Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jan. 17, 2019 8:53 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 888 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 60  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2011 6:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Segíteni nem tudok csak a topikot illetöen...
Fabia II-t még csak tervezgetek venni...
A topik mindig felugrik a tetejére ha ír bele valaki, így igazából nem nagyon hal ki semmi se...

Egy észrevétel a Fabia II vel. A fórumon több a Fabia I-es tapasztalat ezáltal válasz is, szóval lehet a 2re késöbb esetleg nem is kapsz választ...
De ha valaki tud biztosan segít...

M.Sz írta:
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, abban hogy a Fabia II bal első ajtajából, hogy lehet kivenni a zár hengert? /Leszeretném dugózni. /
Próbáltam úgy ahogy a régiből lehetett (ajtó oldalából két csavar fellazítva/, de sajnos meg sem mozdul:-(
Valakinek valami ötlete?
Tudom, hogy nem ebbe a topikba való, de ahová való lenne az kihalt sajnos:-)
Tud valaki segíteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2011 5:01 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 25, 2011 4:35 pm
Hozzászólások: 24
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, abban hogy a Fabia II bal első ajtajából, hogy lehet kivenni a zár hengert? /Leszeretném dugózni. /
Próbáltam úgy ahogy a régiből lehetett (ajtó oldalából két csavar fellazítva/, de sajnos meg sem mozdul:-(
Valakinek valami ötlete?
Tudom, hogy nem ebbe a topikba való, de ahová való lenne az kihalt sajnos:-)
Tud valaki segíteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 05, 2011 8:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Sziasztok!

A Fabia II röl van valakinek rajza?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 02, 2011 7:31 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
TiB írta:
Csakugyan van többféle vezetékelés. A Fabia-ban CAN-ra és LIN-re egyaránt az csavart érpárt használják. Bár a CAN villamosan mindig busz felépítésű, a kábelezése technikailag daisy-chain. A LIN lehetne villamosan is daisy-chain, de a Fabia-ban ezt is busz kapcsolásban használják.


Igen de LIN-nél elég az egyik fele is. A másikra legfeljebb rárakják a földet. Ami egyébként is eljut a kontrollerbe, persze nem baj a jobb földelés, de a LIN olyan lassú hogy nem indokolt. A CAN low meg ugye szigorúan földfüggetlen mert szimmertikus...
Egy jó CAN ugye 3 vezetékes a LIN meg 2...
A CAN is megkapja a földet csak nem közvetlenül a buszvezetéken.

A topológia már tiszta, meg a ciklikus lekérdezés, csak eddig nem használtam az agyam... sorry... csak a tapasztalatom. (mindig azt hangoztattam, hogy a tapaszalat mit sem ér elméleti tudás és gondolkodás nélkül, és lám most én is belefutottam ebbe a butaságba...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 10:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
djboris írta:
Ez fura valamit rosszul tudhatok.
Egy dolog nem teljesen tiszta. Akkor most a LIN-es Fabia-ba hálózatba melyik is a Master?
A "46 central modul for convenience system" a mester.

djboris írta:
Csak azért mert a LIN esetén a Slave nem kezdeményezhet kommunikációt. Ha két Slave kommunikál akkor (folyamatosan) az csak a Master "polling"-jával történhet.

Egymással nem kommunikálnak, a mester kérdez vagy utasít.
djboris írta:
Megnyomom vezetö oldalról az utasoldali ablak le gombot. Mivel minkettö Slave nem lehet kommunikációt kezdeményezni a kontrolleremtöl a másikank...
Csak ha Master folyamatosan küldi az MFR-t: "hogy te Slave valami történt az ablakkal?". Mire a Slave SFR-je azt a két infót tartalmazhatja. "nem Master semmi nem törént", vagy "Igen Master jobb ablak le, légyszi továbbítsd a jobb ajtó kontollerének". És a továbbítás még csak ezután törénik... Miközben folzyamatosan pollingolja az összes buszon lévö Kontrollert...

Nekem ez valahogy hihetetlen. Ez máshogy müködik?

Még egyszerűbben. A mester kérdezi a gombsort, az válaszol, hogy az egyik gomb meg van nyomva. Azt, hogy erre mit kell tenni, azt a központi vezérlő dönti el és küldi mesterként a megfelelő szolgának a feladatot. Végülis az ablaknak akkor kell mozognia, ha a mestertől ez az utasítás. Azt, hogy a mester miért küldi az adott utasítást nem kérdés.
djboris írta:
Ami a vezetékezést illeti ez így nem teljesen igaz.

Csakugyan van többféle vezetékelés. A Fabia-ban CAN-ra és LIN-re egyaránt az csavart érpárt használják. Bár a CAN villamosan mindig busz felépítésű, a kábelezése technikailag daisy-chain. A LIN lehetne villamosan is daisy-chain, de a Fabia-ban ezt is busz kapcsolásban használják.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 5:51 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Mégis pollingolja...
Megtaláltam:
http://www.google.hu/url?sa=t&source=we ... MMB85DTCkA

A PPT 34. oldala...

Idöközben rájöttem magamtól is hogyan müködik...

Ezért van ez a késés ha megnyomom a gombot...

Jó ez a fórum mert gondolkodásra serkent...

Az a baj eddig csak Slave-ekkel volt dolgom LIN-en. A Master meg én voltam. Semmi ciklikus több ECUs vezérlés, de így, hogy belegondolok ez egyértelmü az interferrencia elkeülése érdekében.
Ami meg ciklikus volt az is csak az ign volt az AUDI display-nél. Ö is csak egy buta 3G+ os slave...

A BMWs CAN egészen más. Jó sok van belöle a kocsiban ha jól emlékszem az L6 oson 4 CAN busz is van. És folyton más a master.

Mindenesetre ma is tanultam valamit. Kösz TiB.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 5:41 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ez fura valamit rosszul tudhatok.
Egy dolog nem teljesen tiszta. Akkor most a LIN-es Fabia-ba hálózatba melyik is a Master?

Csak azért mert a LIN esetén a Slave nem kezdeményezhet kommunikációt. Ha két Slave kommunikál akkor (folyamatosan) az csak a Master "polling"-jával történhet.

Mondok egy példát mint mondtad rögzített Master (ez bizony a LIN "különlegessége")

Legyen mondjuk az Inst. de felölem lehet a Gateway is a Master.

Megnyomom vezetö oldalról az utasoldali ablak le gombot. Mivel minkettö Slave nem lehet kommunikációt kezdeményezni a kontrolleremtöl a másikank...
Csak ha Master folyamatosan küldi az MFR-t: "hogy te Slave valami történt az ablakkal?". Mire a Slave SFR-je azt a két infót tartalmazhatja. "nem Master semmi nem törént", vagy "Igen Master jobb ablak le, légyszi továbbítsd a jobb ajtó kontollerének". És a továbbítás még csak ezután törénik... Miközben folzyamatosan pollingolja az összes buszon lévö Kontrollert...

Nekem ez valahogy hihetetlen. Ez máshogy müködik?

Ami a vezetékezést illeti ez így nem teljesen igaz. Mondjuk úgy a CAN-böl Lehet LIN-t csinálni, legfeljebb marad egy felesleges drótdarab a kocsiban, viszont a LIN-böl CAN-t csavart érpár nélkül... Az kicsit erös...
Ok a CAN is meg egy vezetékkel is asszimetrikusan csak folyamatosan dobálja az errorframe-eket ami meglehetösen lassítja a kommunikációt.
Persze a mi esetünkben igazat adok neked, mert a CAN-böl kell LIN-t csinálni. Annak meg mindegy, elmegy még a 230-as MT kábelen is... :-)



TiB írta:
Kép

Mind a kettő félduplex soros kommunikáció, amin mester-szolga elv szerint a mester kezdi a kommunikációt a szolga pedig válaszol, ha kérdezték.

A különbségek CAN és LIN között:
- egy CAN transciever lehet időnként mester máskor szolga a buszon, a LIN transcieverek rögzített szerepűek,
- CAN buszon 5 féle üzenettípus van (kérés, válasz, küldés, nyugta, hiba), LIN-en ebből csak 2 (kérés, válasz) működik,
- egy LIN master több hálózathoz is kapcsolódhat, CAN transcieverek mindig csak 1 hálózathoz kapcsolódnak

Összességében egy LIN hálózat egy primitív CAN-nak felel meg, amin mindig egy állomás a mester a többi szolga és csak kérés/válasz kommunikáció zajlik. Olyannyira kompatibilisek, hogy LIN szolga transcievert nyugottan be lehet kötni CAN hálózatba. Emiatt a kényelmi szolgáltatások számára csak a központi vezérlőtől függ, hogy milyen a hálózat, a többi amúgyis csak szolga szerepű. A kapcs.rajzon nem muszály megkülönböztetni, mert a drótózása egyforma. Az egyetlen különbség, ami fontos, hogy a LIN busz nem diagnosztizálható közvetlenül, csak a központi vezérlőn keresztül.

djboris írta:
A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 3:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Kép

Mind a kettő félduplex soros kommunikáció, amin mester-szolga elv szerint a mester kezdi a kommunikációt a szolga pedig válaszol, ha kérdezték.

A különbségek CAN és LIN között:
- egy CAN transciever lehet időnként mester máskor szolga a buszon, a LIN transcieverek rögzített szerepűek,
- CAN buszon 5 féle üzenettípus van (kérés, válasz, küldés, nyugta, hiba), LIN-en ebből csak 2 (kérés, válasz) működik,
- egy LIN master több hálózathoz is kapcsolódhat, CAN transcieverek mindig csak 1 hálózathoz kapcsolódnak

Összességében egy LIN hálózat egy primitív CAN-nak felel meg, amin mindig egy állomás a mester a többi szolga és csak kérés/válasz kommunikáció zajlik. Olyannyira kompatibilisek, hogy LIN szolga transcievert nyugottan be lehet kötni CAN hálózatba. Emiatt a kényelmi szolgáltatások számára csak a központi vezérlőtől függ, hogy milyen a hálózat, a többi amúgyis csak szolga szerepű. A kapcs.rajzon nem muszály megkülönböztetni, mert a drótózása egyforma. Az egyetlen különbség, ami fontos, hogy a LIN busz nem diagnosztizálható közvetlenül, csak a központi vezérlőn keresztül.

djboris írta:
A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 12:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
TiB írta:
Adatbuszon kommunikálnak a vezérlők egymás között.
A Fabia-ban két, egymástól függetlenül kábelezett adatbusz van. Egyik a vezérléslánc számára köti össze a motor, aut. seb.váltó, ABS, szervó kormány, műszerfal, légzsák és a vill. rendszer vezélrőit egymással.
A másik a kényelmi szolgáltatások számára biztosít adatátvitelt a vill.rendszer vezérlő, az ajtókban található kényelmi funkciók vezérlői (ablakemelő gombok, tükörállító gomb) és a kényelmi funkciók központi vezérlője között.

A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 10:12 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Beépíthető, de műszerfalat is kell cserélni hozzá.

turho írta:
Octavia LX 1.4 MP AMD motoros autómba, beépíthető-e aza kényelmi funkció utólag, hogy a pillanatnyi fogyasztástés társait is megjelenítse? A karon sincsenek a kapcsolók rajta, gondolom ha lehetséges, azt is cserélnem kellene.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 5:07 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2011 5:46 pm
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Octavia LX 1.4 MP AMD motoros autómba, beépíthető-e aza kényelmi funkció utólag, hogy a pillanatnyi fogyasztástés társait is megjelenítse? A karon sincsenek a kapcsolók rajta, gondolom ha lehetséges, azt is cserélnem kellene.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 11:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Adatbuszon kommunikálnak a vezérlők egymás között.
A Fabia-ban két, egymástól függetlenül kábelezett adatbusz van. Egyik a vezérléslánc számára köti össze a motor, aut. seb.váltó, ABS, szervó kormány, műszerfal, légzsák és a vill. rendszer vezélrőit egymással.
A másik a kényelmi szolgáltatások számára biztosít adatátvitelt a vill.rendszer vezérlő, az ajtókban található kényelmi funkciók vezérlői (ablakemelő gombok, tükörállító gomb) és a kényelmi funkciók központi vezérlője között.

Eleinte mindkét adatbusz CAN volt különböző prioritással, de a 2004-es modellévtől kezdődően a kényelmi szolgáltatások számára az olcsóbb LIN buszt építették be.

Mindkét adatbusz csatlakozik a 19-es címen található "átjáró" vezérlőhöz, mely átjárást biztosít a két adatbusz, a diagnosztikai K-vonal és a DLC-re kivezetett CAN busz között. Vagyis, amikor éppen nem a motorvezérlőt nyitod meg diagnosztikára, akkor az átjáró teszi át a kéréseket a K-vonalról a megfelelő adatbuszra, a válaszokat pedig vissza.

A DLC-re kivezetett CAN busz - ami, ha valaki figyelt, akkor sorban a harmadik adatbusz - elvileg újabb generációs diagnosztikai készülékek számára van fenntartva. Gyakorlatban viszont eddig semmilyen diagnosztikai funkciókérésre nem választolt nekem. Ha rájössz, írd meg!

djboris írta:
Már TiB-bel korábban témázgattunk a FABIA CAN-es diagról. Azt mondtátok a Fabia CANnel nem diagolható.
De mást lehet csinálni a CAN-nel?

Csak azért mert a CAN rajta van a DLC-n. Megtaláltam a rajzon 14 és a 6 os láb. A K line a 7-es.
Ez csak véltelenül van kivezetve? Vagy van valami oka is? Kéne, hogy legyen... Van egyébként egy VECTOR-os (low speed CAN) illesztöm szóval lehet elkezdem trace-lni a CAN-t...

A rajz szerint ott a DLCn a CAN...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 4:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Már TiB-bel korábban témázgattunk a FABIA CAN-es diagról. Azt mondtátok a Fabia CANnel nem diagolható.
De mást lehet csinálni a CAN-nel?

Csak azért mert a CAN rajta van a DLC-n. Megtaláltam a rajzon 14 és a 6 os láb. A K line a 7-es.
Ez csak véltelenül van kivezetve? Vagy van valami oka is? Kéne, hogy legyen... Van egyébként egy VECTOR-os (low speed CAN) illesztöm szóval lehet elkezdem trace-lni a CAN-t...

A rajz szerint ott a DLCn a CAN...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 3:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Amúgy nézegettem ECU flash kábeleket és szoftwereket.
A németeknér már van 28 Euróért is.

Hogy utálom ezt az ECU elnevezést. Ez lehet Engine meg Electornic is.

A BMW nél minden kontroller ECU volt... nehéz hozzászoknom, hogy itt mindenki csak motorvezérlöt ért alatta...

Meg van végre az ISO14230 szabvány. Kicsit átnyálazom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 2:01 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Hát ez mókás, egy nagy Lego az egész világ...

Legózzunk mi is, épitsük VW alapú autót, csak egy nagy szabányköny meg beszerzési lista kell hozzá... a mérnök már nem is kell... bezzeg manager-böl kell vagy 100...
;-)
TiB írta:
Csak annyit tudsz tenni, mint a Skoda fejlesztői is: ha az OE szám, a gyártó, a típus és a revíziószám azonos, akkor a két doboz vagy azonos, vagy valamelyik hibás.

Csabaa írta:
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 888 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 60  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség