Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Generátor
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2248
Oldal: 1 / 4

Szerző:  hubo44 [ hétf. aug. 12, 2019 6:23 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Harcos88 írta:
Szia hubo44

Értem,ezzel talán tudnék segíteni a töltés hiányán? vagy ez egy átmeneti megoldás?

Elsőre mit mondasz mi a véleményed a jelenségről?


íd čak probald ki les/e tôlteš.

Szerző:  Harcos88 [ hétf. aug. 12, 2019 6:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Szia hubo44

Értem,ezzel talán tudnék segíteni a töltés hiányán? vagy ez egy átmeneti megoldás?

Elsőre mit mondasz mi a véleményed a jelenségről?

Szerző:  hubo44 [ vas. aug. 11, 2019 11:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Harcos88 írta:
Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy sajnos nincs töltés a kocsimban.
Na most vettem egy generátort. Felraktuk,nem akartam szerelgetni külön a generátort,fesz-szabályzó meg miegymás.. A gyári Valeo Generátor 70A/14V-ami benne volt. Most egy JP Group van benne 90A/14V,viszont még mindig nincs töltés a kocsimba. Sajnos nem jut el az akksiig a feszkó. Kimértük a Generátornál 14.4-et leadja de valahol elszökik,sérülések nincsenek a kábelen.külsérelmi nyomok,végig néztük. De Furcsálom hogy Új Dayco 1453mm-es szíj,klima nélküli gép egyébként,és új generátor nem felújított. és hogy hogy nem megy el az Aksiig a töltés. Valaki találkozott már ilyennel? Az akku fedélen vannak a csatlakozási pontok 2.fekete ,egy Generátor,egy Önindító,és egy Piros vezeték,ami belecsatlakozik egy biztosító táblába amin van egy 10A-és egy 30A-biztosíték,de épek azok is.Nem tudom mit vezérel mert a gépkönyveb nincs leírva..

Hátha találkozott valaki ilyennel,és tudna segíteni nekem,nagyon bosszantó szeretném használni az autót,de így hogy nem tölt semmit. és Önidítózskor leszívja az egész energiát így nem merek elmenni sehova. Egyébként töltöttem már az akksit. Exide 53Ah/530as indítóárammú az akksi. Fejtörős nagyon. A müszerfalon az aksi ikon elalszik mikor beindul nagy nehezen az autó, még így is hogy nincs töltés az autón. Szóval várom a lelkes válaszokat,hátha tudtok segíteni.

Köszönöm előre is.Addig ebben a nagy melegben lerohad az utcán a kocsi:P


rakjal 1 ijent a kasnirôl a motora eš merd a tôltešt.
http://www.nd.sk/nahradny-diel/ine-elek ... -id8428499

Szerző:  Harcos88 [ vas. aug. 11, 2019 10:12 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy sajnos nincs töltés a kocsimban.
Na most vettem egy generátort. Felraktuk,nem akartam szerelgetni külön a generátort,fesz-szabályzó meg miegymás.. A gyári Valeo Generátor 70A/14V-ami benne volt. Most egy JP Group van benne 90A/14V,viszont még mindig nincs töltés a kocsimba. Sajnos nem jut el az akksiig a feszkó. Kimértük a Generátornál 14.4-et leadja de valahol elszökik,sérülések nincsenek a kábelen.külsérelmi nyomok,végig néztük. De Furcsálom hogy Új Dayco 1453mm-es szíj,klima nélküli gép egyébként,és új generátor nem felújított. és hogy hogy nem megy el az Aksiig a töltés. Valaki találkozott már ilyennel? Az akku fedélen vannak a csatlakozási pontok 2.fekete ,egy Generátor,egy Önindító,és egy Piros vezeték,ami belecsatlakozik egy biztosító táblába amin van egy 10A-és egy 30A-biztosíték,de épek azok is.Nem tudom mit vezérel mert a gépkönyveb nincs leírva..

Hátha találkozott valaki ilyennel,és tudna segíteni nekem,nagyon bosszantó szeretném használni az autót,de így hogy nem tölt semmit. és Önidítózskor leszívja az egész energiát így nem merek elmenni sehova. Egyébként töltöttem már az akksit. Exide 53Ah/530as indítóárammú az akksi. Fejtörős nagyon. A müszerfalon az aksi ikon elalszik mikor beindul nagy nehezen az autó, még így is hogy nincs töltés az autón. Szóval várom a lelkes válaszokat,hátha tudtok segíteni.

Köszönöm előre is.Addig ebben a nagy melegben lerohad az utcán a kocsi:P

Szerző:  horvathzoli83 [ kedd máj. 14, 2019 5:21 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?[/quote]

igen, les meg ot čatlakozaš.[/quote]

Nagyon köszönöm a hasznos segítséget ! Sikerült délután megcsinálnom :) :)
Ahogyan írtad, az önindító alatt lévő csatlakozóból volt kiszakadva a DF szál :)
Mégegyszer köszönöm !

Szerző:  hubo44 [ hétf. máj. 13, 2019 8:58 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
hubo44 írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.


A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?[/quote]

igen, les meg ot čatlakozaš.

Szerző:  horvathzoli83 [ hétf. máj. 13, 2019 1:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

hubo44 írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.
[/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.[/quote]

Most néztem meg, egy kék színű drót lesz ha jól látom és ez a köteg megy le az önindító alá.
Akkor ezen a szakaszon kell keresnem a hibát ugye ?

Szerző:  hubo44 [ vas. máj. 12, 2019 2:13 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?[/quote]

igen. a hiba a štarter (ôn indito) alat sok leni.

Szerző:  horvathzoli83 [ vas. máj. 12, 2019 8:09 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.[/quote]

DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.[/quote][/quote]

A DF szál a feszültségszabályzón lévő olvális csatlakozó egyik szála ugye ?

Szerző:  hubo44 [ pén. máj. 10, 2019 7:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Csabaa írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.


DF sakadaš van ha gaz adaškor be indul a tôlteš.

Szerző:  horvathzoli83 [ pén. máj. 10, 2019 3:48 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Csabaa írta:
horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?


Szia ! Semmilyen hibakódot nem tárolt ! Valóban nincs töltés, ha adva van neki egy nagyobb gázfröccs, akkor van töltés. Állítólag valamilyen vezeték köteg hiba szokott ezeknél lenni, lehetséges, hogy ilyen gond lesz.

Szerző:  Csabaa [ pén. máj. 10, 2019 12:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

horvathzoli83 írta:
Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szia
Nem az izzón vagyis a műszerfal led-én keresztül van a gerjesztés. Ezt a elektromos rendszer vezérlője irányítja.
Milyen hibakódot tárolt a vezérlője!?
Az aksira rámérve valóban nincs töltés, vagy csak a visszajelzés hiányzik?

Szerző:  horvathzoli83 [ pén. máj. 10, 2019 11:12 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Sziasztok !
A segítségeteket kérném, hátha találkozott valaki hasonló hibával.
2001-es évjáratú 1.9 pdtdi motoros fabiám van.
Gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világít, aminek következtében nincs gerjesztés.
Az előző tulaj egy plusz izzó bekötésével oldotta meg a gerjesztést, amely a motor elinditása utána elalszik.
Jártam már villamossági szerelőnél is az autóval, de nem találták meg a hibát, annyit mondtak a motorvezérlőnél lehet valami gond, amiatt nem világít.
Néha-néha ha ráadom a gyujtást, felvillan egy pillanatra a töltés lámpa.

Előre is köszönöm a segítségeteket !

Szerző:  Badzinga [ vas. máj. 05, 2019 9:32 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Badzinga írta:


derekek meg 1x ez nem valeo hanam bosch. a valeot šokalta boňolultab othon buťkôlni!

Sziasztok,

nemrégiben írtam, hogy már jó ideje nyikorog a generátorom, amiből elegem lett.....

...hihetetlen, de megcsináltuk apummal a generátorcsapágy cseréjét (VALEO gen.). A csapágyakat megvettem egy boltban (2800 Ft). Otthon levettük a szíjat majd a generátort. Az elektromos dugaszok egy kicsit be voltak ragadva. A generátor szíjtárcsához, illetve levételhez apum csinált egy célszerszámot. Utána a diódasorok vezetékeit leforrasztgattuk (bandázsolva voltak vékony dróttal). Utána szétcsavaroztuk és szétfeszegettük az állórészt és a pajzsot. A forgórészt kiütöttük, illetve csapágylehúzóval levettük a kisebb csapágyat. Több videót is néztem erről, és ott a csapágyat úgy veszik le, hogy széttörik a külső gyűrűt, a belsőt meg flexszel vágják le. Sokkal egyszerűbb és gyorsabb a lehúzó (persze ha van hely feltenni). Egy kisebb (6202) és egy nagyobb csapágy (6303) volt benne, a nagyobbik szorult, és ez okozta a generátor nyikorgását (!). Utána felraktuk az új csapágyakat, mindent fordított sorrendben megcsináltunk (forrasztás+bandázsolás, stb). A beszerelésénél szétbarmoltuk az utángyártott szíjfeszítő kulcsnyílását a sok feszítés miatt. Szerencsére épp kéznél volt a régi gyári, így azt visszaraktuk, végül a szíjat.

Aztán jött a teszt, és láss csodát, nincs több nyikorgás.....hosszú délután volt (~7 óra), de megérte...

Szerző:  hubo44 [ szomb. ápr. 13, 2019 7:40 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Generátor

Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


Bizoň mind a šic. de dobd le a sijat eš mar ki tudod zarni a víz pumpat, alternatort eš a fesitôt.

Oldal: 1 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/