Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. ápr. 23, 2018 4:35 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 710 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 10:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2017 8:52 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 - 2003 - 6Y 47 kW AZQ
Tuti? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 9:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
JD8530 írta:
Múlt hét szerda óta nem volt beindítva az autóm, és előreláthatólag csütörtök hajnalig nem is lesz beindítva. Viszont a következő napokra mutatja a -15 fokos hideget, ezért arra gondoltam, hogy kiveszem az aksit és behozom. Járhat ez valamilyen következménnyel a komputernél vagy bárhol máshol?
Van központizáram is. 2003-as 1.2 6y AZQ

čak a pontoš idô ešik le.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 9:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2017 8:52 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 - 2003 - 6Y 47 kW AZQ
Múlt hét szerda óta nem volt beindítva az autóm, és előreláthatólag csütörtök hajnalig nem is lesz beindítva. Viszont a következő napokra mutatja a -15 fokos hideget, ezért arra gondoltam, hogy kiveszem az aksit és behozom. Járhat ez valamilyen következménnyel a komputernél vagy bárhol máshol?
Van központizáram is. 2003-as 1.2 6y AZQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. jan. 14, 2018 11:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7185
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az is számít hol van az aksi. A citroen xsara picassoban az utastérben a
vezető ülés alatt. Kollegám 12 évesen cserélte, mert félt már töle.
Pedig diesel motoros, kap rendesen indításnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. jan. 14, 2018 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Csabaa írta:
ArpiCBR írta:
Sziasztok! Akksi gyengülés esetén mire számítsak? Egyre lassabban-lassabban de beindítja az autót, vagy egyszer csak majd nem indítja. Valahol mintha olvastam volna egyszer, hogy indítás előtt ellenőrzi tán az akksit, és ha nagyon gyengének ítéli akkor meg se próbálja. Ha ez igaz, akkor nem szeretném megvárni :) Köszi!

Szia
Ha a feszültséget megméred az még nem sok információt ad,
maximum ha közben indítózól. Ha közben 10 volt alá esik, annak az aksinak nem
sok van hátra.A leírásokban 11.5 volt minimum feszültséget említ a diagnosztikánál. Ez lehet egy határ ahol még minden tökéletes.Néhány aksi forgalmazónál lehetőség van terhelésel mérni, ilyenkor rövidzár közben áramot mérnek.

Ha cellazárlatos lesz, annak nincs előjele. A szulfát réteg folyamatosan rakódik
a lemezekre, ha leszakad egy jó darab, az alsó cellákat rövidre zárja. Egy cella 2 voltos, egy öregebb aksinál -2 volt már kevés az indítózásnál.
Nekem a zárlatos aksi, még 3x indult el, negyedik alkalommal mértem, indítózás
közben 8 volt alá esett a feszültség.

Egy 5 éves aksinál minden további nap ajándék. A gyári ha jól emlékszem 7 évet bírt.
A másodikat 5 éves korában cseréltem, de indított még rendben. De az is igaz, hogy egyszer vontattak haza, és a világítás teljesen lemerítette az alig 6 km-s úton.
Nem igazán volt ez sem annyira acélos.

Meg ugye az is számít milyen benzin és olaj van benne. Ha hamar elkapja, kevésbé
terheli az aksit.


Hát a nyugalmi feszültség az 12,05 volt, gyújtást ráadva, pár másodperc a diagnosztika, utána 11,55, és indítózáskor lement 9,4-re. Amúgy 6 éves az akksi. A gyári 7 évet bírt, de fulladt ki az sem teljesen, csak már gyengült, és nem akartam pórul járni valahol így került bele ez. Hallok, olvasok amúgy olyat is hogy a mai akksik (akár banner is) 2-3 év és kész.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. jan. 14, 2018 9:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7185
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ArpiCBR írta:
Sziasztok! Akksi gyengülés esetén mire számítsak? Egyre lassabban-lassabban de beindítja az autót, vagy egyszer csak majd nem indítja. Valahol mintha olvastam volna egyszer, hogy indítás előtt ellenőrzi tán az akksit, és ha nagyon gyengének ítéli akkor meg se próbálja. Ha ez igaz, akkor nem szeretném megvárni :) Köszi!

Szia
Ha a feszültséget megméred az még nem sok információt ad,
maximum ha közben indítózól. Ha közben 10 volt alá esik, annak az aksinak nem
sok van hátra.A leírásokban 11.5 volt minimum feszültséget említ a diagnosztikánál. Ez lehet egy határ ahol még minden tökéletes.Néhány aksi forgalmazónál lehetőség van terhelésel mérni, ilyenkor rövidzár közben áramot mérnek.

Ha cellazárlatos lesz, annak nincs előjele. A szulfát réteg folyamatosan rakódik
a lemezekre, ha leszakad egy jó darab, az alsó cellákat rövidre zárja. Egy cella 2 voltos, egy öregebb aksinál -2 volt már kevés az indítózásnál.
Nekem a zárlatos aksi, még 3x indult el, negyedik alkalommal mértem, indítózás
közben 8 volt alá esett a feszültség.

Egy 5 éves aksinál minden további nap ajándék. A gyári ha jól emlékszem 7 évet bírt.
A másodikat 5 éves korában cseréltem, de indított még rendben. De az is igaz, hogy egyszer vontattak haza, és a világítás teljesen lemerítette az alig 6 km-s úton.
Nem igazán volt ez sem annyira acélos.

Meg ugye az is számít milyen benzin és olaj van benne. Ha hamar elkapja, kevésbé
terheli az aksit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 13, 2018 7:51 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Sziasztok! Akksi gyengülés esetén mire számítsak? Egyre lassabban-lassabban de beindítja az autót, vagy egyszer csak majd nem indítja. Valahol mintha olvastam volna egyszer, hogy indítás előtt ellenőrzi tán az akksit, és ha nagyon gyengének ítéli akkor meg se próbálja. Ha ez igaz, akkor nem szeretném megvárni :) Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 22, 2017 7:54 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7185
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Kálmánka írta:
Sziasztok.
Fabia 2005 PDTDI.

Autópályán kb 120 km felett bevillan az akkumulátor lámpa. Ilyenkor a fényszóró behalványul ás a motor is megtorpan pár másodpercre. Aztán mint ha mi sem történt volna megy minden rendesen. 1-2 másodpercről van szó. Ez többször is előfordul 120 km sebesség felet.
ha lassitok 110 km /h ra nem jelentkezik egyáltalán. Városban soha nem fordult még elő.
Töltést megmérték normális,akkumulátor kb egy éves.

Találkozott már valaki a problémával? Valami ötlet?

Szia
A generátorra tippelek , loggolni kellene, hogy abban a pillanatban milyen a töltő feszültség.. Nem is a sebességhez, inkább a fordulatszámhoz lehet köze..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: szer. dec. 20, 2017 3:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. dec. 20, 2017 3:10 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia 2005 PDTDI
Sziasztok.
Fabia 2005 PDTDI.

Autópályán kb 120 km felett bevillan az akkumulátor lámpa. Ilyenkor a fényszóró behalványul ás a motor is megtorpan pár másodpercre. Aztán mint ha mi sem történt volna megy minden rendesen. 1-2 másodpercről van szó. Ez többször is előfordul 120 km sebesség felet.
ha lassitok 110 km /h ra nem jelentkezik egyáltalán. Városban soha nem fordult még elő.
Töltést megmérték normális,akkumulátor kb egy éves.

Találkozott már valaki a problémával? Valami ötlet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. okt. 01, 2017 3:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 155
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Gimre!

"... felek hogy megoli ..."

Nincsenek azok olyan rossz viszonyban.

Az akkumulátor kapacitásának nincs hatása a generátorra.
A maximális kapacitást a fizikailag rendelkezésre álló hely határozza meg.
Ez a hivatkozott típusban 242 x 175 x 190.
A dimenziók milliméterben (mm) értendők.

Ebben a méretben:
Varta Silver Dynamic 63 Ah 610 A jobb+ D15
Bosch S5 005 63 Ah 610 A jobb+
Jász Akku 60 Ah 480 A jobb+
Forse 65 Ah 640 A jobb+
Zap Silver Premium 65 Ah 620 A jobb+
Monbat Mega Start 65 Ah 600 A jobb+
Tab Magic 66 Ah 640 A jobb+


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. okt. 01, 2017 3:36 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7185
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gimre írta:
Sziasztok

1,4MPI 2002-es Fabiahoz hany amperes aku lehet a maximum
Most rendeltem 65 amperest de felek hogy megoli a generatort

Szia
Csak a aku fizikai méretei a korlát,a generátor könnyedén megbírkozik
mindegyikkel. Én mindig 60Ah körüli aksit szoktam venni. 7-8 évig nincs is vele gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. okt. 01, 2017 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 01, 2017 2:51 pm
Hozzászólások: 1
Autó: 1,4MPI 2002-es Fabia
Sziasztok

1,4MPI 2002-es Fabiahoz hany amperes aku lehet a maximum
Most rendeltem 65 amperest de felek hogy megoli a generatort


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 4:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7185
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
madrian írta:
Sziasztok,

2001-es 1.4mpi-be mehet 12V 60Ah 540A blue dynamic Varta Akksi?

Szia
Ha a méreteivel belefér az aksi dobozába,igen.
Tartósabb is lesz, 2-3 évvel tovább tart, mint a 40 Ah körüli aksik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 6:05 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 09, 2010 9:47 pm
Hozzászólások: 84
Sziasztok,

2001-es 1.4mpi-be mehet 12V 60Ah 540A blue dynamic Varta Akksi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. júl. 02, 2017 8:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 927
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
Jani82 írta:
Sziasztok,

VCDS 12.12.0 Autoscan funciójával az alábbi hibakódot kapom, mely egyébként a 01_Engine, Fault codes menuben nem jelenik meg. Az aksit tavaly cseréltem, így annak jónak kell lennie. Szerintetek mivel lehet a gond? Illetve még annyi, hogy ha csak a gyújtást adom rá, akkor a check engine lámpa nem alszik ki, feltételezem emiatt a hibakód miatt, jól gondolom? Más hibakódom nincs. Az autóm pedig 2003-as Skoda Fábia 1.4 16V.

Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
Part No: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 17416
Shop #: WSC 13765
VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low - Intermittent

Köszönöm
Jani

Szia
A legbiztosabb ha rámérsz az akkumulátorra. Lehet egy állandó fogyasztó,ami
lemeríti. Utólagos riasztó, állandóan világító kesztyűtartó vagy csomagtartó.
Ha az aksival sorba kötve áramot mérsz, 20 perc után az elektromos vezérlő
"aludni megy" és le kell csökkenie az áramfelvételnek néhány 10 mA-re.

Az egy éves aksinak is lehet a belsejében mechanikai sérülés amitől nem minden cellája működik. Alaphelyzetben 12 volt felett kell lennie a feszültségnek.
Szevasztok!Bezárod a kocsit rendszeresen,mert ha nem akkor az zabálja az akksit rendesen?Ezért be kell mindig zárni még ha garázsban áll akkor is és akkor nem meríti le az akkumlátort!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 710 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség