Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. feb. 17, 2019 5:50 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1274 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 9:11 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Igen, van benne valami, de van úgy, hogy úgy szeretném hallgatni a rádiót, hogy a kocsi áll. Akkor ne kelljen már a gyújtást ráadnom.
Biztos csak megszokás kérdése, ezelőtt régi Swiftem volt, amiben nekem kellett sajátkezűleg kikapcsolnom a rádiót. Én így szoktam meg.

poles írta:
Kényelmesebb is, ha kiszálláskor a rádió kikapcsol, beszálláskor meg bekapcsol, nem kell azt is kapcsolgatni...gondolom ezért találták ki így gyárilag, hogy kulcskihúzásra kikapcsoljon...

Gabi írta:
Hali!
Csak óvatosan!
Ha állandóan megkapja a +12V,tehát kulcs nélkül is lehet hallgatni a zenét előfordulhat hogy le meríti az aksit.
Nekem a régi Pioneer így volt bekötve és semmi gondom nem volt vele.Az újabb Pioneert pedig át kellet kötnöm.
Kicsit kellemetlen mikor reggel menél az autóval és elsötétedik minden. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Kényelmesebb is, ha kiszálláskor a rádió kikapcsol, beszálláskor meg bekapcsol, nem kell azt is kapcsolgatni...gondolom ezért találták ki így gyárilag, hogy kulcskihúzásra kikapcsoljon...

Gabi írta:
Hali!
Csak óvatosan!
Ha állandóan megkapja a +12V,tehát kulcs nélkül is lehet hallgatni a zenét előfordulhat hogy le meríti az aksit.
Nekem a régi Pioneer így volt bekötve és semmi gondom nem volt vele.Az újabb Pioneert pedig át kellet kötnöm.
Kicsit kellemetlen mikor reggel menél az autóval és elsötétedik minden. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 4:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. aug. 17, 2006 8:33 am
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Lörinci
Hali!
Csak óvatosan!
Ha állandóan megkapja a +12V,tehát kulcs nélkül is lehet hallgatni a zenét előfordulhat hogy le meríti az aksit.
Nekem a régi Pioneer így volt bekötve és semmi gondom nem volt vele.Az újabb Pioneert pedig át kellet kötnöm.
Kicsit kellemetlen mikor reggel menél az autóval és elsötétedik minden. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 1:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Én úgy vettem az autót hogy nem volt benne a fantomtáp adapter és persze nem gyári a rádió. Működött is, de az előző autómban fogható gyengébb adók ezen nem jöttek. A táp beépítése után már igen.
Egy szó mint száz, a nagy térerejű adókkal nincs gond, de a kisebb térerejű (vagy távolabbi) adókkal már érezhető a különbség.

Pjozsi69 írta:
Most már értem! Köszönöm! Nincs gondom a rádió vételével. Ha berakom ezt a kütyüt lehet, hogy mégjobb lesz a vétel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 7:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi! Rendben!

goes írta:
Pjozsi69 írta:
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Van az antenna tövében egy rádióesrősítő. Ezt a gyári rádió automatikusan ellátja +12 V-tal az antennakábelen keresztül. Az utólagos fejegységek viszont ezt nem teszik meg, így kell egy fantomtáp is az antenna vezetéke és az antenna csatlakozó közé.

http://www.autohifi.hu/webshop/reszlete ... i4wMjE%3D/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 7:16 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Most már értem! Köszönöm! Nincs gondom a rádió vételével. Ha berakom ezt a kütyüt lehet, hogy mégjobb lesz a vétel?

poles írta:
Természetesen nem a negatív-pozitív van cserélve...az gáz lenne. Akkor összedugás után csattanna a bizti...
A kapcsolt 12V és az állandó 12V vezetéke van fordítva más autókhoz és általában más rádiókhoz képest. Ennek az a tünete, hogy kulcskivétel után elfelejti a rádiócsatikat, hol tartott épp a CD stb...

A fantomtápot már goes részletezte, egy külső adapter formájában megvásárolható kb 2e Ft-os kiegészítő. Egyik végét bedugod a rádióba az antenna helyett, a másik végébe meg bedugod az antenna dugóját. ("sorba kötöd az antennával") a táp vezetékét pedig vagy az allandó vagy a kapcsolt 12V-ra, vagy a rádióból kijövő antenna vezérlő kimenetre (ide szokták az erősítő vezérlését is kötni) általában kék színű.

Pjozsi69 írta:
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 6:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Természetesen nem a negatív-pozitív van cserélve...az gáz lenne. Akkor összedugás után csattanna a bizti...
A kapcsolt 12V és az állandó 12V vezetéke van fordítva más autókhoz és általában más rádiókhoz képest. Ennek az a tünete, hogy kulcskivétel után elfelejti a rádiócsatikat, hol tartott épp a CD stb...

A fantomtápot már goes részletezte, egy külső adapter formájában megvásárolható kb 2e Ft-os kiegészítő. Egyik végét bedugod a rádióba az antenna helyett, a másik végébe meg bedugod az antenna dugóját. ("sorba kötöd az antennával") a táp vezetékét pedig vagy az allandó vagy a kapcsolt 12V-ra, vagy a rádióból kijövő antenna vezérlő kimenetre (ide szokták az erősítő vezérlését is kötni) általában kék színű.

Pjozsi69 írta:
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Pjozsi69 írta:
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Van az antenna tövében egy rádióesrősítő. Ezt a gyári rádió automatikusan ellátja +12 V-tal az antennakábelen keresztül. Az utólagos fejegységek viszont ezt nem teszik meg, így kell egy fantomtáp is az antenna vezetéke és az antenna csatlakozó közé.

http://www.autohifi.hu/webshop/reszlete ... i4wMjE%3D/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Ja, kitalálhattam volna én is! :)

Mi van???? Hová???? Az mi????

goes írta:
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
"Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem? "


Hát a fantomtápba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi!
Nem a negatív és a pozitív van felcserélve?
A "fantom 12 V-ot" hová kössem?

poles írta:
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Fabianál az ISO csatiban a két pozitív fel van cserélve a megszokotthoz képest. Ha viszont a kulcs kihúzása után is szólnia kell a rádiónak az már nem a "szabvány" hiszen akkor állandó tápot kell kapnia a rádiónak.
A gyári antennának pedig fantom 12V-ot kell adni, különben gyenge lesz a vétel.
Pjozsi69 írta:
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 21, 2009 7:37 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Köszi Poles!
Teljesen laikus vagyok, ebben a témában. Azt hittem, mivel ISO csatlakozó van rajta, összedugom és kész... Este megcsinálom így!

poles írta:
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 11:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Röviden a lényeg: a rádión a piros és a sárga vezeték kap 12V-ot. Ha azt akarod hogy a kulcs kivétele után is működjön, akkor mindkét vezetéket 12V-ra kösd. Tehát a barna és a kék-fekete vezeték közül az egyik nem vezet majd sehova!
Ezt írja az általad említett irodalom is. Némelyik rádiónál (pl kenwood) a sárga és piros vezetékek ezért vannak egy külön dugóval ellátva.
Pjozsi69 írta:
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fejegység csere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 20, 2009 10:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Én alábbiak szerint kötöttem be a frissen vásárolt, ISO csatlakozós cuccot. Működik is, DE egy kérdésem van: ha kiveszem a slusszkulcsot, nem tudom bekapcsolni a szerkezetet. Ha újra gyújtást adok, akkor minden működik, a memóriában tárolt dolgok is megvannak.
A cuccos leírásában találtam arra utaló utasítást, hogy esetleg a sárga és a piros vezetéket ugyanarra a helyre kell csatlakoztatni, mégpedig a kék-feketéhez, vagyis a memóriához. Fog ez így működni? Még nem volt időm kipróbálni.
Azt írja ez azoknál a kocsiknál kell, amelyek "kapcsolt tápfeszültség (ACC) állás nélküli gyújtáskapcsolóval rendelkeznek".
Nekem egy 2003-as 1,2 HTP Best-em van.
Előre is köszi a választ!
Pjózsi


- piros vezetéket a barna vezetékkel ez a pozitiv
- fekete vezeték a piros-barna vezetékkel ez a negatív
- sárga vezetéket a kék-fekete vezetékkel ez a memóriának kell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1274 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség