Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 10:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 686 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 05, 2009 4:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 09, 2008 8:14 pm
Hozzászólások: 210
Egy számomra érdekes kérdés, egy akksinál egyébként az évek, vagy a megtett km-ek számítanak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 05, 2009 2:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 2:26 pm
Hozzászólások: 40
goes írta:
luki007 írta:
ja és még annyi, hogy milyen akksit vegyek? sajnos nem értek hozzá (asszem a gyári zselés...vagy mi) szóval hogy ismerem meg, hogy jót vegyek? (1,4MPI 2002-es Fabia)


Ezt a zselés dolgot el kéne már felejteni. Indító akkumulátorban nincs zselés, mivel az állandó konstans üzemre való (pl. riasztókban), nem hirtelen terhelésváltásokra (pl. indítás-világítás-semmi). Autóban kizárólag savas akkumulátor van, aki ennek az ellentétét állítja az hazudik. Előbb írtam két márkát, azokat bátran választhatod. Az indítóáram mindegy, mindegyik tudja a Fabia által megkívánt értéket. Nekem most Varta van sajnos és nem is vagyok elégedett vele.

Igen rendszerint a gondozásmentes akkuval szokták összekeverni a népek.Ill az is az,meg amiket mostanában árulnak azok is ugy vannak nevezve.
Hamár akksi:a gyári akku élettartama kb mennyi lehet?4. éves,lassan készülhetek,hogy megmurdel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 05, 2009 11:22 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
Köszönöm a segítséget, kicseréltem, pöcre indul...:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
luki007 írta:
ja és még annyi, hogy milyen akksit vegyek? sajnos nem értek hozzá (asszem a gyári zselés...vagy mi) szóval hogy ismerem meg, hogy jót vegyek? (1,4MPI 2002-es Fabia)


Ezt a zselés dolgot el kéne már felejteni. Indító akkumulátorban nincs zselés, mivel az állandó konstans üzemre való (pl. riasztókban), nem hirtelen terhelésváltásokra (pl. indítás-világítás-semmi). Autóban kizárólag savas akkumulátor van, aki ennek az ellentétét állítja az hazudik. Előbb írtam két márkát, azokat bátran választhatod. Az indítóáram mindegy, mindegyik tudja a Fabia által megkívánt értéket. Nekem most Varta van sajnos és nem is vagyok elégedett vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Az sem zselés, sima 6 cellás-kupakos (leragasztott..:)
Mint azt lentebb írták...egy Banner, Exide...kapacitása 44 vagy 55Ah, ami méretben egyezik.
A felejtés és megzavarodás ellen hasznos, ha csere előtt bármilyen 12V akkuról ideiglenesen 1-1 vékony vezetékkel csatlakozol az autó saruinak tövéhez, így a benne lévő akksi kiemelésekor nem törlődik minden.

luki007 írta:
ja és még annyi, hogy milyen akksit vegyek? sajnos nem értek hozzá (asszem a gyári zselés...vagy mi) szóval hogy ismerem meg, hogy jót vegyek? (1,4MPI 2002-es Fabia)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
ja és még annyi, hogy milyen akksit vegyek? sajnos nem értek hozzá (asszem a gyári zselés...vagy mi) szóval hogy ismerem meg, hogy jót vegyek? (1,4MPI 2002-es Fabia)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
poles írta:
A megadott óriási áram az indítási képesség, ha nem kisebb, akkor biztosan megfelelő lesz.

Köszi.
És le tudnál írni egy akksi cserét címszavakban? (vagy valaki) --> bocs a láma kérdésért de még nem csináltam ilyet..., szóval kb. így: csavar ki, akksi ki, saru le...


luki007 írta:
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A megadott óriási áram az indítási képesség, ha nem kisebb, akkor biztosan megfelelő lesz.


luki007 írta:
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 5:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
goes írta:
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Köszi és az áramerősség érték az mindegy, hogy mi? Csak mert a gyári 220A-es viszont olyat 44Ah-ban nem találok...de ha azt mondod, hogy 55-ös jobb, akkor olyat vennék --> annak milyen áram értéke van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 4:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
luki007 írta:
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Asszem 13-a dugókulcs kell, hosszabbítóval. Az akksi tövében van a rögzítő csavar, csak meg kell lazítani és kiemelhető. Ha 2002-es, akkor az cserés sajnos, lejárt a 6 éve. Én a Banner-t vagy az Exide-ot ajánlom, nekem azok beváltak. Ha méretben stimmel, akkor érdemes 55 Ah-t belerakni, az enyémben gyárilag is 60 Ah-s volt, de mivel forgalomban igen ritka, ezért most 55-el használom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 4:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
gstibb írta:
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Szedd csak le a matricákat róla és feltárulnak a kis kupakok, ahol ellenőrizheted a savszintet és utántöltheted desztvízzel. Ja, gondozásmentes mi? :)

Egyébként, ha Akuma, azok 6 évet szoktak bírni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: SOS
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2009 2:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 03, 2007 9:47 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Veszprém
Sziasztok,
Sajna nekem is állt most a kocsim 2 napot a -12-ben, aztán most asszem meghalt az akksi.
2002-es gyári van még benne (44Ah) --> tud valaki segíteni hogy hogyan tudom kiszedni a helyéről???
És hogy milyet érdemes venni bele?
Köszi a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 4:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Gyári akksi utántölthető és utántöltendő... ez a gondozásmentes duma többnyire csak azt takarja h kevésbé kell gondozni, mint ezer évvel ezelőtt.
Általában a matrica csíkot le kell húzni és alatta van a 6 kupak...és valószínűleg már a vize is elpárolgott, ha még nem volt töltve. Ritka a teljesen zárt akksi, a gyári valszeg nem ilyen...



gstibb írta:
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 4:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 09, 2008 8:14 pm
Hozzászólások: 210
Az akksi gondozásmentes, így ez kilőve :-(
Ma töltöttem 6 órát, majd holnap-holnapután tesztelem, hogy indul-e. Kb 2 hónapja kimérettem, ott azt mondták, hogy nincs baja, terhelésre nem esik a feszültség, de egy töltést elbírna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akksi gondok
HozzászólásElküldve: pén. jan. 02, 2009 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Az üresjárati mérés semmit nem mond. A leghalványabb akksi is 12V-ot mutat, de egy 10W-os izzót se tud működtetni. Sztem ellenőrizd a savszintet, szükség szerint tölts utána deszt vizet és tedd töltőre. Ha ezek után gyengélkedik akkor lehet gond van vele, mert töltésed nyilván van, mert feltölt...

gstibb írta:
BUÉK Mindenkinek!

3-4 napot állt a kocsi ezekben a jó kis mínuszokban, de indításkor csak krepegett. Majd 3.-4. próbára mégis csak beindult. Érdekes módon az akksi varázsszem zöldet világít, tehát jó kellene, hogy legyen...
Kb egy 100-150km-es folyamatos út után föl kellene töltődnie egy lemerült, vagy lemerülés szélén álló akksinak teljesen? Most lemértem (24 óra állás után) és 12.2 V álló motornál. Egy rendesen töltöttnek legalább 12.5V-nek lenni-e kell, nem?
Nem tudom, hogy most vegyek-e újat, a kocsi csak 2 éves, de 92e van benne. Előre is köszi a véleményeket.

Másnap indul az autó rendesen, de ha áll pár napot, akkor problémázik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 686 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség