062
Skunkworks írta:
Egy kérdés, szóval motorhiba jelzés a műszarfalon. Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
35-00 - -) 123.000 km az autóban
és azt mondta az első lambda-szonda. Ezzel még nem lenne baj de eléggé elbizonytalanodtam, mert potyára nem szívesen vennék egyet.
Szóval, tekintettel arra, hogy a kábelkötegben vannak vezetékek, amik sanszosan cserére érettek, ez okozhatja-e a szonda hibás működését? Lehet-e ellenőrizni a szondát valamilyen módon (méréssel, esetleg biztosíték)?
Ha mondjuk lambda szonda hibás, milyet érdemes venni? Olvastam itt, hogy gyárit de én csak csehországi webshopban találtam (03D 906 265 VAG), de nem tudnám megrendelni, mert nem tudok regisztrálni (irányítószám más formátumú vagy mi).
Magyar boltokban van több márka is (NGK, Bosch stb.) de ezek jók lennének?
Az AWY motorkódú autóhoz a fenti cikkszámú szondát írják, ez mondjuk olyan https://www.autodoc.hu/ngk/1043274#
De pl. ez se olyan jó, mint a gyári? Vagy igen? Ha nem, akkor meg minek gyártják?

Köszi a segítséget!

Na az čak vilaň serelô eš čak ki tudta olvašni a hibat de tovad fogalma šinč hod mit jelent ez a hiba kod. Ez AWY akor ez 2003-maš +- 1év a kalyzatorba le éget mar a nemeš fém eš nem telješiti a dolgat. šemi sonda hiba, ne invest fôlôšlegešen. (ros let a CO-d eš est jelzi a keteš sonda)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 9:15 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 08, 2015 8:03 am
Hozzászólások: 17
Autó: Skoda Fabia 1.2 HTP AWY
Egy kérdés, szóval motorhiba jelzés a műszarfalon. Autóvillamossági ember megnézte a kódot (16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
35-00 - -) 123.000 km az autóban
és azt mondta az első lambda-szonda. Ezzel még nem lenne baj de eléggé elbizonytalanodtam, mert potyára nem szívesen vennék egyet.
Szóval, tekintettel arra, hogy a kábelkötegben vannak vezetékek, amik sanszosan cserére érettek, ez okozhatja-e a szonda hibás működését? Lehet-e ellenőrizni a szondát valamilyen módon (méréssel, esetleg biztosíték)?
Ha mondjuk lambda szonda hibás, milyet érdemes venni? Olvastam itt, hogy gyárit de én csak csehországi webshopban találtam (03D 906 265 VAG), de nem tudnám megrendelni, mert nem tudok regisztrálni (irányítószám más formátumú vagy mi).
Magyar boltokban van több márka is (NGK, Bosch stb.) de ezek jók lennének?
Az AWY motorkódú autóhoz a fenti cikkszámú szondát írják, ez mondjuk olyan https://www.autodoc.hu/ngk/1043274#
De pl. ez se olyan jó, mint a gyári? Vagy igen? Ha nem, akkor meg minek gyártják?

Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 8:58 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 30, 2016 9:06 am
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Dél-Alföld
Autó: Škoda Fabia 1.2 Eco, ferdehátú, AWY 2003
Skunkworks írta:
Lehet ki kellene cserélni az összes vezetéket.


Egyetértek, szerintem jó felé gondolkodsz - mégha ez nem is éppen egy jó hír. Macerás, de hosszabb távon meg fogja érni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 16, 2017 8:56 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 08, 2015 8:03 am
Hozzászólások: 17
Autó: Skoda Fabia 1.2 HTP AWY
hubo44 írta:
Skunkworks írta:
hubo44 írta:
to Skunkworks
a konektortol 10-20cm-re probald hod les-e 12v.


Rendben, megnézem. Jól értem, hogy a tolató lámpa kapcsoló előtt 10-12 cm?


Igen 10-20cm. +12Voltot kerešni.


Nu, bocsánat a késői válaszért de kicsit megkavarodtak a dolgok itthon. Szóval, a hiba az volt, hogy a tolatólámpa kapcsolótól menő kék-fekete vezeték a motortérben egy kicsit el volt érve. Kivágtam, forrasztottam bele egy új szakaszt, zsugorcső stb. Mostmár jó a tolatólámpa. Lehet ki kellene cserélni az összes vezetéket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 11, 2017 7:22 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
OK Bocs Skacok elbénáztam, megvan a kapcsoló, csak én a keskenyebb ülésnél kerestem mert azt hittem hogy annak is kéne jeleznie,de csak a széles ülés lehajtásakor jelez a műszerfalnál.
Ezt benéztem rendesen.


hugyecz írta:
Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem, a hátsó ülésből hogy lehet kivenni a reteszelő kapcsolót, valaki legyen kedves részletesen írja le. Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 11, 2017 5:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem, a hátsó ülésből hogy lehet kivenni a reteszelő kapcsolót, valaki legyen kedves részletesen írja le. Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 10, 2017 3:07 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1062
Csabaa írta:
Martin04 írta:
Szia!
Kinnt van szerelőnél, ő olvasta ki, illetve nézte a vezérlést, a hibakódot sajna nem tudom, de a jeladónál csak időszakos hibát ír ha áll a motor, de amint beindul rögtön dobja....

Ez így nehéz, távolból okoskodni egy szerelőnek..
Egyébként mennyit futott a motor?

Pedig ugrot lancra nez ki a dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 10, 2017 1:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Martin04 írta:
Szia!
Kinnt van szerelőnél, ő olvasta ki, illetve nézte a vezérlést, a hibakódot sajna nem tudom, de a jeladónál csak időszakos hibát ír ha áll a motor, de amint beindul rögtön dobja....

Ez így nehéz, távolból okoskodni egy szerelőnek..
Egyébként mennyit futott a motor?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 10, 2017 12:45 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2016 9:00 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.4 Mpi (2001)
Csabaa írta:
Joebácsi1976 írta:
Üdv mindenkinek.
Valószínüleg már volt aki kérdezte, de sehol sem találtam a témát.
Két kérdésem lenne.
Az első: utólag szeretnék beszerelni csomagtartó világítást. Már van gyári világításom meg hozzá a csatlakozó. A mikrokapcsolós rész hol van? Azt hogyan tudom beszerelni. Gugliztam egy kicsit. A zár felső részében van? Ha igen, akkor csak annyit kell kicserélnem, a világítást beszerelnem és kész? Vagy van valamilyen más trükk is a beszerelésében? :D
A másik kérdés. A zárható tanksapkám zárja nem müködik. A zár bármely poziciójában ( mindegy hogy zárva van vagy nyitva ) nyitva van. Ezt lehet-e valahogy javítani, vagy cserélni kell? Nem örülnék két kulcsnak. 8)
Az autóm egy 2001es évjáratú 1.4 MPI AME motorkódú ferdehátú Skodálatos Fabia. 8)
Ja és még valami. A kesztyűtartó világítással csak annyi a dolgom hogy beszerelem bevezetékelem aztán kész vagy ott is van valami "trükk" . :D
Előre is köszönöm a választ.

Szia
- A kesztyűtartónak csak 12 volt kell, a lámpa oldalán van a "kapcsoló".
- A tanksapka nekem is ilyen, már évek óta, kicsit megolajozva egy ideig jó volt..
(most ,hogy mondod lehet szét kellene szedni és belenézni..)
- A felső (narancs) zár részben van a kapcsoló. Mindent a kormány alatti elektromos vezérlő intéz.
A kapcsolótól előre megy a kontakt, és visszajön a kapcsolt táp..
Nincsenek előre behúzott kábelek, valószínű itt is hiányzik..
https://mega.nz/#F!ys4XTRiT!rrvC0sTaWQVOZWzJFD2NUg

Kép


Értem és köszönöm.
Ezek szerint nem elég ha csak áramot kap valahonnan a csomagtartó kapcsoló és a világítás, hanem előre kell vezetni a kormányhoz. Hát ennek nem örülök. Jobban örültem volna egy egyszerübb megoldásnak. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 10, 2017 12:14 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Joebácsi1976 írta:
Üdv mindenkinek.
Valószínüleg már volt aki kérdezte, de sehol sem találtam a témát.
Két kérdésem lenne.
Az első: utólag szeretnék beszerelni csomagtartó világítást. Már van gyári világításom meg hozzá a csatlakozó. A mikrokapcsolós rész hol van? Azt hogyan tudom beszerelni. Gugliztam egy kicsit. A zár felső részében van? Ha igen, akkor csak annyit kell kicserélnem, a világítást beszerelnem és kész? Vagy van valamilyen más trükk is a beszerelésében? :D
A másik kérdés. A zárható tanksapkám zárja nem müködik. A zár bármely poziciójában ( mindegy hogy zárva van vagy nyitva ) nyitva van. Ezt lehet-e valahogy javítani, vagy cserélni kell? Nem örülnék két kulcsnak. 8)
Az autóm egy 2001es évjáratú 1.4 MPI AME motorkódú ferdehátú Skodálatos Fabia. 8)
Ja és még valami. A kesztyűtartó világítással csak annyi a dolgom hogy beszerelem bevezetékelem aztán kész vagy ott is van valami "trükk" . :D
Előre is köszönöm a választ.

Szia
- A kesztyűtartónak csak 12 volt kell, a lámpa oldalán van a "kapcsoló".
- A tanksapka nekem is ilyen, már évek óta, kicsit megolajozva egy ideig jó volt..
(most ,hogy mondod lehet szét kellene szedni és belenézni..)
- A felső (narancs) zár részben van a kapcsoló. Mindent a kormány alatti elektromos vezérlő intéz.
A kapcsolótól előre megy a kontakt, és visszajön a kapcsolt táp..
Nincsenek előre behúzott kábelek, valószínű itt is hiányzik..
https://mega.nz/#F!ys4XTRiT!rrvC0sTaWQVOZWzJFD2NUg

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 10, 2017 11:17 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 10, 2017 9:47 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Szia!
Kinnt van szerelőnél, ő olvasta ki, illetve nézte a vezérlést, a hibakódot sajna nem tudom, de a jeladónál csak időszakos hibát ír ha áll a motor, de amint beindul rögtön dobja....
Csabaa írta:
Martin04 írta:
Szia!
Bocsánat, de rosszul írtam HTP és a motorkód pedig az AZQ.

12 szelepes akkor, a vezérlést miből gondolod ,hogy jó helyen van?
Megnézted a vezérműtengelyek végét? vagy diagnosztikával a 12-es csoportban a főtengely és
a vezérműtengely egymáshoz képesti helyzetéből gondolod?
Kép

A hibakódnak mi a száma? Jeladó valószínűtlen jel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 812 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség