Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 13, 2018 8:08 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 07, 2018 9:02 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
DDani írta:
ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.


Szia
Nincs töltés, a leggyengébb láncszem a feszültség szabályzó, de nagyfesz dióda is lehet..


Megpróbálom kiszerelni külön csak a feszszab-ot (Bosch BR14-MO
F 00M 145 237) , csak azt nem tudom, hogy milyen másk típusokkal lehet helyettesíteni, ha pont ilyet nem találok, vagy ez kevésbé lényeges és elég, hogy a csatlakozások és a feszültség passzoljon illetve az új is a BR14-MO családba tartozzon.

Első ránézésre a komplett generátort lehet nem is olyan egyszerű kivenni, mint gondoltam, mert eléggé körül van bástyázva, alatta a klímakompresszor, felette a szervószívattyú, mellette az olajszűrő. Vajon le kell bontani a szervószivattyút ahhoz, hogy felfelé ki lehessen emelni?


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 10:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
DDani írta:
ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.


Szia
Nincs töltés, a leggyengébb láncszem a feszültség szabályzó, de nagyfesz dióda is lehet..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 10:01 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Sziasztok,

1M2-es 1.6 16V Toledomnál a következő "vicces" jelenségek történtek:

- kb. 5-10 perccel hideg indítás után városi 50-es temponál menet közben mintha elfogyott volna a szufla és le akart volna állni a motor, kapcsolgatok vissza 3-asba 2-esbe, majd 10-20 mp után észhez kap és meglovasodik, újra rendesen megy 4-esben 50-el. korábban (több hónapja vagy egy éve is talán ez előfordult autópályán ill. országútob is nagyobb 100-as tempóval is 5-ös sebességfokozatban)
- menet közben bekapcsolt tompított fényszórónál a tompított világítás műszerfali visszajelző lámpája nem világított, illetve parkolóban megnéztem, a fényszórók égtek csak a visszajelző nem. viszont most újra jó a visszajelzés is :)
- MAP szenzort sprayvel megtiszítottam, motortérben a legtöbb csatit (kivéve generátor,akksi,klíma,ecu ) kontaktsprayztem, hátha valamelyik érzékelő jele nem jó, bár gondolom akkor abból hiba kód keletkezne
- másnap már nem indult be, akksi le volt merülve 12 V alá (kb. 11.5 V)
- feltöltés után (kb. 13.4 V lett) szépen beindult és mentem is vele, viszont nemsokára a piros akksi szimbólum villogni kezdett menet közben és félreállva járó motornál is
- másnap már nem villog az akksi műszerfali lámpa

ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.

ezek szerint a műszerfali akksi szimbólum a generátor feszültség hiányát vagy hibáját jelzi, de nem az akksi saruknál lévő feszültséget érzékeli, hanem valahol már a generátornál?

hibakódokat olvastam, motorvezérlőhöz tartozó nincs, egyedül a központi zár vezérlőkre ír hibákat a két hátsóajtónál, valamint rádió antenna jel hibát, valamint jobb első ablakemelő hibát. ezek valamiféle kontakt hibák lehetnek, mert igazából ezek most működnek.

mit és hol érdemes megnéznem? valamelyik testvezetékkel lehet még gond valahol? vagy a generátor hagy ki időnként? hosszbordásszíj feszes, klímát is hajtja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 89
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Csabaa írta:
kaliczrob84 írta:
Nem tudom, hogy hány km után érdemes felújítani, de ha már úgyis meg lesz bontva, és aránylag sok km van benne, valószínűleg fel fogom újítani. Bosch Car Service-ben fogják csinálni, így gondolom alapvetően bosch alkatrészekkel dolgoznak majd. Vagy elküldik valahová felújítani. Nem tudom. Holnap kiderül.

190e km-nél még eredeti nálam minden generátor ügyben.


Már untam, hogy napok óta ott az autó a szervízben, így inkább azt mondtam, hogy cseréljük ki a komplett generátort és az akkumulátort is. Most minden csodás. Valami azonban szöget ütött a fejembe, ami lehet, hogy hasonló esetben jól jöhet másnak is.
Ugye amikor bekapcsolom a hátsó szélvédő melegítést, akkor a gomb narancssárgán világít.
Na a lerohadásom előtt pár nappal arra lettem figyelmes, hogy a gomb nem folyamatosan világít, hanem villog. Ilyet 10 év alatt még nem láttam. Lehet, hogy már a generátor nem tudott elég kraftot nyomni oda?
Mindenesetre ha legközelebb villog, akkor már gyanakodni fogok a generátorra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Műszerfal hibakód
HozzászólásElküldve: szer. feb. 07, 2018 7:34 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1192
Paulovszki írta:
Sziasztok egy Fábiám van 1.2 2004 évjárat nemrég vásárolt szóval nemsokat tudok az autóról azon kívül,hogy megy.
Két kérdésem is lenne az egyik,hogy a műszerfalon vilagit pirossal egy olyan szimbólum hogy a szék előre van döntve!de ez sem állandó néha világít néha nem, mintha kontaktos lenne és hol jó hol nem. Kérdés:ez az érzékelő hol van,hogy meg tudjam nézni vagy ki tudjam cserélni?
Másik probléma amit nem nagyon akarok elhinni,hogy ez gyárilag ilyen...
A belső világítás aminek működnie kellene ha pl kinyitom az ajtót csak akkor világít ha rajta van a gyújtás!es a csomag tartot is csak akkor tudom kinyitni ha gyujtas rajta van! Ez mitől lehetséges erősen kétlem hogy ez gyárilag ilyen !
Köszönöm a válaszokat
Sziasztok

Job hatšo tamla môgôt van a kapčolo.
mikro kapčolo a zarba fogja okozni čomag tarto ňitašt eš plafon vilagitašt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Műszerfal hibakód
HozzászólásElküldve: szer. feb. 07, 2018 7:14 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. feb. 07, 2018 6:56 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia
Sziasztok egy Fábiám van 1.2 2004 évjárat nemrég vásárolt szóval nemsokat tudok az autóról azon kívül,hogy megy.
Két kérdésem is lenne az egyik,hogy a műszerfalon vilagit pirossal egy olyan szimbólum hogy a szék előre van döntve!de ez sem állandó néha világít néha nem, mintha kontaktos lenne és hol jó hol nem. Kérdés:ez az érzékelő hol van,hogy meg tudjam nézni vagy ki tudjam cserélni?
Másik probléma amit nem nagyon akarok elhinni,hogy ez gyárilag ilyen...
A belső világítás aminek működnie kellene ha pl kinyitom az ajtót csak akkor világít ha rajta van a gyújtás!es a csomag tartot is csak akkor tudom kinyitni ha gyujtas rajta van! Ez mitől lehetséges erősen kétlem hogy ez gyárilag ilyen !
Köszönöm a válaszokat
Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 6:22 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kaliczrob84 írta:
Nem tudom, hogy hány km után érdemes felújítani, de ha már úgyis meg lesz bontva, és aránylag sok km van benne, valószínűleg fel fogom újítani. Bosch Car Service-ben fogják csinálni, így gondolom alapvetően bosch alkatrészekkel dolgoznak majd. Vagy elküldik valahová felújítani. Nem tudom. Holnap kiderül.

190e km-nél még eredeti nálam minden generátor ügyben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 89
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Csabaa írta:
kaliczrob84 írta:

Ma is tanultam valami újat. Gyanús, hogy a fesz.szabályzó, mert ugyanazok jönnek elő, mint annak idején. Alapvetően az új alkatrészeket részesítem előnyben, de azért nem mindenáron. Ha a felújítás is teljeskörű biztonságot ad, és még jóval olcsóbb is, akkor azt fogom választani.
Köszönöm szépen a segítséget!

Szia
A fesz szabályzót Te is ki tudod cserélni az nem nagy varázslat. Sőőt a felújítás is elég egyszerű dolog, (a videoban a fesz szabályzót szedi le először):
Első rész:
https://www.youtube.com/watch?v=QtyP7AyZxwg
Második rész:
https://www.youtube.com/watch?v=DhjT6qKUOBc

Egy dolog tud bosszantó lenni, ha az új alkatrész is vacak. Kollegám peugeotjánál kicseréltünk mindent; fesz szabályzót, szénkeféket, kommutátort, a tengely végeken a csapágyakat. Na itt volt a hiba eredeti gyártmányú csapágyat kapott még is elkezdett nyekeregni.. kétszer kellett szétszedni.. az új csapágy is egy nagy rakás szar volt..


Nem tudom, hogy hány km után érdemes felújítani, de ha már úgyis meg lesz bontva, és aránylag sok km van benne, valószínűleg fel fogom újítani. Bosch Car Service-ben fogják csinálni, így gondolom alapvetően bosch alkatrészekkel dolgoznak majd. Vagy elküldik valahová felújítani. Nem tudom. Holnap kiderül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 5:47 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kaliczrob84 írta:

Ma is tanultam valami újat. Gyanús, hogy a fesz.szabályzó, mert ugyanazok jönnek elő, mint annak idején. Alapvetően az új alkatrészeket részesítem előnyben, de azért nem mindenáron. Ha a felújítás is teljeskörű biztonságot ad, és még jóval olcsóbb is, akkor azt fogom választani.
Köszönöm szépen a segítséget!

Szia
A fesz szabályzót Te is ki tudod cserélni az nem nagy varázslat. Sőőt a felújítás is elég egyszerű dolog, (a videoban a fesz szabályzót szedi le először):
Első rész:
https://www.youtube.com/watch?v=QtyP7AyZxwg
Második rész:
https://www.youtube.com/watch?v=DhjT6qKUOBc

Egy dolog tud bosszantó lenni, ha az új alkatrész is vacak. Kollegám peugeotjánál kicseréltünk mindent; fesz szabályzót, szénkeféket, kommutátort, a tengely végeken a csapágyakat. Na itt volt a hiba eredeti gyártmányú csapágyat kapott még is elkezdett nyekeregni.. kétszer kellett szétszedni.. az új csapágy is egy nagy rakás szar volt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 4:08 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 89
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
hubo44 írta:
kaliczrob84 írta:
Nem értek hozzá, fogalmam sincs, mi az a regulátor. Azt sem tudom, hogy most tölt-e. Azt tudom,amit már leírtam. A kérdésem lényege, hogy adott esetben mi lenne a jobb megoldás.
Generátor csere vagy a felújítás?

ja akor meg lehet čak a batrid haldoklik.
regulator=fes.sabajzo.
eleg a fel ujitaš. (teli a piac kinai generatoral)


Ma is tanultam valami újat. Gyanús, hogy a fesz.szabályzó, mert ugyanazok jönnek elő, mint annak idején. Alapvetően az új alkatrészeket részesítem előnyben, de azért nem mindenáron. Ha a felújítás is teljeskörű biztonságot ad, és még jóval olcsóbb is, akkor azt fogom választani.
Köszönöm szépen a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1192
kaliczrob84 írta:
Nem értek hozzá, fogalmam sincs, mi az a regulátor. Azt sem tudom, hogy most tölt-e. Azt tudom,amit már leírtam. A kérdésem lényege, hogy adott esetben mi lenne a jobb megoldás.
Generátor csere vagy a felújítás?

ja akor meg lehet čak a batrid haldoklik.
regulator=fes.sabajzo.
eleg a fel ujitaš. (teli a piac kinai generatoral)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 89
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Nem értek hozzá, fogalmam sincs, mi az a regulátor. Azt sem tudom, hogy most tölt-e. Azt tudom,amit már leírtam. A kérdésem lényege, hogy adott esetben, ha úgy döntök, akkor mi lenne a jobb megoldás.
Generátor csere vagy a felújítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1192
kaliczrob84 írta:
hubo44 írta:
kaliczrob84 írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra belefutottam ugyanabba a dologba. Pár éve, 140.000 km-nél sorra dobta el a fogyasztókat az autó, ha leállítottam a motort, be se indult utána. Ki lett cserélve a generátorban a feszültségszabályzó, azóta csodálatos volt minden.
Ma pedig -222.000 km-nél- beindítom, mondom kicsit várok,amíg a pára elillan a szélvédőről. Egyszer csak sípolás, kijelzi a szervót, a légzsákot meg mit tudom én még mit, majd lekapcsolja a rádiót is. Na mondom ez ugyanaz lesz. Leállítottam a motort, és ugyanúgy nem indul újra. Ugyanazok a tünetek, mint annak idején.
Na már most. Ha kiderül, hogy valóban generátor, akkor 222.000 km után szerintetek felújítás vagy csere?

vala mi maš gond les ot. 230-250ezernel čak a sen kefek kopnak el bele forastok két ujat eš med tovab.(valeo) valami oka les hod zabalja a generatorokat.


Félreértettél. Nem zabálja a generátorokat. Mint írtam, első esetben feszültségszabályzó lett cserélve. Semmi más.

de valeonal meg nem talalkoztam hibaš regulatoral. mošt megin nem tôlt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 89
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
hubo44 írta:
kaliczrob84 írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra belefutottam ugyanabba a dologba. Pár éve, 140.000 km-nél sorra dobta el a fogyasztókat az autó, ha leállítottam a motort, be se indult utána. Ki lett cserélve a generátorban a feszültségszabályzó, azóta csodálatos volt minden.
Ma pedig -222.000 km-nél- beindítom, mondom kicsit várok,amíg a pára elillan a szélvédőről. Egyszer csak sípolás, kijelzi a szervót, a légzsákot meg mit tudom én még mit, majd lekapcsolja a rádiót is. Na mondom ez ugyanaz lesz. Leállítottam a motort, és ugyanúgy nem indul újra. Ugyanazok a tünetek, mint annak idején.
Na már most. Ha kiderül, hogy valóban generátor, akkor 222.000 km után szerintetek felújítás vagy csere?

vala mi maš gond les ot. 230-250ezernel čak a sen kefek kopnak el bele forastok két ujat eš med tovab.(valeo) valami oka les hod zabalja a generatorokat.


Félreértettél. Nem zabálja a generátorokat. Mint írtam, első esetben feszültségszabályzó lett cserélve. Semmi más.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1192
kaliczrob84 írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra belefutottam ugyanabba a dologba. Pár éve, 140.000 km-nél sorra dobta el a fogyasztókat az autó, ha leállítottam a motort, be se indult utána. Ki lett cserélve a generátorban a feszültségszabályzó, azóta csodálatos volt minden.
Ma pedig -222.000 km-nél- beindítom, mondom kicsit várok,amíg a pára elillan a szélvédőről. Egyszer csak sípolás, kijelzi a szervót, a légzsákot meg mit tudom én még mit, majd lekapcsolja a rádiót is. Na mondom ez ugyanaz lesz. Leállítottam a motort, és ugyanúgy nem indul újra. Ugyanazok a tünetek, mint annak idején.
Na már most. Ha kiderül, hogy valóban generátor, akkor 222.000 km után szerintetek felújítás vagy csere?

vala mi maš gond les ot. 230-250ezernel čak a sen kefek kopnak el bele forastok két ujat eš med tovab.(valeo) valami oka les hod zabalja a generatorokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség