Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. júl. 19, 2018 5:57 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 231 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. szept. 06, 2017 11:34 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 25, 2017 1:42 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 2003 1.4D Kombi
Sziasztok. 6Y5 kombim van, minden megy ahogy a nagykönyvbe meg van írva,viszont indexnél, nincsen kattogó hang, viszont irányt jelez normálisan. Hol keressem a hibát? Hol találom a relét, ami elvileg ezért felelős?

Köszi ,G.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. szept. 06, 2017 9:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
slacee írta:
Sziasztok!
1.4 mpi 2002-es fabiam most munkabol hazafele jovet, zenehallgats kozben pukkant egy nagyobbat es elnemult a zene, raadasul a ket tompitott izzo is egyszerre kiegett. Mi lehet a gond? Most fogok meg pihenni, szoval semmire nem neztem ra. Erosito is van a kocsiban, de masfel eve hiba nelkul teszi a dolgat. Nem hinnem, hogy csak biztositek, mert a fejegyseg bekapcsolva maradt. Otletek? Elore is koszonom.

Azért átnézném a biztosítékokat! Erősítő hová van bekötve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 04, 2017 5:27 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 26, 2017 9:47 pm
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Sziasztok!
1.4 mpi 2002-es fabiam most munkabol hazafele jovet, zenehallgats kozben pukkant egy nagyobbat es elnemult a zene, raadasul a ket tompitott izzo is egyszerre kiegett. Mi lehet a gond? Most fogok meg pihenni, szoval semmire nem neztem ra. Erosito is van a kocsiban, de masfel eve hiba nelkul teszi a dolgat. Nem hinnem, hogy csak biztositek, mert a fejegyseg bekapcsolva maradt. Otletek? Elore is koszonom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 04, 2017 5:15 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 26, 2017 9:47 pm
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Sziasztok!
1.4 mpi 2002-es fabiam most munkabol hazafele jovet, zenehallgats kozben pukkant egy nagyobbat es elnemult a zene, raadasul a ket tompitott izzo is egyszerre kiegett. Mi lehet a gond? Most fogok meg pihenni, szoval semmire nem neztem ra. Erosito is van a kocsiban, de masfel eve hiba nelkul teszi a dolgat. Nem hinnem, hogy csak biztositek, mert a fejegyseg bekapcsolva maradt. Otletek? Elore is koszonom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 26, 2017 4:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
kérdés írta:
Sziasztok a segítségeteket szeretnék kérni. Skoda fabia 1.4 MPI autóról van szó. Az a problémám,hogy az autóban indőnkét ingadozik az áram. A generátort megnézte szakembe és azt mondta nincs neki baja.. Azt is megróbáltam hogy egy más aksit raktam bele de úgyan úgy ingadozik az áram.. Ki lehet méretni hogy mi okozza vagy nagyon nehéz megtalálni? Köszönöm a válaszokat

talan čak a kormaň senzor zarlatoš. nezd meg VAGal a servot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 26, 2017 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 30, 2017 2:32 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia
Sziasztok a segítségeteket szeretnék kérni. Skoda fabia 1.4 MPI autóról van szó. Az a problémám,hogy az autóban indőnkét ingadozik az áram. A generátort megnézte szakembe és azt mondta nincs neki baja.. Azt is megróbáltam hogy egy más aksit raktam bele de úgyan úgy ingadozik az áram.. Ki lehet méretni hogy mi okozza vagy nagyon nehéz megtalálni? Köszönöm a válaszokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 19, 2017 6:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Úgyértem az üres biztosíték hely, nincs bekötve!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 19, 2017 4:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Gabesz írta:
Szivargyújtóm halott. Oka? Nem találtam hibát biztitábla szerint 51 de az üres! Mi lehet? A perem sem világít zölden. Kösz!

Ha üres akkor tegyél bele biztosítékot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 19, 2017 1:10 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Szivargyújtóm halott. Oka? Nem találtam hibát biztitábla szerint 51 de az üres! Mi lehet? A perem sem világít zölden. Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: pén. júl. 28, 2017 1:59 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2017 2:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Combi 1,4 16V Comfort
Köszönöm, ezen a fals levegő dolgon már én is elgondolkodtam. Meglátjuk kapok-e még ötleteket és a fals levegőt kinyomozzuk némi nálam értőbb segítséggel.
Tollas Indián írta:
Szia!

A motorvezérlőben úgy láttam, hogy a befecskendezési adatok (levegő, üzemanyag, ...) több tényező alapján változnak:
- motor hőmérséklete
- gázpedál állapota
- fordulatszám (ideértve az alapjáratit is).

Ilyen szempontból nem hiszem, hogy elektronikai jellegű a problémád, mivel az ECU vagy jó, vagy nem, de kétlem, hogy pont melegben fog hibásan "számolni".

A jeladók (szenzorok) viszont lehetnek hibásak, ami miatt (hibás értékekből számolva) hibás befecskendezést kap a motor.

Pl. lehet, hogy a levegőmennyiség-mérőd rossz, (vagy falsh levegőt szív a motor egy repedés mentén akár), így hidegben még a magasabb üzemanyagarányú keverékkel elvagy, de bemelegedés után már akadozik, fullad. Pályán száguldva viszont van elég menetszél, ami 'lefedi' a falshot (arányaiban), így megint még elvagy.

EGR-szelep benzinesnél nem okozhat ilyet??? (túlzott nyitás, vagy nyitás után nem tud visszazáródni rendesen és ezért).
Ismét a pályán haladva a menetszél jobban hűt esetleg, így nem melegszik túl a gép, azaz nem kell annyit nyitnia talán a az EGR szelepnek...

Lehet, hogy nagy hülyeséget mondok... csak ötletElek.

A szakik úgyis hamarosan helyre tesznek. ;)


Jimy-i írta:
Sziasztok!
Több hozzászólásban is találkoztam már az enyémhez hasonló problémával, de valahogy a végleges megoldáshoz nem jutottam el úgyhogy a segítségeteket kérném, hátha... Elég régóta húzódik, több szerelőnél jártam már, de megoldás nem született.

1,4 16V 2002-es fabia kombim, kb +10 fokos külső hőmérséklet felett, indulástól számítva 10-15 km városi autókázás után elkezd rángatni, az alapjárat állóhelyzetben ingadozik, és lassú gurulásnál, kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva leáll. Télen kifogástalanul működik...

Megesik hosszabb távú városi használat esetén hogy az autó szerviz üzemmódba áll, ezután a problémák megszűnnek. Autópályázásnál nem érzékelhető a probléma.

A számítógép befecskendező hibát írt ki mind a 4 befecskendezőn, lambda szonda fűtés hibát (pedig már azt is cseréltek), üzemanyag szivattyú hibát jelzett legutóbb amikor szervizbe vittem.

Amióta fennáll a dolog már cseréltek fojtószelepet, főtengely jeladót (ezt én kértem a fórumon olvasottak alapján), az összes gyertyát.

Én egyáltalán nem értek az autókhoz, de elektronikai hibára gyanakszom...

Lenne esetleg ötletetek?

Köszönöm!

Imi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: pén. júl. 28, 2017 10:58 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 03, 2017 12:39 pm
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.9 PD TDi Elegance
Szia!

A motorvezérlőben úgy láttam, hogy a befecskendezési adatok (levegő, üzemanyag, ...) több tényező alapján változnak:
- motor hőmérséklete
- gázpedál állapota
- fordulatszám (ideértve az alapjáratit is).

Ilyen szempontból nem hiszem, hogy elektronikai jellegű a problémád, mivel az ECU vagy jó, vagy nem, de kétlem, hogy pont melegben fog hibásan "számolni".

A jeladók (szenzorok) viszont lehetnek hibásak, ami miatt (hibás értékekből számolva) hibás befecskendezést kap a motor.

Pl. lehet, hogy a levegőmennyiség-mérőd rossz, (vagy falsh levegőt szív a motor egy repedés mentén akár), így hidegben még a magasabb üzemanyagarányú keverékkel elvagy, de bemelegedés után már akadozik, fullad. Pályán száguldva viszont van elég menetszél, ami 'lefedi' a falshot (arányaiban), így megint még elvagy.

EGR-szelep benzinesnél nem okozhat ilyet??? (túlzott nyitás, vagy nyitás után nem tud visszazáródni rendesen és ezért).
Ismét a pályán haladva a menetszél jobban hűt esetleg, így nem melegszik túl a gép, azaz nem kell annyit nyitnia talán a az EGR szelepnek...

Lehet, hogy nagy hülyeséget mondok... csak ötletElek.

A szakik úgyis hamarosan helyre tesznek. ;)


Jimy-i írta:
Sziasztok!
Több hozzászólásban is találkoztam már az enyémhez hasonló problémával, de valahogy a végleges megoldáshoz nem jutottam el úgyhogy a segítségeteket kérném, hátha... Elég régóta húzódik, több szerelőnél jártam már, de megoldás nem született.

1,4 16V 2002-es fabia kombim, kb +10 fokos külső hőmérséklet felett, indulástól számítva 10-15 km városi autókázás után elkezd rángatni, az alapjárat állóhelyzetben ingadozik, és lassú gurulásnál, kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva leáll. Télen kifogástalanul működik...

Megesik hosszabb távú városi használat esetén hogy az autó szerviz üzemmódba áll, ezután a problémák megszűnnek. Autópályázásnál nem érzékelhető a probléma.

A számítógép befecskendező hibát írt ki mind a 4 befecskendezőn, lambda szonda fűtés hibát (pedig már azt is cseréltek), üzemanyag szivattyú hibát jelzett legutóbb amikor szervizbe vittem.

Amióta fennáll a dolog már cseréltek fojtószelepet, főtengely jeladót (ezt én kértem a fórumon olvasottak alapján), az összes gyertyát.

Én egyáltalán nem értek az autókhoz, de elektronikai hibára gyanakszom...

Lenne esetleg ötletetek?

Köszönöm!

Imi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: pén. júl. 28, 2017 10:32 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2017 2:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Combi 1,4 16V Comfort
Sziasztok!
Több hozzászólásban is találkoztam már az enyémhez hasonló problémával, de valahogy a végleges megoldáshoz nem jutottam el úgyhogy a segítségeteket kérném, hátha... Elég régóta húzódik, több szerelőnél jártam már, de megoldás nem született.

1,4 16V 2002-es fabia kombim, kb +10 fokos külső hőmérséklet felett, indulástól számítva 10-15 km városi autókázás után elkezd rángatni, az alapjárat állóhelyzetben ingadozik, és lassú gurulásnál, kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva leáll. Télen kifogástalanul működik...

Megesik hosszabb távú városi használat esetén hogy az autó szerviz üzemmódba áll, ezután a problémák megszűnnek. Autópályázásnál nem érzékelhető a probléma.

A számítógép befecskendező hibát írt ki mind a 4 befecskendezőn, lambda szonda fűtés hibát (pedig már azt is cseréltek), üzemanyag szivattyú hibát jelzett legutóbb amikor szervizbe vittem.

Amióta fennáll a dolog már cseréltek fojtószelepet, főtengely jeladót (ezt én kértem a fórumon olvasottak alapján), az összes gyertyát.

Én egyáltalán nem értek az autókhoz, de elektronikai hibára gyanakszom...

Lenne esetleg ötletetek?

Köszönöm!

Imi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: pén. júl. 28, 2017 10:12 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 03, 2017 12:39 pm
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.9 PD TDi Elegance
Elnézést, hogy elmaradtam:

A helyzet a következőképpen alakult:
Az ajtót lebontottam: korábbi szerelvénypanel csere nyomait felismertem:
1) 6 helyett 3 bolha
2) nincs ledugózva semmilyen nyílás (ablaküveg-szorítók szerelőnyílása, stb.)
3) az el.ablak tekerőmotorját rögzítő 3 csavar közül 2-t túlhúztak és megszakították a műanyagban a menetet, egy ezek közül le is szakadt. (2 csavar fogta csak... persze a régi Fabiámban cserélt maradványokat évekig őriztem és alig pár hónapja dobtam ki... jellemző) végül megoldottam hosszabb, vastagabb csavarral.
4) az egyik ablakszorító elemet (amiben a gumi betét van; 2db ilyennel emelkedik az ablak) a parasztok benne hagyták az új panel cseréjekor az egyik ilyen régit az ajtóban!!! (hadd zörögjön)
5) a kilincs mögött már nem volt rögzítőcsavar, (amit a kilincs előtti kis fekete fedél lepattintása után tudnál csak kicsavarni amúgy)
6) az ablak/zár kezelőpanel ajtó felőli rögzítő fülét is csak töréssel tudták kiszedni (a barmok)

A fentiek lényegi korrekciója megvolt, de:
A komfortvezérlő nem az ajtóban volt, hanem szinte közvetlenül a gázpedál felett, kissé jobbra, egy kis műanyag tokban, ami a középkonzol bal szélén lévő lemezre van felrögzítve. (mint kiderült, ezt a 2 pontos műanyag pöckös rögzítést is sikerült már tanult osztrák szerelőinknek letörnie)

Sajnos kiderült (Skoda - Mentes márkaképviseletnél), hogy a vezérlőm kuka!
Csak központizárként működik, de a rádiós vevője rossz. Nem tudták konfigurálni OBDII-vel rácsatlakozva.

Az alkatrész (pontos) cikkszáma:
6Q0 959 433 C (009)
Helyettesíthető még:
6Q0 959 433 E (009)
6Q0 959 433 E (02V)

Sajnos a vezérlőegységre csak a zárójelen kívüli rész van rányomtatva, így nehéz megtalálni azt, amelyik gyári (saját akkus) riasztót is kezel.

Akinek van esetleg bontott eladó a fentiek közül várom szeretettel ajánlatát.

Addig is a szervizes adott egy korábban kicserélt (részben hibás) vezérlőt tesztelésre.
Ez amúgy teljesen funkcionális, csak 2x, 3x annyi áramot vesz fel készenlétben, mint egy jó vezérlő, így az eredeti autójában lemerítette a tulajnak az aksiját, aki amúgy ritkán, távolról sem napi szinten használta.
Lemértem, kiszámoltam: két hét inaktív készenlét alatt leszívná az aksimat, de napi használat mellett egy darabig jó lesz.

Köszönettel:
Márk


Csabaa írta:
Tollas Indián írta:
Kedves Uraim!

Utolsó reményeim vagytok, mielőtt feleslegesen súlyos pénzeket szednek le rólam a szakik, ezért kérlek segítsetek... Előre is köszönöm szépen!

Az alany: 2001 1. félévi Skoda Fabia 1.9 TDI Elegance
Osztrák modell, amit GYÁRILAG riasztóval láttak el (és még gyárilag hátsó tárcsafékes is, de nem RS).

Az eladó nem találta meg a 2. gyári (bicska)kulcsot és sajnos az egyetlen eredeti kulcs távirányítója sem működik.
A távirányító pedig jó, az elem is benne (a LED is világít). Egy 'bontott' kulcsot is szereztem hozzá: kulcsszár és immo-chip csere megtörtént, de annak a távirányítóját sem tudták (hivatalos VW műszerrel) felprogramozni, csak az új immo-chipet tudták beállítani.

A központizár jelenleg csak az ajtózárral működik, ami nem kapcsolja ki a riasztót, csak vezető oldalán van egy 15mp késleltetés: ennyi időm van gyújtásra fordítani a kulcsot, különben jön a sziréna (aminek már az előző tulaj is kivette az olvadó biztijét; DE NEM, nem emiatt nem megy a rendszer, mert ez csak a szirénára vonatkozik; biztivel együtt sem veszi a rádiójelet).

Szóval arra jutottam, hogy a rádióvevővel lehet vmi. Elvileg ez a komfort-vezérlőnél van? A pedálok felett?

Azt is megtudtam, hogy a gyári riasztóban van egy beépített elem (aksi), ami a szirénát akkor is meg tudja szólaltatni, ha a tolvaj leköti az autó saját akkuját, de ennek nem szabad, hogy köze legyen a rádióvevőhöz, mert az előző Fabiám is távirányítós volt, de gyári riasztó nélküli... tehát azt hiszem, hogy ez egy külön modul/eszköz lehet ez a rádióvevő.

Kinek van ötlete?

Mielőbbi javaslataitokat várva és megköszönve,

Szia
A vevő a bal oldali ajtóban van:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 27, 2017 12:07 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. júl. 26, 2017 5:34 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2
Igen. Az a baj hogy dugòban araszolva felforrt a vìz ès nem kapcsolt be a vintilátor. Gondoltam először megnézem a biztit. Nem találtam ilyen elnevezèst, ès nem tudom melyik csoportba tartozhat. Ìgy kizárással haladva átnèzem az összeset. Megpròbàlom a rövidre zárást is amit ìrtál. Ha úgy működik akkor gondolom a szonda rossz. Ha nem akkor szerviz. Köszönöm a segítsèget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 27, 2017 11:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7319
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Anaximandor írta:
Köszönöm Csabaa!

Szia
A hűtő bal oldalának közepén van a venti kapcsoló hőgomba.
Zárt rövidre a csatiját..
A venti csak nagy forróságban araszolva vagy klíma közben kapcsol csak be.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 231 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség