Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Központizár, ajtózár
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=251
Oldal: 1 / 95

Szerző:  Csabaa [ kedd nov. 12, 2019 9:02 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Nikolasz85 írta:
Hello mindenkinek
Bocs a kérdésemért..
Lenne egy kis problémám. Skoda fabia 2002 es 1.4 es 1 hete vásároltam. gyari kulcs nincs hozzá viszont vettem egy univerzális központi zár vezérlő szettet amit probàlok be kötni a nyitàs funkció már müködik viszont a záró funkció nem,mert nem találom a 6 darab kabelből hogy melyik lenne az. A anyitó záró motorok már benne voltak " gyárilag". Valakinek tanacsa van e hogy mit hova kössek? Vagy hogy a vezérlön melyik színeket mihez társitsam egybe? Előre is köszönöm. Annyit tudok piros az a pozitív a fekete a negatív,vagy is test... A két fehér szál megy a motor 2 szálahoz? Az utolsó fotón a 6 szál az a fó motor vezetékei..
Képek a linkeken.

https://mega.nz/#!Ad1WDY7D!vtTl7_wPzFaH ... JZzhNzO0pY

https://mega.nz/#!IEdRGSIS!o1G_eJXHmy1P ... uMJvbxn1Dg

https://mega.nz/#!lNVlnI5Z!EqSBxSs1X1Sw ... O4DvckGNi0

https://mega.nz/#!gVdDUChD!Ab2jwAbk6Z-b ... qj-yVMJ8Wo

https://mega.nz/#!4McFGCqC!CbJ3TFU7GZvD ... 60AnWaQ8pg

Szia
Nem lehet megnyitni a megás oldalt, nem a kulcsos linket másoltad ide..

Szerző:  Nikolasz85 [ hétf. nov. 11, 2019 8:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Hello mindenkinek
Bocs a kérdésemért..
Lenne egy kis problémám. Skoda fabia 2002 es 1.4 es 1 hete vásároltam. gyari kulcs nincs hozzá viszont vettem egy univerzális központi zár vezérlő szettet amit probàlok be kötni a nyitàs funkció már müködik viszont a záró funkció nem,mert nem találom a 6 darab kabelből hogy melyik lenne az. A anyitó záró motorok már benne voltak " gyárilag". Valakinek tanacsa van e hogy mit hova kössek? Vagy hogy a vezérlön melyik színeket mihez társitsam egybe? Előre is köszönöm. Annyit tudok piros az a pozitív a fekete a negatív,vagy is test... A két fehér szál megy a motor 2 szálahoz? Az utolsó fotón a 6 szál az a fó motor vezetékei..
Képek a linkeken.

https://mega.nz/fm/cN1AhYSb

Szerző:  Csabaa [ kedd nov. 05, 2019 6:36 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

verda írta:
Szia,
Kb 1 éve nem nyílt ki a csom. ajtó, szervizbe vittem, nézegették, húzkodták a csom. ajtó átvezetőnél a vezetékeket, de szakadást nem találtak. Lebontották a cs.ajtó belső borítását, ott is matattak, valószínű az ottani nyitó mikrokapcsolót is kimérték. Kicserélték a zárat. Jó lett, de nekem gyanús volt, hogy nem az volt a hiba…
Csabaa:
„Ha csak a bal első ajtó nyitására nem oldja a csomagtartó zárat a központi, akkor csak a mikrokapcsoló hiba marad.” >>> kérlek ezt kifejtenéd kicsit bővebben, mert nem igazán értem. Gondolom, itt is és az előző hozzászólásaidnál is a BE ajtó mikrokapcsolójára utaltál.
Egyébként én hiszek Nektek, hiszen jól értetek hozzá (köszönjük a sok hasznos szakmai segítségnyújtást!) de magyarázza el valaki, hogy mi köze van a BE ajtó mikrokapcsolójának a hátsó(csom.) ajtó nyitásához. Gondolom, a BE ajtó nyitott v. csukott állapotát jelzi vissza a nyitott v. zárt mikrokapcsoló. Ha a BE ajtó/mikrokapcsoló nyitott, akkor is működnie kell a hátsó (csom.) ajtó zárjának és akkor is ha csukott. Logikailag nem értem az összefüggést.
Még egy kérdés: Ha a távszabályzóval be van zárva a kocsi, és a BE ajtónál a „pöcöknél” a piros led villog, az azt jelenti, hogy jól működik a BE ajtózárban a mikrokapcsoló?
Segítségeteket köszönöm.

Szia
A csomagtartó zárás a rablásvédelem miatt van. Megállsz jön a raboló bácsi, és felnyitja a csomagtartót és elvisz valamit..
Nekem először a bal első zárban kezdett szórakozni a kapcsoló. Kiszálltam de nem nyílt a csomagtartó, mivel a központi nem érzékelte az ajtó nyitását. Visszaséta és a bowdenes karral tudtam csak kinyitni.
Bármelyik ajtó nyitásánál oldja a csomagtartót is, persze ha érzékeli a nyitott ajtót, a kapcsoló rövidzárat ad. Csukott ajtónál szakadás.
A záraknak két állapota van. Egy retesz állás, ilyenkor kívűlről nem csak bentről nyitható. A másik állás a tényleges zárás, ilyenkor bentről sem nyitható. Ilyenkor villog pa piros led. A zárásnál hallanni a dupla "csattanást" a retesz majd a teljes zárást.

Nekem nincs távirányító csak gyári központizár. Bekapcsoltam a 15km/h-s zárást, ilyenkor kintről nem nyitható, a mechanikus kar oldja a reteszelést amikor kb félig van kihúzva. Ha tovább húzom a bowdent nyitja a zárat. A gyújtáskulcs kapcsolóját is aktiváltam, ha kihúzom a kulcsot ugyancsak oldja a zárak reteszelését.
Ezt az utóbbit csak azért írom, mert volt hogy nem duplán záródtak a zárak, és ilyenkor a led sem villogott. Ilyenkor bentről nyitható maradt. Ez a gyújtáskulcs kapcsolójának a kontakt hibája okozta, nem érezte a kulcs kihúzását, ezért nem zárt teljesen. Ez a bent hagyott kulcs miatt fontos, nem lesz teljesen nyithatatlan az ajtó..persze ha az ablak fent van azért nem olyan egyszerű egy dróttal a belső kart elérni..

Szerző:  verda [ kedd nov. 05, 2019 4:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Csabaa írta:
verda írta:
Szóval, meglepődtem, hogy az átvezetés gumiharang kasztniba csatlakozása mennyire silányan van megoldva beázás ellen!!! Ez azért lenne nagyon fontos, mert az ajtó "tok" síkjában, ahol a gumiharang csatlakozik, közvetlenül ott van 4 db kábelvég csatlakozó, ami az összes ajtóban lévő vezetéket szolgálja. Szóval szerintem, az ott "víz veszélyes" helyen van! >>>szerintem konstrukciós hiba kábelvég csatlakozókat oda tenni!
Mi a tapasztalatotok: nem szokott az ott beázni??? Hogy lehet esetleg a csatik beázását megelőzni?
A hátsó (csomagtér) ajtó nyitási gondjára visszatérve, hibalehetőségnek csak a BE ajtó mikrokapcsoló marad? Még valami ötlet?
Csabaa?
Köszi a segítséget.

Szia
Az ajtó átvezetésben van egy két oldalról bepattintott műanyag elem. Erre van ráhúzva a gumiharang, nem igazán tud beázni..
Ha csak a bal első ajtó nyitására nem oldja a csomagtartó zárat a központi, akkor csak a mikrókapcsoló hiba marad.

Szia,
Kb 1 éve nem nyílt ki a csom. ajtó, szervizbe vittem, nézegették, húzkodták a csom. ajtó átvezetőnél a vezetékeket, de szakadást nem találtak. Lebontották a cs.ajtó belső borítását, ott is matattak, valószínű az ottani nyitó mikrokapcsolót is kimérték. Kicserélték a zárat. Jó lett, de nekem gyanús volt, hogy nem az volt a hiba…
Csabaa:
„Ha csak a bal első ajtó nyitására nem oldja a csomagtartó zárat a központi, akkor csak a mikrokapcsoló hiba marad.” >>> kérlek ezt kifejtenéd kicsit bővebben, mert nem igazán értem. Gondolom, itt is és az előző hozzászólásaidnál is a BE ajtó mikrokapcsolójára utaltál.
Egyébként én hiszek Nektek, hiszen jól értetek hozzá (köszönjük a sok hasznos szakmai segítségnyújtást!) de magyarázza el valaki, hogy mi köze van a BE ajtó mikrokapcsolójának a hátsó(csom.) ajtó nyitásához. Gondolom, a BE ajtó nyitott v. csukott állapotát jelzi vissza a nyitott v. zárt mikrokapcsoló. Ha a BE ajtó/mikrokapcsoló nyitott, akkor is működnie kell a hátsó (csom.) ajtó zárjának és akkor is ha csukott. Logikailag nem értem az összefüggést.
Még egy kérdés: Ha a távszabályzóval be van zárva a kocsi, és a BE ajtónál a „pöcöknél” a piros led villog, az azt jelenti, hogy jól működik a BE ajtózárban a mikrokapcsoló?
Segítségeteket köszönöm.

Szerző:  feketete [ hétf. nov. 04, 2019 5:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Csabaa írta:
verda írta:
Szóval, meglepődtem, hogy az átvezetés gumiharang kasztniba csatlakozása mennyire silányan van megoldva beázás ellen!!! Ez azért lenne nagyon fontos, mert az ajtó "tok" síkjában, ahol a gumiharang csatlakozik, közvetlenül ott van 4 db kábelvég csatlakozó, ami az összes ajtóban lévő vezetéket szolgálja. Szóval szerintem, az ott "víz veszélyes" helyen van! >>>szerintem konstrukciós hiba kábelvég csatlakozókat oda tenni!
Mi a tapasztalatotok: nem szokott az ott beázni??? Hogy lehet esetleg a csatik beázását megelőzni?
A hátsó (csomagtér) ajtó nyitási gondjára visszatérve, hibalehetőségnek csak a BE ajtó mikrokapcsoló marad? Még valami ötlet?
Csabaa?
Köszi a segítséget.

Szia
Az ajtó átvezetésben van egy két oldalról bepattintott műanyag elem. Erre van ráhúzva a gumiharang, nem igazán tud beázni..
Ha csak a bal első ajtó nyitására nem oldja a csomagtartó zárat a központi, akkor csak a mikrókapcsoló hiba marad.


a kaszniból a csomagtérbe menő vezeték is lehet valahol szakadt

Szerző:  Csabaa [ hétf. nov. 04, 2019 9:27 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

verda írta:
Szóval, meglepődtem, hogy az átvezetés gumiharang kasztniba csatlakozása mennyire silányan van megoldva beázás ellen!!! Ez azért lenne nagyon fontos, mert az ajtó "tok" síkjában, ahol a gumiharang csatlakozik, közvetlenül ott van 4 db kábelvég csatlakozó, ami az összes ajtóban lévő vezetéket szolgálja. Szóval szerintem, az ott "víz veszélyes" helyen van! >>>szerintem konstrukciós hiba kábelvég csatlakozókat oda tenni!
Mi a tapasztalatotok: nem szokott az ott beázni??? Hogy lehet esetleg a csatik beázását megelőzni?
A hátsó (csomagtér) ajtó nyitási gondjára visszatérve, hibalehetőségnek csak a BE ajtó mikrokapcsoló marad? Még valami ötlet?
Csabaa?
Köszi a segítséget.

Szia
Az ajtó átvezetésben van egy két oldalról bepattintott műanyag elem. Erre van ráhúzva a gumiharang, nem igazán tud beázni..
Ha csak a bal első ajtó nyitására nem oldja a csomagtartó zárat a központi, akkor csak a mikrókapcsoló hiba marad.

Szerző:  verda [ vas. nov. 03, 2019 10:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Hiba leírása: 2019.10.01.
.
.
Leellenőriztem az ajtók mikrokapcsolóját, eredmény:
1. sofőr bent ül, világítás bekapcs. BE ajtó nyitásakor van hangjelzés (a többi ajtó nyitására nincs)
2. BE, JE, JH ajtó nyitásakor az utastér világítás felgyullad. A BH ajtó nyitásakor nem gyullad fel!>>> akkor itt nem jó a mikrokapcsoló?
Az a helyzet, hogy emlékezetem szerint korábban a BE ajtó nyitásakor nem mindig gyulladt fel az utastér világítás. Most a próbakor igen, most a hátsó csom. ajtó is működik (az a kérdés mikor döglik be megint???)
Kösz a válaszokat.
.
.
feketete:
a bal első ajtó vezérel mindent a többi csak a belső világitást komfort autóban az alapmodelbe nem. a sok nyitástól a mikrokapcsoló "nyomogombja" kopik el és esetlegesen müködik
.
.
Csabaa:
Ez gyanúsan mikrokapcsoló. Előtte érdemes megnézni az ajtó átvezetésben a kábeleket, ott is el tud szakadni..
Nálam már csak a jobb hátsó eredeti.
Elől már mind a két zárban cseréltem kapcsolót, a bal hátsó ajtóban komplett zárat..(hol nyilt hol nem..)
>>>
Átnéztem a BE ajtó átvezetésében (gumiharangban) a vezetékeket. Egy szakadtat találtam, de nem az volt, az asszem a könyöktámaszban lévő kapcsolóegység "világítása" lehetett, mert most ott lett világítás. Más szakadást nem találtam.
Szóval, meglepődtem, hogy az átvezetés gumiharang kasztniba csatlakozása mennyire silányan van megoldva beázás ellen!!! Ez azért lenne nagyon fontos, mert az ajtó "tok" síkjában, ahol a gumiharang csatlakozik, közvetlenül ott van 4 db kábelvég csatlakozó, ami az összes ajtóban lévő vezetéket szolgálja. Szóval szerintem, az ott "víz veszélyes" helyen van! >>>szerintem konstrukciós hiba kábelvég csatlakozókat oda tenni!
Mi a tapasztalatotok: nem szokott az ott beázni??? Hogy lehet esetleg a csatik beázását megelőzni?
A hátsó (csomagtér) ajtó nyitási gondjára visszatérve, hibalehetőségnek csak a BE ajtó mikrokapcsoló marad? Még valami ötlet?
Csabaa?
Köszi a segítséget.

Szerző:  feketete [ szomb. okt. 26, 2019 5:47 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Csabaa írta:
Kriss írta:
Idézet:
Bal hátul komplett zárat cseréltem (néha nem nyilt ki) azzal sincs bajom.


Abban az esetben ha sem belűről sem kívülről nem nyitható az ajtó (szintén hátsó), nem lehet a kábeleken keresztül nyitásra bírni (áthidalni, rövidre zárni, megtápolni)?

Szia
Sajnos nem. Néhány lehetőség van, a központi nyitásánál a beragadt zár kilincsét
is megrántod.Mindegy, hogy távvezérlős vagy csak kulcsos a központi, az egyidőben mozgatás a lényeg. Nálam ez néha segített.
A másik, a nyitással ugyan csak párhuzamosan a belső nyitókart rántottam meg.
De ha egyszer is kinyílt érdemes azonnal zárat cserélni..


Az elektromos reteszelő részt szétszedve, a spiráltengely el volt mozdulva a helyéről. Ezáltal a véghelyzetben túlfutott a mikrokapcsolón, így már sem a motor, sem a kézi működtetésű gomb nem tudta kivenni a tengelyt reteszpozícióból. Ez a tengelyen lévő kis fehér pöcök, ez mondja meg a mechanikának, hogy zárva van, vagy ki lehet nyitni. Ember legyen, aki az ajtót kifúrva, ezzel egyidejűleg az elektronikának a házát is pontosan kifúrva visszarakja, vagy kipöccinti. Érdekes, az elektromos aktuátor részt elmozdítva már nyílt is az ajtó... -mert kiakadt a tengelyen lévő fehér reteszelő fül.
Ui: Azért zöld, mert 1.5 éve javíttattam, szintén hol nyitott, hol nem és egy Bora zár került bele bontottan. Akkor ez cirka 25e Ft-omba került. Illetve utána 2 hónapot bírt és azóta zárva van. Szóval nagyjából 1.5 év alatt volt párszor szerencsém nyitni-zárni a központit. Ennyi idő alatt meg sem mozdult. Most lett belőle elegem. Úgyhogy ha a motor úgy döglik meg, hogy a fehér pöcök reteszpozícióban marad, nem, sajnos NEM nyitod ki a zárat.

pár oldallal lejjebb ott a kép is

Szerző:  Csabaa [ szomb. okt. 26, 2019 5:42 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Kriss írta:
Idézet:
Bal hátul komplett zárat cseréltem (néha nem nyilt ki) azzal sincs bajom.


Abban az esetben ha sem belűről sem kívülről nem nyitható az ajtó (szintén hátsó), nem lehet a kábeleken keresztül nyitásra bírni (áthidalni, rövidre zárni, megtápolni)?

Szia
Sajnos nem. Néhány lehetőség van, a központi nyitásánál a beragadt zár kilincsét
is megrántod.Mindegy, hogy távvezérlős vagy csak kulcsos a központi, az egyidőben mozgatás a lényeg. Nálam ez néha segített.
A másik, a nyitással ugyan csak párhuzamosan a belső nyitókart rántottam meg.
De ha egyszer is kinyílt érdemes azonnal zárat cserélni..

Szerző:  Kriss [ szomb. okt. 26, 2019 11:50 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Idézet:
Bal hátul komplett zárat cseréltem (néha nem nyilt ki) azzal sincs bajom.


Abban az esetben ha sem belűről sem kívülről nem nyitható az ajtó (szintén hátsó), nem lehet a kábeleken keresztül nyitásra bírni (áthidalni, rövidre zárni, megtápolni)?

Szerző:  Csabaa [ szomb. okt. 26, 2019 9:17 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Kriss írta:
Idézet:
Szia
Ha a zár olyan kialakítású mint a fabiánál, akkor például ezzel:
https://www.delman.hu/audi-skoda-seat-v ... al-9819029
a felsorolásban ír cordobát 2003-tól..


Szia!

Tudomásom szerint sok minden azonos, ezért is "mertem" most és korábban is (KM órába épített csipogó/hangszóró miatt) itt érdeklődni.
Igazából én valami olcsóbb megoldásra gondoltam.
A Delman komplett zárszerkezet kb. 10eFt, így a 3eFt csak a kapcsolóért egy kicsit irreális. :csodalk:
Amit Ali.-n / Ebay-n találtam azok árban jók volnának (600-700Ft), a mérete és felfogatása megfelelőnek tűnik, de a nyomógomb formája, mérete nem + nincs IP67.
Közben visszaolvastam több oldalt és úgy látom nem igazán van más "normális" megoldás. :cry:

Köszönöm válaszod!

Szia
A bal oldali zárba párszázas nem vízmentes, lemezkaros kapcsolót aplikáltam be.
Csavarrak és anyával rögzítettem, évek óta jól működik.
A jobb oldalon már megvettem az utángyártott kapcsolót, nem volt kedvem reszelgetni a felfogatást és többször próbálkozni a beállításával.
Bal hátul komplett zárat cseréltem (néha nem nyilt ki) azzal sincs bajom.

Szerző:  Kriss [ szomb. okt. 26, 2019 8:57 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Idézet:
Szia
Ha a zár olyan kialakítású mint a fabiánál, akkor például ezzel:
https://www.delman.hu/audi-skoda-seat-v ... al-9819029
a felsorolásban ír cordobát 2003-tól..


Szia!

Tudomásom szerint sok minden azonos, ezért is "mertem" most és korábban is (KM órába épített csipogó/hangszóró miatt) itt érdeklődni.
Igazából én valami olcsóbb megoldásra gondoltam.
A Delman komplett zárszerkezet kb. 10eFt, így a 3eFt csak a kapcsolóért egy kicsit irreális. :csodalk:
Amit Ali.-n / Ebay-n találtam azok árban jók volnának (600-700Ft), a mérete és felfogatása megfelelőnek tűnik, de a nyomógomb formája, mérete nem + nincs IP67.
Közben visszaolvastam több oldalt és úgy látom nem igazán van más "normális" megoldás. :cry:

Köszönöm válaszod!

Szerző:  Csabaa [ pén. okt. 25, 2019 1:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Kriss írta:
Sziasztok!

Én is mikrokapcsoló problémával "kűzdök" (vezető és csomagtér - bár itt korábban már volt a kábelezés javítva).
Tudnátok segíteni, hogy milyen kapcsolóra volna szükségem?

Szia
Ha a zár olyan kialakítású mint a fabiánál, akkor például ezzel:
https://www.delman.hu/audi-skoda-seat-v ... al-9819029
a felsorolásban ír cordobát 2003-tól..

Szerző:  Kriss [ szer. okt. 23, 2019 9:57 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

Sziasztok!

Én is mikrokapcsoló problémával "kűzdök" (vezető és csomagtér - bár itt korábban már volt a kábelezés javítva).
Tudnátok segíteni, hogy milyen kapcsolóra volna szükségem?

Szerző:  feketete [ szomb. okt. 19, 2019 6:24 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Központizár, ajtózár

tapsi írta:
Sziasztok Fabiások!

2003-as Faiba 1-ben (4 elektromos ablak, Elegance) a vezető oldali ajtóban a zár alján lévő központi zár (?) kapcsoló, vagy a vezetékkel lehet probléma, mert néha magátol bekapcsol, vagy éppen kiold. Megmozgatva (most, hogy kb 5-ik alkalommal ment tönkre az ablakemelő szerkezet a két első ajtóban...!!) a kábelt nem igazán jöttem rá, hogy mi lehet a probléma. Az a kérdésem, hogy ez miként cserélhető? Zárszerekezettel együtt, vagy valahogy le lehet szedni? Hogy, milyen néven nézzem meg az alkatrészt?
Köszönöm!


LÉTEZIK AjTÓ KÁBELKÖTEG JAVITÓKÉSZLET először érdemes kimérni az ajtó kábelköteget ahol hajlik a köteg érdemes leszedni a szigetelőszalagot megnézni a vezeték állapotát ha sérült inkább csere mint javitás.

Oldal: 1 / 95 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/