Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. aug. 18, 2018 3:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 237 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 2:43 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Csabaa írta:
knuckle írta:
Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Fábia kombi 1,4 16V 100Le BBZ-s vas. Egy ideje gyújtáskimaradással küzdök vele. Ez többnyire a 2-es hengernél jön elő. A kábelek átvizsgálása után találtam a 2-es hengerhez vezető kábelen egy szigetelés leválást, amit meghekkeltem, és egy darabig jó is volt. Majd újra előjött ez a hiba. Ilyenkor leáll a henger, beröfög, elmegy az erő....
A történethez hozzá tartozik, hogy korábban a lambda szondám fűtése is offos volt...melegen a hibakód erre vonatkozóan eltünt, nyilván nem kellett fűtenie, de hidegen pár száz méter után előjött...Aztán szereztem bontottan egy szondát, cseréltem, azóta ez a hiba megszünt, de a gyújtáskimaradás továbbra is megvan.
Aztán már minden mindegy alapon sikerült szereznem egy kábelkorbácsot, ami a vezérlőtől megy a trafókhoz, kicseréltem. Hátha ez megoldja a parát. Egy pár napig jó is volt, de már az elején furcsa volt, hogy a gyújtáskimaradás felismerésnél "disable" felirat virított. Majd újra előjött a kimaradás. De jellemzően mindig a 2-es hengernél.
Trafó hiba nem lehet, vadonat új NGK trafók vannak, és felcserélve is csak ugyanott jön elő a hiba, a 2-es hengernél.
Van pár mentett log fájlom is, ha az érdekes lehet, de csak ezek vannak benne, más nincs.
Mi a kénköves ménkű lehet még a baj? Map szenzort, és kopogás érzékelőt nem cseréltem még, de ezekre nem is dob hibakódot. Bár ha jól tudom, akkor a kopogás érzékelő adja a jelet, ami alapján a gyújtáskimaradást érzékeli.
Ki lehet ezeket valahogy szűrni? Feleslegesen nem vennék meg mindent is :)
Sajnos mondtak már olyat is, hogy ha a kábelcsere nem oldja meg a kimaradás gondot, akkor nagy eséllyel motorvezérlő elektronika szállt el mint a kacsamadár....
Előre is köszönöm a figyelmet!

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben. Az első generációs 100 lóerős példányoknál volt gond a puha gyűrűkkel..


Felhívtam egy szervizes ismerősöm is közben ez ügyben. Ő azt javasolja, hogy skoda szakszervízbe vigyem be, mert ott tutira már találkoztak hasonló problémával. Így feleslegesen nem bacok el egy valag pénzt. Nyilván a kompressziómérést ő is javasolta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 9:39 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 640
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:
Végnyomást kellene mérni a hengerekben. Az első generációs 100 lóerős példányoknál volt gond a puha gyűrűkkel..


Sziasztok!
A végnyomás mérés mindenképp jó ötlet; bár ha 2005. évjáratú, akkor már nem valószínű a gyári eredetű gyűrű-probléma - azok úgy tudom a 2003.-as évjáratig bezárólag voltak jellemzők. Ettől sajnos még előállhatott benne nem gyári hibaként...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 8:49 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7361
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
knuckle írta:
Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Fábia kombi 1,4 16V 100Le BBZ-s vas. Egy ideje gyújtáskimaradással küzdök vele. Ez többnyire a 2-es hengernél jön elő. A kábelek átvizsgálása után találtam a 2-es hengerhez vezető kábelen egy szigetelés leválást, amit meghekkeltem, és egy darabig jó is volt. Majd újra előjött ez a hiba. Ilyenkor leáll a henger, beröfög, elmegy az erő....
A történethez hozzá tartozik, hogy korábban a lambda szondám fűtése is offos volt...melegen a hibakód erre vonatkozóan eltünt, nyilván nem kellett fűtenie, de hidegen pár száz méter után előjött...Aztán szereztem bontottan egy szondát, cseréltem, azóta ez a hiba megszünt, de a gyújtáskimaradás továbbra is megvan.
Aztán már minden mindegy alapon sikerült szereznem egy kábelkorbácsot, ami a vezérlőtől megy a trafókhoz, kicseréltem. Hátha ez megoldja a parát. Egy pár napig jó is volt, de már az elején furcsa volt, hogy a gyújtáskimaradás felismerésnél "disable" felirat virított. Majd újra előjött a kimaradás. De jellemzően mindig a 2-es hengernél.
Trafó hiba nem lehet, vadonat új NGK trafók vannak, és felcserélve is csak ugyanott jön elő a hiba, a 2-es hengernél.
Van pár mentett log fájlom is, ha az érdekes lehet, de csak ezek vannak benne, más nincs.
Mi a kénköves ménkű lehet még a baj? Map szenzort, és kopogás érzékelőt nem cseréltem még, de ezekre nem is dob hibakódot. Bár ha jól tudom, akkor a kopogás érzékelő adja a jelet, ami alapján a gyújtáskimaradást érzékeli.
Ki lehet ezeket valahogy szűrni? Feleslegesen nem vennék meg mindent is :)
Sajnos mondtak már olyat is, hogy ha a kábelcsere nem oldja meg a kimaradás gondot, akkor nagy eséllyel motorvezérlő elektronika szállt el mint a kacsamadár....
Előre is köszönöm a figyelmet!

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben. Az első generációs 100 lóerős példányoknál volt gond a puha gyűrűkkel..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 8:47 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 170
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T knuckle!

Néhány megfejtés:
1.
2.
3.
4.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 7:23 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Fábia kombi 1,4 16V 100Le BBZ-s vas. Egy ideje gyújtáskimaradással küzdök vele. Ez többnyire a 2-es hengernél jön elő. A kábelek átvizsgálása után találtam a 2-es hengerhez vezető kábelen egy szigetelés leválást, amit meghekkeltem, és egy darabig jó is volt. Majd újra előjött ez a hiba. Ilyenkor leáll a henger, beröfög, elmegy az erő....
A történethez hozzá tartozik, hogy korábban a lambda szondám fűtése is offos volt...melegen a hibakód erre vonatkozóan eltünt, nyilván nem kellett fűtenie, de hidegen pár száz méter után előjött...Aztán szereztem bontottan egy szondát, cseréltem, azóta ez a hiba megszünt, de a gyújtáskimaradás továbbra is megvan.
Aztán már minden mindegy alapon sikerült szereznem egy kábelkorbácsot, ami a vezérlőtől megy a trafókhoz, kicseréltem. Hátha ez megoldja a parát. Egy pár napig jó is volt, de már az elején furcsa volt, hogy a gyújtáskimaradás felismerésnél "disable" felirat virított. Majd újra előjött a kimaradás. De jellemzően mindig a 2-es hengernél.
Trafó hiba nem lehet, vadonat új NGK trafók vannak, és felcserélve is csak ugyanott jön elő a hiba, a 2-es hengernél.
Van pár mentett log fájlom is, ha az érdekes lehet, de csak ezek vannak benne, más nincs.
Mi a kénköves ménkű lehet még a baj? Map szenzort, és kopogás érzékelőt nem cseréltem még, de ezekre nem is dob hibakódot. Bár ha jól tudom, akkor a kopogás érzékelő adja a jelet, ami alapján a gyújtáskimaradást érzékeli.
Ki lehet ezeket valahogy szűrni? Feleslegesen nem vennék meg mindent is :)
Sajnos mondtak már olyat is, hogy ha a kábelcsere nem oldja meg a kimaradás gondot, akkor nagy eséllyel motorvezérlő elektronika szállt el mint a kacsamadár....
Előre is köszönöm a figyelmet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 30, 2018 7:49 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 08, 2018 8:23 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fabia 1.2
Sziasztok.
Skoda Fabia 1.2 2003. 6y2.- nél olyan problémám adódott hogy néha minden visszajelző a műszerfalon fel villan le nullázódik a km óra és a fordulatszám mérő is a motor ugyan úgy döccenés nélkűl megyen tovább és hirtelen aztán vissza áll az egész rendesen. Valaki találkozott már ilyennel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 10, 2018 8:34 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sajnos nincs kiolvasóm és szerelőnél sem voltam. Úgy látom kénytelen leszek beruházni. A 20ezer forintos kategória megfelelő szerinted?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 10, 2018 8:17 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7361
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Van egy olyan gondom az 1.4-es fábiámmal, hogy a klíma bekapcsolásakor elkezd világítani a motor hibajelző lámpa. Más tünet nincs. Másnap reggelre általában kialszik. Szerintetek mi lehet a baj?

Előre is köszi!

Szia
Milyen tárolt hibakód van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2018 6:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!

Van egy olyan gondom az 1.4-es fábiámmal, hogy a klíma bekapcsolásakor elkezd világítani a motor hibajelző lámpa. Más tünet nincs. Másnap reggelre általában kialszik. Szerintetek mi lehet a baj?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 03, 2018 8:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 03, 2015 6:50 pm
Hozzászólások: 39
Autó: Fabia 1.4MPI
Csabaa írta:
djmcs írta:
Sziasztok
Alany: Fabia I 2003 1.4MPI
Tünet: Az alapjárat össze vissza ingadozik, az autó rángat, elengedem a gázt akkor mégjobban, majd bevágja az EPC lámpát, és valamilyen vészprogramra kapcsolhat mert semmi erő viszont szép sima a járása semmi bakkecskézés.
Ezt minden induláskor megcsinálja.
Féklámpa működik, gázpedálra gyanakszom. Lehet?

Szia
Vagy a fojtószelep, az is az elektronikus teljesítmény szabályzáshoz tartozik.
Érdemes lenne a hibakódot is kiolvasni, hogy melyik egységnél van a hiba.
Ahogy írtad ide tartoznak a féklámpák, de még a kuplung pedál kapcsolója is.

Kiolvastam, azt irta hogy gázpedál pozíció jeladó fault. De kitöröltem, azóta jónak tűnik, de holnap kiderül lesz egy 100km-es etap.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 03, 2018 5:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7361
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djmcs írta:
Sziasztok
Alany: Fabia I 2003 1.4MPI
Tünet: Az alapjárat össze vissza ingadozik, az autó rángat, elengedem a gázt akkor mégjobban, majd bevágja az EPC lámpát, és valamilyen vészprogramra kapcsolhat mert semmi erő viszont szép sima a járása semmi bakkecskézés.
Ezt minden induláskor megcsinálja.
Féklámpa működik, gázpedálra gyanakszom. Lehet?

Szia
Vagy a fojtószelep, az is az elektronikus teljesítmény szabályzáshoz tartozik.
Érdemes lenne a hibakódot is kiolvasni, hogy melyik egységnél van a hiba.
Ahogy írtad ide tartoznak a féklámpák, de még a kuplung pedál kapcsolója is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 03, 2018 5:37 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 03, 2015 6:50 pm
Hozzászólások: 39
Autó: Fabia 1.4MPI
Sziasztok
Alany: Fabia I 2003 1.4MPI
Tünet: Az alapjárat össze vissza ingadozik, az autó rángat, elengedem a gázt akkor mégjobban, majd bevágja az EPC lámpát, és valamilyen vészprogramra kapcsolhat mert semmi erő viszont szép sima a járása semmi bakkecskézés.
Ezt minden induláskor megcsinálja.
Féklámpa működik, gázpedálra gyanakszom. Lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: vas. feb. 18, 2018 9:08 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1131
benguela írta:
Sziasztok! 2010 1.4 fabiám van motormosás után mentem vele 1000 km. másnap nagyon nehezen indult , ma meg csak kattog a műszerfal! Mit tehetek szerelő nélkül? Köszi a segítséget!


lehet talan čak a akšid haldoklik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: vas. feb. 18, 2018 9:04 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 18, 2018 8:51 am
Hozzászólások: 1
Sziasztok! 2010 1.4 fabiám van motormosás után mentem vele 1000 km. másnap nagyon nehezen indult , ma meg csak kattog a műszerfal! Mit tehetek szerelő nélkül? Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronikai probléma
HozzászólásElküldve: szer. jan. 17, 2018 11:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1131
partyfecske írta:
Szivargyújtó remek meg is feledkeztek róla az AC pumpa vezetéket gyújtáskapcsolónál keressem vagy van saját biztije?


Igen van šajat a pumpanak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 237 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség