Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. dec. 16, 2017 11:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 168
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 168
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?

poles írta:
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 7:37 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 168
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!

poles írta:
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 11:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 10:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 168
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2009 11:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Mindenképp gumiátvezetőn keresztül húzd be, amin valamilyen kivágószerszámmal kör alakú lyukat készítesz, olyan méretben ami jóval kisebb az áthúzandó kábelnél. (Tipikus hiba, amikor késsel, pengével stb. hasítást készítenek az átvezetőn, ami eleve nem feszül rá a kábelre..) Így rá fog feszülni a drótra a gumi és ha utóbb vmilyen bandázs szalaggal itt be is tekered akkor nagyon szaxerű lesz. Ha nem volt a betömített lyukban átvezető gumi, akkor ilyesmit (villanyász szaknyelven gumicsöcs) villamossági boltban kapsz.
De nézd meg (koppintsd le), gyárilag hogyan vitték át a tűzfalon a kábelköteget.

GigiGat írta:
Sziasztok!

Behúztam a kábelt az erősítőnek a csomagtartóba, a motortérből és az lenne a kérdésem, hogy a tűzfalon lévő eddig betömített lyukon (amin a kábelt behoztam) keresztül víz nem jut be? Mert eléggé úgytűnik nekem hogy simán bejuthat. Valakinek ötlete hogy lehetne megoldani a szigetelést(tömítést)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2009 10:16 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 10:07 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Kőszeg
Sziasztok!

Behúztam a kábelt az erősítőnek a csomagtartóba, a motortérből és az lenne a kérdésem, hogy a tűzfalon lévő eddig betömített lyukon (amin a kábelt behoztam) keresztül víz nem jut be? Mert eléggé úgytűnik nekem hogy simán bejuthat. Valakinek ötlete hogy lehetne megoldani a szigetelést(tömítést)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 12, 2008 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 3
Sikerült bekötnöm rendesen, csak két vezeték maradt amelyeknek nem tudtam a helyét, de jó így is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 06, 2008 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 10:07 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
kurcsics írta:
Sziasztok!

Most lettem fabia tulaj(2005, 1.2HTP hatchback)
Rádió nem volt benne :cry: , de vettem bele gyárit a vateráról(ms-202), aminek sajnos a jobb oldali kimenetén valamiért nincs jel.(balancet már megnéztem).
A vezetékek el voltak vagdosva és nem jöttem, pár veztéket hova kellene kötnöm. Valaki aki tudja mely vezetéket hova kell kötni az lerajzolhatná.

Kösz.

üdv!
a lent leírtak alapján próbáld meg te is bekötni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 06, 2008 8:04 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Most lettem fabia tulaj(2005, 1.2HTP hatchback)
Rádió nem volt benne :cry: , de vettem bele gyárit a vateráról(ms-202), aminek sajnos a jobb oldali kimenetén valamiért nincs jel.(balancet már megnéztem).
A vezetékek el voltak vagdosva és nem jöttem, pár veztéket hova kellene kötnöm. Valaki aki tudja mely vezetéket hova kell kötni az lerajzolhatná.

Kösz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 06, 2008 1:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 10:07 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Szia!
Úgy van, hogy 2x8 ami a fejegységbe bemegy, és abból jönnek ki vezetékek, de azoknak nicns vége, csak el vannak vágva. Csak azért kérdeztem, hogy a vezetékek gondolom szinte mindegyik fejegységnél máshogy vannak a csatlakozón...
JA! amúgy 1.2 htp :) 2006-os[/quote]

Ha minden igaz és az csatidnak a vezetékei megegyezik a 2*4-es csatival akkor a következőképpen kell bekötni
csatin lévő
piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell
hangszóróknak a vezetéke:
baloldalinak a barna-kék a pozitív kék a negatív
jobboldalinak barna-piros pozitív barna a negatív, hogy a rádiónak mely kimenetére kötöd rá,az már a te saját döntésed.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 06, 2008 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 10:07 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
rzerge írta:
mukus írta:
rzerge írta:
Sziasztok!
Most vettünk egy új fejegységet, és szeretném én beszerelni a kocsiba. Olvasgattam erre-arra, és nem nagyon lettem okosabb. Nyugodtan nekiállhatok, vagy lehetnek gubancok az iso-csatlakozásnál? Gondolok itt arra, hogy kábeleket kell felcserélni, összekötözni vagy ilyesmi.
Nem tudom, hogy mennyiért szerelnék be egy szervízben...
Előre is köszi!


HA az uj fejegységdnek a csatlakozója 2*4 tüskés, vagyis így van kialakítva, akkor semmi gubanc nincs,csak a régi rádiót kihúzod az ujat berakod.Egyébként általában ha jól tudom kb 5000-ért cserélnek egy fejegységet, lagalábbis Miskolcon ennyi az átlag tarifa
üdv


Szia!
Úgy van, hogy 2x8 ami a fejegységbe bemegy, és abból jönnek ki vezetékek, de azoknak nicns vége, csak el vannak vágva. Csak azért kérdeztem, hogy a vezetékek gondolom szinte mindegyik fejegységnél máshogy vannak a csatlakozón...
JA! amúgy 1.2 htp :) 2006-os


Milyen fejegység?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: vas. okt. 05, 2008 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 04, 2008 9:15 pm
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1
mukus írta:
rzerge írta:
Sziasztok!
Most vettünk egy új fejegységet, és szeretném én beszerelni a kocsiba. Olvasgattam erre-arra, és nem nagyon lettem okosabb. Nyugodtan nekiállhatok, vagy lehetnek gubancok az iso-csatlakozásnál? Gondolok itt arra, hogy kábeleket kell felcserélni, összekötözni vagy ilyesmi.
Nem tudom, hogy mennyiért szerelnék be egy szervízben...
Előre is köszi!


HA az uj fejegységdnek a csatlakozója 2*4 tüskés, vagyis így van kialakítva, akkor semmi gubanc nincs,csak a régi rádiót kihúzod az ujat berakod.Egyébként általában ha jól tudom kb 5000-ért cserélnek egy fejegységet, lagalábbis Miskolcon ennyi az átlag tarifa
üdv


Szia!
Úgy van, hogy 2x8 ami a fejegységbe bemegy, és abból jönnek ki vezetékek, de azoknak nicns vége, csak el vannak vágva. Csak azért kérdeztem, hogy a vezetékek gondolom szinte mindegyik fejegységnél máshogy vannak a csatlakozón...
JA! amúgy 1.2 htp :) 2006-os


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség