Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Elektronikai probléma
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1999
Oldal: 1 / 20

Szerző:  bundy87 [ szer. okt. 16, 2019 9:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

hubo44 írta:
bundy87 írta:
sziasztok
rég írtam már a csoportba ami azt jelenti nagyobb meghibásodás nem volt :thumb: .
most viszont segítség kellene, a mai napon megviccelt a verda.
tegnap minden oké hazajöttem melóból ma délben indítanám gyújtás van indítóznék semmi, leveszem a gyulát újra ráadom semmi inditózok kb 3-4 másodpercre rá elkezd tekerni beindul gyújtás le újra indítózok minden oké megcsináltam vagy 4x mindig indult akkor induljunk el elindulok egyszer csak elmegy az áram utána vissza is jön szervó világit gurulok tovább megint elmegy majd visszajön b+ újra indítom van szervó meg minden ,megyek tovább tankolok a kúton eljövök megint áramszünet gurulás közben újraindítottam van szervó stb haza érek átnézem az akku biztiket sarukat semmi hibát nem látok a saruk nem mozognak le vannak fixre húzva oxidréteg nincs csak a vezetékeket mozgattam át, keresgélek de semmi. b+ felidegesít fogtam elmentem kb 20km és semmi az égvilágon nem történt ment mint szokott nem volt áramszünet semmi. szívat a gépezet. esetleg valami tipp mi tudhatja ezeket csinálni vagy az akku haldoklik varázs szem szerint zöldbe van.


probalj poot teštet rakni a -rol a motora.

holnap kipróbálom. :D

Szerző:  hubo44 [ szer. okt. 16, 2019 7:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

bundy87 írta:
sziasztok
rég írtam már a csoportba ami azt jelenti nagyobb meghibásodás nem volt :thumb: .
most viszont segítség kellene, a mai napon megviccelt a verda.
tegnap minden oké hazajöttem melóból ma délben indítanám gyújtás van indítóznék semmi, leveszem a gyulát újra ráadom semmi inditózok kb 3-4 másodpercre rá elkezd tekerni beindul gyújtás le újra indítózok minden oké megcsináltam vagy 4x mindig indult akkor induljunk el elindulok egyszer csak elmegy az áram utána vissza is jön szervó világit gurulok tovább megint elmegy majd visszajön b+ újra indítom van szervó meg minden ,megyek tovább tankolok a kúton eljövök megint áramszünet gurulás közben újraindítottam van szervó stb haza érek átnézem az akku biztiket sarukat semmi hibát nem látok a saruk nem mozognak le vannak fixre húzva oxidréteg nincs csak a vezetékeket mozgattam át, keresgélek de semmi. b+ felidegesít fogtam elmentem kb 20km és semmi az égvilágon nem történt ment mint szokott nem volt áramszünet semmi. szívat a gépezet. esetleg valami tipp mi tudhatja ezeket csinálni vagy az akku haldoklik varázs szem szerint zöldbe van.


probalj poot teštet rakni a -rol a motora.

Szerző:  bundy87 [ szer. okt. 16, 2019 6:29 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

sziasztok
rég írtam már a csoportba ami azt jelenti nagyobb meghibásodás nem volt :thumb: .
most viszont segítség kellene, a mai napon megviccelt a verda.
tegnap minden oké hazajöttem melóból ma délben indítanám gyújtás van indítóznék semmi, leveszem a gyulát újra ráadom semmi inditózok kb 3-4 másodpercre rá elkezd tekerni beindul gyújtás le újra indítózok minden oké megcsináltam vagy 4x mindig indult akkor induljunk el elindulok egyszer csak elmegy az áram utána vissza is jön szervó világit gurulok tovább megint elmegy majd visszajön b+ újra indítom van szervó meg minden ,megyek tovább tankolok a kúton eljövök megint áramszünet gurulás közben újraindítottam van szervó stb haza érek átnézem az akku biztiket sarukat semmi hibát nem látok a saruk nem mozognak le vannak fixre húzva oxidréteg nincs csak a vezetékeket mozgattam át, keresgélek de semmi. b+ felidegesít fogtam elmentem kb 20km és semmi az égvilágon nem történt ment mint szokott nem volt áramszünet semmi. szívat a gépezet. esetleg valami tipp mi tudhatja ezeket csinálni vagy az akku haldoklik varázs szem szerint zöldbe van.

Szerző:  hubo44 [ csüt. okt. 03, 2019 10:00 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Gabesz írta:
2002 1.4 MPI AQW


radionak van bistošiteka da radio mukôdik de ot les inkab a gond a hod tipeled a dujtaš kapčolonal.

Szerző:  Gabesz [ csüt. okt. 03, 2019 8:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

2002 1.4 MPI AQW

Szerző:  hubo44 [ csüt. okt. 03, 2019 8:42 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Gabesz írta:
Egy kérdés a hozzáértőktől! Fater verdájában rádiócsere volt (nem gyári). Nincs a kapcsolószálban "ménkű"! Ha kiveszem a kulcsot akkor is bekapcsolva marad a rádió! Próba megvolt piros - sárga szálcserére is ugyanaz! Kimérve nincs olyan szál a világításon kívűl ami szakítaná az áramkört! Van ennek a kapcsolószálnak külön biztije? Vagy mikor gyújtáskapcsolót cseréltek akkor csúszhatott le a szál valahonnan? Van valami ötlet vagy hasonló eset? Köszi!


:) fuuu de nem tudom mien verdaja van a faterodnak.

Szerző:  Gabesz [ csüt. okt. 03, 2019 8:13 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Egy kérdés a hozzáértőktől! Fater verdájában rádiócsere volt (nem gyári). Nincs a kapcsolószálban "ménkű"! Ha kiveszem a kulcsot akkor is bekapcsolva marad a rádió! Próba megvolt piros - sárga szálcserére is ugyanaz! Kimérve nincs olyan szál a világításon kívűl ami szakítaná az áramkört! Van ennek a kapcsolószálnak külön biztije? Vagy mikor gyújtáskapcsolót cseréltek akkor csúszhatott le a szál valahonnan? Van valami ötlet vagy hasonló eset? Köszi!

Szerző:  Csabaa [ vas. szept. 15, 2019 9:46 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

f.megyesi21 írta:
Lenne két kérdésem:
-Kell még valami alapbeállítást végeznem vagy csak elég az óra és kulcs illesztés km állítás? (üzemanyagszintjelző alapbeállítás,stb.?)
-Létezik valahol olyan elérhető dokumentáció ami magába foglalja, hogy a vezérlőkben melyik kommunikációs csatorna mire való? mert most oké, hogy a fórumban megtaláltam, de jó legalább a fontosabb dolgokkal tisztában lenni...Számomra ez egy fontos dolog lenne és még eddig nem találtam semmit.

Köszönöm előre is és köszönöm a tanácsokat a hibára.
Most megismertem rendesen a Fabiát :D

Szia
A szinjelzésnél a piros vonal kezdetét lehet beállítani, 6 liternél kellene síponia.
Ezt elég nehéz kivitelezni.. Én is cseréltem órát, sőt a szintjelző potit is, de nem lett
érwzhetően pontatlan a kijelzés.

A vezérlők, csoportjait kigyűjtöttem a pdf-ből, de ha vcds-t használsz, nem a legrégebbi vagcom-ot, akkor a csoport kiválasztásánál kiírja az adat nevét, és lehetséges értékeit.

https://mega.nz/#F!KsJnFaQL!qfSbky_Xra3Gv1T6tLWL2g

Szerző:  f.megyesi21 [ pén. szept. 13, 2019 11:16 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

f.megyesi21 írta:
Csabaa írta:
f.megyesi21 írta:
Sziasztok!
Új vagyok itt, segítségre van szükségem, remélem jó helyre írom.
Autóm: 2003 Fabia I Best 1.4 MPI, 50KW, AQW motorkód.

Szia
Ez így elsőre nem óra hibának tűnik. Ennyi fals hiba, a tápfeszültség hiányára utal inkább.
-Az aksira mérj rá, simán és gyújtás kapcsolása után is. 11 volt minimum kell..
-Ha az aksi rendben, kábelköteg rohadás is lehetséges, a motorvezérlő alatt megy be az utastérbe..
Nehezen lehet hozzáférni, és a bandázst is le kell szedni, és egyesével ellenőrizni a szálakat. Ha sokat állt vízben
a köteg, a műanyag szigetelések megdagadnak, majd száradás után szétrepedeznek.. szakadás és több szál zárlata is lehetséges..

Amíg az immo villog nem fog elindulni, a motorvezérlő tilt. Az órának és a motorvezérlőnek össze kell "beszélnie", az error felirat is valószínű ezért van, és hiányzik a km állás.


Szia.
Köszönöm a választ, ahogy lesz egy kis időm nekiállok.
Jól gondolom, hogyha "kényelmesen" hozzá akarok férni a köteghez, akkor érdemes kiszedni az ablaktörlő mechanikát?



A tanácsot megfogadtam, a köteget átnéztem mindenhol, testpontokat is átnéztem (lentebb már írtam, hogy bele is kavarodtam :D), aztán leültem, átgondoltam olvastam, összeszedtem minden tudásom és rájöttem a problémára.
Óracsoport hiba volt. Óránál a tápfesz. megvolt, órában a stabilizátor IC-n 5V megvolt, többi IC testek jók voltak, Aminek találtam adatlapot annál a tápfesz. jó volt.
VAG-COM memóriahibát dobta az órára, VAG K+CAN Commander nem tudta a km állást és a PIN-t kiolvasni.
Vettem egy bontott órát és az működik.
Szerencsére megvan a kocsihoz a biléta a PIN-nel, VAG K+CAN Commander-el kiolvastam a hozott óra kódját, illesztettem a VAG-COM-ban, valamint a kulcsokat is illesztettem ( mind a fórumban találtak alapján +youtube) és indul az autó.
km állást is beállítottam az előző értékre +/- 200 km (mivel pontosan nem emlékszem rá, és nem lehetett az előző órából megtudni). Már csak kötegelni kell és összerakni mindent vissza :D

Lenne két kérdésem:
-Kell még valami alapbeállítást végeznem vagy csak elég az óra és kulcs illesztés km állítás? (üzemanyagszintjelző alapbeállítás,stb.?)
-Létezik valahol olyan elérhető dokumentáció ami magába foglalja, hogy a vezérlőkben melyik kommunikációs csatorna mire való? mert most oké, hogy a fórumban megtaláltam, de jó legalább a fontosabb dolgokkal tisztában lenni...Számomra ez egy fontos dolog lenne és még eddig nem találtam semmit.

Köszönöm előre is és köszönöm a tanácsokat a hibára.
Most megismertem rendesen a Fabiát :D

Szerző:  Joco [ szomb. szept. 07, 2019 7:32 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

feketete írta:
Joco írta:
Sziasztok a kérdésem az lenne hogy az 1.4mpi motoros AQW motor kód kettő ventilátor van az egy a klima a masik a hűtőventilátor ha meleg a víz melyik kell hogy be kapcsoljon az egyik kicsi a másik nagyob melyik a klímáé és melyik a hűtőé


a nagy a klimáé két sebességes , ha meghal a klimaventilátor az elektronika letiltja a klimát és a kis ventilátorral is tudsz közlekedni , deóne várj a javitással


Nem halt meg csak pont ma alábujtam es a hő gomba csatinál van 3 vezeték és az egyiken a külső burkolat meg van szakadva és mentem vele és be kapcsolt a kicsi venti de én edig mikor hallotam hogy megy aszt hittem hogy a nagy megy nem tudtam melyik mit hűjt de most már oke köszi

Szerző:  feketete [ szomb. szept. 07, 2019 7:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Joco írta:
Sziasztok a kérdésem az lenne hogy az 1.4mpi motoros AQW motor kód kettő ventilátor van az egy a klima a masik a hűtőventilátor ha meleg a víz melyik kell hogy be kapcsoljon az egyik kicsi a másik nagyob melyik a klímáé és melyik a hűtőé


a nagy a klimáé két sebességes , ha meghal a klimaventilátor az elektronika letiltja a klimát és a kis ventilátorral is tudsz közlekedni , deóne várj a javitással

Szerző:  Joco [ szomb. szept. 07, 2019 6:40 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Sziasztok a kérdésem az lenne hogy az 1.4mpi motoros AQW motor kód kettő ventilátor van az egy a klima a masik a hűtőventilátor ha meleg a víz melyik kell hogy be kapcsoljon az egyik kicsi a másik nagyob melyik a klímáé és melyik a hűtőé

Szerző:  f.megyesi21 [ szomb. aug. 31, 2019 7:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Csabaa írta:
f.megyesi21 írta:
Szia.
Köszönöm a választ, ahogy lesz egy kis időm nekiállok.
Jól gondolom, hogyha "kényelmesen" hozzá akarok férni a köteghez, akkor érdemes kiszedni az ablaktörlő mechanikát?

Nem, nem, a motortérben a vezérlő alatt a kerékívnél megy be az utastérbe a köteg..


Ma nekiálltam szétszedni.
-Rámértem az aksira jó.
-Kiszedtem az órát, 8 PIN-es fekete csati 8. pin és a kocsiszekrény között sipol--> ok
-Ugyanitt 8. és 7. pin között 12 V megvan, gyújtás ráadással 8. és 5. pin között is megvan--> akkor óra tápfesz ok??
-Viszont a másik csatlakozó 32. pin-je nem sipol össze semmilyen testtel. Ha jól értelmezem a rajzokat akkor valahol neki is testelni kell mert jeladótesthez megy a 327-es pont a motortérben :) .
Rámértem fesz mérővel a kocsitest és a 32. pin között és majdnem 0.5 V-ot mértem gyújtással és anélkül! Mellette a 8 pines csati mindkét tápján 11,5 V körüli értékeket mértem!!--> Ez szerintem nem f@sza.. :)
Szétbombáztam a kábelköteget a motortérben, de nem találtam semmit szemmel. minden test sípol minden testtel amit elértem stb.
Elkezdtem keresni a rajzokon emlegetett 327-es jeladótest pontot a kötegben a seb. jeladótól visszakövetve (szerintem meg is lett, nem tűnik rossznak) közben ugye a rajzon T10d jelölésű csatlakozó ami a jeladók testjét viszi tovább a 327-es ponthoz.
Na és itt találtam bibit (T10d): A kék-fehér vezeték (befecskendezőknek szállít +12V-ot rajzon) 5. pin és a jeladótest 7.pin között rövidzárat mértem! Feszültséget 0 V-ot (nem kb 12-nek kéne lennie?) mértem közöttük! A kék-fehér és aksi - saru között is 0 V, viszont ha az aksi + saruján mértem a ugyanezt a vezetéket az 12V volt! Szerintem pont fordítva kellene lennie........
Kikerestem, a 35. biztosító védi ezt a szakaszt, közvetlen onnan jön a nafta. Biztit kivettem és nem sípolt össze a kék és a barna!
Viszont a biztosítónak a bemenetén nem mérek feszt a testhez képest, hanem csak a + aksi saru felől 12 V-ot. Ez egy katyvasz......
Mértem áramfelvételt nyugalmi állapotban cc. 150 mA, gyújtással olyan cc. 1.5 A fölé nem ment....

Lehet teljesen elvittem magam és közben csak egy kis banális hiba, de most nem tudom hogyan tovább :D.

Szerző:  Csabaa [ csüt. aug. 29, 2019 7:34 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

f.megyesi21 írta:
Szia.
Köszönöm a választ, ahogy lesz egy kis időm nekiállok.
Jól gondolom, hogyha "kényelmesen" hozzá akarok férni a köteghez, akkor érdemes kiszedni az ablaktörlő mechanikát?

Nem, nem, a motortérben a vezérlő alatt a kerékívnél megy be az utastérbe a köteg..

Szerző:  f.megyesi21 [ csüt. aug. 29, 2019 7:31 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektronikai probléma

Csabaa írta:
f.megyesi21 írta:
Sziasztok!
Új vagyok itt, segítségre van szükségem, remélem jó helyre írom.
Autóm: 2003 Fabia I Best 1.4 MPI, 50KW, AQW motorkód.

Szia
Ez így elsőre nem óra hibának tűnik. Ennyi fals hiba, a tápfeszültség hiányára utal inkább.
-Az aksira mérj rá, simán és gyújtás kapcsolása után is. 11 volt minimum kell..
-Ha az aksi rendben, kábelköteg rohadás is lehetséges, a motorvezérlő alatt megy be az utastérbe..
Nehezen lehet hozzáférni, és a bandázst is le kell szedni, és egyesével ellenőrizni a szálakat. Ha sokat állt vízben
a köteg, a műanyag szigetelések megdagadnak, majd száradás után szétrepedeznek.. szakadás és több szál zárlata is lehetséges..

Amíg az immo villog nem fog elindulni, a motorvezérlő tilt. Az órának és a motorvezérlőnek össze kell "beszélnie", az error felirat is valószínű ezért van, és hiányzik a km állás.


Szia.
Köszönöm a választ, ahogy lesz egy kis időm nekiállok.
Jól gondolom, hogyha "kényelmesen" hozzá akarok férni a köteghez, akkor érdemes kiszedni az ablaktörlő mechanikát?

Oldal: 1 / 20 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/