Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Generátor
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2248
Oldal: 1 / 4

Szerző:  horvathzoli83 [ kedd máj. 14, 2019 5:21 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?[/quote]

igen, les meg ot čatlakozaš.[/quote]

Nagyon köszönöm a hasznos segítséget ! Sikerült délután megcsinálnom :) :)
Ahogyan írtad, az önindító alatt lévő csatlakozóból volt kiszakadva a DF szál :)
Mégegyszer köszönöm !

Szerző:  hubo44 [ hétf. máj. 13, 2019 8:58 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
hubo44 írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.


A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?[/quote]

igen, les meg ot čatlakozaš.

Szerző:  horvathzoli83 [ hétf. máj. 13, 2019 1:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

hubo44 írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.
[/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?

Szerző:  hubo44 [ vas. máj. 12, 2019 2:13 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.

Szerző:  horvathzoli83 [ vas. máj. 12, 2019 8:09 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.[/quote]

DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?

Szerző:  hubo44 [ pén. máj. 10, 2019 7:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Csabaa írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.

Szerző:  horvathzoli83 [ pén. máj. 10, 2019 3:48 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Csabaa írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.

Szerző:  Csabaa [ pén. máj. 10, 2019 12:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?

Szerző:  horvathzoli83 [ pén. máj. 10, 2019 11:12 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szerző:  Badzinga [ vas. máj. 05, 2019 9:32 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Badzinga írta:


derekek meg 1x ez nem valeo hanam bosch. a valeot šokalta boňolultab othon buťkôlni!

Sziasztok,

nemrégiben írtam, hogy már jó ideje nyikorog a generátorom, amiből elegem lett.....

...hihetetlen, de megcsináltuk apummal a generátorcsapágy cseréjét (VALEO gen.). A csapágyakat megvettem egy boltban (2800 Ft). Otthon levettük a szíjat majd a generátort. Az elektromos dugaszok egy kicsit be voltak ragadva. A generátor szíjtárcsához, illetve levételhez apum csinált egy célszerszámot. Utána a diódasorok vezetékeit leforrasztgattuk (bandázsolva voltak vékony dróttal). Utána szétcsavaroztuk és szétfeszegettük az állórészt és a pajzsot. A forgórészt kiütöttük, illetve csapágylehúzóval levettük a kisebb csapágyat. Több videót is néztem erről, és ott a csapágyat úgy veszik le, hogy széttörik a külső gyűrűt, a belsőt meg flexszel vágják le. Sokkal egyszerűbb és gyorsabb a lehúzó (persze ha van hely feltenni). Egy kisebb (6202) és egy nagyobb csapágy (6303) volt benne, a nagyobbik szorult, és ez okozta a generátor nyikorgását (!). Utána felraktuk az új csapágyakat, mindent fordított sorrendben megcsináltunk (forrasztás+bandázsolás, stb). A beszerelésénél szétbarmoltuk az utángyártott szíjfeszítő kulcsnyílását a sok feszítés miatt. Szerencsére épp kéznél volt a régi gyári, így azt visszaraktuk, végül a szíjat.

Aztán jött a teszt, és láss csodát, nincs több nyikorgás.....hosszú délután volt (~7 óra), de megérte...

Szerző:  hubo44 [ szomb. ápr. 13, 2019 7:40 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


Bizoň mind a šic. de dobd le a sijat eš mar ki tudod zarni a víz pumpat, alternatort eš a fesitôt.

Szerző:  feketete [ szomb. ápr. 13, 2019 7:30 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


lehet hogy váltócsapágy
alapjáraton csapágyhang van forog a nyelestengely , ha kinyomod a kuplungot akkor elhalgat , ez nyelestengely hang, mert kinyomott kuplungnál nem forog a nyelestengely és nincs hang

Szerző:  Csabaa [ szomb. ápr. 13, 2019 1:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.

Szerző:  Badzinga [ szomb. ápr. 13, 2019 9:49 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szerző:  Badzinga [ csüt. feb. 28, 2019 7:04 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziaszok
Itt kapsz hozzá mindent:
http://fervill.hu/

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg

https://youtu.be/DhjT6qKUOBc[/quote]

derekek meg 1x ez nem valeo hanam bosch. a valeot šokalta boňolultab othon buťkôlni![/quote]

Sziasztok,

köszönöm a hozzászólásokat, a videókat én is megnéztem a bosch típusúra és tényleg azt mondta benne a szerelő, hogy a valeo-t nehezebb szétszedni. Valszeg akkor ferr-vill lesz....,mennyibe kerülhet egy csapágycsere?

Sziasztok.

Oldal: 1 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/