Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. feb. 16, 2019 11:42 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 897 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 60  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 5:41 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ez fura valamit rosszul tudhatok.
Egy dolog nem teljesen tiszta. Akkor most a LIN-es Fabia-ba hálózatba melyik is a Master?

Csak azért mert a LIN esetén a Slave nem kezdeményezhet kommunikációt. Ha két Slave kommunikál akkor (folyamatosan) az csak a Master "polling"-jával történhet.

Mondok egy példát mint mondtad rögzített Master (ez bizony a LIN "különlegessége")

Legyen mondjuk az Inst. de felölem lehet a Gateway is a Master.

Megnyomom vezetö oldalról az utasoldali ablak le gombot. Mivel minkettö Slave nem lehet kommunikációt kezdeményezni a kontrolleremtöl a másikank...
Csak ha Master folyamatosan küldi az MFR-t: "hogy te Slave valami történt az ablakkal?". Mire a Slave SFR-je azt a két infót tartalmazhatja. "nem Master semmi nem törént", vagy "Igen Master jobb ablak le, légyszi továbbítsd a jobb ajtó kontollerének". És a továbbítás még csak ezután törénik... Miközben folzyamatosan pollingolja az összes buszon lévö Kontrollert...

Nekem ez valahogy hihetetlen. Ez máshogy müködik?

Ami a vezetékezést illeti ez így nem teljesen igaz. Mondjuk úgy a CAN-böl Lehet LIN-t csinálni, legfeljebb marad egy felesleges drótdarab a kocsiban, viszont a LIN-böl CAN-t csavart érpár nélkül... Az kicsit erös...
Ok a CAN is meg egy vezetékkel is asszimetrikusan csak folyamatosan dobálja az errorframe-eket ami meglehetösen lassítja a kommunikációt.
Persze a mi esetünkben igazat adok neked, mert a CAN-böl kell LIN-t csinálni. Annak meg mindegy, elmegy még a 230-as MT kábelen is... :-)



TiB írta:
Kép

Mind a kettő félduplex soros kommunikáció, amin mester-szolga elv szerint a mester kezdi a kommunikációt a szolga pedig válaszol, ha kérdezték.

A különbségek CAN és LIN között:
- egy CAN transciever lehet időnként mester máskor szolga a buszon, a LIN transcieverek rögzített szerepűek,
- CAN buszon 5 féle üzenettípus van (kérés, válasz, küldés, nyugta, hiba), LIN-en ebből csak 2 (kérés, válasz) működik,
- egy LIN master több hálózathoz is kapcsolódhat, CAN transcieverek mindig csak 1 hálózathoz kapcsolódnak

Összességében egy LIN hálózat egy primitív CAN-nak felel meg, amin mindig egy állomás a mester a többi szolga és csak kérés/válasz kommunikáció zajlik. Olyannyira kompatibilisek, hogy LIN szolga transcievert nyugottan be lehet kötni CAN hálózatba. Emiatt a kényelmi szolgáltatások számára csak a központi vezérlőtől függ, hogy milyen a hálózat, a többi amúgyis csak szolga szerepű. A kapcs.rajzon nem muszály megkülönböztetni, mert a drótózása egyforma. Az egyetlen különbség, ami fontos, hogy a LIN busz nem diagnosztizálható közvetlenül, csak a központi vezérlőn keresztül.

djboris írta:
A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 3:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Kép

Mind a kettő félduplex soros kommunikáció, amin mester-szolga elv szerint a mester kezdi a kommunikációt a szolga pedig válaszol, ha kérdezték.

A különbségek CAN és LIN között:
- egy CAN transciever lehet időnként mester máskor szolga a buszon, a LIN transcieverek rögzített szerepűek,
- CAN buszon 5 féle üzenettípus van (kérés, válasz, küldés, nyugta, hiba), LIN-en ebből csak 2 (kérés, válasz) működik,
- egy LIN master több hálózathoz is kapcsolódhat, CAN transcieverek mindig csak 1 hálózathoz kapcsolódnak

Összességében egy LIN hálózat egy primitív CAN-nak felel meg, amin mindig egy állomás a mester a többi szolga és csak kérés/válasz kommunikáció zajlik. Olyannyira kompatibilisek, hogy LIN szolga transcievert nyugottan be lehet kötni CAN hálózatba. Emiatt a kényelmi szolgáltatások számára csak a központi vezérlőtől függ, hogy milyen a hálózat, a többi amúgyis csak szolga szerepű. A kapcs.rajzon nem muszály megkülönböztetni, mert a drótózása egyforma. Az egyetlen különbség, ami fontos, hogy a LIN busz nem diagnosztizálható közvetlenül, csak a központi vezérlőn keresztül.

djboris írta:
A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 12:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
TiB írta:
Adatbuszon kommunikálnak a vezérlők egymás között.
A Fabia-ban két, egymástól függetlenül kábelezett adatbusz van. Egyik a vezérléslánc számára köti össze a motor, aut. seb.váltó, ABS, szervó kormány, műszerfal, légzsák és a vill. rendszer vezélrőit egymással.
A másik a kényelmi szolgáltatások számára biztosít adatátvitelt a vill.rendszer vezérlő, az ajtókban található kényelmi funkciók vezérlői (ablakemelő gombok, tükörállító gomb) és a kényelmi funkciók központi vezérlője között.

A többféle CAN busz az tiszta, a rajzokból tisztán látszik a sima CAN és a Convenience CAN.
Az is látom hogy mi meyikre van kötve.
Viszont ez a LIN-es dolog az biztos? Csak mert doksigyüjteményben van 2004-es Kapcs rajz is és abban a LIN nek se híre se hamva. Igazából nem is indokolt a lin ha jobban megnézem. A lin kifejezetten hierarchikus hálózati elrendezére alkalmas. Pl. A teljes convenience CAN-t semmi értelme 1 darab LIN-re rárakni. Osztottan persze lehet több LIN busszal. Kel hozzá egy kinevezett Master. Slave-ek egymás között csak a Masteren kereszül kommuniukálhatnak. Ha osztani kén a conv. CAN-t pl. ajtóknál, a Front Left lenne a master (J386), a másik 3 ajtó a slave, a kommunikácío indítása mindig a mastertöl ered. Igy müködhet ebben az esetben de a Conv CAN kell a masternak ha ezeknek más konrollerekekkel is kell kommunikálni. Ha nem akkor a centralizálás megszünik és csak a K-busz a közös pont.
Egy másik busz meg mondjuk a Klima meg a kijelzö lenne...
Van véletlenül egy 2006-2007 körüli rajza valakinek abban meg lehene nézni ezt a lin dolgot. Olyan kevés kontroller van a Conv. CAN-en hogy nem igazán éri meg a LIN szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 10:12 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Beépíthető, de műszerfalat is kell cserélni hozzá.

turho írta:
Octavia LX 1.4 MP AMD motoros autómba, beépíthető-e aza kényelmi funkció utólag, hogy a pillanatnyi fogyasztástés társait is megjelenítse? A karon sincsenek a kapcsolók rajta, gondolom ha lehetséges, azt is cserélnem kellene.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2011 5:07 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2011 5:46 pm
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Octavia LX 1.4 MP AMD motoros autómba, beépíthető-e aza kényelmi funkció utólag, hogy a pillanatnyi fogyasztástés társait is megjelenítse? A karon sincsenek a kapcsolók rajta, gondolom ha lehetséges, azt is cserélnem kellene.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 11:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Adatbuszon kommunikálnak a vezérlők egymás között.
A Fabia-ban két, egymástól függetlenül kábelezett adatbusz van. Egyik a vezérléslánc számára köti össze a motor, aut. seb.váltó, ABS, szervó kormány, műszerfal, légzsák és a vill. rendszer vezélrőit egymással.
A másik a kényelmi szolgáltatások számára biztosít adatátvitelt a vill.rendszer vezérlő, az ajtókban található kényelmi funkciók vezérlői (ablakemelő gombok, tükörállító gomb) és a kényelmi funkciók központi vezérlője között.

Eleinte mindkét adatbusz CAN volt különböző prioritással, de a 2004-es modellévtől kezdődően a kényelmi szolgáltatások számára az olcsóbb LIN buszt építették be.

Mindkét adatbusz csatlakozik a 19-es címen található "átjáró" vezérlőhöz, mely átjárást biztosít a két adatbusz, a diagnosztikai K-vonal és a DLC-re kivezetett CAN busz között. Vagyis, amikor éppen nem a motorvezérlőt nyitod meg diagnosztikára, akkor az átjáró teszi át a kéréseket a K-vonalról a megfelelő adatbuszra, a válaszokat pedig vissza.

A DLC-re kivezetett CAN busz - ami, ha valaki figyelt, akkor sorban a harmadik adatbusz - elvileg újabb generációs diagnosztikai készülékek számára van fenntartva. Gyakorlatban viszont eddig semmilyen diagnosztikai funkciókérésre nem választolt nekem. Ha rájössz, írd meg!

djboris írta:
Már TiB-bel korábban témázgattunk a FABIA CAN-es diagról. Azt mondtátok a Fabia CANnel nem diagolható.
De mást lehet csinálni a CAN-nel?

Csak azért mert a CAN rajta van a DLC-n. Megtaláltam a rajzon 14 és a 6 os láb. A K line a 7-es.
Ez csak véltelenül van kivezetve? Vagy van valami oka is? Kéne, hogy legyen... Van egyébként egy VECTOR-os (low speed CAN) illesztöm szóval lehet elkezdem trace-lni a CAN-t...

A rajz szerint ott a DLCn a CAN...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 4:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Már TiB-bel korábban témázgattunk a FABIA CAN-es diagról. Azt mondtátok a Fabia CANnel nem diagolható.
De mást lehet csinálni a CAN-nel?

Csak azért mert a CAN rajta van a DLC-n. Megtaláltam a rajzon 14 és a 6 os láb. A K line a 7-es.
Ez csak véltelenül van kivezetve? Vagy van valami oka is? Kéne, hogy legyen... Van egyébként egy VECTOR-os (low speed CAN) illesztöm szóval lehet elkezdem trace-lni a CAN-t...

A rajz szerint ott a DLCn a CAN...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 3:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Amúgy nézegettem ECU flash kábeleket és szoftwereket.
A németeknér már van 28 Euróért is.

Hogy utálom ezt az ECU elnevezést. Ez lehet Engine meg Electornic is.

A BMW nél minden kontroller ECU volt... nehéz hozzászoknom, hogy itt mindenki csak motorvezérlöt ért alatta...

Meg van végre az ISO14230 szabvány. Kicsit átnyálazom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 2:01 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Hát ez mókás, egy nagy Lego az egész világ...

Legózzunk mi is, épitsük VW alapú autót, csak egy nagy szabányköny meg beszerzési lista kell hozzá... a mérnök már nem is kell... bezzeg manager-böl kell vagy 100...
;-)
TiB írta:
Csak annyit tudsz tenni, mint a Skoda fejlesztői is: ha az OE szám, a gyártó, a típus és a revíziószám azonos, akkor a két doboz vagy azonos, vagy valamelyik hibás.

Csabaa írta:
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Csak annyit tudsz tenni, mint a Skoda fejlesztői is: ha az OE szám, a gyártó, a típus és a revíziószám azonos, akkor a két doboz vagy azonos, vagy valamelyik hibás.

Csabaa írta:
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Amúgy ha analizátort akaszgatnánk a kimenetekre és a bementekre abból már lehetne okoskodni.
Nézegetni kéne az analóg meg a digitális bemeneteket meg kimeneteket. És fel kéne venni, hogy minek hastására mi történik. Jobb ötletem nincs. Ez a visszafejtés elsö lépcsöfoka...

Föleg he lenne egy kontroller kapcsrajzom, vonal nevekkel akkor még jobb lenne... Ilyenre szerintetek van esély hogy találunk?

Csabaa írta:
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára djboris szer. aug. 31, 2011 1:19 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
djboris írta:
Ráadásul ez sok esetben úgy müködik hogy a márka (pl BMW,DAG,VAG...) tervezöcsoportja kiadja a pogrammagot, ezt utána a kontroller gyárója integrálja a saját archtektúrájába. Itt még meg lehetne a program forráskódja de fordítás után... ehhez be kéne jutni a fejlesztésre és onnan megszerezni...


A helyzet még rosszabb, legalábbis a VAG-nál. Ők, mint OEM, kiadnak egy specifikációt, nem programot, mégcsak nemis modellt, csupán specifikációt. Ennek van OE száma. Erre rávetik magukat olyanok, mint Siemens, Bosch, Magneti Marelli és legyártanak kis alumíniumdobozkákat. Ezeket beküldik az OEM-nek, aki teszteli és minősíti őket. Amelyiket megfelelőnek találják, annak megengedik, hogy a specifikáció OE számát ráírják az aludobozra és forgalmazzák azt. Ennél fogva az OEM sem tudja, hogy mi van pontosan az egyes vezérlőkben, számukra is csak annyi, amennyi kívülről látszik: egy aludoboz. Csupán az érdekli őket, hogy a specifikációt teljesíti-e.

Ez után a beszerzők valamilyen rejtélyes és szigorúan titkos eljárás során eldöntik, hogy melyik gyártótól rendeli meg azokat a vezérlőket, meyleket a gyárban beszerelnek majd az új autóikba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:12 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ja-ja erre valók az Atmelek fusebyte-jai is. Olvasásvédelemre. A V850 (NEC) IO konrollerben is alapban benne van.
Az a mókás hogy ezt nem az ilyen kis makik ellen fejlesztették ki mint mi. Akik csak turkálni akarnak a bitekben...
Az elözö munkahelyemen egy német autógyár SQA-sa mondta nekem, hogy a fejleszés külön ezeket a megoldásokat keresi, mert Kína mindent nagyon durván utánoz... Ök pedig vagyonokat fizetnek ezekért a fejelesztésekért... amit meg akarnak védeni...


TiB írta:
Sziasztok,

nem vagyok benne biztos, hogy motorvezérlőknél egyáltalán lehet programkódot kiolvasni. Az ugyanis általában a vezérlőgyártók szellemi tulajdona ezért aztán védik is. Legfeljebb firmware frissítést lehet csinálni, azaz új programkódot beküldeni. Ha két vezérlő OE azonosítója megegyezik, pl. "036 906 034 DF", akkor a komponens megnevezésében szereplő revíziószám alapján lehet összehasonlítani őket. Pl. "MARELLI 4MV G 5954" esetében az 5954 a revíziószám. Ez minden alkalommal növekszik, mikor valamit módosítanak a firmware-ben.

Ha sikerül is kiolvasni a programkódot, annak a visszafejtéséhez nagyon alaposan kell ismeri a hardware-t, különösképp a processzort és még így is roppant fájdalmas lesz, mert ezeket a programokat nem emberek írják, hanem gyakran modell alapján generálják.

Csabaa írta:
szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 1:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7544
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Értem srácok csak próbálok több szálon a megoldáshoz jutni :) A vezérlő belseje nekem is sötét folt..
De a megmagyarázhatatlan probléma bosszant...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2011 12:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Csabaa írta:
djboris írta:
Még sose csináltam, de nem tünik lehetetlennek.
Az a baj hogy a VAG dolgokban nincs (még) tapasztalatom. Meg motorvezérlökben se...
Föként BMW egységekkel dolgoztam abból is inkább infotainment-ek és gateway-ek. Mindenestere megpróbálok guglizni. Csak utána kell néznem Hogy a DLCn kereszül hogyan tudok inyeneket olvasgatni VAG-nál.
Akkor ugye nem az 1.2-t kell az 1.4-el? Hanem csak az azonos vezérlöket. Marelli - Marelli, Siemens - Siemens.
Kérek egy kis idöt.
Az összahasonlítás már nem olyan nagy dolog. A kérdés hogy mit kezdünk a különbséggel ha nem tudjuk, hogy melyik információ mihez tartozik...
Ha kiolvastam kocsimból írok, hogy meg van a method...

szia
Az azonos vezérlők módosított programjára gondoltam,
persze lehet ,hogy teljesen értelmetlen mert visszafejthetetlen a belső adat halmaz, ha nincsenek kiindulási pontok..
A hideg föttögés foglalkoztat még mindig. A hideg indításnál lefutatott rutint lenne jó összehasonlítani, mert a dúsítás ideje és hossza változik a hőmérséklet hatására. Ezért lehet ,hogy adott külső hőmérsékletnél dadog csak.


Hát ezt az életbe nem szedjük ki belöle. Amit gépikódból visszafejteni, az én agyam nem hiszem hogy tudná...
Ehhez inkább a program forráskódja kéne...

Ráadásul ez sok esetben úgy müködik hogy a márka (pl BMW,DAG,VAG...) tervezöcsoportja kiadja a pogrammagot, ezt utána a kontroller gyárója integrálja a saját archtektúrájába. Itt még meg lehetne a program forráskódja de fordítás után... ehhez be kéne jutni a fejlesztésre és onnan megszerezni...

A sima halandók annyit tehetnek hogy kiolvasnak valamit egy adott autóból és átrakják másikba. Vagy találnak bináris vagy hex filokat és azokat felprogramozzák (nem kis rizikó...).

Lehet az erWin-en még találnák újabb szoftwereket is amivel lehet kísérletezni, csak azért meg fizeni kell...

Meg hát a motorvezérlök se a szakterületem.
Persze hardveresen nem lehet bonyolult, egy két analóg jel mehet ADC-kre, ill egy két digitális illesztett jel, a kimenetek meg driver-en kereszül lehetnek analógok meg digitálisak. Valószínü van egy vagy két eeprom ami a codingot meg a beállításokat tartalmazza, meg valami flash ami a kontrollerIC porgrmaját, esetleg maga a kontrollerIC belsö flashel rendelkezik...
A szoftver viszont több mint bonyolult... a vezérlö lelke...

Téged ugye nem a kódolás és a tárolt adatok érdekelnek, hanem a motort vezérlö algoritmus...
Ez viszont valami flashben van, aminek a kiolvasott hexét valahogy vissza kéne fejteni.

Támadjuk meg a Siemens-t, meg a Megnetti Marellit... :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 897 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 60  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség