Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Segitséget kérek tuningoláshoz!
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=1069
Oldal: 1 / 3

Szerző:  pakitoo [ kedd aug. 30, 2011 9:38 pm ]
Hozzászólás témája: 

Köszi, de jobban szeretnék interneten rendelni!

Szerző:  Espeti [ kedd aug. 30, 2011 8:53 pm ]
Hozzászólás témája: 

pakitoo, ha Esztergomból átmész Párkányba (Szlovákia), akkor a Duna felől nézve a Fő tér jobb olodala mögötti utcában van egy Skoda bolt. Normálisak, jók az áraik, beszélnek magyarul, és mindenük van. Párkányban egyébként a legtöbb helyen tudsz forinttal fizetni, vagy viszonylag jól váltják.

Szerző:  pakitoo [ kedd aug. 30, 2011 8:28 pm ]
Hozzászólás témája: 

nézegettem neten fabia tuning hűtőrácskodat de igazából nem találok sokat mind hasonló valaki valami oldalt ahonnan lehet rendelni és sokféle van?

http://www.car-vs-car.de/bilder-galerie ... 34012.html

vagy valaki nem tudja ezt a fajtát honnan lehet rendelni ezt keresem 2 hete és semmi :(

Szerző:  sanya80 [ kedd aug. 30, 2011 7:49 pm ]
Hozzászólás témája: 

Csabaa írta:
TiB írta:
Mindez általában is igaz, az azonos konstrukciójú motorok közül a hosszabb távokra optimalizát motorok nagyobb fordulatot kívánnak és kicsit nagyobb teljesítményt adnak, míg a városi használatra hangolt motorok kisebb fordulaton érik el a legnagyobb nyomatékot, cserébe teljesítményben kevesebbet adnak. Arról nem is beszélve, hogy az 1,4-es 100 lóerős AUB és BBZ motorok csúcsrajáratásához min. 98-as oktánszámú benzint kell tankolni.

sziasztok
TiB-nél a pont, a kicsi motorok (1,2) gyakori városi használatra a kisebb fogyi és a hamarabb jelentkező nyomaték miatt. Ha inkább pálya és nagyobb fordulat ,akkor az 1,4-ek között kell csemegézni.
Sziasztok nekem az 1.4 8v renault megane lomhának tünt de csak a motor hangján hallatszot hogy lomha,de viszont az autó ugyan ugy gyorsult mint a 1.4 8v fábia.Ja az autó márkák elleni megjegyzésekk az olyan rasszizmusnak tünnek!Bocsi

Szerző:  Csabaa [ kedd aug. 30, 2011 7:22 pm ]
Hozzászólás témája: 

TiB írta:
Mindez általában is igaz, az azonos konstrukciójú motorok közül a hosszabb távokra optimalizát motorok nagyobb fordulatot kívánnak és kicsit nagyobb teljesítményt adnak, míg a városi használatra hangolt motorok kisebb fordulaton érik el a legnagyobb nyomatékot, cserébe teljesítményben kevesebbet adnak. Arról nem is beszélve, hogy az 1,4-es 100 lóerős AUB és BBZ motorok csúcsrajáratásához min. 98-as oktánszámú benzint kell tankolni.

sziasztok
TiB-nél a pont, a kicsi motorok (1,2) gyakori városi használatra a kisebb fogyi és a hamarabb jelentkező nyomaték miatt. Ha inkább pálya és nagyobb fordulat ,akkor az 1,4-ek között kell csemegézni.

Szerző:  Joe5 [ kedd aug. 30, 2011 4:51 pm ]
Hozzászólás témája: 

JAJA Köszi :-)

TiB írta:
Még egy saját tapasztalat. Nekem egy 100 lóerős (BBZ) Fabia Sedan van, feleségemnek 82 lóerős (BXW) Fabia II. A különbségek:
- a két motor max. nyomatéka közel egyező,
- de a BXW már 3600-on adja a max. nyomatékot, a BBZ-t 4400-ig kell felpörgetni hozzá, és ez elinduláskor érezhető különbség
- a végsebességet összehasonlítva az enyém kb. 182 km/h -val kicsit jobb, a Fabia II-t 175 fölé nem bírtam kihajtani
- fogyasztásban a különbség: városban a BXW kicsit jobb (7,2 míg a BBZ 7,7), autópályán viszont a BBZ verhetetlen (5,8-re képes, míg a BXW 6,7; ez szerintem a kasztnin múlik első sorban, mert a Sedan 130-nál lényegesen csendesebb, mint a Fabia II)

Mindkét autót újonnan vettük és a fenti tapaszalatokat úgy gyüjtöttem, mikor én vezettem és ugyanazokon a szakaszokon, ugyanolyan időjárás mellett. Összességében én nem átalakítanám át egyiket sem, de ezt mindenki maga dönti el.

Mindez általában is igaz, az azonos konstrukciójú motorok közül a hosszabb távokra optimalizát motorok nagyobb fordulatot kívánnak és kicsit nagyobb teljesítményt adnak, míg a városi használatra hangolt motorok kisebb fordulaton érik el a legnagyobb nyomatékot, cserébe teljesítményben kevesebbet adnak. Arról nem is beszélve, hogy az 1,4-es 100 lóerős AUB és BBZ motorok csúcsrajáratásához min. 98-as oktánszámú benzint kell tankolni.

Espeti írta:
Köszi TiB, erre a válaszra vártam. Így már tisztább a kép.

Szerző:  Joe5 [ kedd aug. 30, 2011 4:50 pm ]
Hozzászólás témája: 

Dehogy is sértettél meg bárkit is :-)
Csak a véleményemet mondtam el.
Természetesen ebbe 100% igazad van, hogy ilyen autóknál az erős, igen "ERŐS" kifejezés :-)
De gondolom értetted hogy hogy értettem.
Valamint e felettünk hozzánk szóló kollégának, azt gondolom kb. teljesen igaza van.
Kb. ugyan ezek a tapasztalatok.
Csak nekem nem SEDAN.



djboris írta:
Én persze egyiket se vezettem, csak a régi 60lovas Skoda motoros 1.4-et. Na az egészen más mint az én 1.2-esem. Olyan mintha egy kisbálnát vezettem volna (föleg mert szervó se volt benne...), ahhoz képest az én 1.2-em fürge volt, még ha morgósabb is a három henger...

Visszatérve az eredeti témára az is kérdés, hogy az autók milyen állapotban voltak amiket ö próbált, vagy amit te próbáltál.
Persze a nyomaték azért fordulatszámfüggö...
A teljesítmény természetesen nö a fordulatszámmal, mert a szorzat egyik tényezöje... , a másik meg a nyomaték...

Az "erös motor" fogalom nekem kicsit szubjektív és megfoghatatlan. Túl materiális és müszaki gondolkodású vagyok... bocs...

Mindenesetre elnézést ha megsértettem a 100lovasok klubbját...
Én is természetesen szeretem az autóm, és foggal körömmel védeném... ez emberi tulajdonság...





Joe5 írta:
Hali.
Ez szerintem azért így nem teljesen igaz.
Nekem 100HP-s a "Champion"-Fábiám, és alacsony fordulaton is jó.
DE határozottan nem érné meg rá sokat költeni, hogy átalakítsa valaki.
Nincs olyan nagy különbség a 75-öshöz képest.
Tehát tényleg azért más, erősebb, de ne vacakoljon vele senki.
Mármint az átalakításokkal.


djboris írta:
A 100HP-s 1.4-esekröl azt hallottam hogy nagyon szar a nyomatékuk alacsony fodulaton.
Egy Polo-s ismerösöm mondta akinek 1.4 75HPs volt, hogy ledöbbent miután átült egy 100HP-be. Persze magasabb forulaton azért meglódult, de szerinte lehetelen elindulni vele, legalábbis az ö autójához képest.

Persze a nyomatékgörbét nem néztem, lehet valaki többet tud erröl.

Nekem az 1.2 AZQ 47kW-ja is megteszi, és egész ügyesen indul a HTP... persze nem egy 1.2TSI...
De az a csere lenne az igazi kihívás...

Szerző:  TiB [ kedd aug. 30, 2011 4:04 pm ]
Hozzászólás témája: 

Még egy saját tapasztalat. Nekem egy 100 lóerős (BBZ) Fabia Sedan van, feleségemnek 82 lóerős (BXW) Fabia II. A különbségek:
- a két motor max. nyomatéka közel egyező,
- de a BXW már 3600-on adja a max. nyomatékot, a BBZ-t 4400-ig kell felpörgetni hozzá, és ez elinduláskor érezhető különbség
- a végsebességet összehasonlítva az enyém kb. 182 km/h -val kicsit jobb, a Fabia II-t 175 fölé nem bírtam kihajtani
- fogyasztásban a különbség: városban a BXW kicsit jobb (7,2 míg a BBZ 7,7), autópályán viszont a BBZ verhetetlen (5,8-re képes, míg a BXW 6,7; ez szerintem a kasztnin múlik első sorban, mert a Sedan 130-nál lényegesen csendesebb, mint a Fabia II)

Mindkét autót újonnan vettük és a fenti tapaszalatokat úgy gyüjtöttem, mikor én vezettem és ugyanazokon a szakaszokon, ugyanolyan időjárás mellett. Összességében én nem átalakítanám át egyiket sem, de ezt mindenki maga dönti el.

Mindez általában is igaz, az azonos konstrukciójú motorok közül a hosszabb távokra optimalizát motorok nagyobb fordulatot kívánnak és kicsit nagyobb teljesítményt adnak, míg a városi használatra hangolt motorok kisebb fordulaton érik el a legnagyobb nyomatékot, cserébe teljesítményben kevesebbet adnak. Arról nem is beszélve, hogy az 1,4-es 100 lóerős AUB és BBZ motorok csúcsrajáratásához min. 98-as oktánszámú benzint kell tankolni.

Espeti írta:
Köszi TiB, erre a válaszra vártam. Így már tisztább a kép.

Szerző:  djboris [ kedd aug. 30, 2011 3:04 pm ]
Hozzászólás témája: 

Én persze egyiket se vezettem, csak a régi 60lovas Skoda motoros 1.4-et. Na az egészen más mint az én 1.2-esem. Olyan mintha egy kisbálnát vezettem volna (föleg mert szervó se volt benne...), ahhoz képest az én 1.2-em fürge volt, még ha morgósabb is a három henger...

Visszatérve az eredeti témára az is kérdés, hogy az autók milyen állapotban voltak amiket ö próbált, vagy amit te próbáltál.
Persze a nyomaték azért fordulatszámfüggö...
A teljesítmény természetesen nö a fordulatszámmal, mert a szorzat egyik tényezöje... , a másik meg a nyomaték...

Az "erös motor" fogalom nekem kicsit szubjektív és megfoghatatlan. Túl materiális és müszaki gondolkodású vagyok... bocs...

Mindenesetre elnézést ha megsértettem a 100lovasok klubbját...
Én is természetesen szeretem az autóm, és foggal körömmel védeném... ez emberi tulajdonság...





Joe5 írta:
Hali.
Ez szerintem azért így nem teljesen igaz.
Nekem 100HP-s a "Champion"-Fábiám, és alacsony fordulaton is jó.
DE határozottan nem érné meg rá sokat költeni, hogy átalakítsa valaki.
Nincs olyan nagy különbség a 75-öshöz képest.
Tehát tényleg azért más, erősebb, de ne vacakoljon vele senki.
Mármint az átalakításokkal.


djboris írta:
A 100HP-s 1.4-esekröl azt hallottam hogy nagyon szar a nyomatékuk alacsony fodulaton.
Egy Polo-s ismerösöm mondta akinek 1.4 75HPs volt, hogy ledöbbent miután átült egy 100HP-be. Persze magasabb forulaton azért meglódult, de szerinte lehetelen elindulni vele, legalábbis az ö autójához képest.

Persze a nyomatékgörbét nem néztem, lehet valaki többet tud erröl.

Nekem az 1.2 AZQ 47kW-ja is megteszi, és egész ügyesen indul a HTP... persze nem egy 1.2TSI...
De az a csere lenne az igazi kihívás...

Szerző:  Joe5 [ kedd aug. 30, 2011 2:37 pm ]
Hozzászólás témája: 

Hali.
Ez szerintem azért így nem teljesen igaz.
Nekem 100HP-s a "Champion"-Fábiám, és alacsony fordulaton is jó.
DE határozottan nem érné meg rá sokat költeni, hogy átalakítsa valaki.
Nincs olyan nagy különbség a 75-öshöz képest.
Tehát tényleg azért más, erősebb, de ne vacakoljon vele senki.
Mármint az átalakításokkal.


djboris írta:
A 100HP-s 1.4-esekröl azt hallottam hogy nagyon szar a nyomatékuk alacsony fodulaton.
Egy Polo-s ismerösöm mondta akinek 1.4 75HPs volt, hogy ledöbbent miután átült egy 100HP-be. Persze magasabb forulaton azért meglódult, de szerinte lehetelen elindulni vele, legalábbis az ö autójához képest.

Persze a nyomatékgörbét nem néztem, lehet valaki többet tud erröl.

Nekem az 1.2 AZQ 47kW-ja is megteszi, és egész ügyesen indul a HTP... persze nem egy 1.2TSI...
De az a csere lenne az igazi kihívás...

Szerző:  Espeti [ kedd aug. 30, 2011 2:13 pm ]
Hozzászólás témája: 

Köszi TiB, erre a válaszra vártam. Így már tisztább a kép.

dj boris, nincs baj a 75 lóval, a 90 lovas Suzukikat, és Astrákat lazán lehet verni (első tulaj vagyok, úgy érzem, jól bejárattam), de gondoltam, ha lehet, akkor miért ne legyen több ló az autóban.
Nem vagyok egy műmájer, de jó nézni a tükörből, amikor az fent említett márkák agyon optik-tuningolt változatai csak a seggemet látják, a racingos indulásuk után... Még nevetségesebb, amikor a több száz lovas cirkálók állnak le az 1.4-esemmel, hogy ők most megmutatják...

Szerző:  djboris [ kedd aug. 30, 2011 1:39 pm ]
Hozzászólás témája: 

A 100HP-s 1.4-esekröl azt hallottam hogy nagyon szar a nyomatékuk alacsony fodulaton.
Egy Polo-s ismerösöm mondta akinek 1.4 75HPs volt, hogy ledöbbent miután átült egy 100HP-be. Persze magasabb forulaton azért meglódult, de szerinte lehetelen elindulni vele, legalábbis az ö autójához képest.

Persze a nyomatékgörbét nem néztem, lehet valaki többet tud erröl.

Nekem az 1.2 AZQ 47kW-ja is megteszi, és egész ügyesen indul a HTP... persze nem egy 1.2TSI...
De az a csere lenne az igazi kihívás...

Szerző:  TiB [ kedd aug. 30, 2011 11:03 am ]
Hozzászólás témája: 

Nos igen. Ez a legrosszabb eset. Mert az AUA->AUB és a BBY->BBZ átalakítás még kisebb beavatkozás, de a BKY-nak nincs 74 kW-os párja. Talán BBZ-re kisebb átalakítás kell, mint AUB-re, de attól még nem biztos, hogy olcsóbb is lesz.
Amit biztosan cserélni kell (BBZ-hez):
- hengerfej (kompletten, a vezérműtengelyek 036DH és 036AG jelűek legyenek)
- motorvezérlő elektronika (Marelli 4MV kell), ezt megfelelően kódolni kell, ami azért nehéz, mert a kódolása nem publikus, azaz meg kell nézni egy BBZ kódolást és bemásolni.
- előfordulhat, hogy a motor kábelkorbácsait is ki kell cserléni.
- szívótorok (kompletten, érzékelővel és folytószeleppel)
- gyújtótrafók
- levegőszűrőház

Persze mindehhez még a szükséges csavarok, tömítések, közdarabok tömkelege is kell és egyáltalán nem garantált, hogy minden úgy fog illeszkedni, ahogy kellene. Lehet, hogy olcsóbb bontóból szerezni egy AUB vagy BBZ motort és kompletten cserélni.


Espeti írta:
BKY

Szerző:  bundy87 [ kedd aug. 30, 2011 10:25 am ]
Hozzászólás témája: 

Espeti írta:
Kösz fiúk, de azt hiszem, félreértettetek. Felsorolást kértem, nem hülye poénokat. Ha nem lehet akkor nem lehet.

A focust ne is említsd, az a céges kocsim, de egy nagy kalap sz... Különben is én skodás vagyok...


hali
ne érts félre ha tuningolni akarod akkor sok mindennel számolni kell, leginkább a többletfogyasztással.
a focus 2009 es volt ment mint a pesti IC, leállítani nem lehetett, én skodás vagyok már 7 éve (faternak 5 skoda 100-as a volt régen akkor az volt menő).

Szerző:  Espeti [ kedd aug. 30, 2011 9:31 am ]
Hozzászólás témája: 

BKY

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/