Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. máj. 23, 2018 12:06 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 710 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
poles írta:
A megadott óriási áram az indítási képesség, ha nem kisebb, akkor biztosan megfelelő lesz.

Köszi.
És le tudnál írni egy akksi cserét címszavakban? (vagy valaki) --> bocs a láma kérdésért de még nem csináltam ilyet..., szóval kb. így: csavar ki, akksi ki, saru le...


luki007 írta:
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A megadott óriási áram az indítási képesség, ha nem kisebb, akkor biztosan megfelelő lesz.


luki007 írta:
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 4:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 4:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
gstibb írta:
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Szedd csak le a matricákat róla és feltárulnak a kis kupakok, ahol ellenőrizheted a savszintet és utántöltheted desztvízzel. Ja, gondozásmentes mi? :)

Egyébként, ha Akuma, azok 6 évet szoktak bírni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 2:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 4:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Gyári akksi utántölthető és utántöltendő... ez a gondozásmentes duma többnyire csak azt takarja h kevésbé kell gondozni, mint ezer évvel ezelőtt.
Általában a matrica csíkot le kell húzni és alatta van a 6 kupak...és valószínűleg már a vize is elpárolgott, ha még nem volt töltve. Ritka a teljesen zárt akksi, a gyári valszeg nem ilyen...



gstibb írta:
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 4:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 09, 2008 8:14 pm
Hozzászólások: 210
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akksi gondok
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Az üresjárati mérés semmit nem mond. A leghalványabb akksi is 12V-ot mutat, de egy 10W-os izzót se tud működtetni. Sztem ellenőrizd a savszintet, szükség szerint tölts utána deszt vizet és tedd töltőre. Ha ezek után gyengélkedik akkor lehet gond van vele, mert töltésed nyilván van, mert feltölt...

gstibb írta:
BUÉK Mindenkinek!

3-4 napot állt a kocsi ezekben a jó kis mínuszokban, de indításkor csak krepegett. Majd 3.-4. próbára mégis csak beindult. Érdekes módon az akksi varázsszem zöldet világít, tehát jó kellene, hogy legyen...
Kb egy 100-150km-es folyamatos út után föl kellene töltődnie egy lemerült, vagy lemerülés szélén álló akksinak teljesen? Most lemértem (24 óra állás után) és 12.2 V álló motornál. Egy rendesen töltöttnek legalább 12.5V-nek lenni-e kell, nem?
Nem tudom, hogy most vegyek-e újat, a kocsi csak 2 éves, de 92e van benne. Előre is köszi a véleményeket.

Másnap indul az autó rendesen, de ha áll pár napot, akkor problémázik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Akksi gondok
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 11:19 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 09, 2008 8:14 pm
Hozzászólások: 210
BUÉK Mindenkinek!

3-4 napot állt a kocsi ezekben a jó kis mínuszokban, de indításkor csak krepegett. Majd 3.-4. próbára mégis csak beindult. Érdekes módon az akksi varázsszem zöldet világít, tehát jó kellene, hogy legyen...
Kb egy 100-150km-es folyamatos út után föl kellene töltődnie egy lemerült, vagy lemerülés szélén álló akksinak teljesen? Most lemértem (24 óra állás után) és 12.2 V álló motornál. Egy rendesen töltöttnek legalább 12.5V-nek lenni-e kell, nem?
Nem tudom, hogy most vegyek-e újat, a kocsi csak 2 éves, de 92e van benne. Előre is köszi a véleményeket.

Másnap indul az autó rendesen, de ha áll pár napot, akkor problémázik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 06, 2008 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 05, 2008 12:40 pm
Hozzászólások: 10
Sziasztok

egy hasonló kérdés.......:
nekem szintugy az 1.2-es Fabiámban 2004-es
még a gyári akksi van érdemes töltögetni vagy inkább csere.....(mondjuk nekem még semmi nem jelentkezett)
mégis csak 4 éves már........
és ha már csere tud valaki egy jo webshpot ahonnan lehet relative olcsobban???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 07, 2008 8:51 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Töfe írta:
Köszi! Megmérem.De ha tölteni kell,akkor sima akksi töltővel lehet?


Simán mehet akármilyennel. Én vettem egy töltő vagy 4 éve a Baumaxban. Tavaly télen az utólagos ülésfűtés lemerítette az aksit és simán feltöltöttem. Semmi baja. Szerintem bátran töltheted.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 30, 2008 8:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 167
Töfe írta:
Köszi. Be fogom méretni.És ha kell,akkor sima mezei akksitöltővel fogom feltölteni. :lol:

amen
a töltésed is méresd meg ha már ott vagy :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 30, 2008 5:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 10, 2008 8:38 pm
Hozzászólások: 11
Köszi. Be fogom méretni.És ha kell,akkor sima mezei akksitöltővel fogom feltölteni. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor töltés
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 29, 2008 9:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 167
az aksi állapotáról csak terhelés vizsgálóval lehet érdemlegeset mondani.
(a feszültség még meglehet de az amper már kevés)
szal a feszmérő kevés ha már mutat csökkenést azt már észreveszed inditáskor is :)
egyébént 1 teljesen feltöltött cella kb 2.1 volt
tehát 2.1*6=12.6 volt, 1.9 voltnál már lemerült
egyébként sima töltövel is mehet a zselés!
palika írta:
Töfe írta:
A 2005 júniusi Fábiámban még a gyári AKUMA 44 Ah-ás akksi van.Gondozásmentes,a visszajelző zölden "világít".Még sosem volt töltve.Most szerintem ráférne, mert azt vettem észre,hogy alapjáraton a jobb hátsó ülés tájékán valami zúg.Ezt eddig még nem vettem észre.Szerintem az üzemanyag szivattyú,ha egyáltalán az ott van.Azért tippelek erre,mert amikor kinyitom az ajtót, a szivattyú beindul egy kicsit.Ha az indexet is használom a villogásokkor szinte lefogja a szivattyút.Ezért gondolom,hogy tölteni kellene.Valaki azt mondta,hogy ezeket az akksikat csak különleges töltővel lehet.Igaz ez?

Szia. Elöször sztem méresd be az akumlátort. Ezt akárhol be tudod méretni ahol akkumlátort árulnak.(persze nem tesco-ra vagy metró-ra gondolok).
Én ugy tudom h álló motornál 12,95 körüli értéket kell mérni, járó motornál meg 14,2 körüli érték az optimális.Ha ezeket vagy ehez hasonló értékeket kapsz akkor máshol van a hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 710 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség