Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. aug. 19, 2018 1:05 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1258 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Kényelmesebb is, ha kiszálláskor a rádió kikapcsol, beszálláskor meg bekapcsol, nem kell azt is kapcsolgatni...gondolom ezért találták ki így gyárilag, hogy kulcskihúzásra kikapcsoljon...

Gabi írta:
Hali!
Csak óvatosan!
Ha állandóan megkapja a +12V,tehát kulcs nélkül is lehet hallgatni a zenét előfordulhat hogy le meríti az aksit.
Nekem a régi Pioneer így volt bekötve és semmi gondom nem volt vele.Az újabb Pioneert pedig át kellet kötnöm.
Kicsit kellemetlen mikor reggel menél az autóval és elsötétedik minden. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 4:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. aug. 17, 2006 8:33 am
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Lörinci
Hali!
Csak óvatosan!
Ha állandóan megkapja a +12V,tehát kulcs nélkül is lehet hallgatni a zenét előfordulhat hogy le meríti az aksit.
Nekem a régi Pioneer így volt bekötve és semmi gondom nem volt vele.Az újabb Pioneert pedig át kellet kötnöm.
Kicsit kellemetlen mikor reggel menél az autóval és elsötétedik minden. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 1:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Én úgy vettem az autót hogy nem volt benne a fantomtáp adapter és persze nem gyári a rádió. Működött is, de az előző autómban fogható gyengébb adók ezen nem jöttek. A táp beépítése után már igen.
Egy szó mint száz, a nagy térerejű adókkal nincs gond, de a kisebb térerejű (vagy távolabbi) adókkal már érezhető a különbség.

Pjozsi69 írta:
Most már értem! Köszönöm! Nincs gondom a rádió vételével. Ha berakom ezt a kütyüt lehet, hogy mégjobb lesz a vétel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 7:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi! Rendben!

goes írta:
Pjozsi69 írta:
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Van az antenna tövében egy rádióesrősítő. Ezt a gyári rádió automatikusan ellátja +12 V-tal az antennakábelen keresztül. Az utólagos fejegységek viszont ezt nem teszik meg, így kell egy fantomtáp is az antenna vezetéke és az antenna csatlakozó közé.

http://www.autohifi.hu/webshop/reszlete ... i4wMjE%3D/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 7:16 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Most már értem! Köszönöm! Nincs gondom a rádió vételével. Ha berakom ezt a kütyüt lehet, hogy mégjobb lesz a vétel?

poles írta:
Természetesen nem a negatív-pozitív van cserélve...az gáz lenne. Akkor összedugás után csattanna a bizti...
A kapcsolt 12V és az állandó 12V vezetéke van fordítva más autókhoz és általában más rádiókhoz képest. Ennek az a tünete, hogy kulcskivétel után elfelejti a rádiócsatikat, hol tartott épp a CD stb...

A fantomtápot már goes részletezte, egy külső adapter formájában megvásárolható kb 2e Ft-os kiegészítő. Egyik végét bedugod a rádióba az antenna helyett, a másik végébe meg bedugod az antenna dugóját. ("sorba kötöd az antennával") a táp vezetékét pedig vagy az allandó vagy a kapcsolt 12V-ra, vagy a rádióból kijövő antenna vezérlő kimenetre (ide szokták az erősítő vezérlését is kötni) általában kék színű.

Pjozsi69 írta:
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 6:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Természetesen nem a negatív-pozitív van cserélve...az gáz lenne. Akkor összedugás után csattanna a bizti...
A kapcsolt 12V és az állandó 12V vezetéke van fordítva más autókhoz és általában más rádiókhoz képest. Ennek az a tünete, hogy kulcskivétel után elfelejti a rádiócsatikat, hol tartott épp a CD stb...

A fantomtápot már goes részletezte, egy külső adapter formájában megvásárolható kb 2e Ft-os kiegészítő. Egyik végét bedugod a rádióba az antenna helyett, a másik végébe meg bedugod az antenna dugóját. ("sorba kötöd az antennával") a táp vezetékét pedig vagy az allandó vagy a kapcsolt 12V-ra, vagy a rádióból kijövő antenna vezérlő kimenetre (ide szokták az erősítő vezérlését is kötni) általában kék színű.

Pjozsi69 írta:
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Pjozsi69 írta:
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Van az antenna tövében egy rádióesrősítő. Ezt a gyári rádió automatikusan ellátja +12 V-tal az antennakábelen keresztül. Az utólagos fejegységek viszont ezt nem teszik meg, így kell egy fantomtáp is az antenna vezetéke és az antenna csatlakozó közé.

http://www.autohifi.hu/webshop/reszlete ... i4wMjE%3D/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?

poles írta:
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 7:37 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!

poles írta:
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 11:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 10:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2009 11:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Mindenképp gumiátvezetőn keresztül húzd be, amin valamilyen kivágószerszámmal kör alakú lyukat készítesz, olyan méretben ami jóval kisebb az áthúzandó kábelnél. (Tipikus hiba, amikor késsel, pengével stb. hasítást készítenek az átvezetőn, ami eleve nem feszül rá a kábelre..) Így rá fog feszülni a drótra a gumi és ha utóbb vmilyen bandázs szalaggal itt be is tekered akkor nagyon szaxerű lesz. Ha nem volt a betömített lyukban átvezető gumi, akkor ilyesmit (villanyász szaknyelven gumicsöcs) villamossági boltban kapsz.
De nézd meg (koppintsd le), gyárilag hogyan vitték át a tűzfalon a kábelköteget.

GigiGat írta:
Sziasztok!

Behúztam a kábelt az erősítőnek a csomagtartóba, a motortérből és az lenne a kérdésem, hogy a tűzfalon lévő eddig betömített lyukon (amin a kábelt behoztam) keresztül víz nem jut be? Mert eléggé úgytűnik nekem hogy simán bejuthat. Valakinek ötlete hogy lehetne megoldani a szigetelést(tömítést)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1258 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség