Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd feb. 19, 2019 2:55 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 715 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: vas. jan. 24, 2010 4:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 08, 2007 7:33 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: MO
és hülyeséglenne amúgy párhuzamosan kötni a kettőt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: vas. jan. 24, 2010 10:58 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nekem volt benne 1 F-os kondi, de az ugye csak a hifi megfelelő energiaellátását biztosítja. Arra jó, hogy nagy hifivel sem tudod elvileg teljesen lemeríteni az akksit, gyakorlatilag viszont megoldható. Úgy befolyásolná csak a dolgokat egy átlagos hifi nélküli autónál, ha minden elektromos fogyasztó a kondin keresztül kapná az áramellátást. Így lényegesen meg lenne kímélve az akksi...

Celldweller írta:
ja igen, elírtam, 14 egész valamennyi volt járó motorral, most benne hagyom kint pár napig, kíváncsi vok hoyg reagál, ha megint lemerül, akkor max mindig kiveszem míg hideg van, aztán majd veszek bele valamikor másikat... valaki hazsnál amúgy olyan kondenzátort amit hifiseknél lehet kapni? az mennyire befolyásolja a dolgokat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 23, 2010 11:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7549
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Celldweller írta:
ja igen, elírtam, 14 egész valamennyi volt járó motorral, most benne hagyom kint pár napig, kíváncsi vok hoyg reagál, ha megint lemerül, akkor max mindig kiveszem míg hideg van, aztán majd veszek bele valamikor másikat... valaki hazsnál amúgy olyan kondenzátort amit hifiseknél lehet kapni? az mennyire befolyásolja a dolgokat?


jaaaaa... akkor a töltés rendben van:)

Amit Dombi7 írt azért csináld meg nekem is kint voltak a cellák sok ioncserélt víz ment bele.
Én mivel öreg az aksim vettem bele akuvit-et ez csodát nem tesz de kicsit regenerálja.
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=194
Ma reggel is két nap állás után pöcre indult..( 6,5 éves)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 23, 2010 10:46 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 08, 2007 7:33 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: MO
ja igen, elírtam, 14 egész valamennyi volt járó motorral, most benne hagyom kint pár napig, kíváncsi vok hoyg reagál, ha megint lemerül, akkor max mindig kiveszem míg hideg van, aztán majd veszek bele valamikor másikat... valaki hazsnál amúgy olyan kondenzátort amit hifiseknél lehet kapni? az mennyire befolyásolja a dolgokat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 9:11 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7549
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Celldweller írta:
30 valamennyi volt... akkor lehet mégis az akksi akar tönkremenni, majd leközelebb 75 ah sat veszek, az már cska kibír egy 4 évet


Egy ismerősőm most cserélte 4 évesen az 1,4-be az eredeti aksit.
A 2 év nagyon kevés még talán garanciális..
Szeritem a feszültségszabályzó is megölhette..
A járó motornál a 16 volt sok..

A Varta oldalán ezt találtam:
"12.) Az akkumulátorok a használat során újratölthetők, mind a gékocsi, mind pedig statikus, hálózati egyenáramú töltőberendezéssel. Az akkumulátor nem kényes a töltési karakterisztikákra, egyedül a töltési paraméterek határértékeit kell betartani:

Maximális töltőáram: K20/10(A)
Maximális töltőfeszültség: 14,2V "

itt is leírják a túltöltés veszélyét:
http://www.akkuauto.hu/vasarlas.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 9:07 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Mennyire sűrűn használod a kocsit? Mert azért ebben a hidegben már nekem 3-4 nap állás után hallhatóan nehezen indít.

Celldweller írta:
30 valamennyi volt... akkor lehet mégis az akksi akar tönkremenni, majd leközelebb 75 ah sat veszek, az már cska kibír egy 4 évet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 9:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello! Látom írtad, hogy nem tűnik a mérés alapján, hogy zárlat lenne, azért ha gondozás mentes is az akksid ezt még csináld meg:
http://www.skoda-orrmotor.hu/muhelytip.php?id=103
Ha ez megvan, azért még ne dobd ki az aksit egyszerre töltsd fel! Nyugodtan egy jó napot fenn lehet az aksi a töltőn, mai modern töltök úgyis változtatják a töltőáramot nem lesz semmi gondja.
Másik ami eszembe jutott, ha sokat használod városban az autót attól is elgyengülhet. Az autó alapjáraton jár, rákapcsolva világítás, ablak - tükörfűtés, belső légkeringetés persze, hogy szépen lassan legyengítik az akku. Nincs fordulat, nem is tölti úgy vissza.
Én is sokat használom az autót városba az akku 3 éves korától tél előtt mindig megtöltöm. (55AH) Az akku szereti, ha jó feltöltött állapotban van, hideget is könnyebben viseli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 8:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 08, 2007 7:33 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: MO
30 valamennyi volt... akkor lehet mégis az akksi akar tönkremenni, majd leközelebb 75 ah sat veszek, az már cska kibír egy 4 évet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 8:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7549
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Goes tökéletesen leírta a mérés menetét :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 2:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Próbálok én is segíteni. Áramot mindig sorbakötve kell mérni, mivel az átfolyó áram nagyságát így tudjuk figyelni. Mindegy melyik sarut veszed le, max egy - előjellel fogja mutatni a multiméter az értéket, lényegtelen. Arra kell figyelni, hogy a Skodák kb 20-30 perc után "mennek aludni", így ezt az időt ki kell várni, mert addig még egy kicsit magasabb az áramfelvétel. Valaki múltkor mérte, asszem 22 perc volt. Rögtön észereveszed a műszeren, leesik az áramfelvétel. Ilyenkor kell nyugalmi áramfelvételt nézni, max. 20-40 mA normális. Nekem riasztóval, autóhifivel (memória), utólagos immóval 32 mA.

Celldweller írta:
nem akarok hülyeséget kérdezni, de a pozitív vagy a negatív sarura gondolsz ? levegyem a negatív sarut, rákössem az ampermérő pozitívját, és a negatívját meg ugyanúgy az akksi negatívjára? és ha majd kiszedegetem a biztiket kikéne jeleznie?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 1:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 08, 2007 7:33 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: MO
nem akarok hülyeséget kérdezni, de a pozitív vagy a negatív sarura gondolsz ? levegyem a negatív sarut, rákössem az ampermérő pozitívját, és a negatívját meg ugyanúgy az akksi negatívjára? és ha majd kiszedegetem a biztiket kikéne jeleznie?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 12:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7549
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Celldweller írta:
mikor még ledes neon volt a csomagtartóban az is nagyon halványan még égett, ahogy a ledes beltérvilágítás is, de arra azt mondják hogy minimális áramot fogyaszt, az nem merítheti le, a központi zár kis villogója se hiszem, rámértem műszerrel az akksira, 12 volt megvolt, járó motorral meg 16, most is pöccre indult, most eg ypár napig benne hagyom, aztán ha megint nem indul tuti a kocsival van valami, egyébként a hideg mit befolyásol az akksin? én úgytudom ez zselés elvileg


Ne feszültséget mérj!
A sarut leszeded és sorba kötöd az ampermérővel.
Persze CSAK szigoruan álló motornál!!
Nem folyhat áram... ha folyik elkezded kiszedni a biztosítékokart egyesével és figyeled a műszert.
Hamar meglesz melyik ágba van a gubanc...
Aztán már csak egy kapcsolási rajz kell,hogy ki lóg azon a biztin.
Az elektromos hibánál talán nincs is rosszabb.
Vagy elviszed egy autovillamossági szerelőhőz és ő végigbogarássza..
Zselés nem lehet..az nincs autóban. gondozásmentes max.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: akksi
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 12:42 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 08, 2007 7:33 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: MO
mikor még ledes neon volt a csomagtartóban az is nagyon halványan még égett, ahogy a ledes beltérvilágítás is, de arra azt mondják hogy minimális áramot fogyaszt, az nem merítheti le, a központi zár kis villogója se hiszem, rámértem műszerrel az akksira, 12 volt megvolt, járó motorral meg 16, most is pöccre indult, most eg ypár napig benne hagyom, aztán ha megint nem indul tuti a kocsival van valami, egyébként a hideg mit befolyásol az akksin? én úgytudom ez zselés elvileg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 11:33 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7549
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petya23 írta:
Hali

Nekem mielőtt megvettem a fabiam, az opelom is hasonlót csinált szinte megette az aksikat valahol a kocsiban volt a zárlat de nem verte le a biztiket és szikra sem volt, ott kiderült hogy a vészvillogó gombja volt zárlatos és párszor emiatt még be sem indult, a fábiám már 4 éves de a gyári aksi van benne még mindig szóval ha már két aksival is ezt csinálta akkor tuti hogy az autóval van valami azt hallottam hogy azt pedig már egyszerűen kimérik hogy hol a zárlat !


én 6,5 éve nyúzom az elsőt..

Le kellene venni a sarut és mérni a felvett áramot. Egy sima kéziműszer megfelelő hozzá.
Sorban lehúzni a fogyasztókat, érzékelőket és figyelni a műszert.. Az csomagtérvilágítás is égve maradhat..vagy egy utólag beépített riasztó nyitáskapcsolója ..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2010 10:40 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Hali

Nekem mielőtt megvettem a fabiam, az opelom is hasonlót csinált szinte megette az aksikat valahol a kocsiban volt a zárlat de nem verte le a biztiket és szikra sem volt, ott kiderült hogy a vészvillogó gombja volt zárlatos és párszor emiatt még be sem indult, a fábiám már 4 éves de a gyári aksi van benne még mindig szóval ha már két aksival is ezt csinálta akkor tuti hogy az autóval van valami azt hallottam hogy azt pedig már egyszerűen kimérik hogy hol a zárlat !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 715 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség