Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 20, 2019 6:14 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 915 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 61  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2011 5:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Nem kell ám minden témába ugyanazt az üzenetet elküldeni!
M.Sz írta:
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
2008-as Skoda Fabia Kombim van, gyári tolatóradarral.
Eddig működött, most viszont mikor rükibe teszem hosszú sípoló hang és nem mutat semmit a kijelzőn, és a rádió hangját sem veszi el.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
M.Sz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2011 4:59 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Ha sípol is, akkor valószínű, hogy a tolatólámpa is működik. Ekkor viszont a triviális hibákat kizárhatjuk. Ki kell olvasni a hibatárat. Anélkül vagtában tapogatózás.
M.Sz írta:
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
2008-as Skoda Fabia Kombim van, gyári tolatóradarral.
Eddig működött, most viszont mikor rükibe teszem hosszú sípoló hang és nem mutat semmit a kijelzőn, és a rádió hangját sem veszi el.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
M.Sz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2011 4:51 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 25, 2011 4:35 pm
Hozzászólások: 24
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
2008-as Skoda Fabia Kombim van, gyári tolatóradarral.
Eddig működött, most viszont mikor rükibe teszem hosszú sípoló hang és nem mutat semmit a kijelzőn, és a rádió hangját sem veszi el.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
M.Sz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2011 4:41 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 25, 2011 4:35 pm
Hozzászólások: 24
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
2008-as Skoda Fabia Kombim van, gyári tolatóradarral.
Eddig működött, most viszont mikor rükibe teszem hosszú sípoló hang és nem mutat semmit a kijelzőn, és a rádió hangját sem veszi el.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
M.Sz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 03, 2011 9:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Chab87 írta:
Másik kérdés:
Van benne egy utólag beépített mágneses indításgátló, ami annyit tesz hogy ha indítás után nem húzom el a hozzá adott mágnest a kijelölt helyen akkor leáll a motor. Na most Én ezt szeretném kiiktatni. Milyen módon működhet ez, nehéz lehet kikötni?


Ez egy teljesen egyedi dolog lehet, nem tudok róla, hogy gyárilag a Skoda szerelt volna be ilyet. Segítséget így csak az tud adni, aki beszerelte. Elvileg, ha visszaállítod az eredeti (gyári) állapotot, akkor az autó úgy fog működni ahogy gyárilag működött. Egy indításgátló viszont annál jobb, minél nehezebb kiiktatni.

Az utólag beszerelt indításgátlók általában elég primitív módon, a motor működéséhez szükséges valamelyik alkaltrész áramellátását szakítják meg. Többféle aftermarket riasztó/indításgátló leírása erre az üzemanyagszivattyú áramkörének a megszakítását javasolja, de ettől függetlenül bármit megszakíthat amitől leáll a motor. Lényegében van benne legalább egy relé, amit beszereléskor az autó egy áramkörébe kell beiktatni. Ha ezt visszállítod, vagy a relét egyszerűen rövidre zárod, akkor nem fogja tudni megállítani az autót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 03, 2011 8:03 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 31, 2011 10:06 am
Hozzászólások: 93
Szia! Köszi ez nagy segítség lesz a hiba megtalálásában. Véleményem szerint a világításkapcsoló körül lehet majd a gubanc mert ha felkapcsolom a világítást már a kapcsoló világítása sem ég, viszont lekapcsolt világításnál ha ráadom a gyújtást akkor ég, vagyis a világítás biztosan jó. Remélem meglesz a hiba.

Másik kérdés:
Van benne egy utólag beépített mágneses indításgátló, ami annyit tesz hogy ha indítás után nem húzom el a hozzá adott mágnest a kijelölt helyen akkor leáll a motor. Na most Én ezt szeretném kiiktatni. Milyen módon működhet ez, nehéz lehet kikötni?


TiB írta:
Szia! A 36-os többmindennek a biztosítéka a műszerfal és a rendszámtábla világításon kívül. Sajnos nem túl bölcs dolog egy 5A-es biztosíték helyett 10A-s használata. Egy zárlatos áramkörben mindig a leggyengébb összeköttetés olvad le, ami célszerűen a biztosíték. Ha ezt nagyobbra cseréled, akkor a biztosíték helyett valami más fog leolvadni, és az is beletelhet egy kis időbe. Meg kell tehát keresni, hogy ez az áramkör hol olvadt le. Ehhez itt egy kis segítség:

- feszültséget a központi vill. vezérlő adja (ez a műszerfal mögött található), a T6c csatlakozó (ez egy fekete színű, 6 pólusú csatl.) 2-es érintkezőjén, onnan megy a biztosítékhoz

- a biztosíték után megy a világításkapcsoló T6d (6 pólusú) csatlakozó 3-as pontjára, amiben van egy átkötés ugyanezen csatlakozó 5-ös pontjára

- a kábelkorbácsban van további két átkötés, ezeken van még a hátsóablakfűtés kapcsolójának a világítása, a klímaszabályzó világítása, a szivargyújtó és a hamus világításai és a rádió T8d (fekete 8-pólusú) csatl. 6-os pontja

- szintén a biztosíték után van egy átkötés, melyen a C oszlopnál lévő (rózsaszínű) T5d csatlakozó 3-as pontján át, ismét elágazás után megy a rendszámtábla világításhoz

Persze típus és felszereltségtől függően lehetnek további csatlakozási pontok is. Ezeket kell sorba ellenőrizni míg meg nem találos, hogy hol veszik nyoma a feszültségnek.



Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 01, 2011 12:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Szia! A 36-os többmindennek a biztosítéka a műszerfal és a rendszámtábla világításon kívül. Sajnos nem túl bölcs dolog egy 5A-es biztosíték helyett 10A-s használata. Egy zárlatos áramkörben mindig a leggyengébb összeköttetés olvad le, ami célszerűen a biztosíték. Ha ezt nagyobbra cseréled, akkor a biztosíték helyett valami más fog leolvadni, és az is beletelhet egy kis időbe. Meg kell tehát keresni, hogy ez az áramkör hol olvadt le. Ehhez itt egy kis segítség:

- feszültséget a központi vill. vezérlő adja (ez a műszerfal mögött található), a T6c csatlakozó (ez egy fekete színű, 6 pólusú csatl.) 2-es érintkezőjén, onnan megy a biztosítékhoz

- a biztosíték után megy a világításkapcsoló T6d (6 pólusú) csatlakozó 3-as pontjára, amiben van egy átkötés ugyanezen csatlakozó 5-ös pontjára

- a kábelkorbácsban van további két átkötés, ezeken van még a hátsóablakfűtés kapcsolójának a világítása, a klímaszabályzó világítása, a szivargyújtó és a hamus világításai és a rádió T8d (fekete 8-pólusú) csatl. 6-os pontja

- szintén a biztosíték után van egy átkötés, melyen a C oszlopnál lévő (rózsaszínű) T5d csatlakozó 3-as pontján át, ismét elágazás után megy a rendszámtábla világításhoz

Persze típus és felszereltségtől függően lehetnek további csatlakozási pontok is. Ezeket kell sorba ellenőrizni míg meg nem találos, hogy hol veszik nyoma a feszültségnek.

Chab87 írta:
Sziasztok! Péntek este elkapott egy felhőszakadás és kb 15 centis vízbe kellett mennem. Ennek következtében elment a műszerfal világításom. Ma átnéztem a biztosíték táblát és találtam is egy biztosítékot ami rossz volt. Egy 5A-os volt, ilyen nem volt itthon így tettem helyette 10A-ost. Jó is lett világított a műszerfal mint eddig. Utána még kicseréltem a bal oldali rendszámtábla világításban az izzót mert az is kivolt égve. Jó lett ez is. Ezután beálltam a garázsba, és gondoltam rápillantok még egyszer a műszerfal világításra. Ekkor jött a döbbenet, hogy megint nem jó. Ránéztem a kicserélt biztosítékra és jó, majd átnéztem megint az összeset és mind jó volt. Mi lehet vele a gond, merre keressem a hibát? Az érdekes az, hogy a 36os biztosíték volt a rossz és az a könyv szerint a rendszámtábla világításé ami működött akkor is még nem volt kicserélve a biztosíték. Előre is köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 31, 2011 10:18 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 31, 2011 10:06 am
Hozzászólások: 93
Sziasztok! Péntek este elkapott egy felhőszakadás és kb 15 centis vízbe kellett mennem. Ennek következtében elment a műszerfal világításom. Ma átnéztem a biztosíték táblát és találtam is egy biztosítékot ami rossz volt. Egy 5A-os volt, ilyen nem volt itthon így tettem helyette 10A-ost. Jó is lett világított a műszerfal mint eddig. Utána még kicseréltem a bal oldali rendszámtábla világításban az izzót mert az is kivolt égve. Jó lett ez is. Ezután beálltam a garázsba, és gondoltam rápillantok még egyszer a műszerfal világításra. Ekkor jött a döbbenet, hogy megint nem jó. Ránéztem a kicserélt biztosítékra és jó, majd átnéztem megint az összeset és mind jó volt. Mi lehet vele a gond, merre keressem a hibát? Az érdekes az, hogy a 36os biztosíték volt a rossz és az a könyv szerint a rendszámtábla világításé ami működött akkor is még nem volt kicserélve a biztosíték. Előre is köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 10:48 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 22, 2011 9:48 am
Hozzászólások: 8
Köszönöm, bátraké a szerencse.

Volt egy pont, mikor félmeztelenre vetkőzött,vakarta fejét és a lökhárító rögzítését kezdte el vizsgálni. És fel kellett mérnem, hogy túl sok szerszám van itt, köztük feszítővas, kalapács, így gyorsan reagálnom kellett és átvenni az irányítást.
(Nekem félmeztelenre vetkőzni :-) )

Ha szerencséd van neked is ez okozza a problémát a csomagtérvilágítással, és megoldható lesz pár ezerből a te autód is. És Igen, ott vannak a toldópontok, aminek én is örültem nagyon:-)))

De pl. a rendszámvilágításunkban az izzó égett ki csak, a kábel kevésbé volt megtörve. A belsőtér világítás pedig szétesett és a biztosíték pattant szét. Érdemes ezekre is gondolni.

Kíváncsian várom a te megoldásod,

Viktória

Ted Mosby írta:
Ezen hatalmasat nevettem! :D

Gratula, ügyes vagy... Most, hogy mondod, tényleg vannak toldópontok hátul, a tolatóradar beszerelésnél én is figyeltem, de nem vizsgáltam meg tüzetesebben.

Haruka1 írta:
A férjem már ott tartott, hogy úristen, bontani kell a fél autót, mert ő is úgy gondolta, hogy előre is ez a kábel fut és egészen a csomagtartó nyitóig. Neki is esett már neki, hogy bontsunk, robbantsunk!

Ekkor eltávolítottam a helyszínről, hogy ne rinyáljon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 8:54 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Ezen hatalmasat nevettem! :D

Gratula, ügyes vagy... Most, hogy mondod, tényleg vannak toldópontok hátul, a tolatóradar beszerelésnél én is figyeltem, de nem vizsgáltam meg tüzetesebben.

Haruka1 írta:
A férjem már ott tartott, hogy úristen, bontani kell a fél autót, mert ő is úgy gondolta, hogy előre is ez a kábel fut és egészen a csomagtartó nyitóig. Neki is esett már neki, hogy bontsunk, robbantsunk!

Ekkor eltávolítottam a helyszínről, hogy ne rinyáljon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: ünnep
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 7:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 22, 2011 9:48 am
Hozzászólások: 8
Köszönöm.

Tényleg az első?

Akkor ünneplünk? :-)

Csabaa írta:
Sziasztok
Gratulálok a műtéthez :)
Te vagy az első női szerelgető a fórumon azt hiszem..
:))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 7:55 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 22, 2011 9:48 am
Hozzászólások: 8
Köszönöm.

Szerencsére széthúzható csatlakozási pontok vannak és különböző színűek és a kábelek is pont olyan hosszúak. Ez a probléma a nyitogatott csomagtartó végett van. Ugyanis meg és eltörnek a kábelek. Előbb forrasztgatás hozott megoldást az eltört helyeken, majd becsokiztuk, de egy nagyobb esőnél problémát okoz a beázás. És a csokit is úgy kell elhelyezni, hogy elférjen, és feldaraboltattam páronként urammal.
Aztán megint probléma lett és ekkor beszéltük meg, hogy itt a vége, pár évre oldjuk meg rendesen.

A férjem már ott tartott, hogy úristen, bontani kell a fél autót, mert ő is úgy gondolta, hogy előre is ez a kábel fut és egészen a csomagtartó nyitóig. Neki is esett már neki, hogy bontsunk, robbantsunk!

Ekkor eltávolítottam a helyszínről, hogy ne rinyáljon.
Én kitapogattam a kábeleket, mert szeretek tapogatni, meg is kaptam :-))) és akkor derült ki, hogy ohhhó ez nagyon egyszerű (persze ha ezen a szakaszon van gond)

Ha lesz kis időm teszek fel képeket.

Viktória

vikman írta:
Gratulálok a sikeres cseréhez.
Azt nem írtad, hogy a kábeleket össze kellet forrasztanod, vagy vannak széthúzható csatlakozási pontok?
Ha esetleg lesz kedved újra szétszedni a kárpitot néhány fénykép erejéig (csak a felfogatási és csatlakozási pontok miatt), akkor biztosan szívesen vennék itt a fórumon. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 7:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7685
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Gratulálok a műtéthez :)
Te vagy az első női szerelgető a fórumon azt hiszem..
:))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 7:42 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Gratulálok a sikeres cseréhez.
Azt nem írtad, hogy a kábeleket össze kellet forrasztanod, vagy vannak széthúzható csatlakozási pontok?
Ha esetleg lesz kedved újra szétszedni a kárpitot néhány fénykép erejéig (csak a felfogatási és csatlakozási pontok miatt), akkor biztosan szívesen vennék itt a fórumon. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: belső világítás beltéri-megjavítva
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 7:31 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 22, 2011 9:48 am
Hozzászólások: 8
Az utastéri világítást sikeresen megszereltem tegnap.
Munkaidő 5 perc.
Két probléma volt, az egyik, hogy kiugrott az átkapcsolón lévő belső apró rugó, elég vacak megoldás, így könnyen kiugrik. A másik, hogy ráadásul a biztosítéknak is annyi lett.
7-10 ezer forintos anyagköltséget + további szervizköltséget spóroltam. Azt ajánlották ne kezdjek hozzá, de én makacs nő vagyok.
Előbb az áttetsző búrát pattintottam ki, karmok tartják. Biztos, ami biztos, az égőket kiszedtem (3db), leellenőriztem és féretettem. Majd a kapcsoló oldalt pattintottam le, mert már így is lógott ott minden, de egyben kell egyébként kivenni. Két apró csavar tartja, ami már a búra eltávolításával hozzáférhető.
Eztán csak karmok, belülről is. Bátran, de óvatosan.
Mikor kiveszed potyoghat belőle ez vagy az.
Így érdemes egy kis műanyag tányért valakivel oda tartani, mert mi sikeresen beejtettünk mindent az ülés melletti részre, ahol aztán egy tollal piszkálgattunk, majd azt is beejtettük. Végül jött a nagy csipesz.
Mikor kiemeled, észrevehető, hogy a húzógomb egy műanyag karmos végű kapcsoló. Ennek a tetejére kell tennünk a rugót, szűkebb végével felfelé. Ekkor tűnt fel, hogy a műanyag pöckökről könnyen lecsúszik a rugó, elöregedett kicsit az anyag. De durva, mert egyébként sem életbiztosítás.
A kapcsoló pöckét átvezetjük a fémlapkán bele a rugóba és a két pöcök közé én egy darab kicsi kábelburkolatot szorítottam, hogy nehezen ugorjon ki megint.
De egy fogpiszkáló darab pont megteszi.
A biztosíték 10 amperes. A biztosíték az ajtót kinyitva, bal oldalt műanyag lepattintható burkolat alatt található. Van egy útmutató, hogy melyik a lámpáé. Ugyanaz a jel látható rajta, mint az utastéri lámpán. Nekünk az is szétdurrant, mikor a kisfiam szétkapta egy mozdulattal a lámpát.
Mikor a kábelt visszadugjuk és ellenőrizzük az izzókat és visszaszereljük és a biztosíték is (4 es) oké, akkor kapcsolgatunk egyet-kettőt.
Mikor kész, csavarozható vissza az egész.
Szerintem ez is egy beépített hiba, mert ez a rugó rendkívül rossz megoldás, simán lecsúszik.
Megéri megnézni, mielőtt szervízbe viszed, mert nem sok idő.
Óvatosan a pattintgatással.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 915 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 61  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség