Hali,
A hibakódok:
P0106 : MAP érték tartományon kívül (értelmezhetetlen jel)
P1504 : szívórendszeri tömítetlenség
P1857 : Motorvezérlő teljesítményszámítási hiba
A legvalószínűbb, hogy fals levegőt szív, tehát valahol tömítetlenség van a szívótoroknál, vagy a hozzá csatlakozó rendszereken. Erre utal a P1504-es DTC. A P0106, vagyis a MAP érzékelő (ez a szívótorokban uralkodó nyomást méri) hibája lehet az előbbi következménye. A P1857 azt jelzi, hogy a motorvezérlő, a motor terhelésének kiszámításakor olyan eredményt kapott, ami nem értelmezhető. Ennek a számításnak szüksége van a pontos MAP értékre, vagyis szintén következmény. A terhelés számítására a teljesítményszabályozáshoz van szükség, ha hibás a számítás, akkor a vezérlő szükségprogramra vált, ez korlátozza a fordulatszámot is. Az EPC (Electronik Power Control) jelzés a teljesítményszabályozás kiesését jelzi.
Sorba le kéne ellenőrizni a szívótorokhoz csatlakozó csöveket, azok elszorításával vagy ledugözásával megszűnik-e a hiba. Egészen meglepő helyekről is képes levegőt szívni, pl. a tanksapka hiányzó vagy károsodott tömítése, az üzemanyag-szivattyú karimájánál, vagy a motorolaj beöntőnyílása mellett.
tlaszlo983 írta:
Srácok, tudna e valaki segiteni?
Egy Seat Cordoba 1,4 motor 75 Le, benzines, 2oo5 ös.
Vezetés közben kigyullad az EPC lámpa, az elektonika leveszi a fordulatot 1ooo re és nem pörög fel a motor.
megáll, ujrainditom eltünik a jelzés, kilóméter után ujra előjön.
A diagnosztika szerint P0106 hibakoddal.
Levegőszüröt cseréltem, a csövek rendben vannak.
Merre induljak tovább? Van e valakinek valamilyen őtlete ?
Valami szenzor lehet a gond ?
A további hibakodok, P1504
P1857 mik ezek ?