Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 18, 2018 7:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3374 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 225  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 24, 2018 4:33 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
olle_gyuri írta:
RWD írta:
Maga a szenzor nem lett tisztább a pucolástól, de a csokira tutira ráfért. Mindenhova féktisztító, semmi más. A kábeleket végül hagytam úgy ahogy voltak, nem cseréltem/javítottam őket. Az eredmény nulla MIL lámpa ("check engine"), egyedül az EPC-t dobja vissza a féklámpa kapcsoló miatt. Tanulság, hogy ne kezdjünk el ész nélkül szenzorokat venni (Én sem tettem), semmi értelme.


Csabi,
ez szép munka volt; örülök a fejleménynek, gratulálok az eredményhez is, és a kitartásodhoz is! 8)

Köszi! Remélem hasznos infókat osztottam meg, hátha más időt/energiát spórol meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 24, 2018 2:39 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
RWD írta:
Maga a szenzor nem lett tisztább a pucolástól, de a csokira tutira ráfért. Mindenhova féktisztító, semmi más. A kábeleket végül hagytam úgy ahogy voltak, nem cseréltem/javítottam őket. Az eredmény nulla MIL lámpa ("check engine"), egyedül az EPC-t dobja vissza a féklámpa kapcsoló miatt. Tanulság, hogy ne kezdjünk el ész nélkül szenzorokat venni (Én sem tettem), semmi értelme.


Csabi,
ez szép munka volt; örülök a fejleménynek, gratulálok az eredményhez is, és a kitartásodhoz is! 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 24, 2018 10:47 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
RWD írta:
Hali! Tehát itt tartok jelenleg, megpróbálom összefoglalni az egészet. Jelenleg ennyi motorhibám van, frissen olvasva:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

6955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent


1. - 17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent :

-Ugyebár ő elvileg map szenzor hibát jelent. Az autó időszakosan rángat, torpan menet közben. Részterhelésen, de akár teljes terhelésen is.

-Kivettem a szenzort, tiszta olaj volt (friss, nem retkes ráüszkösödött). Még a jeladó műanyag háza is olajos volt. Lepucoltam féktisztítóval kívül belül, visszaraktam. Körbenéztem milyen olajos forrás van a szenzor környékén, max a nívópálca miatt lehet ilyen mértékben olajos. Megpróbáltam a nívótok végén lévő narancs hüvelyt körbeszilózni vékonyan, hogy véletlen se folyjon ki a az alsó pereméről semmi (de szerintem hülyeség, innen nem jöhet olaj, a nívó tokjának "tetejéig" nem "fröcsög" fel a motorolaj). Lehet hogy a szívósorban kap valahonnan olajat? De az már rég rossz lenne. Kartergáz van bőven, de semmi olajban tocsogó légszűrő, vagy valami hasonló rondaság. Komolyan nem értem. Plusz tény, hogy a map szenzort csak egy csavar fogja jelenleg, plusz a másik oldalán felül kapott egy kis szilót kívülről, hogy ne folyjon be semmi, de mint írtam még mindig vacakol. Csavart már rendeltem, a héten orvosolom ezt a kókányolásomat.
- Lényeg hogy pucolás után pár km-rel ugyanúgy be be ránt. Olyan mintha elvenné a gázt, és torpan az autó. Újabb gázadásra jó, aztán megint rossz. Hozzáteszem, hogy teljesen hideg motornál mintha nem csinálná, aztán ahogy melegszik, úgy kezd belejönni.
- A szívócsőnyomás vcds által előírt 200-400 mbar között van (340 körül mocorog), 95 fokos víznél, alapjáraton, ahogy kell. Gázadásra csökken a nyomás (pl 2652/min=254,0mbar) Ergo nincs fals (?).
- EGR szelep hibát nem ír (bár dupla van a kocsiba beépítve, ahogy korábban részleteztem).
- Még annyit látok, hogy a mapra rámenő csoki vezetékeiből 1-2 csúnyán meg van törve, és hiányos a szigetelése. Maguk a vezetékek nincsenek elszakadva, már amit látok belőle Lehet ez a gond? Ha igen, vezetékezzem újra? :csodalk:
- Szenzort egyelőre nem tudtam kimérni (ellenállás), multiméter hiányában. De több tucat panaszt olvasva nem hiszem hogy a szenzornak lenne baja.
- Lehúzott kartergáz csővel is produkálja a hibát.


2. 16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent

- Az autó szó nélkül ledobja a fordulatszámmérőt nullára, beránt a motor és három opció lehet:
-a rántást követően visszaugrik és megyünk tovább, semmi plusz jelzés
-a rántással egyidejűleg lent marad a mutató nullán, olajnyomás lámpa vinnyog, viszont a
motor megy tovább szó nélkül
-leesik a mérő nullára, és le is áll a motor. Ez jellemzően <10km/h alatt történik, amikor lépésben csorgok, vagy épp elindulnék kereszteződésből (izgi... :mrgreen: :csodalk: )


Először nagyon ügyesen a kmóra jeladót vettem le a motor tűzfal oldali részéről, mert "azt hittem". Aztán megnéztem a manulaban, és elvileg az AUB motornak (is) a motor kihajtás és a váltó találkozásánál van a jeladó, közvetlenül az önindító mögött. Azt meg nyilván nem látja a user csak úgy. Szóval ez még bontásra vár, aztán remélem egyértelműbb hibát mutat mint a MAP. Még annyi érdekesség, hogy megfigyeléseim alapján ezt az első fordulatszám leesős jelenséget mindig kb az indulás után 8-10 perccel követi el. Rohadt érdekes, de tényleg megfigyelhető. Bár a hiba szempontjából ez valószínűleg nem annyira lényeges részlet. De hátha.

Köszi hogy bírjátok a fárasztásaimat, azért meg pláne hálás vagyok ha valaki rutinból tud ezekre mondani valamilyen véleményt, ötletet. Nyilván a map szenzor az elsődleges kérdőjel, hiszen a speed sensort még fel sem tártam. Plusz folytatom a diagnosztikát a hétvégén. Köszi előre is!

Csabi


Na kérem, úgy néz ki sikerült megoldani mindent. Mit csináltam? Az összes jeladót és csokit amelyik érintett volt a buliban, szétszedtem és megpucoltam. Bár ahogy nézem, nem maga a jeladó csutakolás, hanem a csatlakozók pucolása hozta meg a kívánt eredményt. Pl a speed sensor köztes csokija a szívósor alatt csupa olaj volt (nem értem hogyan). Maga a szenzor nem lett tisztább a pucolástól, de a csokira tutira ráfért. Mindenhova féktisztító, semmi más. A kábeleket végül hagytam úgy ahogy voltak, nem cseréltem/javítottam őket. Az eredmény nulla MIL lámpa ("check engine"), egyedül az EPC-t dobja vissza a féklámpa kapcsoló miatt. Tanulság, hogy ne kezdjünk el ész nélkül szenzorokat venni (Én sem tettem), semmi értelme. Nem hittem hogy összejöhet, de tényleg megoldottnak tűnnek a problémák. 2 napja tünetmentes az autó, ez nekem pozitív jel. Semmi torpanás, semmi rángatás. Köszönöm mindenkinek, aki velem együtt filózott! :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd okt. 23, 2018 5:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1194
ArpiCBR írta:
Sziasztok!

Fabia I-nél olvasott már ki valaki olajhőmérsékletet? Lehet?

Köszönöm!


Nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd okt. 23, 2018 4:21 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Sziasztok!

Fabia I-nél olvasott már ki valaki olajhőmérsékletet? Lehet?

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 9:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7434
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:

Köszi! Lehet hogy a heel'n toe pl nem tesz jót a féklámpa kapcsolónak? Nyilván közúton fölösleges, de Én már teljesen megszoktam. Nyilván ilyenkor együtt üzemel a fék és gázpedál.
Illetve melyik jelenségre gondolsz, melyikbe szólhat bele a rossz féklámpa kapcsoló?
https://www.youtube.com/watch?v=nzcRZCcikwM

Jaaa, hogy néha egyszerre szoktad nyomni, akkor lehet ,hogy nem rossz csak ezt veszi hibának és tárolja hibakódnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 9:04 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Idézet:
Szia
Ha nem szakadt a map kábele, elég ha rendesen leszigeteled.
Attól mert változik a nyomás értéke,lehet még fals levegő..

De, a fékpedál kapcsolót jó lenne mielőbb kicserélni, mert lehet az szórakozik Veled.
Ha egyszerre nyomod a gázpedált és a féket a motorvezérlő egy idő után elveszi a gázt..
A kapcsoló két áramkörös, egyik körben az izzók vannak, a másik a motorvezérlőhöz megy, hogy tudjon a pedálnyomásról.


Köszi! Lehet hogy a heel'n toe pl nem tesz jót a féklámpa kapcsolónak? Nyilván közúton fölösleges, de Én már teljesen megszoktam. Nyilván ilyenkor együtt üzemel a fék és gázpedál.
Illetve melyik jelenségre gondolsz, melyikbe szólhat bele a rossz féklámpa kapcsoló?
https://www.youtube.com/watch?v=nzcRZCcikwM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 7:28 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7434
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Csabaa írta:
RWD írta:
Köszi skacok! És mindegy milyen vezetéket vesz az ember? Nyilván itt vannak átmérők, ellenállások, anyagminőségek, etc...mi alapján lehet belőni ezt?

Szia
A keresztmetszetére elég ha figyelsz.


Köszi! A lent fejtegetett okosságomra van valamilyen intuíciótok? Gondolok itt a "beolajosodó" map szenzorra pl.

Szia
Ha nem szakadt a map kábele, elég ha rendesen leszigeteled.
Attól mert változik a nyomás értéke,lehet még fals levegő..

De, a fékpedál kapcsolót jó lenne mielőbb kicserélni, mert lehet az szórakozik Veled.
Ha egyszerre nyomod a gázpedált és a féket a motorvezérlő egy idő után elveszi a gázt..
A kapcsoló két áramkörös, egyik körben az izzók vannak, a másik a motorvezérlőhöz megy, hogy tudjon a pedálnyomásról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 6:05 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
RWD írta:
Köszi skacok! És mindegy milyen vezetéket vesz az ember? Nyilván itt vannak átmérők, ellenállások, anyagminőségek, etc...mi alapján lehet belőni ezt?

Szia
A keresztmetszetére elég ha figyelsz.


Köszi! A lent fejtegetett okosságomra van valamilyen intuíciótok? Gondolok itt a "beolajosodó" map szenzorra pl.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 5:43 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7434
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Köszi skacok! És mindegy milyen vezetéket vesz az ember? Nyilván itt vannak átmérők, ellenállások, anyagminőségek, etc...mi alapján lehet belőni ezt?

Szia
A keresztmetszetére elég ha figyelsz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 4:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Köszi skacok! És mindegy milyen vezetéket vesz az ember? Nyilván itt vannak átmérők, ellenállások, anyagminőségek, etc...mi alapján lehet belőni ezt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 1:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 63
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
A sérült részt kicserélni, forrasztani és azt zsugorcsővel szigetelni.

Lehet kapni zsugorcsövet, aminek a belső felülete ragasztóval van bevonva (csak melegítésre lép működésbe), így elvileg tömít is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 8:52 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7434
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Hali!
Előző témámhoz kapcsolódóan. Ha esetleg vezeték (szigetelés?) sérülést tapasztalok a szenzor környékén, azt milyen módszerrel érdemes javítani? Köszi!

Szia
A sérült részt kicserélni, forrasztani és azt zsugorcsővel szigetelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 5:47 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Hali! Tehát itt tartok jelenleg, megpróbálom összefoglalni az egészet. Jelenleg ennyi motorhibám van, frissen olvasva:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

6955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent


1. - 17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent :

-Ugyebár ő elvileg map szenzor hibát jelent. Az autó időszakosan rángat, torpan menet közben. Részterhelésen, de akár teljes terhelésen is.

-Kivettem a szenzort, tiszta olaj volt (friss, nem retkes ráüszkösödött). Még a jeladó műanyag háza is olajos volt. Lepucoltam féktisztítóval kívül belül, visszaraktam. Körbenéztem milyen olajos forrás van a szenzor környékén, max a nívópálca miatt lehet ilyen mértékben olajos. Megpróbáltam a nívótok végén lévő narancs hüvelyt körbeszilózni vékonyan, hogy véletlen se folyjon ki a az alsó pereméről semmi (de szerintem hülyeség, innen nem jöhet olaj, a nívó tokjának "tetejéig" nem "fröcsög" fel a motorolaj). Lehet hogy a szívósorban kap valahonnan olajat? De az már rég rossz lenne. Kartergáz van bőven, de semmi olajban tocsogó légszűrő, vagy valami hasonló rondaság. Komolyan nem értem. Plusz tény, hogy a map szenzort csak egy csavar fogja jelenleg, plusz a másik oldalán felül kapott egy kis szilót kívülről, hogy ne folyjon be semmi, de mint írtam még mindig vacakol. Csavart már rendeltem, a héten orvosolom ezt a kókányolásomat.
- Lényeg hogy pucolás után pár km-rel ugyanúgy be be ránt. Olyan mintha elvenné a gázt, és torpan az autó. Újabb gázadásra jó, aztán megint rossz. Hozzáteszem, hogy teljesen hideg motornál mintha nem csinálná, aztán ahogy melegszik, úgy kezd belejönni.
- A szívócsőnyomás vcds által előírt 200-400 mbar között van (340 körül mocorog), 95 fokos víznél, alapjáraton, ahogy kell. Gázadásra csökken a nyomás (pl 2652/min=254,0mbar) Ergo nincs fals (?).
- EGR szelep hibát nem ír (bár dupla van a kocsiba beépítve, ahogy korábban részleteztem).
- Még annyit látok, hogy a mapra rámenő csoki vezetékeiből 1-2 csúnyán meg van törve, és hiányos a szigetelése. Maguk a vezetékek nincsenek elszakadva, már amit látok belőle Lehet ez a gond? Ha igen, vezetékezzem újra? :csodalk:
- Szenzort egyelőre nem tudtam kimérni (ellenállás), multiméter hiányában. De több tucat panaszt olvasva nem hiszem hogy a szenzornak lenne baja.
- Lehúzott kartergáz csővel is produkálja a hibát.


2. 16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent

- Az autó szó nélkül ledobja a fordulatszámmérőt nullára, beránt a motor és három opció lehet:
-a rántást követően visszaugrik és megyünk tovább, semmi plusz jelzés
-a rántással egyidejűleg lent marad a mutató nullán, olajnyomás lámpa vinnyog, viszont a
motor megy tovább szó nélkül
-leesik a mérő nullára, és le is áll a motor. Ez jellemzően <10km/h alatt történik, amikor lépésben csorgok, vagy épp elindulnék kereszteződésből (izgi... :mrgreen: :csodalk: )


Először nagyon ügyesen a kmóra jeladót vettem le a motor tűzfal oldali részéről, mert "azt hittem". Aztán megnéztem a manulaban, és elvileg az AUB motornak (is) a motor kihajtás és a váltó találkozásánál van a jeladó, közvetlenül az önindító mögött. Azt meg nyilván nem látja a user csak úgy. Szóval ez még bontásra vár, aztán remélem egyértelműbb hibát mutat mint a MAP. Még annyi érdekesség, hogy megfigyeléseim alapján ezt az első fordulatszám leesős jelenséget mindig kb az indulás után 8-10 perccel követi el. Rohadt érdekes, de tényleg megfigyelhető. Bár a hiba szempontjából ez valószínűleg nem annyira lényeges részlet. De hátha.

Köszi hogy bírjátok a fárasztásaimat, azért meg pláne hálás vagyok ha valaki rutinból tud ezekre mondani valamilyen véleményt, ötletet. Nyilván a map szenzor az elsődleges kérdőjel, hiszen a speed sensort még fel sem tártam. Plusz folytatom a diagnosztikát a hétvégén. Köszi előre is!

Csabi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 15, 2018 11:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Hali!
Előző témámhoz kapcsolódóan. Ha esetleg vezeték (szigetelés?) sérülést tapasztalok a szenzor környékén, azt milyen módszerrel érdemes javítani? Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3374 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 225  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség