Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jún. 19, 2018 9:18 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 231 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 09, 2017 5:49 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
Sziasztok!

FII biztosítéktáblán hol van olyan biztosíték ahonnan ezzel a kábellel (https://www.conrad.hu/hu/mini-lapos-biz ... %20Results) tudnék áramot venni úgy hogy csak akkor folyjon áram ha gyújtást adok? Max. 1amper, és lehetőleg létfontosságú fogyasztót mellőzve. A szivargyújtó nem jó, ott ha kell ha nem folyik áram.

Köszi előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. nov. 22, 2017 8:12 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Mirko írta:
Kedves Hubo44,

én csak laikus vagyok, de ha a szivargyújtó túl lett terhelve, akkor nem kellett volna levernie a biztosítékot? A 42-es szivargyújtó biztosítéknak semmi baja, viszont rejtéjes okból nincs áram...

Ma kiégett az egyik tompított fényszóróm, lehet nincs összefüggésbe az anomáliákkal, de 2 hete cseréltem u.ezt...

Azóta egyébként se az olajlámpa, se a vízhőfok kontroll lámpája nem villogott, úgyhogy a rejtéjes hiba olyan gyorsan eltűnt, mint amilyen gyorsan előjött... Viszont ez a tény abszolút nem megnyugtató... :-(

Igen ki kelet volna utni a bistošitekot. At kel vilagitani terhelešel a bistošitekot astan maga vezeteket iš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. nov. 22, 2017 7:19 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 19, 2017 6:08 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4
Kedves Hubo44,

én csak laikus vagyok, de ha a szivargyújtó túl lett terhelve, akkor nem kellett volna levernie a biztosítékot? A 42-es szivargyújtó biztosítéknak semmi baja, viszont rejtéjes okból nincs áram...

Ma kiégett az egyik tompított fényszóróm, lehet nincs összefüggésbe az anomáliákkal, de 2 hete cseréltem u.ezt...

Azóta egyébként se az olajlámpa, se a vízhőfok kontroll lámpája nem villogott, úgyhogy a rejtéjes hiba olyan gyorsan eltűnt, mint amilyen gyorsan előjött... Viszont ez a tény abszolút nem megnyugtató... :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. nov. 22, 2017 5:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7290
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Ha még nem alszik a kocsi, lehet ekkora áramfelvétel.
Utólagos riasztó ill. központi zár, gyakori áram zabálók.
Esetleg, kesztyű- vagy csomagtartó világítás..
Egy éves aksi is lehet cellazárlatos, jó töltés mellett sem lehet teljesen feltölteni.

Mérjél áramot, 20 perc után sem csökken ~10-20mA-re , kezd kivenni a biztiket a műszerfal oldalából.
Ha már szűkìtve van kör, könnyebb megtalálni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd nov. 21, 2017 12:53 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2017 10:56 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Classic
Kedves Hubo44!

Direktbe nem tudtam, hogy meg kell várni, de biztos, hogy rajta volt annyi ideig a multiméter, mert közben kerestem az irodalomban a hiba okát és a kijelzett érték nem változott.

szabiraab írta:
Sziasztok!
Egy 2006-os évjáratú Fabia combi 1.4 16V Classic (BKY) személygépkocsim van. A hideg idő megérkezése után kb. 4 nap alatt lemerül az akkumulátorom napi 25 km használat mellett. Kimértem a töltésem, rendben van. Az akkumulátor 1 éves véleményem szerint rendben van. A hétvégén megmértem a zárlati áramot és a következő értékeket mértem:
- 43 biztosíték (Központi vezérlőegység, automata sebességváltó előválasztó kar): 0,12 A
- 45 biztosíték (Rádió, navigációs rendszer): 0,01 A
- 49 biztosíték (Központi zár): 0,01 A

Igazán a központi vezérlőegységen jelentkező 0,12 A érdekes. Kérdésem, hogy mi lehet a probléma?

Eš mag vartad meg el alsik a BSG ? (kb. 20perc)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd nov. 21, 2017 12:22 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
szabiraab írta:
Sziasztok!
Egy 2006-os évjáratú Fabia combi 1.4 16V Classic (BKY) személygépkocsim van. A hideg idő megérkezése után kb. 4 nap alatt lemerül az akkumulátorom napi 25 km használat mellett. Kimértem a töltésem, rendben van. Az akkumulátor 1 éves véleményem szerint rendben van. A hétvégén megmértem a zárlati áramot és a következő értékeket mértem:
- 43 biztosíték (Központi vezérlőegység, automata sebességváltó előválasztó kar): 0,12 A
- 45 biztosíték (Rádió, navigációs rendszer): 0,01 A
- 49 biztosíték (Központi zár): 0,01 A

Igazán a központi vezérlőegységen jelentkező 0,12 A érdekes. Kérdésem, hogy mi lehet a probléma?

Eš mag vartad meg el alsik a BSG ? (kb. 20perc)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd nov. 21, 2017 11:51 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2017 10:56 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Classic
Sziasztok!
Egy 2006-os évjáratú Fabia combi 1.4 16V Classic (BKY) személygépkocsim van. A hideg idő megérkezése után kb. 4 nap alatt lemerül az akkumulátorom napi 25 km használat mellett. Kimértem a töltésem, rendben van. Az akkumulátor 1 éves véleményem szerint rendben van. A hétvégén megmértem a zárlati áramot és a következő értékeket mértem:
- 43 biztosíték (Központi vezérlőegység, automata sebességváltó előválasztó kar): 0,12 A
- 45 biztosíték (Rádió, navigációs rendszer): 0,01 A
- 49 biztosíték (Központi zár): 0,01 A

Igazán a központi vezérlőegységen jelentkező 0,12 A érdekes. Kérdésem, hogy mi lehet a probléma?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 20, 2017 11:44 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Mirko írta:
Hubo44!

Köszi a válaszod, bár alig tudom kibogarászni, olyan fura betűkészleted van... :-) Lehet rosszul fogalmaztam, nem olajszint jelző, hanem csak az olaj kontroll lámpája. Az a piros, amit úgy néz ki mint az aladin csodalámpája, ilyen minden kocsiban kell lennie... Elvileg pirosan világít, ha kifogy az olaj... Nos ez nekem villogott 2 napig össze-vissza, pedig van benne olaj, de ma például nem csinálta, amíg hazaértem a munkából. (10 km autókázás, -8 fok, száraz hideg)

A szivargyújtó biztosítékát leellenőriztem, teljesen rendben van, szóval valamiért nem jön áram, az 3 napja adta meg magát egyik pillanatról a másikra... Egy 3-as szivargyújtó elosztó var rákötve már vagy egy éve, abba be van dugva egy ülésfűtés és van rajta egy usb kimenet is, oda meg a telefon. Ez a két fogyasztó volt bent, de közvetlen a kocsi szivargyújtójába dugva sem kap áramot, tehát a disznóság a szivargyújtó körül lehet...vagy?

Ha 1,4MPI akor el sakat a membran a gombaba. 10km. utan be šult volna ha nem lene olaj ňomaš.
Talan čak tul let terhelve a sivar dujto.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 20, 2017 10:20 am 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 19, 2017 6:08 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4
Hubo44!

Köszi a válaszod, bár alig tudom kibogarászni, olyan fura betűkészleted van... :-) Lehet rosszul fogalmaztam, nem olajszint jelző, hanem csak az olaj kontroll lámpája. Az a piros, amit úgy néz ki mint az aladin csodalámpája, ilyen minden kocsiban kell lennie... Elvileg pirosan világít, ha kifogy az olaj... Nos ez nekem villogott 2 napig össze-vissza, pedig van benne olaj, de ma például nem csinálta, amíg hazaértem a munkából. (10 km autókázás, -8 fok, száraz hideg)

A szivargyújtó biztosítékát leellenőriztem, teljesen rendben van, szóval valamiért nem jön áram, az 3 napja adta meg magát egyik pillanatról a másikra... Egy 3-as szivargyújtó elosztó var rákötve már vagy egy éve, abba be van dugva egy ülésfűtés és van rajta egy usb kimenet is, oda meg a telefon. Ez a két fogyasztó volt bent, de közvetlen a kocsi szivargyújtójába dugva sem kap áramot, tehát a disznóság a szivargyújtó körül lehet...vagy?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: vas. nov. 19, 2017 7:15 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Mirko írta:
Sziasztok kedves fórumozók!

Remélem találok megoldást azokra a furcsa anomáliákra, amiket tapasztalok az elmúlt 2 napban....

Először a tények:

Autóm egy 2001-es Fabia, 1,4-es, benzines, 55 kw, AUA-motorkódos, melós autó, osztrák.
Én: Ausztriában lakom, itt sincs kolbászból a kerítés - melós ember vagyok..., ezért nézzétek el nekem, ha még nem vittem el itt a kocsit szervízbe, hogy kiolvassák a hibakódot, ami 80 Eurótol indul és akkor még alkatrészt se vettem belle és a szerelési díj...szóval itt elég zsebbenyúlós a téma, én viszont érthető okokból akár magam is megcsinálom, kicserélem, amit lehet, amennyire a laikus határok engedik ezt...


A hiba a következő:

Kigyulladt és pirosan villog az olajszint kontroll lámpája és a vízhőfok. Ezt a jelenséget rendszertelenül csinálja két napja, hol csak a vízhőfok, hol mindkettő villog... Van amikor indítás után 5 másodpercel, van amikor 10 perc autózás után random...

Ezen kívől -lehet, hogy akét hibajelenség nincs összefüggésben, csak most jött elő- a szivargyújtómról eddig kaptam áramot, hogy tudjam az ülésfűtést és a telefonomat tölteni usb-ről, most nincs áram.... Gyanítom ezt egy biztosítékcsere megoldaná, de majd holnap világosban megkeresem, hogy ezt a hibát ki tudjam zárni a sorból... Viszont a lámpa villogásokat nem értem mitől lehetnek...

Nos, olajszint rendben, hűtővíz két vonal között, -70 fokig jó, rendben... 2 napja hideg motornál már többször ellenőriztem az olajszintet is és a benzinkúton megmérettem a hűtőfolyadék fagyásállóságát is, rendben....

A folyadéktartállyal egybe van építve az érzékelő, azt csak komplett tartály cserével tudom megoldani, igazából, ha az villog induláskor és sípol hármat, utána meg egész úton csak villog, az nem zavar, mert amúgy nincs baja, tehát azzal nem is nagyon foglalkoznék... Az olajlámpa visszajelzés viszont érdekelne, hogy mitől villog, ha van benne olaj... Ötlet valaki?

A olaj sint jelzo van bene? ha igen akor az meg hibašodhat ešetleg a vezeteke.
A expanznak tudod mi a oka. Ha be akorod čak čapni a hejzetet akor a le huzot konektort at hidalod 1drotal eš aňi čond les.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: vas. nov. 19, 2017 6:30 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 19, 2017 6:08 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4
Sziasztok kedves fórumozók!

Remélem találok megoldást azokra a furcsa anomáliákra, amiket tapasztalok az elmúlt 2 napban....

Először a tények:

Autóm egy 2001-es Fabia, 1,4-es, benzines, 55 kw, AUA-motorkódos, melós autó, osztrák.
Én: Ausztriában lakom, itt sincs kolbászból a kerítés - melós ember vagyok..., ezért nézzétek el nekem, ha még nem vittem el itt a kocsit szervízbe, hogy kiolvassák a hibakódot, ami 80 Eurótol indul és akkor még alkatrészt se vettem belle és a szerelési díj...szóval itt elég zsebbenyúlós a téma, én viszont érthető okokból akár magam is megcsinálom, kicserélem, amit lehet, amennyire a laikus határok engedik ezt...


A hiba a következő:

Kigyulladt és pirosan villog az olajszint kontroll lámpája és a vízhőfok. Ezt a jelenséget rendszertelenül csinálja két napja, hol csak a vízhőfok, hol mindkettő villog... Van amikor indítás után 5 másodpercel, van amikor 10 perc autózás után random...

Ezen kívől -lehet, hogy akét hibajelenség nincs összefüggésben, csak most jött elő- a szivargyújtómról eddig kaptam áramot, hogy tudjam az ülésfűtést és a telefonomat tölteni usb-ről, most nincs áram.... Gyanítom ezt egy biztosítékcsere megoldaná, de majd holnap világosban megkeresem, hogy ezt a hibát ki tudjam zárni a sorból... Viszont a lámpa villogásokat nem értem mitől lehetnek...

Nos, olajszint rendben, hűtővíz két vonal között, -70 fokig jó, rendben... 2 napja hideg motornál már többször ellenőriztem az olajszintet is és a benzinkúton megmérettem a hűtőfolyadék fagyásállóságát is, rendben....

A folyadéktartállyal egybe van építve az érzékelő, azt csak komplett tartály cserével tudom megoldani, igazából, ha az villog induláskor és sípol hármat, utána meg egész úton csak villog, az nem zavar, mert amúgy nincs baja, tehát azzal nem is nagyon foglalkoznék... Az olajlámpa visszajelzés viszont érdekelne, hogy mitől villog, ha van benne olaj... Ötlet valaki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 6:27 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 31
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Igen. Az ablakmosó cső ami a kötegben megy szépen eresztett így szétmarta a kábeleket


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 06, 2017 7:09 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Fabia 1,4 írta:
Szia! Igen. Minden jó volt. Majd egy motortéri kábel hiba miatt kiégett az eredeti. A szaki javitotta a kábeleket ez itt egy totálkáros kocsibol való ami jobb felszereltségü volt. A felszereltség 5 jegyü kódját senki nem tudta eddig még csak megpróbálni sem átütni mert ő nem ért hozzá így keres például komfort vezérlőt ami nekem nincs is benne, el tükröt jelez hibára illetve a tökéletesen működő dudára azt hozza hibakódnak hogy testel de ami legjobban bánt szakaszos ablaktörlőm azóta nincsen. Mert nem csinál ebben az állásban semmit sem


,,Majd egy motortéri kábel hiba miatt kiégett az eredeti. A szaki javitotta a kábeleket ,, ja est edig nem tudtam. Mert meg ez šoše kelet čerelni nalad iš a zarlat pôrkôlte meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 06, 2017 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 31
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Szia! Igen. Minden jó volt. Majd egy motortéri kábel hiba miatt kiégett az eredeti. A szaki javitotta a kábeleket ez itt egy totálkáros kocsibol való ami jobb felszereltségü volt. A felszereltség 5 jegyü kódját senki nem tudta eddig még csak megpróbálni sem átütni mert ő nem ért hozzá így keres például komfort vezérlőt ami nekem nincs is benne, el tükröt jelez hibára illetve a tökéletesen működő dudára azt hozza hibakódnak hogy testel de ami legjobban bánt szakaszos ablaktörlőm azóta nincsen. Mert nem csinál ebben az állásban semmit sem


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2017 10:25 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Régebben kértem tőletek tanácsot központi egysége ment tönkre az autómnak és nagyon úgy néz ki a dolog hogy a jelenlegi sem százas. Nem bont vlki classic felszereltségü Fabiát? Szükségem lenne egy jól működő vezérlőre ami szintén Classic-bol való! Előre is köszi a segitséget!

Bistoš vad bene hod ez a alkatres a kepen a hibaš?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 231 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség