Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. máj. 24, 2019 1:15 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3432 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 229  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 23, 2019 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 31
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Badzinga írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

problémám a következő:

2003, 1.2 HTP motor, tavaly novemberben menet közben kigyulladt a motorhibajelző ikon a műszerfalon. Az autónak látszólag semmi baja nem volt, nem hallottam semmit, nem észleltem semmit. Biztonság kedvéért elvittem szerelőhöz, diagnosztika a 3. hengernél mutatott valamit (nem tudom mit, mert a szerelő olvasta ki), azt mondta ez gyújtótrafóhiba. Kicserélte a trafót.

Másfél hónapja megint kigyulladt a jelzőikon, de aztán elmúlt, két hete ismét, akkor megint elvittem szerelőhöz, ugyanúgy a 3. hengernél mutatott hibát, ismét cserélt trafót, plusz cseréltünk gyújtógyertyákat is.

Ma megint kigyulladt az ikon hazafelé úton. Tehát nem trafó és nem gyertya. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet még ezeken kívül?

Köszönöm.
Sziasztok


van eleg kompresio aba 3 hengerbe?


Hello,

azt nem nézte, szerintem erre nem gondolt. Kösz a tippet. Valszeg az lesz, hogy elviszem szervizbe, és ott szólok, hogy nézzék meg.


Sziasztok,

rendben van a kompresszió, megnézték szervizben. Viszont, másnap reggel előjött egy olyan dolog, hogy hidegen 3., 4. és 5 fokozatban mindig rángat és egyenetleneül jár a motor, főleg akkor, amikor váltok és egy kicsit visszaesik a fordulat. Parton felfelé érezhetően megtorpan egy kicsit erős gázzal is. Ha megyek vele kb. 10 km-t, akkor elmúlik az egész. Nem lehet, hogy valami érzekelője rossz?

Tegnap cseréltem benzinszűrőt, ami kijött benzin a szűrőházból tele volt fekete kis szemcsékkel, a szűrőházat szétvágtam fűrésszel, a szűrő is fekete volt belül. Ma megyek vele 200 km-t, talán kitisztul.

Esetleg az elkoszolódott fojtószelep nem okozhat rángatást? Bármilyen ötletet szívesen fogadnék.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 22, 2019 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 49
Autó: Best, 2003 BBZ
feketete írta:
A kerterszellőztető szelep membránját nézzétek meg ha szakadt ott szívhat fals levegőt.


Mielőtt elviszem szerelőhöz, próbálom előcsalogatni a hibakódokat, hogy lássa is, mi a szitu. A legkézenfekvőbb ugye az lenne, ha akkor tudnám reprodukálni, amikor megyek hozzá.
Viszont...

Most, hogy legutóbb csinálta, nem csak kitöröltem a hibakódokat, hanem 'mit veszthetek' alapon csináltam fojtószelep alapbeállítást is. A legutóbbi két tisztításnál egyszer sem lett szoftveresen megcsinálva, ugyanis nem volt rá szükség, magától beállt. Eléggé valószínűtlennek tartom, hogy emiatt, de mióta ezt megcsináltam, egyszerűen nem tudom elérni, hogy kiírja a hibákat. Azt sem tudom, mikor csináltam utoljára ilyet, hogy parkett gázzal gyorsítok vele, mert tudtam, hogy úgyis buzizni fog, ezért jó ideje "óvatosan" használom.

Igaz, hogy rá is vagyok állva a dologra, ezért jobban észreveszem, de állítom, hogy ez az 1,4 16v motor(ok) típushibája. Épp ma olvastam megint egy csoportban ugyanolyan motorral szerelt, megvásárolni kívánt autóról, hogy lambdaszonda csere óta random EPC+Check engine van... gondolom ott is a tárolt hibakódok alapján cserélték az alkatrészt, csak nagyon nem az volt a baja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 20, 2019 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 82
Autó: Fábia I 1,2
A kerterszellőztető szelep membránját nézzétek meg ha szakadt ott szívhat fals levegőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 20, 2019 2:12 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 49
Autó: Best, 2003 BBZ
Hasonló cipőben járok, mint RWD; próbálom megfejteni, hogy miért dobál hibakódokat az autó, konrét tünet nélkül.
Keresem az összefüggéseket, mielőtt rengeteg pénzt beleölnék abba, hogy feleslegesen cserélgetek alkatrészeket.

Valahol olvastam, hogy az olajleválasztó és a fojtószelep kapcsolatban állnak egymással. Létezik, hogy a szivárgó olajleválasztóm kavar be az elektronikának, és emiatt szív vélt, vagy valós falsot a motor?
Jellemzően szeles időben, ha alacsony fordulatnál nagy gázt adok, akkor szokott nyavajogni. Újraindításra csak check engine, a negyedik indításnál az is eltűnik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 08, 2019 11:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Lehúztam az aktívszén szelepről a csövet, egyből megbolondult az alapjárat. Magyarul azzal nincs gond.
Az összes létező vákuumcsövet összefújtam féktisztítóval, járó motor mellett, de semmi hatása. A fékrásegítő dobnál a cső széle kicsit ki van repedezve, célzottan odafújtam, de semmi. Felületi repedés csak. MAP szenzort is körbefújtam, semmi. EGR-nél is, semmi...
Asszem kénytelen leszek utána nézni, hogy jön ki a műszeregység a helyéről... :cry: :roll:
Egyelőre nem tudok jobbat, kell az autó, nincs mese.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 08, 2019 5:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Hali!
Legalább a logika meglenne... :roll:
A legutóbbi státusz ugye az volt, hogy az epc minden újraidnításkor offon van, majd pár méter megtétele után elalszik. MIL állandóan világított.
1. Volt egy alkalom tegnap, amikor indítás után EGYIK SEM világított. Kb 10 másodpercig, még álló helyben azon nyomban benyomta a MIL-t. Ok, újabb variácó:)
2. Délután elmentem a Tescoba. Szokásos indításkor csak MIL, majd guruláskor EPC is becsatlakozik. Így mentem kb 8km-ert a Tescoig, autónak semmi parajelensége közben. Kijövök a boltból, indítok. MIL világít, EPC nem, as usual. Viszont! Az EPC innentől kezdve egyszer sem gyulladt ki, egy pillanatra sem. Komolyan nem értem. Nem töröltem kódot, semmit, hagytam így éjszakára.
3. Ma reggel minden a szokásos, EPC csendben alapból, gurulásra előjön. MIL állandó.

Tudom hogy elég alternatív így diagnosztizálni, de szeretném megfogni a lényegét. Ma ledugózom a tegnap tárgyalt tankszellőztető szelep-fojtószelep csövet, plusz megint végigfújkodom féktisztítóval a kényes pontokat. Eszméletlen.. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 1:41 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..

Értem, köszi köszi. Kipróbálom majd.
Egyébként belenéztem a szelepbe. Ha szemmel látható a nyitott/zárt állapot, akkor én zártnak nyilvánítom. Bele is fújtam, nem ment át a levegő. Szóval elvileg a szelep jó kell hogy legyen, vagy legalábbis nem maradt nyitva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:46 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Csabaa írta:
Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.

Igen ez az.
Egy szorítóval zárd le a szívósor felé induló csövet..
Ha így használod biztosan lesz majd tankszellőztető szelep hibakód, de az ettől lesz és törölhető..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
RWD írta:
Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Azt ,hogy mennyi idő után tárol hibát, csak a vezérlő programjának írója tudhatja..
Azért írtam a példának a fékszervot, mert ez is a szívósorra csatlakozik, de a külvilág felé zárt.
Ilyen lehet még a benzintank szellőztető szelep is, ha az állandóan nyitva van..

Értelek. A tankszellőztető szelep az, amelyik a kiegyenlítő tartályra van rögzítve, ugye? Ő:
https://www.startapro.hu/image/view?id=25429180&w=320&h=240&d=image&t=_1515209293
Gondoltam már az aktívszén tartályra is -ha jól mondom a nevét-, ami a jobb hátsó kerékjáratban található. Csak azért lenne logikus, mert ugye közel üres (~negyed) tanknál szokott rájönni az autóra az öt perc. Amikor televágom benzinnel, akkor semmi baja onnantól kezdve.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)

Azt ,hogy mennyi idő után tárol hibát, csak a vezérlő programjának írója tudhatja..
Azért írtam a példának a fékszervot, mert ez is a szívósorra csatlakozik, de a külvilág felé zárt.
Ilyen lehet még a benzintank szellőztető szelep is, ha az állandóan nyitva van..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 12:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
RWD írta:
Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.

Szia
Nem tömítetlen a szívósor valahol!? Például a fékszervonál..

Szia
Anno amikor kezdődött ez a mizéria, végigféktisztítóztam mindenhol, de semmi erre utaló jelet nem találtam. Plusz ha valahol falsot szívna, akkor így "elfelejti" a MIL-t egy idő után? Köszi :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 11:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.

Szia
Nem tömítetlen a szívósor valahol!? Például a fékszervonál..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd máj. 07, 2019 11:25 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Sziasztok! Fejlemények vannak.
Kicseréltem a féklámpa kapcsolót. Az eredetiben hallhatóan zörög valami, szóval már alapból gyanús volt. Csere után töröltem a hibákat, de elindulás után pár méterrel megint bedobja. Szívócső nyomásra panaszkodik (mil és epc is világít), semmi másra. Torpan is az autó, de ezt kb 10 km autózás után abbahagyja. Ez kb eddig is így volt. MIL lámpa égve maradt még, ez kb 1-2 nap és kialszik ahogy ismerem. Törölni nem fogom, mert utána úgy is bedobja. Furcsa.
Viszont! Az EPC alap esetben már nem világít. Csak a bizonyos pár méteres gurulás után. Akárhányszor újraindítom az autót, az EPC nem világít alapjáraton. Ennek örülök, valamit ért a kapcsoló csere.
Azt gondolom, hogy ha a MIL eltűnik, akkor "nem rántja magával" az EPC-t sem később. Lehet hulyén hangzik, de ezt logikáztam ki.
Esetleg leveszem az akkusarut, hátha úgy is elalszik a MiL. Tényleg nem értem, de esküszöm így viselkedik. :int:
Kb úgy néz ki a dolog, hogy ha törlöm a hibákat VCDS-sel, akkor azzal ártok az esetnek legjobban. Csütörtökig van műszaki vizsga, kezdődik az EPC vs műszaki hajsza...fingers crossed!
Igazából csak tapasztalat megosztásként írom le ezeket, hátha máskor másnak is lesz hasonló baja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 06, 2019 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
RWD írta:
Csabaa írta:
Szia
A fékkámpa kapcsoló miatt, szokott az epc lámpa világítani.
Két áramkörös, egy az izzóknak, egy a motorvezélőnek, hogy tudjon a pedálnyomásról.
Ha fékpedállal együtt nyomod a gázt, egy idő múlva el fogja venni..
Nálad a motorvezérlő felé ,rossz az áramkör..

Szia
Igen, emlékszem ezekre a soraidra. Csak tényleg furcsa, hogy mi köze lehet ennek a tele tankhoz? Plusz akkor is előjön a hiba, ha szándékosan kerülöm az egyszerre fék+gáz alkalmazását. Csak hangosan gondolkodom, nem kötekedés. Holnap jön a kapcsoló, meglátjuk mit mutat. Remélem nem annyira macerás a cseréje, valaki írta hogy figyelni kell az új kapcsoló tüskéjére, hogy teljesen "kihúzott" állapotban legyen beszereléskor. Őrület ami hibák és diag. ügyek előjönnek...köszi szépen :int:


Update: délelőttre kialudta magát, eltűnt a MIL. Szóval a tankolás továbbra is megfelel tüneti kezelésként. Most már úgy vélem, tényleg valamilyen üzemanyag rendszer beli hiba lesz. Közben megjött a féklámpa kapcsoló, délután cserélem. Bízom benne, hogy este már EPC mentesen térünk nyugovóra... :csodalk:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. máj. 05, 2019 8:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
Szia
A fékkámpa kapcsoló miatt, szokott az epc lámpa világítani.
Két áramkörös, egy az izzóknak, egy a motorvezélőnek, hogy tudjon a pedálnyomásról.
Ha fékpedállal együtt nyomod a gázt, egy idő múlva el fogja venni..
Nálad a motorvezérlő felé ,rossz az áramkör..

Szia
Igen, emlékszem ezekre a soraidra. Csak tényleg furcsa, hogy mi köze lehet ennek a tele tankhoz? Plusz akkor is előjön a hiba, ha szándékosan kerülöm az egyszerre fék+gáz alkalmazását. Csak hangosan gondolkodom, nem kötekedés. Holnap jön a kapcsoló, meglátjuk mit mutat. Remélem nem annyira macerás a cseréje, valaki írta hogy figyelni kell az új kapcsoló tüskéjére, hogy teljesen "kihúzott" állapotban legyen beszereléskor. Őrület ami hibák és diag. ügyek előjönnek...köszi szépen :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3432 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 229  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség