Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. okt. 22, 2018 6:37 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 8:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Carletto írta:
Sziasztok,
meg tudná valaki adni a generátor szénkefe méretét? 2001 Fabia 1,4 AUB motorkód. Igazán nem szeretném a teljes szabályzót cserélni. A feszültség 13,2-13,5 V között van, a motorban 270e km. Gondolom a kefék elég kopottak lehetnek. Ha ez nem megoldható, marad a teljes felújítás, csúszógyűrű és feszszabályzó csere együtt. Illetve a csapágy is ha már darabokban van mnden
köszi


merted a tôltešt a alternatoron iš nem/e ut kôzbe vesik el a tôlteš a batriig. (ôregeb kočiknal eleg dakori)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 2:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 05, 2013 11:44 am
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Kunszentmiklós
Sziasztok,
meg tudná valaki adni a generátor szénkefe méretét? 2001 Fabia 1,4 AUB motorkód. Igazán nem szeretném a teljes szabályzót cserélni. A feszültség 13,2-13,5 V között van, a motorban 270e km. Gondolom a kefék elég kopottak lehetnek. Ha ez nem megoldható, marad a teljes felújítás, csúszógyűrű és feszszabályzó csere együtt. Illetve a csapágy is ha már darabokban van mnden
köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 22, 2018 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
DDani írta:
Széttrancsíroztam a feszszabot, így több hely lett a "ragaszkodó" csavar körül...


Sikerült megtámadni a sérült fejű csavart egy jó kis marokcsavarhúzóval és végül csak megadta magát :D

Láthatóan az egyik szénkefe jóval rövidebb, ez lehetett a húnyó. Most szépen működik minden.

Azért "köszönjük" a tervezőknek, hogy az egyik legfontosabb alkatrészt, a generátort nem lehet a két tartócsavar kihajtása után egyszerűen kivenni.... :shock:

A feszszab csavarjai pedig immár imbusz fejűek, hogy szükség esetén egy rövidebb L-imbuszkulccsal is könnyeden kihajthatóak legyenek. :idea:

Csatolmány:
IMG_20180622_195158.jpg

Csatolmány:
IMG_20180622_195336.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 21, 2018 8:52 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
DDani írta:
Csabaa írta:
DDani írta:
Széttrancsíroztam a feszszabot, így több hely lett a "ragaszkodó" csavar körül...

:shock: :shock: :o :P :mrgreen:

Ha szükség lenne rá a teljes generátor felújítás, két részletben:
https://www.youtube.com/watch?v=QtyP7AyZxwg

https://www.youtube.com/watch?v=DhjT6qKUOBc


köszi.
remélem feszszab. csere és jó lesz, diódákat mértem, elvileg jók, csúszógyűrűk szemrevételezéssel jók, az egyik szénkefe jóval rövidebb volt, mint a másik, gondolom ez lehetett a hiba oka.
már csak azt az egy csavart kell kiműteni, ehhez le kell vennem a diódás részt, mert annak a csatlakozója a végénél útban van, ha minden igaz csak 3 csavar tartja....

...amiket kicsavartam, mégsem jön le..... :csodalk:

egyenirányító

A kép alapján gondolom,hogy csak le kell feszíteni, a 6 db u-alakú fém érintkezõnél,ami a másik oldalról a 6 kis fekete mûanyag csõszerû rész,itt jön át áram az álló részbõl. Remélem így van és nincs semmi más fixen bekötött vagy forrasztott vezeték ami elszakadhatna...

.... vagy lehet, hogy tévedek és pont ezeken a helyelen forrasztva is van, na akkor az gáz....

Csatolmány:
dioda01.jpg

Csatolmány:
dioda02.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. jún. 20, 2018 12:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
DDani írta:
Széttrancsíroztam a feszszabot, így több hely lett a "ragaszkodó" csavar körül...

:shock: :shock: :o :P :mrgreen:

Ha szükség lenne rá a teljes generátor felújítás, két részletben:
https://www.youtube.com/watch?v=QtyP7AyZxwg

https://www.youtube.com/watch?v=DhjT6qKUOBc


köszi.
remélem feszszab. csere és jó lesz, diódákat mértem, elvileg jók, csúszógyűrűk szemrevételezéssel jók, az egyik szénkefe jóval rövidebb volt, mint a másik, gondolom ez lehetett a hiba oka.
már csak azt az egy csavart kell kiműteni, ehhez le kell vennem a diódás részt, mert annak a csatlakozója a végénél útban van, ha minden igaz csak 3 csavar tartja....

...amiket kicsavartam, mégsem jön le..... :csodalk:

egyenirányító


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. jún. 20, 2018 12:11 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
DDani írta:
Széttrancsíroztam a feszszabot, így több hely lett a "ragaszkodó" csavar körül...

:shock: :shock: :o :P :mrgreen:

Ha szükség lenne rá a teljes generátor felújítás, két részletben:
https://www.youtube.com/watch?v=QtyP7AyZxwg

https://www.youtube.com/watch?v=DhjT6qKUOBc


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. jún. 20, 2018 10:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
DDani írta:
A felső csavar szépen kijött, alul viszont a kiszedő hegyéből egy kisebb darab beletört, talán mert nem sikerült megfelelően merőleges szögben előfúrnom, útban van a klíma vastag csöve. Megpróbálom jobb minőségű kiszedővel....


Széttrancsíroztam a feszszabot, így több hely lett a "ragaszkodó" csavar körül...
Csatolmány:
IMG_20180620_113929.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 2:37 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
Szia
Oldalra kijön a kép alapján..
https://www.praktiker.hu/szerszam-gep-m ... et-5-db-os


Bár csak olyan egyszerűen ki lehetne venni, mint ebben a videóban az Octáviából:
https://www.youtube.com/watch?v=7gZMknEWvIU :cry:

Oldalt keresztben van két csavar és annak furatainál fülszerűen a tartóelemre felfekszik két oldalt alul és felül is a generátor fém háza emiatt előre kell(ene) veszíteni 2-3cm-t minimum, viszont ott van a szervó függőleges fém csöve.

A felső csavar szépen kijött, alul viszont a kiszedő hegyéből egy kisebb darab beletört, talán mert nem sikerült megfelelően merőleges szögben előfúrnom, útban van a klíma vastag csöve. Megpróbálom jobb minőségű kiszedővel....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 14, 2018 7:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
DDani írta:
Köszi az infót.
Jelenleg a szabályzó kiszedésével küzdök, sajnos két csavar nagyon beragadt és a fejük is elnyíródott, emiatt az egész generátort ki szeretném venni, hogy a csavarokhoz jobban hozzáférjek és valamilyen speci módszerrel kivegyem őket. Anélkül, hogy a klímát és/vagy a szervopumpát kiszedném, kifér szerinted a generátor oldalra mozgatva?

Szia
Oldalra kijön a kép alapján..
https://www.praktiker.hu/szerszam-gep-m ... et-5-db-os


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 14, 2018 7:50 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
Szia
Itt lehet kapni a generátorhoz alkatrészeket:
http://fervill.hu/


Köszi az infót.
Jelenleg a szabályzó kiszedésével küzdök, sajnos két csavar nagyon beragadt és a fejük is elnyíródott, emiatt az egész generátort ki szeretném venni, hogy a csavarokhoz jobban hozzáférjek és valamilyen speci módszerrel kivegyem őket. Anélkül, hogy a klímát és/vagy a szervopumpát kiszedném, kifér szerinted a generátor oldalra mozgatva?

Csatolmány:
IMG_20180614_073436.jpg

Csatolmány:
IMG_20180614_073151.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: pén. jún. 08, 2018 7:16 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
DDani írta:
Megpróbálom kiszerelni külön csak a feszszab-ot (Bosch BR14-MO
F 00M 145 237) , csak azt nem tudom, hogy milyen másk típusokkal lehet helyettesíteni, ha pont ilyet nem találok, vagy ez kevésbé lényeges és elég, hogy a csatlakozások és a feszültség passzoljon illetve az új is a BR14-MO családba tartozzon.

Első ránézésre a komplett generátort lehet nem is olyan egyszerű kivenni, mint gondoltam, mert eléggé körül van bástyázva, alatta a klímakompresszor, felette a szervószívattyú, mellette az olajszűrő. Vajon le kell bontani a szervószivattyút ahhoz, hogy felfelé ki lehessen emelni?

Szia
Itt lehet kapni a generátorhoz alkatrészeket:
http://fervill.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 07, 2018 9:02 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
DDani írta:
ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.


Szia
Nincs töltés, a leggyengébb láncszem a feszültség szabályzó, de nagyfesz dióda is lehet..


Megpróbálom kiszerelni külön csak a feszszab-ot (Bosch BR14-MO
F 00M 145 237) , csak azt nem tudom, hogy milyen másk típusokkal lehet helyettesíteni, ha pont ilyet nem találok, vagy ez kevésbé lényeges és elég, hogy a csatlakozások és a feszültség passzoljon illetve az új is a BR14-MO családba tartozzon.

Első ránézésre a komplett generátort lehet nem is olyan egyszerű kivenni, mint gondoltam, mert eléggé körül van bástyázva, alatta a klímakompresszor, felette a szervószívattyú, mellette az olajszűrő. Vajon le kell bontani a szervószivattyút ahhoz, hogy felfelé ki lehessen emelni?


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 10:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
DDani írta:
ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.


Szia
Nincs töltés, a leggyengébb láncszem a feszültség szabályzó, de nagyfesz dióda is lehet..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 10:01 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Sziasztok,

1M2-es 1.6 16V Toledomnál a következő "vicces" jelenségek történtek:

- kb. 5-10 perccel hideg indítás után városi 50-es temponál menet közben mintha elfogyott volna a szufla és le akart volna állni a motor, kapcsolgatok vissza 3-asba 2-esbe, majd 10-20 mp után észhez kap és meglovasodik, újra rendesen megy 4-esben 50-el. korábban (több hónapja vagy egy éve is talán ez előfordult autópályán ill. országútob is nagyobb 100-as tempóval is 5-ös sebességfokozatban)
- menet közben bekapcsolt tompított fényszórónál a tompított világítás műszerfali visszajelző lámpája nem világított, illetve parkolóban megnéztem, a fényszórók égtek csak a visszajelző nem. viszont most újra jó a visszajelzés is :)
- MAP szenzort sprayvel megtiszítottam, motortérben a legtöbb csatit (kivéve generátor,akksi,klíma,ecu ) kontaktsprayztem, hátha valamelyik érzékelő jele nem jó, bár gondolom akkor abból hiba kód keletkezne
- másnap már nem indult be, akksi le volt merülve 12 V alá (kb. 11.5 V)
- feltöltés után (kb. 13.4 V lett) szépen beindult és mentem is vele, viszont nemsokára a piros akksi szimbólum villogni kezdett menet közben és félreállva járó motornál is
- másnap már nem villog az akksi műszerfali lámpa

ma reggel mértem:
akksin feszültség kb. 12.4 V
ezután beindítottam és járó motornál kb. 11.7 V-ot mérek az akksi csatlakozó sarukon alapjáraton és 3000-es fordulaton is, úgy tudom hogy ekkor 13.5-14.5 V között kellene legyen a feszültség.

ezek szerint a műszerfali akksi szimbólum a generátor feszültség hiányát vagy hibáját jelzi, de nem az akksi saruknál lévő feszültséget érzékeli, hanem valahol már a generátornál?

hibakódokat olvastam, motorvezérlőhöz tartozó nincs, egyedül a központi zár vezérlőkre ír hibákat a két hátsóajtónál, valamint rádió antenna jel hibát, valamint jobb első ablakemelő hibát. ezek valamiféle kontakt hibák lehetnek, mert igazából ezek most működnek.

mit és hol érdemes megnéznem? valamelyik testvezetékkel lehet még gond valahol? vagy a generátor hagy ki időnként? hosszbordásszíj feszes, klímát is hajtja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 83
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Csabaa írta:
kaliczrob84 írta:
Nem tudom, hogy hány km után érdemes felújítani, de ha már úgyis meg lesz bontva, és aránylag sok km van benne, valószínűleg fel fogom újítani. Bosch Car Service-ben fogják csinálni, így gondolom alapvetően bosch alkatrészekkel dolgoznak majd. Vagy elküldik valahová felújítani. Nem tudom. Holnap kiderül.

190e km-nél még eredeti nálam minden generátor ügyben.


Már untam, hogy napok óta ott az autó a szervízben, így inkább azt mondtam, hogy cseréljük ki a komplett generátort és az akkumulátort is. Most minden csodás. Valami azonban szöget ütött a fejembe, ami lehet, hogy hasonló esetben jól jöhet másnak is.
Ugye amikor bekapcsolom a hátsó szélvédő melegítést, akkor a gomb narancssárgán világít.
Na a lerohadásom előtt pár nappal arra lettem figyelmes, hogy a gomb nem folyamatosan világít, hanem villog. Ilyet 10 év alatt még nem láttam. Lehet, hogy már a generátor nem tudott elég kraftot nyomni oda?
Mindenesetre ha legközelebb villog, akkor már gyanakodni fogok a generátorra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség