Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Diagnosztika
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=38
Oldal: 1 / 229

Szerző:  feketete [ hétf. máj. 20, 2019 3:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

A kerterszellőztető szelep membránját nézzétek meg ha szakadt ott szívhat fals levegőt.

Szerző:  ayala [ hétf. máj. 20, 2019 2:12 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Hasonló cipőben járok, mint RWD; próbálom megfejteni, hogy miért dobál hibakódokat az autó, konrét tünet nélkül.
Keresem az összefüggéseket, mielőtt rengeteg pénzt beleölnék abba, hogy feleslegesen cserélgetek alkatrészeket.

Valahol olvastam, hogy az olajleválasztó és a fojtószelep kapcsolatban állnak egymással. Létezik, hogy a szivárgó olajleválasztóm kavar be az elektronikának, és emiatt szív vélt, vagy valós falsot a motor?
Jellemzően szeles időben, ha alacsony fordulatnál nagy gázt adok, akkor szokott nyavajogni. Újraindításra csak check engine, a negyedik indításnál az is eltűnik.

Szerző:  RWD [ szer. máj. 08, 2019 11:23 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Lehúztam az aktívszén szelepről a csövet, egyből megbolondult az alapjárat. Magyarul azzal nincs gond.
Az összes létező vákuumcsövet összefújtam féktisztítóval, járó motor mellett, de semmi hatása. A fékrásegítő dobnál a cső széle kicsit ki van repedezve, célzottan odafújtam, de semmi. Felületi repedés csak. MAP szenzort is körbefújtam, semmi. EGR-nél is, semmi...
Asszem kénytelen leszek utána nézni, hogy jön ki a műszeregység a helyéről... :cry: :roll:
Egyelőre nem tudok jobbat, kell az autó, nincs mese.

Szerző:  RWD [ szer. máj. 08, 2019 5:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Hali!
Legalább a logika meglenne... :roll:
A legutóbbi státusz ugye az volt, hogy az epc minden újraidnításkor offon van, majd pár méter megtétele után elalszik. MIL állandóan világított.
1. Volt egy alkalom tegnap, amikor indítás után EGYIK SEM világított. Kb 10 másodpercig, még álló helyben azon nyomban benyomta a MIL-t. Ok, újabb variácó:)
2. Délután elmentem a Tescoba. Szokásos indításkor csak MIL, majd guruláskor EPC is becsatlakozik. Így mentem kb 8km-ert a Tescoig, autónak semmi parajelensége közben. Kijövök a boltból, indítok. MIL világít, EPC nem, as usual. Viszont! Az EPC innentől kezdve egyszer sem gyulladt ki, egy pillanatra sem. Komolyan nem értem. Nem töröltem kódot, semmit, hagytam így éjszakára.
3. Ma reggel minden a szokásos, EPC csendben alapból, gurulásra előjön. MIL állandó.

Tudom hogy elég alternatív így diagnosztizálni, de szeretném megfogni a lényegét. Ma ledugózom a tegnap tárgyalt tankszellőztető szelep-fojtószelep csövet, plusz megint végigfújkodom féktisztítóval a kényes pontokat. Eszméletlen.. :roll:

Szerző:  RWD [ kedd máj. 07, 2019 1:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Csabaa írta:
RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..

Értem, köszi köszi. Kipróbálom majd.
Egyébként belenéztem a szelepbe. Ha szemmel látható a nyitott/zárt állapot, akkor én zártnak nyilvánítom. Bele is fújtam, nem ment át a levegő. Szóval elvileg a szelep jó kell hogy legyen, vagy legalábbis nem maradt nyitva.

Szerző:  Csabaa [ kedd máj. 07, 2019 12:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..

Szerző:  RWD [ kedd máj. 07, 2019 12:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Csabaa írta:
RWD írta:
Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Azt ,hogy mennyi idő után tárol hibát, csak a vezérlő programjának írója tudhatja..
Azért írtam a példának a fékszervot, mert ez is a szívósorra csatlakozik, de a külvilág felé zárt.
Ilyen lehet még a benzintank szellőztető szelep is, ha az állandóan nyitva van..

Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Szerző:  Csabaa [ kedd máj. 07, 2019 12:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

RWD írta:
Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Azt ,hogy mennyi idő után tárol hibát, csak a vezérlő programjának írója tudhatja..
Azért írtam a példának a fékszervot, mert ez is a szívósorra csatlakozik, de a külvilág felé zárt.
Ilyen lehet még a benzintank szellőztető szelep is, ha az állandóan nyitva van..

Szerző:  RWD [ kedd máj. 07, 2019 12:15 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Csabaa írta:
RWD írta:
Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.

Szia
Nem tömítetlen a szívósor valahol!? Például a fékszervonál..

Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Szerző:  Csabaa [ kedd máj. 07, 2019 11:34 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

RWD írta:
Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.

Szia
Nem tömítetlen a szívósor valahol!? Például a fékszervonál..

Szerző:  RWD [ kedd máj. 07, 2019 11:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.

Szerző:  RWD [ hétf. máj. 06, 2019 11:18 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

RWD írta:
Csabaa írta:
Szia
A fékkámpa kapcsoló miatt, szokott az epc lámpa világítani.
Két áramkörös, egy az izzóknak, egy a motorvezélőnek, hogy tudjon a pedálnyomásról.
Ha fékpedállal együtt nyomod a gázt, egy idő múlva el fogja venni..
Nálad a motorvezérlő felé ,rossz az áramkör..

Szia
Igen, emlékszem ezekre a soraidra. Csak tényleg furcsa, hogy mi köze lehet ennek a tele tankhoz? Plusz akkor is előjön a hiba, ha szándékosan kerülöm az egyszerre fék+gáz alkalmazását. Csak hangosan gondolkodom, nem kötekedés. Holnap jön a kapcsoló, meglátjuk mit mutat. Remélem nem annyira macerás a cseréje, valaki írta hogy figyelni kell az új kapcsoló tüskéjére, hogy teljesen "kihúzott" állapotban legyen beszereléskor. Őrület ami hibák és diag. ügyek előjönnek...köszi szépen :int:


Update: délelőttre kialudta magát, eltűnt a MIL. Szóval a tankolás továbbra is megfelel tüneti kezelésként. Most már úgy vélem, tényleg valamilyen üzemanyag rendszer beli hiba lesz. Közben megjött a féklámpa kapcsoló, délután cserélem. Bízom benne, hogy este már EPC mentesen térünk nyugovóra... :csodalk:

Szerző:  RWD [ vas. máj. 05, 2019 8:25 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Csabaa írta:
Szia
A fékkámpa kapcsoló miatt, szokott az epc lámpa világítani.
Két áramkörös, egy az izzóknak, egy a motorvezélőnek, hogy tudjon a pedálnyomásról.
Ha fékpedállal együtt nyomod a gázt, egy idő múlva el fogja venni..
Nálad a motorvezérlő felé ,rossz az áramkör..

Szia
Igen, emlékszem ezekre a soraidra. Csak tényleg furcsa, hogy mi köze lehet ennek a tele tankhoz? Plusz akkor is előjön a hiba, ha szándékosan kerülöm az egyszerre fék+gáz alkalmazását. Csak hangosan gondolkodom, nem kötekedés. Holnap jön a kapcsoló, meglátjuk mit mutat. Remélem nem annyira macerás a cseréje, valaki írta hogy figyelni kell az új kapcsoló tüskéjére, hogy teljesen "kihúzott" állapotban legyen beszereléskor. Őrület ami hibák és diag. ügyek előjönnek...köszi szépen :int:

Szerző:  Csabaa [ vas. máj. 05, 2019 6:42 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

Szia
A fékkámpa kapcsoló miatt, szokott az epc lámpa világítani.
Két áramkörös, egy az izzóknak, egy a motorvezélőnek, hogy tudjon a pedálnyomásról.
Ha fékpedállal együtt nyomod a gázt, egy idő múlva el fogja venni..
Nálad a motorvezérlő felé ,rossz az áramkör..

Szerző:  RWD [ vas. máj. 05, 2019 6:32 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Diagnosztika

RWD írta:
RWD írta:
RWD írta:
Szóval megint ott tartok ahol múltkor:
2 Faults Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 1010 0101


A P1158-at érzem is. Hidegen semmi gond, egyedül egy darab apró torpanást érezni, MINDIG kb 5 perccel motor indítás után. Ezután egy darabig minden ok.
Aztán ahogy haladok, és a vízhőmérő elkezdi felvenni 80-90%-os pozícióját (ergo lassan beáll középre-tudom hogy nem lineáris a mutató), elkezd az autó meg-meg torpanni. Nem rángat, tipikus torpanás tartott gázon. Mintha belefulladna valamibe. Gázzal játszva 1-2 secre rendbejön, aztán megint csinálja. És miután ezen túlvagyunk, és tényleg üzemmeleg minden, nagyjából abbahagyja. Aztán néha megint rákezd (visszahűlés?, ugye a mutatóval nem megyek semmire, lehet VAGcom élő adatokkal kéne utaznom egy kicsit).

Láttatok már ilyet?
Külföldi fórumon hasonló esetre olvastam azt a megoldást, hogy kivették a beszívott levegő irányát szabályzó csappantyút, ami a motorburkolat elejében van, a leömlő felett (1.4 16v AUB). Ezt Én úgy próbáltam tesztelni, hogy a komplett motorburkolatot levettem, és úgy mentem picit. Sajnos nem tapasztaltam javulást.

Múltkor már azt hittem sikerrel jártam, de hát ez van. :roll:


Update.
Olvasgattam kicsit, és valaki panaszkodott a motorburkolatban lévő hideg/meleg levegő csappantyú megragadására. Megnéztem, átmozgattam. Tesztkör következett, még hibakód törlés nélkül. Rángatás maradt. Töröltem hibakódot út közben, visszadobta. Ezt vagy 3x eljátszottam, utoljára amikor leraktam az autót. Végére csak az EPC maradt, EGR és féklámpa hibával.

Másnaptól kutya baja, nulla check engine. Vagyis az EPC maradt, de ma reggelre pl az is eltűnt magától (és nem töröltem!).

Lehet hogy a csappantyú volt tényleg a baja? Állandóan meleg levegőt szívott volna? Fura. Vagy csak megérezte, hogy jön a műszaki vizsga. 8)
Szeretem ezt a kis szarost. Aki azt mondja hogy az autóknak nincs lelkük, az hazudik. Vagy nem autóbuzi. :D
Szóval érdekes :int:


Update.
Tegnap megint előjött a check engine. :roll:
Komolyan nem értem, hibakódot egyelőre nem olvastam. Tünet nincs, nem rángat egyelőre. Max egy kicsit amikor elveszem a gázt, de az lehet placebo.
Viszont! Jellemzően fél tank maxxal járok, és a legutóbbi bejegyzésemkor (amikor eltűnt a check) pont tele volt a tank.
És mit ad ég, pont pár napja kezdek kifogyni, ma már porzik a tank. És ugye tegnap jött ki a check light. Lehet összefüggés? Komolyan más nem jut eszembe.

Bár az is igaz, hogy semmilyen tankszellőztető hibára nem panaszkodott sosem, de más összefüggést nem látok. Este megtankolom, plusz rádugom a vcds-t. Érdekes. :fejvak:


Sziasztok! Köbön idézem magam lassan, megint újdonsággal szolgálhatok.
Most már a tele tank sem oldja meg az ügyet. Pontosabban minden ok volt, csak az EPC világított hetek óta, MIL csendben volt. Voltam állapotfelmérésen, leszóltak hogy tűntessem el az EPC-t. Kitöröltem, de vissza is jött, viszont hozzá a MIL is. Plusz megint meg-meg torpan néha. Oh, köszi. Az üzeamanyag közben fél tank alá süllyedt, gondoltam ideje tankolni, mint szokásos "hibakiküszöbölés". De ezúttal hiába, vacak maradt. Hiába törlök DTC-t, EPC és MIL egyszerre visszajön pár méter megtétele után. Álló helyben járatva semmi gond. Hibakódok ugyanazok, mint régen:
"7566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal
"

Holnap megjön a féklámpa kapcsoló, kicserélem, hátha az szivat. Bár a féklámpám jó, de állítólag bekeverhet a motornak is (Csabaa említette volt, plusz olvastam róla máshol is).
Viszont vannak egyéb tippjeim is, már csak a teli tankos időszakos megoldás miatt is. Lehet hogy gyengül az üzemanyag pumpám? Nem hoz "lean" hibakódot, hogy szegény lenne a keverék, de logikát látok benne. De találomra nem akarok 15+ ezret költeni, csak úgy. Hozzáteszem, max 1x cserélhettek benne, vagy még sosem. '00 évjárat, 398.000 km. Esetleg üzemanyag szűrő csere, bár a teletank logikát ebben az esetben nem érzem. Mit gondoltok? :int:
Legjobb az egészben, hogy műszakis az autó csütörtökön, és ilyenekkel szívok. EPC bukta indok manapság (meg ugye most kijött a MIL is, meg rángat is az autó, ami zavar), plusz még a tetőkárpit hiány miatt is meghúznák... :D Szép.

Köszi ha van ötletetek, bocsi a szokásos fárasztó regényért. Remélem segít a féklámpa kapcsoló, de nem sziklaszilárd a hitem.

Oldal: 1 / 229 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/