Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. okt. 21, 2018 5:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 851 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 26, 2011 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szia!
Köszi a gyorsaságot! De nem! With all my respect:
Nem igaz, hogy semmi közük egymáshoz! Ott van az a két vezeték. Ha nem lenne funkciója, akkor be sem húzták volna.

Mégegyszer: amikor a vízhőfok felmegy, ezzel párhuzamosan a fűtés elkezd hideg levegőt fújni be, hiába van feltekerve maximumra. Viszont, ahogy korábban írtam, akár 400 km-t gond nélkül leautózgattam, de akkor a fűtés is rendben volt, akárhogy is tekergettem a gombjait.

Szóval még mindig az az érzésem, hogy ezen a két vezetéken a "hűtőelektronika" le tudja a fűtést tiltani. Természetesen a hűtő gombája kapcsolgatja magának a hűtő ventillátorát.

De mivel úgy látom, senki nem tudja megmondani, ennek a két vezetéknek mi a funkciója, maradok a tesztelésnél.

Szép napot nektek!

Csabaa írta:
szia
Kezdem érteni :))
szóval ez a klima fűtés vezérlője ennek semmi köze a motor hűtéséhez. Az zavart meg téged ,hogy a klimának is van egy hűtője és külön ventillátora amit valóban a klima vezérlője kapcsolgat.
A klima hűtője mellett van egy motor hűtője.
De a motorét a benne lévő hőgomba kapcsolja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 26, 2011 8:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Kezdem érteni :))
szóval ez a klima és a fűtés vezérlője ennek semmi köze a motor hűtéséhez. Az zavart meg téged ,hogy a klimának is van egy hűtője és külön ventillátora amit valóban a klima vezérlője kapcsolgat.
A klima hűtője mellett van a motor hűtője is.
De a motorét a benne lévő hőgomba kapcsolja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 26, 2011 8:29 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szervusztok!

Vikman:
A segítséget köszönöm, és a jóindulathoz semmi kétségem. Egyébként az általad megadott kapcsolási rajzokat használom, korábban más helyről töltöttem le.

Csabaa:
http://www.friweb.hu/lekvar/skoda/Fabia_%20318.jpg
http://www.friweb.hu/lekvar/skoda/Fabia_%20319.jpg
http://www.friweb.hu/lekvar/skoda/Fabia_%20320.jpg
http://www.friweb.hu/lekvar/skoda/Fabia_%20321.jpg
http://www.friweb.hu/lekvar/skoda/Fabia_%20322.jpg
Itt vannak a rajzok. A 320-321-es páron egy "a" és "b" jelzésű vezeték köti össze a két egységet. Mivel mindenhol máshol jelezték a CAN-t (pl. 320-as lap, 37 és 40-es oszlop felül), itt meg nem, nem valószínű, hogy CAN. (Amúgy a CAN-be "belemérni" tényleg nem érdemes, de megfelelő készülékkel "belehallózni" lehet.) Ráadásul a CAN 0,35-ös vezetékkel csatlakozik, míg az én kedvenc vezetékeim 0,5-ös keresztmetszetűek.

Ráadásul a radiátor "gombáját" két érintkezős kapcsolóként jelölték, elképzelhető, hogy -akár relén keresztül- ez a két jel megy vissza a fűtés egységbe is. De ez most csak feltételezés megint.

A fűtés vezérlő maga az a doboz, amiben a kezelőszevek vannak? Vagy ott csak a nyomógombok és a tekerők vannak?

Csabaa írta:
kedves Gzoo
linkeld már be azt az emlegetett rajzodat..
De a sejtésem szerint a canbus-t találtad meg, azon mérni nem igen fogsz semmit se..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 26, 2011 7:16 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kedves Gzoo
linkeld már be azt az emlegetett rajzodat..
De a sejtésem szerint a canbus-t találtad meg, azon mérni nem igen fogsz semmit se..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 11:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Kedves Gzoo!
Csak segíteni próbálok.
Teljes kapcsolási rajzot innen letölthetsz, magyar nyelven, jpg formátumban:
Katt
Hasznos leírások, pedig itt találhatók:
Katt
Hogy mi micsoda, azt Csabaa tudja a legjobban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 9:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Köszi... A hibakódról az előzőben írtam.

Volt egy 1.4MPI-im is korábban, abban tényleg a motor hőmérő gomba gárgyult meg, jelentkezett is a meleg-indítási probléma. Viszont azon meg "bowden"-es fűtés volt...

Ami azt illeti, ha le lehetne választani a fűtéskört a hűtésről (vagyis, hogy ne hassonak egymásra), akkor pl. a pumpa vs. termosztát kérdésben jó indikátor lenne a fűtés:
-Ha keringés nincs, szinte mindegy, hogy a fűtőradiátor vesz-e ki hőt a rendszerből.
-Ha a termosztát akad fel zártan, akkor pedig a túlmelegedést látványosan csökkentheti, ha fűtést bekapcsolom, és az viszi el legalább egy részét a hőnek.
(Hú, érthető volt ez?)

Ha a tippem igaz, és az a két vezeték a fűtés-tiltás, akkor ezzel ez könnyen kipróbálható, lévén villanyos ember vagyok... :-)

Csabaa írta:
Gzoo nincs a közeledben aki hibakódot tud olvasni?
A fűtés hibának van hibakódja..
A hőgomba azért necces mert az mpi-ben nagyon gyakori hiba..
Elméletben nem fogod tudni, megoldani, ha nem kezded el végignézni azokat amit írtunk akkor nem fog menni..
És mérésre gondolok amit vagy Te vagy egy szerelő meg tud csinálni és nem kell csereberélni azonnal alkatrészeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 9:54 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Tisztelt vikman!

Köszönöm a tippeket, de ne vedd sértésnek, ebben az esetben "nem hiszek neked".
Ezen a fórumon az emberek és az eddig felkeresett hús-vér szerelők többsége valamiért nem hallja meg, hogy a leírt jelenségek mindig egyszerre jelentkeznek, egyszerre múlnak el.
Sőt, voltam kiolvasatni a hibalistát is, de semmit nem találtak. Most még mindig lehet azt mondani, hogy nem jó a műszer, a program, nem jó az ember.

De én meg automatizálási mérnök vagyok, hasonló rendszereket tervezek. Ennél fogva biztos vagyok benne, hogy a fűtés-problémát az okozza -ahogy már leírtam-, hogy a meggárgyult hűtő rendszer hatással van a fűtőrendszerre is. De nem csak a meggyőződésemre akarok hallgatni, hanem bizonyosságot. Tehát továbbra is a talányos kérdés:
Ki tud valmait a kapcsolási rajz szerinti két vezetékről, ami a fűtő elektronikát és a hűtő elektronikát köti össze?
Ha hétvégéig semmi, alapkutatásokba kezdek, és bevezetékezem az utastérbe, és műszert akasztok rája...

vikman írta:
Gzoo!
Hidd el, ha a motor meleg, akkor az utastérben lévő radiátor is meleg.
Valószínűleg a már sokszor leírt szabályzó motor a ludas azért ha hideged fúj a ventillátor. A vízhőfok mutató kilengésére is tettünk már javaslatokat, termosztát, jeladó stb.
Egy hibakódolvasással előbbre lennék, addig csak vaktában lövöldözünk.
Ha a közelemben laksz kiolvasom neked.
[/b]


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára gzoo szer. máj. 25, 2011 10:06 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 9:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Gzoo!
Hidd el, ha a motor meleg, akkor az utastérben lévő radiátor is meleg.
Valószínűleg a már sokszor leírt szabályzó motor a ludas azért ha hideged fúj a ventillátor. A vízhőfok mutató kilengésére is tettünk már javaslatokat, termosztát, jeladó stb.
Egy hibakódolvasással előbbre lennék, addig csak vaktában lövöldözünk.
Ha a közelemben laksz kiolvasom neked.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 7:34 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gzoo nincs a közeledben aki hibakódot tud olvasni?
A fűtés hibának van hibakódja..
A hőgomba azért necces mert az mpi-ben nagyon gyakori hiba..
Elméletben nem fogod tudni, megoldani, ha nem kezded el végignézni azokat amit írtunk akkor nem fog menni..
És mérésre gondolok amit vagy Te vagy egy szerelő meg tud csinálni és nem kell csereberélni azonnal alkatrészeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 7:23 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Kösz!

Bármennyire is próbálom tisztelni a tapasztalatotokat (mindenképp több, mint az enyém), a kérdésemre továbbra sem kaptam választ.

Csabaa:
Sajnos az az érzésem, hogy a hőmérő gomba rendben van, ha sokat mutat, tényleg fortyog a víz. Mindenféle tippeket a hűtő körben elfogadok, de szeretném érteni, hogy a hibának mi a hatása a fűtésre.

+1 kérdés
Szóba került, hogy a vízpumpa propellere műanyag, és előfordulhat, hogy a fém tengelyről lelazul, megforog. Aztán körbenézve, láttam állítólagos utángyártott pumpát, aminek a propellere meg igencsak valami réz-félének nézett ki.
Erről mi a véleményed, véleményetek?


[quote="Csabaa"]szia

Az a víz fel is forr? mert ha csak a hőfokjelzőt nézzük akkor az félrevezethet. Főleg ha hol felfut hol meg rendesen megy. A hőfokgombát nézném meg...
sőőt ha ahogy írta 15 sec és helyreáll minden ,akkor tuti a gomba a gáz..ennyi időa alatt nem tud visszahűlni a víz..[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:44 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Kép
ott a hőcserélő a 2-es, és a csövek ami kimegy a motortérbe..

Az a víz fel is forr? mert ha csak a hőfokjelzőt nézzük akkor az félrevezethet. Főleg ha hol felfut hol meg rendesen megy. A hőfokgombát nézném meg...
sőőt ha ahogy írta 15 sec és helyreáll minden ,akkor tuti a gomba a gáz..ennyi időa alatt nem tud visszahűlni a víz..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nincs fűtéscsap. Mindig áramlik a víz.

die nadel írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.

Csaba!
A fűtéscsap csak a régi keleti autókon volt a motortérben. Egy nyugati autón mindig is az utastérben volt. Hiába mutatsz fényképet a tűzfalról és környékéről, ott soha nem lesz megtalálható a fűtéscsap. De ha valóban nincs benne, akkor az egy elég hülye megoldás. Feleslegesen bevinni az utastérbe a meleg vizet a hőcserélőbe. Hiába zárod el a levegő útját, bizonyos mennyiségű hőt átad az utastérnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Csabaa írta:
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.

Csaba!
A fűtéscsap csak a régi keleti autókon volt a motortérben. Egy nyugati autón mindig is az utastérben volt. Hiába mutatsz fényképet a tűzfalról és környékéről, ott soha nem lesz megtalálható a fűtéscsap. De ha valóban nincs benne, akkor az egy elég hülye megoldás. Feleslegesen bevinni az utastérbe a meleg vizet a hőcserélőbe. Hiába zárod el a levegő útját, bizonyos mennyiségű hőt átad az utastérnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:00 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 5:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
[quote="die nadel"]
Ez így nem igaz! Van egy fűtéskapcsoló, mely egy fűtéscsapot működtet és ha az a hideg állásban van, akkor a radiátorban megszünteti a víz keringését, tehát nem jut bele a motorból a meleg víz.[/quote]

Szevasz!
Hát ez engem nagyon érdekel, hogy ha elektronikus fűtésszabályzóm van, merre van ez a csap mondjuk kapcsolási rajzon? :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 851 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség