Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Világítás kapcsoló
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2202
Oldal: 1 / 2

Szerző:  hubo44 [ hétf. nov. 04, 2019 5:49 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Gprsanyi írta:
Kedves Fórumozók!

Probléma röviden külső világítással kapcsolatban:
Adott egy Skoda Fábia II. 2007-es BZG motorkód, benzines, 1,2es classic,.
A probléma:
A biztosítékoknál lent a kormány alatt van egy kapcsoló, ami arra hivatott, hogy a nappali menetfényt automatikusan kapcsolja. Ez on állásba van, bekapcsolva, azonban nincs külső menetfény. Ha a kapcsolót, ami a világítást kapcsolja bekapcsolom a biztosíték tábla felett, ami ugye a manuális kapcsolásra szolgál, akkor működik a világítás, de automatikusan nem kapcsol.
Békés és Hajdú megyében a szakszervizek még nem találkoztak hasonló problémával.
Sokan gondoltak can-bus-os problémára, ezt nem tudom, hogyan szűrhető ki, a kapcsolókat és a biztosítékokat átnéztük, ott nincs gond. Mi lehet a probléma, mit nézzünk még meg?
A műszerfal mögött van kjét kis doboz, amiben kattanás hallható, ami a külső fényt kapcsolta, ebből ott 2 db van. Most már nem kattan, és nem tudni ott van-e a baj? Az én fábiám ilyen különleges?
Továbbá ennél a típusnál a jobb fényszóró magasság állító motorja zúg, és nem állítható, ez cserélhető? Van itt szakavatott, aki segíthet? Köszönöm észrevételeiteket előre is!


ez a hybaš est čerld ki ot katalog sam iš: https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... -9652.html

Szerző:  hubo44 [ vas. nov. 03, 2019 11:49 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

feketete írta:
Gprsanyi írta:
Kedves Fórumozók!

Probléma röviden külső világítással kapcsolatban:
Adott egy Skoda Fábia II. 2007-es BZG motorkód, benzines, 1,2es classic,.
A probléma:
A biztosítékoknál lent a kormány alatt van egy kapcsoló, ami arra hivatott, hogy a nappali menetfényt automatikusan kapcsolja. Ez on állásba van, bekapcsolva, azonban nincs külső menetfény. Ha a kapcsolót, ami a világítást kapcsolja bekapcsolom a biztosíték tábla felett, ami ugye a manuális kapcsolásra szolgál, akkor működik a világítás, de automatikusan nem kapcsol.
Békés és Hajdú megyében a szakszervizek még nem találkoztak hasonló problémával.
Sokan gondoltak can-bus-os problémára, ezt nem tudom, hogyan szűrhető ki, a kapcsolókat és a biztosítékokat átnéztük, ott nincs gond. Mi lehet a probléma, mit nézzünk még meg?
A műszerfal mögött van kjét kis doboz, amiben kattanás hallható, ami a külső fényt kapcsolta, ebből ott 2 db van. Most már nem kattan, és nem tudni ott van-e a baj? Az én fábiám ilyen különleges?
Továbbá ennél a típusnál a jobb fényszóró magasság állító motorja zúg, és nem állítható, ez cserélhető? Van itt szakavatott, aki segíthet? Köszönöm észrevételeiteket előre is!


Az autót most vetted vagy régen a tiéd?
Nekem fábia 1 nél volt hasonló hiba ( nem komfort elektronikás ) egy ideig müködött majd meghalt . A menetfény a ködlámpa volt . A hiba oka a kapcsoloban a ködlámpa érintkezője szétégett ( a ködlámpsa sem égett) A kapcsolót nem gyárira cseréltem , hanem Golf 4 re. kis szereléssel jó lett és árban negyede volt a fábia kapcsolo árának. De a golf kapcsolo alapból nem kapcsolta a menetfényt.
Ha tudnál szerezni probaként gyári kapcsolot és azzal kiprobálni mit csinál. A gyári programból is lehet kapcsolni a menetfényt azt is meg lehet nézni. Sz6ét tudod szedni a világítás kapcsolot is é megnézed a kapcsolo érintkezők állapotát.

állítómotor. kérsz segítséget aki a magasság állítót kapcsolja , leszeded a lámpa hátsó burkolatát . látod a szögletes állítómotort és a foncsorhoz kapcsolodó tolorudat . kapcsolják a fényszóróállítót oda - vissza és megnézed mit csinál. Ha bug megy a motor , csak valahol nem csatlakozik a foncsorhoz . A foncsoron van egy tolorud ahoz csatlakozik egy gömbbel a motor .

3 hiba lehet

a gömb nem csatlakozik a rudhoz
a rud egy patent nem csatlakozik ( kiugrott ) a foncsorból,
a tolorud valahol eltort.

a motor bajonetzárral csatlakozik a fényszoro házához forgatással és huzással nyilik. a gömböt ki tudod pattintani huzni oldalsó irányban.

a lámpán levő tolorudnak be kell pattania a helyére ha nem akkor mindig szétcsuszik.

a motoprt is szét lehet szedni , az összerakésnál vigyázni kell a motorban levő mikrokapcsolo helyretételével , mert ha rosszul rakod vissza a motor nem indulbe, mert ez a kpcsolovédi a motort a tulterheléstől . ha nagy nyometékkal fordula tengely a kapcsolo le zár . A kapcsolo fedelén levő kis luk és egy vékony csavarhuzó vagy szög segíteségével tudod helyesen helyre rakni.


a múser falba meg adta magat a nap.féň rele azert nem múkodik.
a 2fabianal nem čerelhetô a feň soro rervo motor.

Szerző:  feketete [ szomb. nov. 02, 2019 8:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Gprsanyi írta:
Kedves Fórumozók!

Probléma röviden külső világítással kapcsolatban:
Adott egy Skoda Fábia II. 2007-es BZG motorkód, benzines, 1,2es classic,.
A probléma:
A biztosítékoknál lent a kormány alatt van egy kapcsoló, ami arra hivatott, hogy a nappali menetfényt automatikusan kapcsolja. Ez on állásba van, bekapcsolva, azonban nincs külső menetfény. Ha a kapcsolót, ami a világítást kapcsolja bekapcsolom a biztosíték tábla felett, ami ugye a manuális kapcsolásra szolgál, akkor működik a világítás, de automatikusan nem kapcsol.
Békés és Hajdú megyében a szakszervizek még nem találkoztak hasonló problémával.
Sokan gondoltak can-bus-os problémára, ezt nem tudom, hogyan szűrhető ki, a kapcsolókat és a biztosítékokat átnéztük, ott nincs gond. Mi lehet a probléma, mit nézzünk még meg?
A műszerfal mögött van kjét kis doboz, amiben kattanás hallható, ami a külső fényt kapcsolta, ebből ott 2 db van. Most már nem kattan, és nem tudni ott van-e a baj? Az én fábiám ilyen különleges?
Továbbá ennél a típusnál a jobb fényszóró magasság állító motorja zúg, és nem állítható, ez cserélhető? Van itt szakavatott, aki segíthet? Köszönöm észrevételeiteket előre is!


Az autót most vetted vagy régen a tiéd?
Nekem fábia 1 nél volt hasonló hiba ( nem komfort elektronikás ) egy ideig müködött majd meghalt . A menetfény a ködlámpa volt . A hiba oka a kapcsoloban a ködlámpa érintkezője szétégett ( a ködlámpsa sem égett) A kapcsolót nem gyárira cseréltem , hanem Golf 4 re. kis szereléssel jó lett és árban negyede volt a fábia kapcsolo árának. De a golf kapcsolo alapból nem kapcsolta a menetfényt.
Ha tudnál szerezni probaként gyári kapcsolot és azzal kiprobálni mit csinál. A gyári programból is lehet kapcsolni a menetfényt azt is meg lehet nézni. Sz6ét tudod szedni a világítás kapcsolot is é megnézed a kapcsolo érintkezők állapotát.

állítómotor. kérsz segítséget aki a magasság állítót kapcsolja , leszeded a lámpa hátsó burkolatát . látod a szögletes állítómotort és a foncsorhoz kapcsolodó tolorudat . kapcsolják a fényszóróállítót oda - vissza és megnézed mit csinál. Ha bug megy a motor , csak valahol nem csatlakozik a foncsorhoz . A foncsoron van egy tolorud ahoz csatlakozik egy gömbbel a motor .

3 hiba lehet

a gömb nem csatlakozik a rudhoz
a rud egy patent nem csatlakozik ( kiugrott ) a foncsorból,
a tolorud valahol eltort.

a motor bajonetzárral csatlakozik a fényszoro házához forgatással és huzással nyilik. a gömböt ki tudod pattintani huzni oldalsó irányban.

a lámpán levő tolorudnak be kell pattania a helyére ha nem akkor mindig szétcsuszik.

a motoprt is szét lehet szedni , az összerakésnál vigyázni kell a motorban levő mikrokapcsolo helyretételével , mert ha rosszul rakod vissza a motor nem indulbe, mert ez a kpcsolovédi a motort a tulterheléstől . ha nagy nyometékkal fordula tengely a kapcsolo le zár . A kapcsolo fedelén levő kis luk és egy vékony csavarhuzó vagy szög segíteségével tudod helyesen helyre rakni.

Szerző:  Gprsanyi [ szomb. nov. 02, 2019 7:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Kedves Fórumozók!

Probléma röviden külső világítással kapcsolatban:
Adott egy Skoda Fábia II. 2007-es BZG motorkód, benzines, 1,2es classic,.
A probléma:
A biztosítékoknál lent a kormány alatt van egy kapcsoló, ami arra hivatott, hogy a nappali menetfényt automatikusan kapcsolja. Ez on állásba van, bekapcsolva, azonban nincs külső menetfény. Ha a kapcsolót, ami a világítást kapcsolja bekapcsolom a biztosíték tábla felett, ami ugye a manuális kapcsolásra szolgál, akkor működik a világítás, de automatikusan nem kapcsol.
Békés és Hajdú megyében a szakszervizek még nem találkoztak hasonló problémával.
Sokan gondoltak can-bus-os problémára, ezt nem tudom, hogyan szűrhető ki, a kapcsolókat és a biztosítékokat átnéztük, ott nincs gond. Mi lehet a probléma, mit nézzünk még meg?
A műszerfal mögött van kjét kis doboz, amiben kattanás hallható, ami a külső fényt kapcsolta, ebből ott 2 db van. Most már nem kattan, és nem tudni ott van-e a baj? Az én fábiám ilyen különleges?
Továbbá ennél a típusnál a jobb fényszóró magasság állító motorja zúg, és nem állítható, ez cserélhető? Van itt szakavatott, aki segíthet? Köszönöm észrevételeiteket előre is!

Szerző:  febi [ vas. szept. 29, 2019 7:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Sziasztok,

nekem pont a forditottja van, csukott es nyitott ajtoknal is folyamatosan vilagit a belso vilagitas a ket szelso allasba allitott kapcsolonal (Fabia 2), a mikrokapcsolok jok, mert a visszajelzes a muszerfalon ugy mukodik ahogy kell. Mi lehet a baj? Ugy emlekszem amikor megvettem, a jobb allasba kapcsolva csak akkor ment a belso vilagitas ha valamelyik ajtot kinyitottam.

Szerző:  feketete [ szomb. szept. 07, 2019 7:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Joco írta:
feketete írta:
Joco írta:
Igen ezek a hibák sorba megvannak a míkró kapcsolot nehéz kicserélni mi a folyamat?.


ha öreg a kocsi sok kilométer van benne . inkább a zár cserét javasolnám mert az is valahol már meg kopott, kophat. kb 5 ezer a kapcsoloó és 15 ezer a zár.


Oke köszi a választ


https://mega.nz/#F!ysYAhQhC!I8hx-TJfROE ... A!LoBUTRzA

Szerző:  Joco [ szomb. szept. 07, 2019 7:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

feketete írta:
Joco írta:
Igen ezek a hibák sorba megvannak a míkró kapcsolot nehéz kicserélni mi a folyamat?.


ha öreg a kocsi sok kilométer van benne . inkább a zár cserét javasolnám mert az is valahol már meg kopott, kophat. kb 5 ezer a kapcsoloó és 15 ezer a zár.


Oke köszi a választ

Szerző:  feketete [ szomb. szept. 07, 2019 7:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Joco írta:
Igen ezek a hibák sorba megvannak a míkró kapcsolot nehéz kicserélni mi a folyamat?.


ha öreg a kocsi sok kilométer van benne . inkább a zár cserét javasolnám mert az is valahol már meg kopott, kophat. kb 5 ezer a kapcsoloó és 15 ezer a zár.

Szerző:  Joco [ szomb. szept. 07, 2019 7:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Igen ezek a hibák sorba megvannak a míkró kapcsolot nehéz kicserélni mi a folyamat?.

Szerző:  feketete [ szomb. szept. 07, 2019 7:21 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Joco írta:
Sziasztok az lenne a kérdésem ha rajta hagyom a fabian a világítást miért nem sipol?


akkor kéne sipolnia ha kinyitod a bal ajtót ... a zárban a mikrikapcsolo rossz vagy annak a vezetéke

még a mikrokapcsolo hibájának a jele ha bal ajtó nyitásnál nem kapcsol be a belső világítás - ha nem pörög fel a benzinpumpa ... kiszállásnál ajtónyitás nem sipol ha rajta maradt az irányjelző

Szerző:  Joco [ szomb. szept. 07, 2019 6:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Sziasztok az lenne a kérdésem ha rajta hagyom a fabian a világítást miért nem sipol?

Szerző:  Naan [ szomb. ápr. 06, 2019 8:22 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

feketete írta:
Naan írta:
Sziasztok!
Már régóta olvasom a fórumot és rengeteg hasznos dolgot "eltanultam" tőletek.
A jelenlegi problémára azonban nem találtam megoldást.
2004-es Fábia Combim van. Kiégett az irányjelző izzó, gondoltam rakok bele ledeset. Hátulra raktam mindkét oldalra. Működik is szépen. Kívül rendesen villog. A műszerfalon pedig jó gyorsan. Ha ráteszem az utánfutót, akkor a műszerfalon is rendes sebességgel villog, viszont az utánfutó visszajelző nem megy.
Megoldható, hogy utánfutó nélkül a műszerfalon is lasabban villogjon, illetve ha ráteszem az utánfutót akkor működjön a visszajelző is?
Köszi!


Az irányjelző relé " érzékeli " az égők watt számát ellenállását és ellenállás fügvényében szabályozza a lámpa villogásának gyorsaságát . Ezért is villog gyorsabban az irányjelző oldal ha kiég egy égő.
A led égőnek kisebb a watt száma etért villog gyorsabban a lámpa . lehet hogy másfajta irányjelző relé kéne , vagy ellenállást beépíteni hogy ezzel elérjük a normál égők ellenállását.

Ilyen hiba lehet egy lámpatestnek nincs meg a normál testelése , akkor is gyorsabban villog az irányjelő, de az irányjelzés mellett villog a lámpatestben halványan más lámpa is.


Igen én is erre gondoltam, és olvastam is róla. Egyedül az zavar, hogy az irányjelzők kívül a külvilág számára rendesen villognak, nem gyorsan és nem lassabban mint azelőtt. kb. percenként 70-et.
Viszont bent a műszerfalon ugyanakkor a visszajelző kétszer olyan gyorsan villog. Ha egy relére lenne kötve a külső és a visszajelző, akkor egyszerre kellene villogniuk. Szerintem két külön relének kellene lennie ha kétféle sebességgel megy a külső és a műszerfali visszajelző. De lehet teljesen másképp gondolom mint valójában van.
Esetleg van valakinek a relékről beépítési rajza, melyik hol található?

Szerző:  feketete [ szomb. ápr. 06, 2019 6:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Naan írta:
Sziasztok!
Már régóta olvasom a fórumot és rengeteg hasznos dolgot "eltanultam" tőletek.
A jelenlegi problémára azonban nem találtam megoldást.
2004-es Fábia Combim van. Kiégett az irányjelző izzó, gondoltam rakok bele ledeset. Hátulra raktam mindkét oldalra. Működik is szépen. Kívül rendesen villog. A műszerfalon pedig jó gyorsan. Ha ráteszem az utánfutót, akkor a műszerfalon is rendes sebességgel villog, viszont az utánfutó visszajelző nem megy.
Megoldható, hogy utánfutó nélkül a műszerfalon is lasabban villogjon, illetve ha ráteszem az utánfutót akkor működjön a visszajelző is?
Köszi!


Az irányjelző relé " érzékeli " az égők watt számát ellenállását és ellenállás fügvényében szabályozza a lámpa villogásának gyorsaságát . Ezért is villog gyorsabban az irányjelző oldal ha kiég egy égő.
A led égőnek kisebb a watt száma etért villog gyorsabban a lámpa . lehet hogy másfajta irányjelző relé kéne , vagy ellenállást beépíteni hogy ezzel elérjük a normál égők ellenállását.

Ilyen hiba lehet egy lámpatestnek nincs meg a normál testelése , akkor is gyorsabban villog az irányjelő, de az irányjelzés mellett villog a lámpatestben halványan más lámpa is.

Szerző:  Naan [ szomb. ápr. 06, 2019 10:29 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Világítás kapcsoló

Sziasztok!
Már régóta olvasom a fórumot és rengeteg hasznos dolgot "eltanultam" tőletek.
A jelenlegi problémára azonban nem találtam megoldást.
2004-es Fábia Combim van. Kiégett az irányjelző izzó, gondoltam rakok bele ledeset. Hátulra raktam mindkét oldalra. Működik is szépen. Kívül rendesen villog. A műszerfalon pedig jó gyorsan. Ha ráteszem az utánfutót, akkor a műszerfalon is rendes sebességgel villog, viszont az utánfutó visszajelző nem megy.
Megoldható, hogy utánfutó nélkül a műszerfalon is lasabban villogjon, illetve ha ráteszem az utánfutót akkor működjön a visszajelző is?
Köszi!

Szerző:  Csabaa [ szer. feb. 15, 2017 1:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Irányjelző visszajelző

DzsekitCsen írta:
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy a jobb oldali irányjelző visszajelző nem villog (valószínű kiment benne a led). Milyen bonyolult ez kicserélni?
Üdv.
Karcsi

Szia
Nem írtad melyik fabia.. az egyeshez:
https://mega.nz/#F!m5JiFBjZ!bLe_JrzoqRLIEvFqW25mlg

https://mega.nz/#F!Dk4jTIwL!Cb_8lxo6qhex513VihBt6Q

Ha van kéznél diagnosztika vagcom/vcds , azzal lehet tesztelni a óra összes ledjét,mutatóját stb..
https://www.youtube.com/watch?v=MXyiFyj019c
Ez audi ,de a skodánál is ugyanígy megy a dolog.

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/