Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. máj. 26, 2019 3:46 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 719 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 24, 2016 12:09 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1292
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
egy érdekes jelenséggel állok szemben. ma munkába menet olyan volt mintha gyengén tekerne az önindító nem törődtem vele, a meglepi akkor volt amikor jöttem volna haza akku lemerülve nem teker az önindító, visszajelző lámpák éppen csak pislognak. wtf. hozzá tenném hogy alig féléves az akku ami benne van (az előző 6 évet bírt)! bebikázni alig tudtuk, betolni nem szerettem volna. nagy nehezen beindult. légzsák lámpa világít nem zavar majd kilövöm volt már ilyen. viszont a műszerfalon a töltés jelző nem világít tehát lennie kell töltésnek. haza fele jövet lámpa max-on nem villog vagy halványulna, rádió megy szervo van minden normálisan megy, haza érek újra indítanám kb 2-3 tekert az önindító rajta és utána kapa lett. na most szerintem ha lámpa stb működött akkor van töltés laikusan. elképzelhető hogy az akku kipurcant? vagy a generátorban lesz a hiba keresés. holnap megpróbálok vag-al ránézni valahogy de jó lenne valami ötlet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 11:38 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia!

Ok köszönöm!
Teszek egy próbát csak lejön.

05.03
A feszítőn 50-s torx van így már sikerült levenni csere megvolt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 11:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7632
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Sziasztok!

Levenném a generátort cseréhez alsó csavar az kijön de felül is van egy még ami fogja plusz a szíjfeszítő

Ezt a csavart is ki kell venni ami a képen jelölve van?Ez megvan húzva plusz menetrögzítős
de a baj az hogy elforog a 13-as villás rajt dugókulcs meg nem fér be oda!
Kép

szia
A feszítőt húzd el balra, akkor hozzá férsz dugókulcsal a generátor csavarjához. A kupak alatt hatlapfej vagy 50es torx fej.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2016 9:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Sziasztok!

Levenném a generátort cseréhez alsó csavar az kijön de felül is van egy még ami fogja plusz a szíjfeszítő

Ezt a csavart is ki kell venni ami a képen jelölve van?Ez megvan húzva plusz menetrögzítős
de a baj az hogy elforog a 13-as villás rajt dugókulcs meg nem fér be oda!
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia! Köszönöm az infókat!
Úgy döntöttem veszek egy új generátort!
Kimérni nem lehet a szabályzót ha cserélem és mégsem az lenne meg még csapágy is cserés plusz a diódahíd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 6:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7632
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Nem tudod kimérni, max annyit ,hogy van -e gerjesztése.
De azt is változtatja a vezérlő folyamatosan, a terhelés függvényében.
Amikor elviszed a generátort felújításra, a két csapágyat , a szabályzót,
a forgórész végén a kommutátort cserélik. A tekercsek örök életűek, a végén
a nagyfesz diódahídat mérik meg még.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Szia!

Méréssel megállapítható hogy a feszültségszabályzózó ment tönkre?
Ha elhozom a boltból és esik rajt egy karcolás már nem veszik vissza jártam már így alkatrésszel, pláne felrakásnál ott a csavaranyáknál eshet karcolás rajt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 4:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7632
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A 11,3 v az nem töltés, csak merítés. A fesz szabályzó a gyakori hiba forrás.
Azt Te is ki tudod cserélni, és pár ezres tétel.
Ki se kell szedni a generátort, ha érdekel keresek rajzot róla.

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg

A felső a szénkefés egység a fesz szabályzó. Néhány csavar..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 1:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
mumo írta:
Mutter írta:
sziasztok!
Első indításnál kivillant az akkumulátor ikon a műszerfalon,világítás van szervó is rádió szól,
semmi különös hibát nem figyeltem meg!
lehet feszültségszabályzó mehetett el vagy az aksi adja meg magát!
Mi lehet a hiba merre induljak el a keresésben?
Köszönöm előre is.

Üdv!
Első sorban járó motornál rá kell mérni az akkumulátorra, hogy van töltés. Ennek eredménye adja meg a hibakeresés irányát.



Üdv!

Alakult a dolog úgy ahogy megvan írva műszerfal elsötétedés csak a visszajelző lámpák világítottak világítás elment aksi közben merült aztán menet közben rángatott megis álltam aku lemerült!
Tettem bele egy teljesen feltöltöttet mivel hazáig nem értem el vele!
Kimértem akkusarunál 11,36 v töltés van vissza a generátorról!
Akkufedélen a lemezbiztik rendben nincs repedés!
De ahogy elnéztem még az első gyári generátor lehet benne 185ezer Km ha minden igaz!
Hétfőre be van tervezve irány bolt új generátor vétel!
A szaki 10 alatt nem nagyon nyúl hozzá a javításhoz!
Vag-al még nem mértem néztem semmit így hibakód nélkül vagyok még!
Mit nézzek meg még vagy mérjek mert holnap kinyílik a pénzeszsák lehet akkor!

Előző autónál szintén ugyanígy jártam csapágy és egy dióda csere plusz feszültségszabályzó csere!
Másodikra rá 3 hónapra már nem javíttattam meg megérett a generátor- cserés lett.
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: vas. máj. 01, 2016 10:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 650
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Mutter írta:
sziasztok!
Első indításnál kivillant az akkumulátor ikon a műszerfalon,világítás van szervó is rádió szól,
semmi különös hibát nem figyeltem meg!
lehet feszültségszabályzó mehetett el vagy az aksi adja meg magát!
Mi lehet a hiba merre induljak el a keresésben?
Köszönöm előre is.

Üdv!
Első sorban járó motornál rá kell mérni az akkumulátorra, hogy van töltés. Ennek eredménye adja meg a hibakeresés irányát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 30, 2016 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
sziasztok!
Első indításnál kivillant az akkumulátor ikon a műszerfalon,világítás van szervó is rádió szól,
semmi különös hibát nem figyeltem meg!
lehet feszültségszabályzó mehetett el vagy az aksi adja meg magát!
Mi lehet a hiba merre induljak el a keresésben?
Köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: kedd dec. 29, 2015 8:52 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 30, 2015 10:20 am
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Autó: Skoda Fabia 1.4 16v Elegance
Csabaa írta:
Hegyiember írta:
Sziasztok, kis segítséget kérnék.

"Kutyuli" nem indult ma este, így ránéztem az akksira 12,1.
Saru le, töltő rá.
Az autó 2007-es 1.4 16v Benzin, az akksi gyári.
Szerintem ennyit bírt, a másiknál is 8 év után halt meg a gyári akksija.
Idáig minden oké, de néztem, hogy itt nem olyan egyszerű kivenni az akksit. Ezért is töltöm a helyén.

Az akksi tetején van a kábel elosztó azt miként lehet leszerelni? Néztem a kezelési könyvet, de ott egyszerűen elirányítottak egy skoda szervízbe. Ez most kivitelezhetetlen.
Új akksi holnapra meglesz, nem szórakozok vele, meg reggel mennie is kéne "kutyulinak", de tanácstalan vagyok miként szedjem ki.
Mondjuk tök sötét volt, sokat nem láttam lámpafénynél.

Köszi előre is a segítséget.

Üdv,
Hegyiember

szia

http://www.briskoda.net/forums/topic/22 ... fabia-vrs/

Nagyon szépen köszönöm! :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: kedd dec. 29, 2015 8:40 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7632
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Hegyiember írta:
Sziasztok, kis segítséget kérnék.

"Kutyuli" nem indult ma este, így ránéztem az akksira 12,1.
Saru le, töltő rá.
Az autó 2007-es 1.4 16v Benzin, az akksi gyári.
Szerintem ennyit bírt, a másiknál is 8 év után halt meg a gyári akksija.
Idáig minden oké, de néztem, hogy itt nem olyan egyszerű kivenni az akksit. Ezért is töltöm a helyén.

Az akksi tetején van a kábel elosztó azt miként lehet leszerelni? Néztem a kezelési könyvet, de ott egyszerűen elirányítottak egy skoda szervízbe. Ez most kivitelezhetetlen.
Új akksi holnapra meglesz, nem szórakozok vele, meg reggel mennie is kéne "kutyulinak", de tanácstalan vagyok miként szedjem ki.
Mondjuk tök sötét volt, sokat nem láttam lámpafénynél.

Köszi előre is a segítséget.

Üdv,
Hegyiember

szia

http://www.briskoda.net/forums/topic/22 ... fabia-vrs/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: kedd dec. 29, 2015 8:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 30, 2015 10:20 am
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Autó: Skoda Fabia 1.4 16v Elegance
Sziasztok, kis segítséget kérnék.

"Kutyuli" nem indult ma este, így ránéztem az akksira 12,1.
Saru le, töltő rá.
Az autó 2007-es 1.4 16v Benzin, az akksi gyári.
Szerintem ennyit bírt, a másiknál is 8 év után halt meg a gyári akksija.
Idáig minden oké, de néztem, hogy itt nem olyan egyszerű kivenni az akksit. Ezért is töltöm a helyén.

Az akksi tetején van a kábel elosztó azt miként lehet leszerelni? Néztem a kezelési könyvet, de ott egyszerűen elirányítottak egy skoda szervízbe. Ez most kivitelezhetetlen.
Új akksi holnapra meglesz, nem szórakozok vele, meg reggel mennie is kéne "kutyulinak", de tanácstalan vagyok miként szedjem ki.
Mondjuk tök sötét volt, sokat nem láttam lámpafénynél.

Köszi előre is a segítséget.

Üdv,
Hegyiember


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkumulátor
HozzászólásElküldve: kedd nov. 03, 2015 6:33 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 86
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Köszönöm a segítséget. :)) Így már egyszerűbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 719 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség