Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. dec. 17, 2018 7:30 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 712 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: szer. okt. 05, 2016 5:38 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 02, 2015 6:11 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Köszönöm a segítségedet! A hiba a fesz. szabályzó volt. A kocsi nem írt semmi hibát.

Csabaa írta:
Tsajbok írta:
Sajnos nem tudok hibát kiolvasni. A + kábel az biztos hogy jó, viszont a gerjesztés kábelét azt nem tudom. Az az Ecuba megy be egyből?

Szia
Az elektromos rendszer vezérlőjétől jön a gerjesztés ( D+). A kormány alatt az utastérben van.
18a/9 es pont az XS4-es csatiban.

Kép

Kép

Kép

De a fesz szabályzó lesz az esélyes..


A motorvezérlőhöz egy kábel megy (DFM), de csak azért, ha a motor terhelésétől (klíma bekapcsolása, +világítás, a kormány véghelyzetben.. stb) nagyon lecsökken az előállított feszültség, meg tudja emelni az alapjáratot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: kedd szept. 20, 2016 8:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tsajbok írta:
Sajnos nem tudok hibát kiolvasni. A + kábel az biztos hogy jó, viszont a gerjesztés kábelét azt nem tudom. Az az Ecuba megy be egyből?

Szia
Az elektromos rendszer vezérlőjétől jön a gerjesztés ( D+). A kormány alatt az utastérben van.
18a/9 es pont az XS4-es csatiban.

Kép

Kép

Kép

De a fesz szabályzó lesz az esélyes..


A motorvezérlőhöz egy kábel megy (DFM), de csak azért, ha a motor terhelésétől (klíma bekapcsolása, +világítás, a kormány véghelyzetben.. stb) nagyon lecsökken az előállított feszültség, meg tudja emelni az alapjáratot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 19, 2016 6:16 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 02, 2015 6:11 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Sajnos nem tudok hibát kiolvasni. A + kábel az biztos hogy jó, viszont a gerjesztés kábelét azt nem tudom. Az az Ecuba megy be egyből?


Csabaa írta:
Szia
Hibakódot nem tudsz olvasni? Az eletromos vezérlőben valószínű ír valamit..
A fesz szabályzot sajnos kimérni nem tudod, de az a generátorban a gyenge láncszem.A 13,8 voltnak alapjáraton is meg kell lennie. Persze a gerjesztés kábele a vezérlőtől és a + kábel az aksihoz, nem lehet
részben sem kontakt hibás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. szept. 18, 2016 7:34 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Hibakódot nem tudsz olvasni? Az eletromos vezérlőben valószínű ír valamit..
A fesz szabályzot sajnos kimérni nem tudod, de az a generátorban a gyenge láncszem.A 13,8 voltnak alapjáraton is meg kell lennie. Persze a gerjesztés kábele a vezérlőtől és a + kábel az aksihoz, nem lehet
részben sem kontakt hibás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. szept. 18, 2016 5:34 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 02, 2015 6:11 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Üdv mindenkinek!

A következő lenne a problémám: Két napja a városban rohangáltam, sok indítás leállítás volt kevés kilométeren keresztül. Egyszer csak azt vettem észre, hogy elment a szervóm(szervó hibalámpa világított, de más nem). Félre álltam leállítottam, de utána nem bírtam újraindítani. Gyújtásom volt, de semmi tekerés az önindítónál. Bikázásra pöcre indult.
Otthon rámértem az aksira és 9V-on volt. Feltettem tölteni és a töltést fel is vette teljesen. Ezután már 12,8V-ot mértem rajta. Kocsiba beraktam és indításnál egy pár tizedet csökken, majd 14V-ra felmegy viszont utána szépen kezd csökkeni a töltésem egészen 12V alá. Generátor hibára gyanakszok mert egy másik aksival is ezt csinálja.
Viszont a töltéslámpa járó motor mellet nem világít.
A generátort kiszedtem, a diódasort megmértem. rendben van.
A feszültségszabályzóra gyanakszok, viszont az az érdekes hogy a műszerfalon nem világít, hogy nincs töltésem.

Segítségeteket előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 24, 2016 9:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Csabaa írta:
Szesze írta:
bundy87 írta:
sziasztok
egy érdekes jelenséggel állok szemben. ma munkába menet olyan volt mintha gyengén tekerne az önindító nem törődtem vele, a meglepi akkor volt amikor jöttem volna haza akku lemerülve nem teker az önindító, visszajelző lámpák éppen csak pislognak. wtf. hozzá tenném hogy alig féléves az akku ami benne van (az előző 6 évet bírt)! bebikázni alig tudtuk, betolni nem szerettem volna. nagy nehezen beindult. légzsák lámpa világít nem zavar majd kilövöm volt már ilyen. viszont a műszerfalon a töltés jelző nem világít tehát lennie kell töltésnek. haza fele jövet lámpa max-on nem villog vagy halványulna, rádió megy szervo van minden normálisan megy, haza érek újra indítanám kb 2-3 tekert az önindító rajta és utána kapa lett. na most szerintem ha lámpa stb működött akkor van töltés laikusan. elképzelhető hogy az akku kipurcant? vagy a generátorban lesz a hiba keresés. holnap megpróbálok vag-al ránézni valahogy de jó lenne valami ötlet.
Hali.Szerintem cellazárlatos lett az aksid és azért nem töltött vissza.Nézd meg Vag -commal ott látod az akku feszültséget meg esetleg rámérhetsz az aksira járó motornál is ,hogy milyen a töltésed.

sziasztok
Én is a cellazárlatra szavazok. Ha kiesik egy cella, az a 2 volt nagyon hiányzik. Ha már jár a motor, nincs gond a generátor önmagában is
elég feszültséget generál.

köszi a választ mindenkinek!
az akku elhalálozott végleg, ma reggel megmértem 10,75v volt az akkuban felraktam tölteni 1,5 órára kiviszem bedobom a kocsiba meg se tekerte az önindítót fasza gyors tili-toli visszavittem oda ahol vettem 25km leállítom a kocsit gondoltam ráindítok semmi meg se moccant az önindító. hát ennyi e.power. 6 hónap alatt meghalt grat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 24, 2016 6:33 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szesze írta:
bundy87 írta:
sziasztok
egy érdekes jelenséggel állok szemben. ma munkába menet olyan volt mintha gyengén tekerne az önindító nem törődtem vele, a meglepi akkor volt amikor jöttem volna haza akku lemerülve nem teker az önindító, visszajelző lámpák éppen csak pislognak. wtf. hozzá tenném hogy alig féléves az akku ami benne van (az előző 6 évet bírt)! bebikázni alig tudtuk, betolni nem szerettem volna. nagy nehezen beindult. légzsák lámpa világít nem zavar majd kilövöm volt már ilyen. viszont a műszerfalon a töltés jelző nem világít tehát lennie kell töltésnek. haza fele jövet lámpa max-on nem villog vagy halványulna, rádió megy szervo van minden normálisan megy, haza érek újra indítanám kb 2-3 tekert az önindító rajta és utána kapa lett. na most szerintem ha lámpa stb működött akkor van töltés laikusan. elképzelhető hogy az akku kipurcant? vagy a generátorban lesz a hiba keresés. holnap megpróbálok vag-al ránézni valahogy de jó lenne valami ötlet.
Hali.Szerintem cellazárlatos lett az aksid és azért nem töltött vissza.Nézd meg Vag -commal ott látod az akku feszültséget meg esetleg rámérhetsz az aksira járó motornál is ,hogy milyen a töltésed.

sziasztok
Én is a cellazárlatra szavazok. Ha kiesik egy cella, az a 2 volt nagyon hiányzik. Ha már jár a motor, nincs gond a generátor önmagában is
elég feszültséget generál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 24, 2016 5:12 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
bundy87 írta:
sziasztok
egy érdekes jelenséggel állok szemben. ma munkába menet olyan volt mintha gyengén tekerne az önindító nem törődtem vele, a meglepi akkor volt amikor jöttem volna haza akku lemerülve nem teker az önindító, visszajelző lámpák éppen csak pislognak. wtf. hozzá tenném hogy alig féléves az akku ami benne van (az előző 6 évet bírt)! bebikázni alig tudtuk, betolni nem szerettem volna. nagy nehezen beindult. légzsák lámpa világít nem zavar majd kilövöm volt már ilyen. viszont a műszerfalon a töltés jelző nem világít tehát lennie kell töltésnek. haza fele jövet lámpa max-on nem villog vagy halványulna, rádió megy szervo van minden normálisan megy, haza érek újra indítanám kb 2-3 tekert az önindító rajta és utána kapa lett. na most szerintem ha lámpa stb működött akkor van töltés laikusan. elképzelhető hogy az akku kipurcant? vagy a generátorban lesz a hiba keresés. holnap megpróbálok vag-al ránézni valahogy de jó lenne valami ötlet.
Hali.Szerintem cellazárlatos lett az aksid és azért nem töltött vissza.Nézd meg Vag -commal ott látod az akku feszültséget meg esetleg rámérhetsz az aksira járó motornál is ,hogy milyen a töltésed.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 24, 2016 12:09 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
egy érdekes jelenséggel állok szemben. ma munkába menet olyan volt mintha gyengén tekerne az önindító nem törődtem vele, a meglepi akkor volt amikor jöttem volna haza akku lemerülve nem teker az önindító, visszajelző lámpák éppen csak pislognak. wtf. hozzá tenném hogy alig féléves az akku ami benne van (az előző 6 évet bírt)! bebikázni alig tudtuk, betolni nem szerettem volna. nagy nehezen beindult. légzsák lámpa világít nem zavar majd kilövöm volt már ilyen. viszont a műszerfalon a töltés jelző nem világít tehát lennie kell töltésnek. haza fele jövet lámpa max-on nem villog vagy halványulna, rádió megy szervo van minden normálisan megy, haza érek újra indítanám kb 2-3 tekert az önindító rajta és utána kapa lett. na most szerintem ha lámpa stb működött akkor van töltés laikusan. elképzelhető hogy az akku kipurcant? vagy a generátorban lesz a hiba keresés. holnap megpróbálok vag-al ránézni valahogy de jó lenne valami ötlet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 11:38 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia!

Ok köszönöm!
Teszek egy próbát csak lejön.

05.03
A feszítőn 50-s torx van így már sikerült levenni csere megvolt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 11:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Sziasztok!

Levenném a generátort cseréhez alsó csavar az kijön de felül is van egy még ami fogja plusz a szíjfeszítő

Ezt a csavart is ki kell venni ami a képen jelölve van?Ez megvan húzva plusz menetrögzítős
de a baj az hogy elforog a 13-as villás rajt dugókulcs meg nem fér be oda!
Kép

szia
A feszítőt húzd el balra, akkor hozzá férsz dugókulcsal a generátor csavarjához. A kupak alatt hatlapfej vagy 50es torx fej.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 9:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Sziasztok!

Levenném a generátort cseréhez alsó csavar az kijön de felül is van egy még ami fogja plusz a szíjfeszítő

Ezt a csavart is ki kell venni ami a képen jelölve van?Ez megvan húzva plusz menetrögzítős
de a baj az hogy elforog a 13-as villás rajt dugókulcs meg nem fér be oda!
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia! Köszönöm az infókat!
Úgy döntöttem veszek egy új generátort!
Kimérni nem lehet a szabályzót ha cserélem és mégsem az lenne meg még csapágy is cserés plusz a diódahíd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 6:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Nem tudod kimérni, max annyit ,hogy van -e gerjesztése.
De azt is változtatja a vezérlő folyamatosan, a terhelés függvényében.
Amikor elviszed a generátort felújításra, a két csapágyat , a szabályzót,
a forgórész végén a kommutátort cserélik. A tekercsek örök életűek, a végén
a nagyfesz diódahídat mérik meg még.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia!

Méréssel megállapítható hogy a feszültségszabályzózó ment tönkre?
Ha elhozom a boltból és esik rajt egy karcolás már nem veszik vissza jártam már így alkatrésszel, pláne felrakásnál ott a csavaranyáknál eshet karcolás rajt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 712 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség