Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. jan. 20, 2019 3:11 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 715 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: szer. nov. 24, 2010 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Próbáld fényszóróval, 2-3 fokozaton működő fűtőventilátorral, 1-2-es fokozaton működő ablaktörlővel, hátsó ablakfűtéssel és egy kis zenehallgatással. Már nem is termel annyit a generátor, hogy az összes fogyasztót ellássa... (Nem túlságosan, de meríteni fogja az akkumulátort.)

Saját tapasztalatomból indulok ki, hogy a fenti körülményeknél a tökéletesen működő generátorommal is 100 Km megtétele után alacsonyabb volt a feszültség a 2 hetes akkumulátorban, mint indulás előtt. Más tökéletesen működő autóval is hasonló eredményre jutottam. Nyugalmi feszültséget mértem minden esetben.

Ez a legfőbb probléma a télen rövid távon használt autók akkumulátorával, mert az indítással elfogyasztott energia mennyiségét nem képes visszatölteni a generátor ha több fogyasztó is üzemel... (ezért napról-napra egyre jobban lemerül)
Viszont alapjáraton is legalább 13,8 V-ot kell termelnie egy megfelelően működő generátornak ez pedig bőven elég lenne arra, hogy töltse az akkumulátort, de a fogyasztók közbeszólnak és a fogyasztók számától függően van az a jelenség, hogy éppen csak töltődik az akku, vagy már merül is...

poles írta:
Az állandó fogyasztókat ki kell szolgálnia, hiszen az nem járható, hogy többet fogyasszon az autó, mint amit megtermel a generátor. Persze alapjáratnál más a helyzet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: szer. nov. 24, 2010 10:31 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Az állandó fogyasztókat ki kell szolgálnia, hiszen az nem járható, hogy többet fogyasszon az autó, mint amit megtermel a generátor. Persze alapjáratnál más a helyzet.
Tibibá666 írta:
Megnézném azt a generátort, ami képes az összes elektromos fogyasztót működtetni. :D
Túl szép lenne, ha csak az indításhoz lenne szükség az akkumulátorra...

kiruzs írta:
Celldweller írta:
hali

egy fabia 1.4 mpi matrixom van, és 3 év alatt a második akksim ment tönkre, nem tudom az első mióta volt benne, de a második alig 2 éve, varta akksi volt, nem volt olcsó, szal nem tudom hogy mehet tönkre ilyen gyorsan, arra tippelek, hogy esetleg van valami zárlat a kocsiban vagy ilyesmi, volt valakinek ilyen tapasztalata?


Szia!

Olvastam, hogy egy páran javasolták mérd meg mekkora az áramerősség az akkumulátorban. Olyanra is gyanakodtak, hogy zárlat van az autóban, s emiatt megy tönkre az akkumulátorod! Igaz nem olvastam végig az összes hozzászólást, de az még senkiben sem merült fel, hogy esetleg a generátorod a rossz?
Ugyanis - pár hozzászólással ellentétben - az akkumulátorra a gépkocsi beindításánál van szükség! Amint jár a motor onnantól az egész a generátorról működik, legyen az lámpa, klíma stb. ( Igaz álló motornál is lehet akkumulátorról üzemeltetni egyes villamos berendezést pl. autórádió ) :wink:
Ha nincs megfelelő generátor töltésed legyen akármilyen új az akkumulátorod egy idő után így is-úgy is lemerül!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 23, 2010 9:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7518
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Abban igaza van ha nem jó a feszültségszabályzó és nem kapcsol le 14,4V-nál akkor elég hamar megöli az akksit a túltöltés. De ezt járó motornál egy egyszerű feszültségméréssel ellenörizni lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: kedd nov. 23, 2010 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Megnézném azt a generátort, ami képes az összes elektromos fogyasztót működtetni. :D
Túl szép lenne, ha csak az indításhoz lenne szükség az akkumulátorra...

kiruzs írta:
Celldweller írta:
hali

egy fabia 1.4 mpi matrixom van, és 3 év alatt a második akksim ment tönkre, nem tudom az első mióta volt benne, de a második alig 2 éve, varta akksi volt, nem volt olcsó, szal nem tudom hogy mehet tönkre ilyen gyorsan, arra tippelek, hogy esetleg van valami zárlat a kocsiban vagy ilyesmi, volt valakinek ilyen tapasztalata?


Szia!

Olvastam, hogy egy páran javasolták mérd meg mekkora az áramerősség az akkumulátorban. Olyanra is gyanakodtak, hogy zárlat van az autóban, s emiatt megy tönkre az akkumulátorod! Igaz nem olvastam végig az összes hozzászólást, de az még senkiben sem merült fel, hogy esetleg a generátorod a rossz?
Ugyanis - pár hozzászólással ellentétben - az akkumulátorra a gépkocsi beindításánál van szükség! Amint jár a motor onnantól az egész a generátorról működik, legyen az lámpa, klíma stb. ( Igaz álló motornál is lehet akkumulátorról üzemeltetni egyes villamos berendezést pl. autórádió ) :wink:
Ha nincs megfelelő generátor töltésed legyen akármilyen új az akkumulátorod egy idő után így is-úgy is lemerül!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: akksi
HozzászólásElküldve: kedd nov. 23, 2010 7:10 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 18, 2010 6:29 pm
Hozzászólások: 5
Celldweller írta:
hali

egy fabia 1.4 mpi matrixom van, és 3 év alatt a második akksim ment tönkre, nem tudom az első mióta volt benne, de a második alig 2 éve, varta akksi volt, nem volt olcsó, szal nem tudom hogy mehet tönkre ilyen gyorsan, arra tippelek, hogy esetleg van valami zárlat a kocsiban vagy ilyesmi, volt valakinek ilyen tapasztalata?


Szia!

Olvastam, hogy egy páran javasolták mérd meg mekkora az áramerősség az akkumulátorban. Olyanra is gyanakodtak, hogy zárlat van az autóban, s emiatt megy tönkre az akkumulátorod! Igaz nem olvastam végig az összes hozzászólást, de az még senkiben sem merült fel, hogy esetleg a generátorod a rossz?
Ugyanis - pár hozzászólással ellentétben - az akkumulátorra a gépkocsi beindításánál van szükség! Amint jár a motor onnantól az egész a generátorról működik, legyen az lámpa, klíma stb. ( Igaz álló motornál is lehet akkumulátorról üzemeltetni egyes villamos berendezést pl. autórádió ) :wink:
Ha nincs megfelelő generátor töltésed legyen akármilyen új az akkumulátorod egy idő után így is-úgy is lemerül!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2010 8:07 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
55 Ah-t vegyél bele, évekkel tovább lesz jó.

Genius írta:
zsééééé írta:
Genius írta:
Sziasztok!
Egy sürgős kérdésem lenne. Milyen aksi kell a Fabia-ba?
1.2 HTP 12v 2005-s
AZQ
köszi a válaszokat előre is!



Ha Klíma, hifi v egyéb +fogyasztó van benne, mindenképpen 44Ah fölöttit célszerű venni.


Köszi!
És gondozásmentes vagy hagyományost inkább?
Amúgy most 36Ah-s aksi volt benne... Az előző tulaj ezt rakta bele... Amúgy fél évet kibírt benne,de télire inkább veszek újat bele,meg elég furcsa volt,hogy ilyen kicsi van benne,mivel a trabantokba kell ekkora kb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2010 12:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
zsééééé írta:
Genius írta:
Sziasztok!
Egy sürgős kérdésem lenne. Milyen aksi kell a Fabia-ba?
1.2 HTP 12v 2005-s
AZQ
köszi a válaszokat előre is!



Ha Klíma, hifi v egyéb +fogyasztó van benne, mindenképpen 44Ah fölöttit célszerű venni.


Köszi!
És gondozásmentes vagy hagyományost inkább?
Amúgy most 36Ah-s aksi volt benne... Az előző tulaj ezt rakta bele... Amúgy fél évet kibírt benne,de télire inkább veszek újat bele,meg elég furcsa volt,hogy ilyen kicsi van benne,mivel a trabantokba kell ekkora kb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2010 12:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. feb. 04, 2009 1:58 pm
Hozzászólások: 146
Genius írta:
Sziasztok!
Egy sürgős kérdésem lenne. Milyen aksi kell a Fabia-ba?
1.2 HTP 12v 2005-s
AZQ
köszi a válaszokat előre is!



Ha Klíma, hifi v egyéb +fogyasztó van benne, mindenképpen 44Ah fölöttit célszerű venni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2010 12:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
Sziasztok!
Egy sürgős kérdésem lenne. Milyen aksi kell a Fabia-ba?
1.2 HTP 12v 2005-s
AZQ
köszi a válaszokat előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 26, 2010 12:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 20, 2010 1:21 pm
Hozzászólások: 40
Sziasztok! Egy korábbi hozzászólásomban írtam, hogy a rádió kicserélése után 2-3 havonta lemerült az akksi! Most megfigyeltem hogy ha a rádió ki van véve akkor semmi baj nincs az akksival, de ha be van kötve és használom, akkor az akksi savszintje a két szélső cellában két hét alatt a max szintről a minimum alá csökken! Látott már valaki ilyet? Valami ötlet? Előre is kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 14, 2010 5:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szó szerint, amit leírtam. 20-25 percig még áram alatt van a computer, a CAN hálózat. Az okát nem tudom.

hugyecz írta:
Bocs de nagyon érdekelne, hogy ez mit takar?
goes írta:
Várj fél órát és utána mérj. 20-25 perc múlva megy aludni a Fabia.

Sebaj Fabias írta:
Sziasztok!
A hétvégén behalt az akkumlátorom, sajnos kapacitását vesztette, így cserés lett :? . Volt otthon másik, így bedobtam egyet. Deee, észre vettem, hogy alapállapotban van áramfelvétel kb. 80 mA. Ez így rendben van? Azt látom, hogy a műszerfalon a kijelzők működnek, ha kell, ha nem. De mi vehet még fel áramot?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 14, 2010 11:35 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
goes írta:
Várj fél órát és utána mérj. 20-25 perc múlva megy aludni a Fabia.

Sebaj Fabias írta:
Sziasztok!
A hétvégén behalt az akkumlátorom, sajnos kapacitását vesztette, így cserés lett :? . Volt otthon másik, így bedobtam egyet. Deee, észre vettem, hogy alapállapotban van áramfelvétel kb. 80 mA. Ez így rendben van? Azt látom, hogy a műszerfalon a kijelzők működnek, ha kell, ha nem. De mi vehet még fel áramot?

Köszönöm
Szia goes!
Köszönöm a válaszod, így már értem a dolgot. Nem gondoltam volna, hogy már az autóknál is használják az alvó űzemmódot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 14, 2010 10:47 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Bocs de nagyon érdekelne, hogy ez mit takar?
goes írta:
Várj fél órát és utána mérj. 20-25 perc múlva megy aludni a Fabia.

Sebaj Fabias írta:
Sziasztok!
A hétvégén behalt az akkumlátorom, sajnos kapacitását vesztette, így cserés lett :? . Volt otthon másik, így bedobtam egyet. Deee, észre vettem, hogy alapállapotban van áramfelvétel kb. 80 mA. Ez így rendben van? Azt látom, hogy a műszerfalon a kijelzők működnek, ha kell, ha nem. De mi vehet még fel áramot?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 14, 2010 10:44 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Várj fél órát és utána mérj. 20-25 perc múlva megy aludni a Fabia.

Sebaj Fabias írta:
Sziasztok!
A hétvégén behalt az akkumlátorom, sajnos kapacitását vesztette, így cserés lett :? . Volt otthon másik, így bedobtam egyet. Deee, észre vettem, hogy alapállapotban van áramfelvétel kb. 80 mA. Ez így rendben van? Azt látom, hogy a műszerfalon a kijelzők működnek, ha kell, ha nem. De mi vehet még fel áramot?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 14, 2010 10:34 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Sziasztok!
A hétvégén behalt az akkumlátorom, sajnos kapacitását vesztette, így cserés lett :? . Volt otthon másik, így bedobtam egyet. Deee, észre vettem, hogy alapállapotban van áramfelvétel kb. 80 mA. Ez így rendben van? Azt látom, hogy a műszerfalon a kijelzők működnek, ha kell, ha nem. De mi vehet még fel áramot?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 715 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség